Opis študijného programu
Študijný program 22nBiMa_m - učiteľstvo biológie a učiteľstvo matematiky
Štúdium stupeň - II. - úplný vysokoškolský, forma - denná, typ - učiteľské štúdium
Názov vysokej školy Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici
Sídlo vysokej školy Národná 12, 974 01 Banská Bystrica
Názov fakulty Fakulta prírodných vied
Sídlo fakulty Tajovského 40, 97401 Banská Bystrica
Orgán vysokej školy na schvaľovanie študijného programu:
Rada pre vnútorný systém kvality UMB Rada kvality FPV UMB
Dátum schválenia študijného programu alebo úpravy študijného programu:
02.06.2022
Dátum ostatnej zmeny opisu študijného programu:
03.10.2023
1. Základné údaje o študijnom programe
a) Názov študijného programu a číslo podľa registra študijných programov.
učiteľstvo biológie (v kombinácii) / 23287
učiteľstvo matematiky (v kombinácii) / 100519
b) Stupeň vysokoškolského štúdia a ISCED-F kód stupňa vzdelávania.
2. stupeň / 767 - magisterský študijný program (II. stupeň)
c) Miesto/-a uskutočňovania študijného programu.
Fakulta prírodných vied Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici, Tajovského 40, Banská Bystrica
d) Názov a číslo študijného odboru, v ktorom sa absolvovaním študijného programu získa vysokoškolské vzdelanie, alebo kombinácia dvoch študijných odborov, v ktorých sa absolvovaním študijného programu získa vysokoškolské vzdelanie, ISCED-F kódy odboru/ odborov.
7605 Učiteľstvo a pedagogické vedy / 0114 Príprava pre učiteľov s predmetovou špecializáciou
Pedagogická veda - 0111
e) Typ študijného programu: akademicky orientovaný, profesijne orientovaný; prekladateľský, prekladateľský kombinačný (s uvedením aprobácií); učiteľský, učiteľský kombinačný študijný program (s uvedením aprobácií); umelecký, inžiniersky, doktorský, príprava na výkon regulovaného povolania, spoločný študijný program, interdisciplinárne štúdiá.
akademicky orientovaný / učiteľstvo biológie, učiteľstvo fyziky, učiteľstvo geografie, učiteľstvo chémie, učiteľstvo informatiky, učiteľstvo techniky, učiteľstvo praktickej prípravy, učiteľstvo slovenského jazyka a literatúry, učiteľstvo anglického jazyka a literatúry, učiteľstvo nemeckého jazyka a literatúry, učiteľstvo histórie, učiteľstvo pedagogiky, učiteľstvo psychológie, učiteľstvo telesnej výchovy
f) Udeľovaný akademický titul pred menom.
Mgr.
g) Forma štúdia.
denná
i) Jazyk alebo jazyky, v ktorých sa študijný program uskutočňuje.
slovenský
j) Štandardná dĺžka štúdia vyjadrená v akademických rokoch.
2 roky
k) Kapacita študijného programu (plánovaný počet študentov), skutočný počet uchádzačov a počet študentov.
15 / 12 / 11
20 / 7 / 5
2. Profil absolventa a ciele vzdelávania
a) Vysoká škola popíše ciele vzdelávania študijného programu ako schopnosti študenta v čase ukončenia študijného programu a hlavné výstupy vzdelávania.

Absolvent je predurčený pôsobiť ako učiteľ na úrovni nižšieho a vyššieho sekundárneho vzdelávania. Okrem toho môže nájsť uplatnenie aj v iných inštitúciách štátnej správy a samosprávy (školstvo, životné prostredie, zdravotníctvo). Predpokladá sa, že časť absolventov môže úspešne pokračovať v doktorandskom štúdiu v biologických alebo didaktických študijných programoch.

Vedomosti

- má základné i pokročilé vedomosti z pedagogicko-psychologického a spoločenského základu učiteľstva

- má základné i pokročilé vedomosti z metodológie vyučovania a didaktiky biológie

- má vysokoškolské odborné vedomosti zo základných a viacerých aplikovaných biologických disciplín

- chápe súvislosti rozmanitých biologických procesov v ich funkčnej a priestorovej nadväznosti

- má poznatky z hraničných a príbuzných prírodovedných odborov

- ovláda princípy základných laboratórnych metód a moderných informačných technológií využívaných vo vzdelávaní biológie

- ovláda základné ekonomické a právne súvislosti, legislatívnu a právnu školskú dokumentáciu

Kompetencie

- podieľa sa na tvorbe záväzných školských dokumentov a učebných plánov

- organizuje a riadi vyučovací proces

- manažuje školskú triedu

- hodnotí výsledky žiakov

- riadi prácu asistenta učiteľa

- na základe právnych noriem spolupracuje s tretími stranami (profesijné a záujmové združenia)

- plánuje voľnočasové aktivity a záujmové krúžky žiakov pri rozširovaní poznatkov z biológie

Zručnosti

- vie vysvetliť biologické učivo s implementáciou nových vedeckých poznatkov s ohľadom na vek žiakov

- vie riadiť a plánovať vyučovací proces

- vie poskytnúť žiakom určité typy vedomostí a praktiky, ktoré využijú neskoršom živote

- naučí žiakov samostatne sa učiť a pracovať spôsobom, ktorý im umožňuje prichádzať s novými nápadmi a kriticky myslieť

- proaktívne manažuje školskú triedu

- vie komunikovať a vhodne vstupovať do interpersonálnych vzťahov v školskej triede a s rodičmi žiakov

- vie spolupracovať so školským psychológom

- vie spolupracovať v tíme

- vie využívať moderné informačné komunikačné technológie na podporu biologického vzdelávania a na zlepšenie procesov učenia

- ovláda prácu so základnými meracími prístrojmi na podporu biologických experimentov

- dokáže vyhľadávať a analyzovať informácie z domácej a zahraničnej odbornej literatúry

- je schopný poskytnúť predlekársku prvú pomoc

- je tvorivý, flexibilný a adaptívny

Absolvent magisterského štúdia učiteľstva matematiky si osvojí poznatky z metodológie matematiky, ktoré mu umožnia vyučovať ju na druhom stupni základných škôl a na všetkých typoch stredných škôl. Okrem matematických disciplín zameraných na zvládnutie ich metodológie získa vedomosti aj z dejín matematiky a jej vyučovania.

V rámci pedagogických praxí si osvojí praktické zručnosti učiteľa matematiky a schopnosť viesť príslušnú pedagogickú dokumentáciu. Je pripravený realizovať a vyhodnocovať jednoduché pedagogické experimenty. Absolvent sa vie plnohodnotne zapájať do mimoškolských aktivít súvisiacich s matematikou, viesť matematické krúžky a pripravovať žiakov na matematické súťaže. Pozná špecifiká práce s nadanými aj neprospievajúcimi žiakmi. Má schopnosť spracovať pod vedením školiteľa diplomovú prácu.

Najlepší študenti sú pripravení pokračovať v doktorandskom stupni štúdia Teórie vyučovania matematiky.

Vedomosti:

Absolvent

· ovláda metodológiu jednotlivých matematických disciplín školskej matematiky,

· pozná didaktické princípy vyučovania matematiky,

· je schopný organizovať mimoškolské aktivity v matematike,

· orientuje sa v historických kontextoch vývoja matematiky,

· ovláda základy matematickej štatistiky potrebné na jednoduchšie analýzy dátových súborov,

· pozná princípy písania odborného textu,

· pozná princípy designu a vyhodnocovania pedagogického experimentu,

· študent ovláda základnú odbornú pedagogickú terminológiu a obsahové zameranie oblastí z odboru pedagogika na pozadí významu

štúdia pedagogiky, významu edukácie pre človeka a spoločnosť, ako aj vzťahu pedagogiky k iným príbuzným vedám,

· ovláda základné odborné kategórie a pojmy didaktického systému,

· pozná a chápe koncept inštitucionálneho vzdelávania v širších sociálnych súvislostiach,

· ovláda základnú odbornú terminológiu a obsahové zameranie oblastí všeobecnej a vývinovej psychológie, ako aj základných

psychologických disciplín,

· ovláda základné pojmy z oblasti sociálnej psychológie,

· orientuje sa v odbornej literatúre, vie rozlíšiť a diferencovať jednotlivé vývinové štádiá so zameraním na obdobia mladšieho školského

veku a dospievania,

· vie zdôvodniť podstatu niektorých sociálno-psychologických fenoménov (By-stander effect, asertivita vs. manipulatívne správanie,

rodové stereotypy, konformizmus a tlak skupiny, predsudky, chyby sociálnej percepcie a pod),

· orientuje sa v systéme psycho-didaktických premenných v širších edukačných súvislostiach, v požiadavkách kompetenčného profilu

profesijného štandardu začínajúceho učiteľa, v trendoch modernej didaktiky.

Zručnosti:

Absolvent

· vie riešiť široký rozsah úloh školskej matematiky, vrátane náročných a netradičných úloh,

· vie pracovať s nadanými aj neprospievajúcimi žiakmi,

· je schopný používať online platformy pre vyučovanie,

· vie pripraviť, realizovať a vyhodnotiť pedagogický proces v matematike,

· dokáže viesť pedagogickú dokumentáciu,

· je schopný pod vedením školiteľa orientovať sa v danej problematike, vyhľadávať zdroje, spracovávať získané informácie a na základe

nich a vlastnej tvorivej činnosti dokáže napísať diplomovú prácu v požadovanej kvalite i rozsahu,

· vie aplikovať teoretické poznatky a poznatky o výskumných metódach pri formulovaní výskumných edukačných problémov,

· vie aplikovať výsledky publikovaných výskumov,

· vie aplikovať základné spracovanie údajov a elementárnu štatistickú analýzu,

· je schopný aktívne používať pedagogickú terminológiu, analyzovať a reflektovať na pedagogické aspekty edukácie,

· vie aplikovať rozdielnosť teoretických poznatkov zo všeobecnej psychológie a vývinovej psychológie a pedagogiky tak, aby tvorili základ

jeho edukačného pôsobenia,

· dokáže posúdiť vhodnosť stratégií a metód edukačného pôsobenia vzhľadom na všeobecno-psychologické zákonitosti a vývinové

obdobia mladšieho školského veku a dospievania,

· rozumie významu edukácie pre človeka, pre spoločnosť, v kontexte študijného odboru a aplikuje poznatky všeobecnej pedagogiky vo

svojom študijno-profesijnom vývine.

Kompetencie

· samostatnosť pri analyzovaní a riešení problémov a samostatnosť v organizovaní svojej práce učiteľa matematiky a práce žiakov,

· schopnosť primeraného prístupu k žiakom, schopnosť empatie, trpezlivosti, vnútornej stability, spoľahlivosti,

· schopnosť pracovať v tíme pre dosiahnutie stanovených cieľov vybraných projektov a schopnosť motivovať ľudí,

· zodpovednosť za svoj osobnostný rozvoj,

· schopnosť funkčného myslenia, zovšeobecnenia a práce s abstraktnými štruktúrami,

· predstavivosť, schopnosť riešiť geometrické úlohy,

· pripravenosť navrhovať, analyzovať a vyhodnocovať pedagogické experimenty,

· schopnosť posúdiť vhodnosť stratégií, procedúr a metód vo vzťahu k výskumnému problému, ako aj reálnu dosiahnuteľnosť výskumných

cieľov.

b) Vysoká škola indikuje povolania, na výkon ktorých je absolvent v čase absolvovania štúdia pripravený a potenciál študijného programu z pohľadu uplatnenia absolventov.

2341002 Učiteľ druhého stupňa základnej školy

2330001 Učiteľ akademických (všeobecnovzdelávacích) predmetov strednej školy

2310004 Vysokoškolský učiteľ - asistent

2355002 Múzejný pedagóg

2341002 Učiteľ druhého stupňa základnej školy

2330001 Učiteľ akademických (všeobecnovzdelávacích) predmetov strednej školy

2310004 Vysokoškolský učiteľ - asistent

c) Relevantné externé zainteresované strany, ktoré poskytli vyjadrenie alebo súhlasné stanovisko k súladu získanej kvalifikácie so sektorovo-špecifickými požiadavkami na výkon povolania.

Gymnázium Andreja Sládkoviča, Komenského 18, 97401 Banská Bystrica (Mgr. Dávid Kaňuk)

Gymnázium Ľudovíta Štúra, Hronská 1467/3, 960 49 Zvolen (Mgr. Miroslav Škrinár)

Stredná zdravotnícka škola, Tajovského 24, Banská Bystrica (Mgr. Michal Turok-Meceňo)

Gymnázium Jozefa Gregora Tajovského, Tajovského 25, 974 01 Banská Bystrica (Mgr. Katarína Magyarová)

Základná škola, Spojová 14, 974 04 Banská Bystrica (Mgr. Daniela Krajanová)

3. Uplatniteľnosť
a) Hodnotenie uplatniteľnosti absolventov študijného programu.

Absolventi študijného programu sú veľmi žiadaní a okrem uplatnenia na základných a stredných školách na pozícii učiteľa, našli svoje uplatnenie aj na iných pozíciách: vysoké školy prírodovedného zamerania, (odborní asistenti, docenti), Slovenská akadémia vied, vedúce funkcie na rôznych stupňoch škôl, lesnícka pedagogika (koordinátor), metodicko-pedagogické centrá (metodik pre prírodovednú oblasť), verejná správa – školské úrady, múzeá (prírodovedné oddelenia), laboratóriá

Absolventi Mgr. stupňa učiteľstva matematiky v kombinácii sa uplatnili pri vyučovaní matematiky na druhom stupni základných škôl a na všetkých typoch stredných škôl. Dokázali sa pritom plnohodnotne zapájať do mimoškolských aktivít súvisiacich s matematikou, viesť matematické krúžky a pripravovať žiakov na matematické súťaže.

b) Prípadne uviesť úspešných absolventov študijného programu.

Mgr. David Kaňuk (zástupca riaditeľa, Gymnázium Andreja Sládkoviča Banská Bystrica),

Mgr. Miroslav Škrinár (zástupca riaditeľa, Gymnázium Ľudovíta Štúra Zvolen),

Mgr. Anna Petrášová, PhD. (riaditeľka Základnej školy v Nemeckej),

Mgr. Lukáš Jurga (učiteľ biológie a geografie, Gymnázium J. M. Hurbana, Čadca),

Mgr. Petra Polková (učiteľ biológie a geografie, Cirkevná základná škola Narnia, Bratislava),

Mgr. Daniela Majkútová (učiteľ biológie a geografie, Stredná odborná škola podnikania a služieb, Námestovo),

Mgr. Michal Fašanga (učiteľ biológie, geografie a telesnej výchovy,  Základná škola s materskou školou Skačany),

 Mgr. Tomáš Talan (učiteľ biológie a geografie, 6. ZŠ, ul. M. Rázusa, Zvolen),

Mgr. Jana Petrýdesová PhD. (Centrum biológie rastlín a biodiverzity SAV, Bratislava),

RNDr. Júlia Jarošová, PhD. (Parazitologický ústav SAV, Košice),

Mgr. Anna Sliacka, PhD. (LESY SR š.p., Banská Bystrica, koordinátor lesnej pedagogiky),

Mgr. Hana Ollerová, PhD. (vysokoškolská učiteľka, Fakulta ekológie a environmentalistiky TUZVO),

Mgr. Alžbeta Michalíková, PhD. (vysokoškolská učiteľka, FPV UMB Banská Bystrica),

doc. RNDr. Marek Skoršepa, PhD. (vysokoškolský učiteľ, FPV UMB Banská Bystrica),

Mgr. Tímea Chamutiová, PhD. (výskumný pracovník, FPV UMB v Banskej Bystrici), Mgr. Radovan Malina, PhD. (vysokoškolský učiteľ, FPV UMB Banská Bystrica),

doc. PaedDr. Valerián Franc, CSc. (vysokoškolský učiteľ, FPV UMB Banská Bystrica),

Mgr. Zuzana Costin Malíková, PhD. (najlepšia slovenská chodkyňa, účastníčka 2 olympiád, v súčasnosti medzinárodná rozhodkyňa),

Mgr. Daniel Host (Country Manager, Octapharma, Bratislava)

Mgr. Miroslav Blšák, učiteľstvo informatiky a učiteľstvo matematiky, 2021

Mgr. Miriama Repková, učiteľstvo biológie a učiteľstvo matematiky, 2021

Mgr. Erik Bayerl, PhD., učiteľstvo fyziky a učiteľstvo matematiky, 2013

Mgr. Vladimír Kobza, PhD., učiteľstvo geografie a učiteľstvo matematiky, 2013

RNDr. Matúš Dirbák, PhD., učiteľstvo fyziky a učiteľstvo matematiky, 2007

c) Hodnotenie kvality študijného programu zamestnávateľmi (spätná väzba).

Hodnotenie kvality študijného programu bolo vykonané oslovenými zamestnávateľmi, ktorí vypracovali hodnotiace správy, ktoré tvoria prílohu k akreditačnému spisu.

Hodnotenie kvality študijného programu bolo vykonané oslovenými zamestnávateľmi, ktorí vypracovali hodnotiace správy, ktoré tvoria prílohu k akreditačnému spisu.

4. Štruktúra a obsah študijného programu
a) Vysoká škola popíše pravidlá na utváranie študijných plánov v študijnom programe.

Pravidlá na utváranie študijných plánov v študijnom programe sú presne definované v Smernici č. 1/2021 Vytváranie, úprava a schvaľovanie študijných programov a podávanie žiadostí Slovenskej akreditačnej agentúre pre vysoké školstvo.


Pravidlá na utváranie študijných plánov v študijnom programe sú presne definované v Smernici č. 1/2021 Vytváranie, úprava a schvaľovanie študijných programov a podávanie žiadostí Slovenskej akreditačnej agentúre pre vysoké školstvo.


b) Vysoká škola zostaví odporúčané študijné plány pre jednotlivé cesty v štúdiu.

Odporúčaný študijný plán pre daný študijný program je vložený v systéme AIS.

Odporúčaný študijný plán pre daný študijný program je vložený v systéme AIS.

c) V študijnom pláne spravidla uvedie:

Odporúčaný študijný plán pre daný študijný program spolu s informačnými listami je vložený v systéme AIS.


Odporúčaný študijný plán pre daný študijný program spolu s informačnými listami je vložený v systéme AIS.


d) Vysoká škola uvedie počet kreditov, ktorého dosiahnutie je podmienkou riadneho skončenia štúdia a ďalšie podmienky, ktoré musí študent splniť v priebehu štúdia študijného programu a na jeho riadne skončenie, vrátane podmienok štátnych skúšok, pravidiel na opakovanie štúdia a pravidiel na predĺženie, prerušenie štúdia.
120
120
e) Vysoká škola pre jednotlivé študijné plány uvedie podmienky absolvovania jednotlivých častí študijného programu a postup študenta v študijnom programe v štruktúre:

Spoločný základ (učiteľský)

Počet kreditov za povinné predmety: 46 (z toho 20 kreditov za štátnu skúšku)

z toho za pedagogickú prax: 16 (t. j. 8 kreditov za každý aprobačný predmet)

Počet kreditov za povinne voliteľné predmety: 6

Počet kreditov za výberové predmety: 6

Aprobácia

Počet kreditov za povinné predmety: 13

Počet kreditov za povinne voliteľné predmety: 12

Počet kreditov za výberové predmety: 6


Poznámka: Učiteľský študijný program je tvorený tromi zložkami – spoločný (učiteľský) základ, 1. aprobácia, 2. aprobácia. Chýbajúci počet kreditov do celkového počtu 120 kreditov pre magisterský študijný program prislúcha 2. aprobácii.

Spoločný základ (učiteľský / translatologický)

Počet kreditov za povinné predmety: 46 (z toho 20 kreditov za štátnu skúšku)

z toho za pedagogickú prax: 16 (tj. 8 kreditov / za každý aprobačný predmet)

Počet kreditov za povinne voliteľné predmety: 6

Počet kreditov za výberové predmety: 6

Aprobácia (učiteľstvo matematiky)

Počet kreditov za povinné predmety: 13

Počet kreditov za povinne voliteľné predmety: 12

Počet kreditov za výberové predmety: 6


Poznámka: Učiteľský študijný program je tvorený tromi zložkami – spoločný (učiteľský) základ, 1. aprobácia, 2. aprobácia. Chýbajúci počet kreditov do celkového počtu 120 kreditov pre magisterský študijný program prislúcha 2. aprobácii.

f) Vysoká škola popíše pravidlá pre overovanie výstupov vzdelávania a hodnotenie študentov a možnosti opravných postupov voči tomuto hodnoteniu.

Podmienky a pravidlá pre úspešný priebeh štúdia a jeho absolvovanie, podmienky pre absolvovanie štátnych skúšok, ako aj ďalšie podmienky a pravidlá pre riešenie situácií súvisiacich so štúdiom sú zadefinované v Študijnom poriadku FPV UMB.

Link: https://www.fpv.umb.sk/studium/pre-studenta/studijny-poriadok-a-ine-dokumenty/studijny-poriadok.html

Podmienky a pravidlá pre úspešný priebeh štúdia a jeho absolvovanie, podmienky pre absolvovanie štátnych skúšok, ako aj ďalšie podmienky a pravidlá pre riešenie situácií súvisiacich so štúdiom sú zadefinované v Študijnom poriadku FPV UMB.


Link: https://www.fpv.umb.sk/studium/pre-studenta/studijny-poriadok-a-ine-dokumenty/studijny-poriadok.html

g) Podmienky uznávania štúdia, alebo časti štúdia.

Podmienky a pravidlá pre úspešný priebeh štúdia a jeho absolvovanie, podmienky pre absolvovanie štátnych skúšok, ako aj ďalšie podmienky a pravidlá pre riešenie situácií súvisiacich so štúdiom sú zadefinované v Študijnom poriadku FPV UMB.

Link: https://www.fpv.umb.sk/studium/pre-studenta/studijny-poriadok-a-ine-dokumenty/studijny-poriadok.html

Podmienky a pravidlá pre úspešný priebeh štúdia a jeho absolvovanie, podmienky pre absolvovanie štátnych skúšok, ako aj ďalšie podmienky a pravidlá pre riešenie situácií súvisiacich so štúdiom sú zadefinované v Študijnom poriadku FPV UMB.


Link: https://www.fpv.umb.sk/studium/pre-studenta/studijny-poriadok-a-ine-dokumenty/studijny-poriadok.html

h) Vysoká škola uvedie témy záverečných prác študijného programu (alebo odkaz na zoznam).

Všetky témy záverečných prác sú koncipované tak, aby mali prepojenie na teóriu a prax vo vyučovaní biológie:

doc. Mgr. Matej Vesteg, PhD. / Príprava učebných materiálov a didaktických pomôcok využiteľných pri výučbe biologických disciplín (mikrobiológia, protistológia, algológia, molekulárna biológia, genetika, evolučná biológia) na základných a stredných školách

Mgr. Radovan Malina, PhD. / Návrh učebného textu Zdravotná príprava pre žiakov základných škôl ako súčasť prierezovej témy Ochrana života a zdravia; História vývoja učebníc prírodopisu/ biológie na Slovensku; Fyziológia výživy pre vizuálne typy študentov; Využitie digitálnych 3D modelov vo výučbe anatómie; Vizualizácia pojmov v učive o vybranej orgánovej sústave; Didaktická hra ako motivácia vo vyučovaní anatómie/fyziológie; Edukácia žiakov v oblasti poskytovania prvej pomoci; Rozšírenie strachu z vybraných skupín živočíchov v ľudskej populácii;

Predstavy o vzniku sveta u rôznych civilizácií

doc. RNDr. Ingrid Turisová, PhD. / Učíme sa v prírode - pracovné listy a úlohy prepojené s učivom v nižšom a vyššom sekundárnom vzdelávaní;

Bádateľské učenie v botanike a zoológii; Inšpirácie pre atraktívne poznávanie rastlín, živočíchov a biotopov; Občianska veda a jej aplikácie súvisiace s botanikou, zoológiou a biotopmi; Pomoc žiakov mestám v čase klimatickej zmeny; Analýza možností učiteľov ako získať biologicky a ekologicky zamerané projekty pre svoju školu

Mgr. Marcela Adamcová, PhD. / Formy zooterapie a ich aplikácia v pedagogickej praxi (canisterapia, hipoterapia, felinoterapia...); Porovnanie výučbových programov v ZOO v Čechách a na Slovensku

doc. RNDr. Roman Alberty, CSc. / Výučba molekulárnej biológie a genetiky v on-line prostredí; Výučba genetiky v univerzitnom vzdelávaní: minulosť, prítomnosť a budúcnosť; Stav výučby biológie na odborných stredných školách; Úroveň genetickej gramotnosti vo vybraných skupinách obyvateľstva

doc. RNDr. Svetlana Gáperová, PhD. / Praktické aktivity zo štruktúrnej botaniky vo vyučovacom procese; Bádateľsky orientované vyučovanie na témy z fyziológie rastlín; Didaktické hry na tému “zaujímavé kvety a plody rastlín“ ; Spôsobilosti vedeckej práce na príklade úloh z mykológie; Miskoncepcie vo výučbe mykológie

RNDr. Terézia Beck, PhD. / Využitie MALDI-TOF hmotnostnej spektrometrie vo výučbe mikrobiológie pre študentov učiteľstva biológie

Mgr. Romana Schubertová, PhD. / Žiacka kresba vo vyučovaní biológie; Rozvoj spôsobilostí vedeckej práce vo vyučovaní biológie; Analýza úloh a projektových častí biologických olympiád; Spôsoby identifikácie biologických prekonceptov a miskoncepcií; Využitie prípadových štúdií vo vyučovaní biológie; Analýza a návrh využívania školských záhrad vo vyučovaní biológie; Rozvoj kritického myslenia pri riešení spoločensky diskutovaných tém biologického charakteru; Pestovanie a chov modelových organizmov v školách a na školských pozemkoch

prof. RNDr. Pavol Hanzel, CSc. / Využitie geometrického softvéru GeoGebra vo vyučovaní matematiky,

prof. RNDr. Pavol Hanzel, CSc. / GeoGebra a Euklidove základy v školskej matematike,

prof. RNDr. Miroslav Haviar, CSc. / Canonical extensions of lattices and lattice-ordered algebras,

prof. RNDr. Miroslav Haviar, CSc. / Vrcholové ohodnotenia jednoduchých grafov,

prof. RNDr. Vladimír Janiš, CSc. / Domáce úlohy z matematiky,

prof. RNDr. Ľubomír Snoha, DrSc. / Trojuholníkové zobrazenia,

Mgr. Vladimír Kobza, PhD. / Didaktické hry ako prostriedok vzdelávania v matematike na úrovni ISCED 2,

Mgr. Vladimír Kobza, PhD. / Využitie IKT v matematickom vzdelávaní formou vytvorenia mobilnej aplikácie ako súčasť interaktívnej didaktickej vychádzky v mimoškolskom prostredí,

Mgr. Vladimír Kobza, PhD. / Matematická gramotnosť v riešení slovných úloh,

Mgr. Lukáš Lafférs, PhD. / Google Trends ako nástroj na predikciu,

Mgr. Lukáš Lafférs, PhD. / Analýza bankových transakcií klienta,

i) Vysoká škola popíše alebo sa odkáže na:

Pravidlá pre zadávanie, oponovanie, obhajobu a hodnotenie záverečných prác sú zadefinované v Študijnom poriadku FPV UMB

link: https://www.fpv.umb.sk/studium/pre-studenta/studijny-poriadok-a-ine-dokumenty/studijny-poriadok.html

Pravidlá pre spracovanie záverečnej práce sú súčasťou SMERNICE č. 9/2021 o záverečných, rigoróznych a habilitačných prácach na Univerzite Mateja Bela v Banskej Bystrici

link: https://www.fpv.umb.sk/studium/pre-studenta/zaverecne-prace-a-statne-skusky.html

Možnosti a podmienky účasti na mobilitách sú zadefinované v Smernici Č. 4/2019 o mobilitách Erasmus+ na UMB v Banskej Bystrici. Na webovom sídle fakulty sú uvedené ďalšie relevantné informácie súvisiace s mobilitami.

link: https://www.fpv.umb.sk/medzinarodne-vztahy/mobility-erasmus/

Na UMB je ustanovená Etická komisia, ktorá rieši otázky a problémy týkajúce sa dodržiavania akademickej etiky zo strany zamestnancov aj študentov. Relevantné informácie súvisiace s Etickou komisiou a jej pôsobnosťou sú zverejnené a webovom sídle univerzity.

link: https://www.umb.sk/univerzita/univerzita/o-univerzite/akademicka-etika-umb/eticka-komisia/

Študenti so špecifickými potrebami sa riadia Sprievodcom štúdia pre študentov so špecifickými potrebami, ktorý je zverejnený na webovom sídle univerzity.

link: https://www.umb.sk/studium/student/student-so-specifickymi-potrebami/informacie-pre-studentov-sospecifickymi-potrebami.html

Na FPV UMB je ustanovená funkcia koordinátora pre študentov so špecifickými potrebami, ktorý poskytuje podporu týmto študentom pri ich adaptovaní sa na vysokoškolské prostredie ako aj pri riešení rôznych situácií súvisiacich so štúdiom.

link: https://www.fpv.umb.sk/studium/pre-studenta/studijny-poriadok-a-ine-dokumenty/sprievodca-studiom-prestudentov-so-specifickymi-potrebami.html

V prípade podnetov a odvolaní súvisiacich so štúdium a hodnotením svojich výsledkov má študent možnosť podať písomný podnet / žiadosť prodekanovi pre pedagogickú činnosť. V prípade záujmu o absolvovanie komisionálnej skúšky sa postupuje v súlade so Študijným poriadkom FPV UMB.

link: https://www.fpv.umb.sk/studium/pre-studenta/studijny-poriadok-a-ine-dokumenty/studijny-poriadok.html

V prípade podnetov súvisiacich s etickým kódexom môže študent podať písomný podnet priamo etickej komisii.

link: https://www.umb.sk/univerzita/univerzita/o-univerzite/akademicka-etika-umb/eticka-komisia/

 

Pravidlá pre zadávanie, oponovanie, obhajobu a hodnotenie záverečných prác sú zadefinované v Študijnom poriadku FPV UMB

link: https://www.fpv.umb.sk/studium/pre-studenta/studijny-poriadok-a-ine-dokumenty/studijny-poriadok.html

Pravidlá pre spracovanie záverečnej práce sú súčasťou SMERNICE č. 9/2021 o záverečných, rigoróznych a habilitačných prácach na Univerzite Mateja Bela v Banskej Bystrici

link: https://www.fpv.umb.sk/studium/pre-studenta/zaverecne-prace-a-statne-skusky.html

Možnosti a podmienky účasti na mobilitách sú zadefinované v Smernici Č. 4/2019 o mobilitách Erasmus+ na UMB v Banskej Bystrici. Na webovom sídle fakulty sú uvedené ďalšie relevantné informácie súvisiace s mobilitami.

link: https://www.fpv.umb.sk/medzinarodne-vztahy/mobility-erasmus/

Na UMB je ustanovená Etická komisia, ktorá rieši otázky a problémy týkajúce sa dodržiavania akademickej etiky zo strany zamestnancov aj študentov. Relevantné informácie súvisiace s Etickou komisiou a jej pôsobnosťou sú zverejnené a webovom sídle univerzity.

link: https://www.umb.sk/univerzita/univerzita/o-univerzite/akademicka-etika-umb/eticka-komisia/

Študenti so špecifickými potrebami sa riadia Sprievodcom štúdia pre študentov so špecifickými potrebami, ktorý je zverejnený na webovom sídle univerzity.

link: https://www.umb.sk/studium/student/student-so-specifickymi-potrebami/informacie-pre-studentov-sospecifickymi-potrebami.html

Na FPV UMB je ustanovená funkcia koordinátora pre študentov so špecifickými potrebami, ktorý poskytuje podporu týmto študentom pri ich adaptovaní sa na vysokoškolské prostredie ako aj pri riešení rôznych situácií súvisiacich so štúdiom.

link: https://www.fpv.umb.sk/studium/pre-studenta/studijny-poriadok-a-ine-dokumenty/sprievodca-studiom-prestudentov-so-specifickymi-potrebami.html

V prípade podnetov a odvolaní súvisiacich so štúdium a hodnotením svojich výsledkov má študent možnosť podať písomný podnet / žiadosť prodekanovi pre pedagogickú činnosť. V prípade záujmu o absolvovanie komisionálnej skúšky sa postupuje v súlade so Študijným poriadkom FPV UMB.

link: https://www.fpv.umb.sk/studium/pre-studenta/studijny-poriadok-a-ine-dokumenty/studijny-poriadok.html

V prípade podnetov súvisiacich s etickým kódexom môže študent podať písomný podnet priamo etickej komisii.

link: https://www.umb.sk/univerzita/univerzita/o-univerzite/akademicka-etika-umb/eticka-komisia/

5. Informačné listy predmetov študijného programu
V štruktúre podľa vyhlášky č. 614/2002 Z. z.

Informačné listy predmetov sú k dispozícii v systéme AIS.

Informačné listy predmetov sú k dispozícii v systéme AIS.

6. Aktuálny harmonogram akademického roka a aktuálny rozvrh
(alebo hypertextový odkaz).

Harmonogram štúdia

https://www.fpv.umb.sk/studium/pre-studenta/harmonogram-studia.html

 

Rozvrh

https://www.fpv.umb.sk/studium/pre-studenta/rozvrhy-hodin/denne-studium.html

Harmonogram štúdia

https://www.fpv.umb.sk/studium/pre-studenta/harmonogram-studia.html

 

Rozvrh

https://www.fpv.umb.sk/studium/pre-studenta/rozvrhy-hodin/denne-studium.html

7. Personálne zabezpečenie študijného programu
a) Osoba zodpovedná za uskutočňovanie, rozvoj a kvalitu študijného programu (s uvedením funkcie a kontaktu).

UČITEĽSKÝ SPOLOČNÝ ZÁKLAD

prof. PaedDr. Dana Hanesová, PhD.

profesor

048 446 4762

dana.hanesova@umb.sk


APROBÁCIA

prof. RNDr. Peter Bitušík, CSc.

profesor

048 446 7110

peter.bitusik@umb.sk

UČITEĽSKÝ SPOLOČNÝ ZÁKLAD

prof. PaedDr. Dana Hanesová, PhD.

Profesorka

048 446 4762, +421 904 825303

dana.hanesova@umb.sk


APROBÁCIA

prof. RNDr. Miroslav Haviar, CSc.

Profesor

048 446 7227

miroslav.haviar@umb.sk

b) Zoznam osôb zabezpečujúcich profilové predmety študijného programu s priradením k predmetu s prepojením na centrálny Register zamestnancov vysokých škôl, s kontaktom (môžu byť uvedení aj v študijnom pláne).

UČITEĽSKÝ SPOLOČNÝ ZÁKLAD

Meno a priezvisko (s titulmi) / Zoznam predmetov / Kontakt (telefón / e-mail)

prof. PaedDr. Dana Hanesová, PhD. / Školská pedagogika a školský manažment / 048 446 4762 / dana.hanesova@umb.sk

doc. PhDr. Zlata Vašašová, PhD. / Pedagogická a školská psychológia / 048 446 4711 /

zlata.vasasova@umb.sk

Mgr. Michaela Souček Vaňová, PhD. / Pedagogická a školská psychológia / 048 446 4715 / michaela.vanova@umb.sk

doc. PaedDr. Lenka Rovňanová, PhD. / Školská pedagogika a školský manažment / 048 446 4221 /

lenka.rovnanova@umb.sk

Mgr. Petra Fridrichová, PhD. / Školská pedagogika a školský manažment / 048 446 4524 / petra.fridrichova@umb.sk

prof. PaedDr. Bronislava Kasáčová, PhD. / Metodológia výskumu v edukácii / 048 446 4863 / bronislava.kasacova@umb.sk

prof. PhDr. Miriam Niklová, PhD. / Metodológia výskumu v edukácii / 048 446 4764 /

miriam.niklova@umb.sk

Mgr. Ing. Eva Vírostková Nábělková, PhD. / Metodológia výskumu v edukácii / 048 446 4718 / eva.nabelkova@umb.sk


APROBÁCIA

prof. RNDr. Peter Bitušík, CSc. / Základy ekológie pre učiteľov / 048 446 7110 / peter.bitusik@umb.sk

doc. RNDr. Svetlana Gáperová, PhD. / Špeciálna didaktika biológie 1; Špeciálna didaktika biológie 2 / 048 446 7107 / svetlana.gaperova@umb.sk

doc .Ing. Ladislav Hamerlík, PhD. / Základy ekológie pre učiteľov / 048 446 7105 / ladislav.hamerlik@umb.sk

doc. Mgr. Matej Vesteg, PhD. / Evolučná biológia / 048 446 7109 / matej.vesteg@umb.sk


Link na register zamestnancov:

https://www.portalvs.sk/regzam/?do=filterForm-submit&university=714000000&faculty=714070000&sort=surname&employment_state=yes&filter=Vyh%C4%BEada%C5%A5

UČITEĽSKÝ SPOLOČNÝ ZÁKLAD

Meno a priezvisko (s titulmi) / Zoznam predmetov / Kontakt (telefón / e-mail)

prof. PaedDr. Dana Hanesová, PhD. / Školská pedagogika a školský manažment / 048 446 4762 / dana.hanesova@umb.sk

doc. PaedDr. Lada Kaliská, PhD. / Pedagogická a školská psychológia / 048 446 4717 / lada.kaliska@umb.sk

doc. PaedDr. Lenka Rovňanová, PhD. / Školská pedagogika a školský manažment / 048 446 4221 / lenka.rovnanova@umb.sk

Mgr. Petra Fridrichová, PhD. / Školská pedagogika a školský manažment / 048 446 4524 / petra.fridrichova@umb.sk

Mgr. Karina Zošáková, PhD. / Školská pedagogika a školský manažment / 048 446 4323 / karina.zosakova@umb.sk

prof. PaedDr. Bronislava Kasáčová, PhD. / Metodológia výskumu v edukácii / 048 446 4863 / bronislava.kasacova@umb.sk

prof. PhDr. Miriam Niklová, PhD. / Metodológia výskumu v edukácii /048 446 4764 / miriam.niklova@umb.sk


APROBÁCIA

prof. RNDr. Miroslav Haviar, CSc. / Metódy riešenia matematických úloh 1; Metódy riešenia matematických úloh 2 / 048 446 7224 /

miroslav.haviar@umb.sk

prof. RNDr. Pavol Hanzel, CSc. / Teória vyučovania matematiky 1 (od 2025 prof. Haviar); Teória vyučovania matematiky 2 (od 2025 prof. Haviar); Kužeľosečky a kvadriky (od 2025 prof. Janiš) / 048 446 7260 / pavol.hanzel@umb.sk

prof. RNDr. Vladimír Janiš, CSc. / Teória množín a teoretická aritmetika; Didaktický seminár 3; Štatistika v pedagogickej praxi / 048 446 7228 / vladimir.janis@umb.sk

doc. RNDr. Matúš Dirbák, PhD. / Metódy riešenia matematických úloh 2 / 048 446 7226 / matus.dirbak@umb.sk

doc. RNDr. Roman Hric, PhD. / Dejiny matematiky / 048 446 7230 / roman.hric@umb.sk


Link na register zamestnancov:

https://www.portalvs.sk/regzam/?do=filterForm-submit&university=714000000&faculty=714070000&sort=surname&employment_state=yes&filter=Vyh%C4%BEada%C5%A5

c) Odkaz na vedecko/umelecko-pedagogické charakteristiky osôb zabezpečujúcich profilové predmety študijného programu.

VUPCH sú k dispozícii v systéme AIS.

VUPCH sú k dispozícii v systéme AIS.

d) Zoznam učiteľov študijného programu s priradením k predmetu a prepojením na centrálny register zamestnancov vysokých škôl, s uvedením kontaktov (môže byť súčasťou študijného plánu).

UČITEĽSKÝ SPOLOČNÝ ZÁKLAD

Meno a priezvisko (s titulmi) / Zoznam predmetov / Kontakt (telefón / e-mail)

prof. PaedDr. Dana Hanesová, PhD. / Školská pedagogika a školský manažment / 048 446 4762 / dana.hanesova@umb.sk

doc. PhDr. Mário Dulovics, PhD. / Sociálna patológia a prevencia / 048 446 4763 / mario.dulovics@umb.sk

Mgr. Petra Fridrichová, PhD. / Školská pedagogika a školský manažment / 048 446 4524 / petra.fridrichova@umb.sk

Mgr. Zuzana Heinzová, PhD. / Mediácia a riešenie interpersonálnych konfliktov; Pozitívna psychológia / 048 446 4714 / zuzana.heinzova@umb.sk

prof. PaedDr. Bronislava Kasáčová, PhD. / Metodológia výskumu v edukácii / 048 446 4863 / bronislava.kasacova@umb.sk

Mgr. Hana Kocurová, PhD. / Školská pedagogika a školský manažment / hana.kocurova@umb.sk

doc. Mgr. Lívia Nemcová, PhD. / Prierezové témy v edukácii / 048 446 4227, 4755 / livia.nemcova@umb.sk

prof. PhDr. Miriam Niklová, PhD. / Metodológia výskumu v edukácii; Sociálna patológia a prevencia / 048 446 4764 / miriam.niklova@umb.sk

prof. PaedDr. Vladimír Patráš, CSc. / Moderná rétorika; Akademické písanie / 048 446 5136 / vladimir.patras@umb.sk

doc. PaedDr. Lenka Rovňanová, PhD. / Školská pedagogika a školský manažment; Prierezové témy v edukácii / 048 446 4221 / lenka.rovnanova@umb.sk

Mgr. Michaela Souček Vaňová, PhD. / Pedagogická a školská psychológia / 048 446 4715 / michaela.vanova@umb.sk

PaedDr. Jana Stehlíková, PhD. / Sociálna patológia a prevencia / 048 446 4718 /

 jana.stehlikova@umb.sk

doc. PhDr. Zlata Vašašová, PhD. / Pedagogická a školská psychológia; Pozitívna psychológia / 048 446 4711 / zlata.vasasova@umb.sk

Mgr. Ing. Eva Vírostková Nábělková, PhD. / Metodológia výskumu v edukácii / 048 446 4718 / eva.nabelkova@umb.sk


APROBÁCIA

Mgr. Marcela Adamcová, PhD. / Pedagogická prax priebežná/náčuvová; Pedagogická prax priebežná/výstupová 1; Pedagogická prax ; Priebežná/výstupová 2; Pedagogická prax súvislá / 048 446 7104 / marcela.adamcova@umb.sk

prof. RNDr. Peter Bitušík, CSc. / Základy ekológie pre učiteľov; Ekológia vnútrozemských vôd pre učiteľov; Biotopy Slovenska pre učiteľov /

048 446 7110 / peter.bitusik@umb.sk

doc. Mgr. Štefan Ferenc, PhD. / Základy geológie / 048 446 7253 / stefan.ferenc@umb.sk

doc. PaedDr. Valerián Franc, CSc. / Aplikovaná zoológia / 048 446 7102 / valerian.franc@umb.sk

Mgr. Dobromil Galvánek, PhD. / Biotopy Slovenska pre učiteľov / dobromil.galvanek@savba.sk

doc. RNDr. Svetlana Gáperová, PhD. / Špeciálna didaktika biológie 1; Špeciálna didaktika biológie 2; Aplikovaná botanika; Integrované prírodovedné vzdelávanie „Človek a príroda“ / 048 446 7107 / svetlana.gaperova@umb.sk

doc .Ing. Ladislav Hamerlík, PhD. / Základy ekológie pre učiteľov; Ekológia vnútrozemských vôd pre učiteľov / 048 446 7105 /

ladislav.hamerlik@umb.sk

Ing. Richard Hrivnák, PhD. / Biotopy Slovenska pre učiteľov / 045/ 5320 313 / richard.hrivnak@savba.sk

Mgr. Tímea Chamutiová, PhD. / Ekológia vnútrozemských vôd pre učiteľov; Základy ekológie pre učiteľov / 048 446 7105 /

timea.chamutiova@umb.sk

Mgr. Radovan Malina, PhD. / Evolučná biológia / 048 446 7104 / radovan.malina@umb.sk

Mgr. Romana Schubertová, PhD. / Pedagogická prax priebežná/náčuvová; Špeciálna didaktika biológie 1; Pedagogická prax priebežná/výstupová 1; Špeciálna didaktika biológie 2; Pedagogická prax priebežná/výstupová 2; Pedagogická prax súvislá; Aplikácia vedeckých metód do vyučovania biológie; Praktické cvičenia vo vyučovaní biológie 1; Praktické cvičenia vo vyučovaní biológie 2; Aktivizácia žiaka v biologickom vzdelávaní; Občianska veda vo vyučovaní biológie / 048 446 7148 / romana.schubertova@umb.sk

prof. RNDr. Ján Spišiak, DrSc. / Exkurzia zo všeobecnej geológie / 048 446 7244 / jan.spisiak@umb.sk

Mgr. Ivana Svitková, PhD. / Biotopy Slovenska pre učiteľov / 02/ 5942 6168 / ivana.svitkova@savba.sk

Mgr. Viera Šimonová, PhD. / Exkurzia zo všeobecnej geológie / 048 446 7246 / viera.simonova@umb.sk

doc. Ing. Juraj Švajda, PhD. / Ekológia suchozemského prostredia pre učiteľov / 048 446 7106 / juraj.svajda@umb.sk

doc. RNDr. Ingrid Turisová, PhD. / Biotopy Slovenska pre učiteľov; Aplikovaná botanika / 048 446 7106 / ingrid.turisova@umb.sk

prof. Ing. Peter Urban, PhD. / Ekológia suchozemského prostredia pre učiteľov / 048 446 7101 / peter.urban@umb.sk

doc. Mgr. Matej Vesteg, PhD. / Evolučná biológia / 048 446 7109 / matej.vesteg@umb.sk


Link na register zamestnancov:

https://www.portalvs.sk/regzam/?do=filterForm-submit&university=714000000&faculty=714070000&sort=surname&employment_state=yes&filter=Vyh%C4%BEada%C5%A5


UČITEĽSKÝ SPOLOČNÝ ZÁKLAD

Meno a priezvisko (s titulmi) / Zoznam predmetov / Kontakt (telefón / e-mail)

doc. PhDr. Mário Dulovics, PhD. / Sociálna patológia a prevencia / 048 446 4763 / mario.dulovics@umb.sk

Mgr. Petra Fridrichová, PhD. / Školská pedagogika a školský manažment / 048 446 4524 / petra.fridrichova@umb.sk

prof. PaedDr. Dana Hanesová, PhD. / Školská pedagogika a školský manažment / 048 446 4762 / dana.hanesova@umb.sk

Mgr. Zuzana Heinzová, PhD. / Mediácia a riešenie interpersonálnych konfliktov, Pozitívna psychológia / 048 446 4714 / zuzana.heinzova@umb.sk

doc. Mgr. Lenka Ďuricová, PhD. / Mediácia a riešenie interpersonálnych konfliktov / 048 446 4724 / lenka.duricova@umb.sk

prof. PaedDr. Bronislava Kasáčová, PhD. / Metodológia výskumu v edukácii / 048 446 4863 / bronislava.kasacova@umb.sk

doc. Mgr. Lívia Nemcová, PhD. / Prierezové témy v edukácii / 048 446 4227, 4755 / livia.nemcova@umb.sk

prof. PhDr. Miriam Niklová, PhD. / Metodológia výskumu v edukácii, Sociálna patológia a prevencia / 048 446 4764 / miriam.niklova@umb.sk

prof. PaedDr. Vladimír Patráš, CSc. / Moderná rétorika, Akademické písanie / 048 446 5136 / vladimir.patras@umb.sk

doc. PaedDr. Lenka Rovňanová, PhD. / Školská pedagogika a školský manažment, Prierezové témy v edukácii / 048 446 4221 / lenka.rovnanova@umb.sk

doc. PaedDr. Lada Kaliská, PhD. / Pedagogická a školská psychológia / 048 446 4717 / lada.kaliska@umb.sk

doc. PhDr. Zlata Vašašová, PhD. / Pedagogická a školská psychológia / 048 446 4711 / zlata.vasasova@umb.sk

Mgr. Karina Zošáková, PhD. / Školská pedagogika a školský manažment / 048 446 4323 / karina.zosakova@umb.sk


APROBÁCIA

prof. RNDr. Miroslav Haviar, CSc. / Pedagogická prax priebežná/náčuvová; Pedagogická prax súvislá; Metódy riešenia matematických úloh 1; Metódy riešenia matematických úloh 2 / 048 446 7227 / miroslav.haviar@umb.sk

prof. RNDr. Pavol Hanzel, CSc. / Teória vyučovania matematiky 1 (od 2025 prof. Haviar); Teória vyučovania matematiky 2 (od 2025 prof. Haviar); Kužeľosečky a kvadriky (od 2025 prof. Janiš); Kužeľosečky a kvadriky – cvičenie; Vybrané kapitoly z elementárnej geometrie (od 2025 prof. Janiš); IKT v školskej praxi / 048 446 7260 / pavol.hanzel@umb.sk

prof. RNDr. Vladimír Janiš, CSc. / Pedagogická prax priebežná/výstupová 1; Pedagogická prax priebežná/výstupová 2; Teória množín a teoretická aritmetika; Didaktický seminár 3 / 048 446 7228 / vladimir.janis@umb.sk

doc. RNDr. Matúš Dirbák, PhD. / Diskrétna matematika 2 / 048 446 7226 / matus.dirbak@umb.sk

doc. RNDr. Roman Hric, PhD. / Dejiny matematiky / 048 446 7230 / roman.hric@umb.sk

doc. RNDr. Vladimír Špitalský, PhD. / Štatistika v pedagogickej praxi / 048 446 7260 / vladimir.spitalsky@umb.sk

Mgr. Vladimír Kobza, PhD. / Záujmová matematika; Vybrané kapitoly z modernej matematiky / 048 446 7231 / vladimir.kobza@umb.sk


Link na register zamestnancov:

https://www.portalvs.sk/regzam/?do=filterForm-submit&university=714000000&faculty=714070000&sort=surname&employment_state=yes&filter=Vyh%C4%BEada%C5%A5

e) Zoznam školiteľov záverečných prác s priradením k témam (s uvedením kontaktov).

doc. RNDr. Roman Alberty, CSc. / Využitie Saccharomyces v školskej triede; Aká je genetická gramostnosť vysokoškolských študentov nebiologických vedných odborov? / 048 446 7108 / roman.alberty@umb.sk

doc. RNDr. Svetlana Gáperová, PhD. / Projektové vyučovanie na tému “Liečivé huby”; Návrh učebných materiálov na tému "kde a ako sú ukryté huby" / 048 446 7107 / svetlana.gaperova@umb.sk

doc. RNDr. Ingrid Turisová, PhD. / Umelá inteligencia na identifikáciu rastlín na smartfónoch a tabletoch v školskej praxi / 048 446 7106 /

ingrid.turisova@umb.sk

doc. Mgr. Matej Vesteg, PhD. / Príprava učebných materiálov a didaktických pomôcok využiteľných pri výučbe mikrobiológie, protistológie a algológie na základných a stredných školách; Príprava učebných materiálov a didaktických pomôcok využiteľných pri výučbe molekulovej biológie a genetiky na stredných školách / 048 446 7109 / matej.vesteg@umb.sk

 

prof. RNDr. Miroslav Haviar, CSc. / Canonical extensions of lattices and lattice-ordered algebras; Vrcholové ohodnotenia jednoduchých grafov / 048 446 7227 / miroslav.haviar@umb.sk

prof. RNDr. Pavol Hanzel, CSc. / Využitie geometrického softvéru GeoGebra vo vyučovaní matematiky; GeoGebra a Euklidove základy v školskej matematike / 048 446 7260 / pavol.hanzel@umb.sk

prof. RNDr. Vladimír Janiš, CSc. / Domáce úlohy z matematiky / 048 446 7228 / vladimir.janis@umb.sk

prof. RNDr. Ľubomír Snoha, DSc., DrSc. / Trojuholníkové zobrazenia / 048 446 7229 / lubomir.snoha@umb.sk

Mgr. Vladimír Kobza, PhD. / Didaktické hry ako prostriedok vzdelávania v matematike na úrovni ISCED 2; Využitie IKT v matematickom vzdelávaní formou vytvorenia mobilnej aplikácie ako súčasť interaktívnej didaktickej vychádzky v mimoškolskom prostredí; Matematická gramotnosť v riešení slovných úloh / 048 446 7231 / vladimir.kobza@umb.sk

Mgr. Lukáš Lafférs, PhD. / Google Trends ako nástroj na predikciu, Analýza bankových transakcií klienta / 048 446 7135 / lukas.laffers@umb.sk

f) Odkaz na vedecko/umelecko-pedagogické charakteristiky školiteľov záverečných prác.

VUPCH sú k dispozícii v systéme AIS.

VUPCH sú k dispozícii v systéme AIS.

g) Zástupcovia študentov, ktorí zastupujú záujmy študentov študijného programu (meno a kontakt).

Bc. Natália Papánková / natalia.papankova@student.umb.sk

Bc. Patrícia Kollárová / patricia.kollarova@student.umb.sk

Bc. Adriana Krajčiová / adriana.krajciova@student.umb.sk

Bc. Laura Kozolková / laura.kozolkova@student.umb.sk

h) Študijný poradca študijného programu (s uvedením kontaktu a s informáciou o prístupe k poradenstvu a o rozvrhu konzultácií).

Mgr. Radovan Malina, PhD. / 048 446 7104/ radovan.malina@umb.sk  / https://www.fpv.umb.sk/rmalina/

Mgr. Vladimír Kobza, PhD. / 048 446 7231 / vladimir.kobza@umb.sk / https://www.fpv.umb.sk/vkobza/

i) Iný podporný personál študijného programu – priradený študijný referent, kariérny poradca, administratíva, ubytovací referát a podobne (s kontaktami).

Študijný referent

PaedDr. Beata Dobríková / 048/4467408 / beata.dobrikova@umb.sk

 

Referent pre medzinárodné vzťahy (mobility)

Mgr. Viera Pavlovičová / 048/4467439 / viera.pavlovicova@umb.sk

Študijný referent

PaedDr. Beata Dobríková / 048/4467408 / beata.dobrikova@umb.sk

 

Referent pre medzinárodné vzťahy (mobility)

Mgr. Viera Pavlovičová / 048/4467439 / viera.pavlovicova@umb.sk

8. Priestorové, materiálne a technické zabezpečenie študijného programu a podpora
a) Zoznam a charakteristika učební študijného programu a ich technického vybavenia s priradením k výstupom vzdelávania a predmetu (laboratóriá, projektové a umelecké štúdiá, ateliéry, dielne, tlmočnícke kabíny, kliniky, kňazské semináre, vedecké a technologické parky, technologické inkubátory, školské podniky, strediská praxe, cvičné školy, učebno-výcvikové zariadenia, športové haly, plavárne, športoviská).

Pre výučbu študijného programu učiteľstvo biológie (v kombinácii) je k dispozícii 7 zariadených laboratórií na katedre biológie a ekológie vybavených modernou prístrojovou technikou a 4 učebne na katedre životného prostredia.

Laboratórium pre výskum genetickej a druhovej diverzity a prístrojové laboratórium slúžia pre praktickú výučbu mikrobiológie, molekulovej biológie a genetiky a pre vedecko-výskumnú prácu učiteľov katedry a doktorandov. K dispozícii je prístroj na rýchlu identifikáciu a typizáciu mikroorganizmov (Maldi-TOF), real-time PCR cykler, PCR termocykler, systém pre dokumentáciu gélov, spektrofotometer UV-VIS, fluorescenčný mikroskop, 2 laboratórne mikroskopy, aseptický box, teplovzdušná trepačka, chladená centrifúga, dezintegrátor a homogenizátor buniek, 2 biologické termostaty, termoblok s chladením, teplovzdušný sterilizátor, hlbokomraziaci box, zariadenie na prípravu ultračistej vody a výrobník ľadu.

Laboratórium štruktúrnej botaniky a zoológie slúži pre výučbu predmetov botanických, mykologických a fyziologických disciplín. S ním súvisiace laboratórium experimentálnej mykológie s očkovacou, kultivačnou miestnosťou a prípravovňou je okrem výučby určené na vedecko-výskumnú prácu. Prístrojové vybavenie oboch miestností pozostáva z 12 mikroskopov a 12 stereomikrokopov, profesionálneho mikroskopu s výstupom obrazu a notebookom, 2 sterilizátorov, mikrotómu, očkovacieho boxu, 2 termostatov, laboratórneho autoklávu, chladničky a mrazničky.

Laboratórium paleoekológie určené pre doktorandov a diplomantov je vybavené 7 steromikroskopmi, 2 laboratórnymi mikroskopmi (1 s obrazovým výstupom), multi-view mikroskopom a veľkokapacitným chladničkami na uchovávanie vzoriek.

Laboratórium systematickej zoológie a ekológie vybavené mikroskopickou technikou (12 mikroskopov a 12 stereomikrokopov) je zariadené pre výučbu zoologických a ekologických disciplín. Laboratórium biológie človeka pre výučbu predmetov súvisiacich s biológiou človeka a súčasne slúži aj ako seminárna miestnosť.

Laboratóriá, v ktorých prebieha výučba a všetky učebne sú vybavené PC a projekčnou technikou.

Pre výučbu biologicko-ekologických disciplín je k dispozícii aj fakultné laboratórium je prispôsobené na využitie digitálnych technológií (každý pracovný stôl je vybavený počítačom, na ktorý sa pripájajú digitálne mikroskopy). Výbavu učebne tvoria aj prenosné meracie systémy so sondami na meranie abio- a biologických parametrov (obsah vzdušného kyslíka, oxidu uhličitého, spirometer, EKG sonda), ktoré je možné pripojiť pomocou bluetooth jednotiek aj k počítačom.

Pre výučbu v teréne sú k dispozícii ďalšie prístroje: ďalekohľady, GPS zariadenia, terénne analyzátory na hodnotenie parametrov vody a pôdy, prístroje na hodnotenie parametrov pracovného prostredia.

K dispozícii je vlastný botanický herbár s položkami domácej flóry, herbár morfologických tvarov rastlinných orgánov, mykologický herbár a tiež pozemok so skleníkom a malým jazerným biotopom. Na školskom pozemku je umiestnená aj chovná stanica pre hendikepované vtáky. V presklených vitrínach na chodbách katedry je uložených viac ako 200 dermoplastických preparátov vtákov a cicavcov, ktoré sa využívajú pri výučba zoologických disciplín.

Katedra matematiky FPV UMB disponuje celkovo 11 pracovňami, miestnosťou pre sekretariát katedry a priľahlou spoločenskou miestnosťou.

Pre potreby vyučovania sú pravidelne používane najmä tieto učebne:

-    F234 stupňovitá multimediálna prednáškovú učebňa s kapacitou 80 miest, vybavená veľkou tabuľou, učiteľským počítačom s dataprojektorom,

interaktívnou tabuľou a špeciálnym vybavením, ktoré umožňuje aj organizovanie videokonferencií - EVO (Enabling Virtual Organizations)

-    F236 seminárna učebňa s kapacitou 28 miest, vybavená veľkou tabuľou, učiteľským počítačom s dataprojektorom

-    F236A seminárna miestnosť

-    F235 seminárna učebňa s kapacitou 40 miest, vybavená veľkou tabuľou, učiteľským počítačom s dataprojektorom

-    F225 seminárna učebňa s kapacitou 28 miest, vybavená veľkou tabuľou, učiteľským počítačom s dataprojektorom

-    F237 počítačová učebňa s kapacitou 28 miest, vybavená 12 ks PC, tabuľou, učiteľským počítačom s dataprojektorom

Priestory v kanceláriách, učebniach a na chodbách sú pokryte signálom wifi siete Eduroam.

Katedra matematiky ako zložka FPV UMB má v rámci projektu SIVVP (viď. http://www.hpcc.umb.sk/) prístup na klaster pre vysokovýkonné počítanie s celkovým počtom 288 výpočtových jadier, s celkovým výpočtovým výkonom približne 3 TFLOPS a úložnou kapacitou cca 100 TB. Klaster je zapojený aj do rôznych výpočtových systémov (gridov). Na klastri sú momentálne inštalované viaceré systémy pre vysokovýkonné počítanie a sada kompilátorov pre tvorbu programov. V rámci projektu SIVVP sa plánuje nákup a inštalácia klastrových (paralelných) a sieťových licencií softvéru ako je napríklad Mathematica, Matlab, Gaussian a R. Každý zamestnanec a študent UMB môže po registrácii využívať výpočtovú kapacitu klastra a inštalovaný softvér pre výskumné úlohy a štúdium. Všetky miestnosti katedry matematiky sú vybavené počítačmi s pripojením na internet. Všetci akademickí pracovníci majú k dispozícií vlastný počítač s neobmedzeným prístupom k internetu, prostredníctvom univerzitnej knižnice aj prístup k matematickej a štatistickej časopiseckej literatúre z vydavateľstiev Elsevier, Springer, a ďalších vydavateľstiev, ako aj k databázam (napr. ISI Web of Knowledge, Scopus), a do MathSciNet-u.

Softvérové vybavenie

Katedra matematiky má k dispozícii 150 licencií štatistického programu SPSS, 101 licencií matematického systému MAPLE a 8 single licencií systému výpočtovej algebry Magma. Balík SPSS bol v roku 2011 v rámci projektu CaKS (podporovaného ŠF EÚ) aktualizovaný na verzie PASW Statistics 18 a PASW Modeller 13. Taktiež boli dokúpené single-user 4 licencie MATLABu. Na výučbu štatistických kurzov sa používa hlavne R - prostredie pre štatistické výpočty. V predmetoch zameraných na teóriu vyučovania matematiky sa využíva softvér Geogebra.

V počítačovej učebni katedry matematiky (učebňa č.237) je nainštalovaný softvér: IBM PASW Statistics 18, IBM PASW Modeller 13 for Windows (Statistical Package for Social Sciences), R – balík štatistických programov, Tinn-R, C a C++, programovacie jazyky, Maple 11, TeXnicCenter, GPL Ghostscript 8.54, GPL Ghostscript Fonts, GSview 4.8, GTK+ 2.8.18-1, MS Windows 7, Office 2010, Adobe Reader, PuTTY version 0.58.

b) Charakteristika informačného zabezpečenia študijného programu (prístup k študijnej literatúre podľa informačných listov predmetov), prístup k informačným databázam a ďalším informačným zdrojom, informačným technológiám a podobne).

Knižnično-informačné služby zabezpečuje Univerzitná knižnica Univerzity Mateja Bela na centrálnych pracoviskách na Tajovského 40 a 51, na dislokovaných pracoviskách na každej fakulte, aj formou čiastkových knižníc na jednotlivých katedrách. Univerzitná knižnica poskytuje absenčné, prezenčné, konzultačné, rešeršné, referenčné, kopírovacie služby a prístup na internet 54 hodín týždenne; online služby a prístup k elektronickým informačným zdrojom 24 hodín denne.

Knižničných fond obsahuje viac ako 277 000 vedeckých a odborných monografií, skrípt, vysokoškolských učebníc, zborníkov, encyklopédií, slovníkov a iných typov dokumentov. Akvizícia sa v spolupráci s pedagógmi riadi aktuálnymi študijnými a vedeckovýskumnými úlohami univerzity. Súčasťou fondu je 251 titulov periodík, z toho 120 zahraničných. Záverečné a kvalifikačné práce obhájené na univerzite sú od roku 2009 prístupné v elektronickej podobe. Viac ako 700 skrípt, vysokoškolských učebníc a učebných textov vydaných univerzitou je dostupných prostredníctvom Virtuálnej študovne UMB.

Univerzitná knižnica spravuje prístup do databáz z národných projektov – scientometrické databázy Web of Science, Scopus a plnotextové vedecké databázy ACM, ProQuest Central, ProQuest Ebook Central, ScienceDirect, SpringerLink, Springer Nature, Wiley Online Library. Z vlastných zdrojov podporuje prístup k plnotextovým databázam Cambridge Journals, Emerald a vzdelávacím videám na platforme HSTalks.

V Univerzálnej študovni na Tajovského 51 je prezenčne dostupných viac ako 16 500 knižných dokumentov a 134 titulov periodík. Vo fonde študovne sú zastúpené všetky študijné odbory. Otváracie hodiny študovne: pondelok – streda od 8.30 do 21.00 h, štvrtok – piatok od 8.30 do 16.00 h. Súčasťou študovne je Európske dokumentačné centrum. Študovňa spravuje depozit záverečných a kvalifikačných prác v tlačenej podobe.

Referát absenčných výpožičiek na Tajovského 40 je centrálnym strediskom absenčných služieb. Používateľom poskytuje na absenčnú výpožičku viac ako 87 000 knižných dokumentov. Otváracie hodiny: pondelok – piatok od 9.00 do 16.00 h. Pracovisko poskytuje medziknižničnú výpožičnú službu.

Pre výučbu ŠP učiteľstvo biológie (v kombinácii) je k dispozícii knižnica katedry biológie a ekológie. Knižnica s možnosťou prezenčného ako aj absenčného prístupu ponúka takmer 2 800 titulov knižných publikácií, učebníc, monografií, domácich a zahraničných vedeckých časopisov, zborníkov, metodických materiálov, videofilmov a materiálov na CD nosičoch. Každoročne sa obohacujú o nové tituly neperiodických vedeckých a odborných publikácií, ako aj o nové čísla vedeckých a odborných časopisov. Študenti môžu využívať aj literárne zdroje Ústavu vied o Zemi a Centra biológie rastlín a biodiverzity SAV prostredníctvom ktorého je zabezpečený on-line prístup do databáz Web of Science a Scopus a prístup k vybraným časopisom vydavateľstiev Elsevier, Springer a Blackwell.

Knižnično-informačné služby zabezpečuje Univerzitná knižnica Univerzity Mateja Bela na centrálnych pracoviskách na Tajovského 40 a 51, na dislokovaných pracoviskách na každej fakulte, aj formou čiastkových knižníc na jednotlivých katedrách. Univerzitná knižnica poskytuje absenčné, prezenčné, konzultačné, rešeršné, referenčné, kopírovacie služby a prístup na internet 54 hodín týždenne; online služby a prístup k elektronickým informačným zdrojom 24 hodín denne.

Knižničných fond obsahuje viac ako 277 000 vedeckých a odborných monografií, skrípt, vysokoškolských učebníc, zborníkov, encyklopédií, slovníkov a iných typov dokumentov. Akvizícia sa v spolupráci s pedagógmi riadi aktuálnymi študijnými a vedeckovýskumnými úlohami univerzity. Súčasťou fondu je 251 titulov periodík, z toho 120 zahraničných. Záverečné a kvalifikačné práce obhájené na univerzite sú od roku 2009 prístupné v elektronickej podobe. Viac ako 700 skrípt, vysokoškolských učebníc a učebných textov vydaných univerzitou je dostupných prostredníctvom Virtuálnej študovne UMB.

Univerzitná knižnica spravuje prístup do databáz z národných projektov – scientometrické databázy Web of Science, Scopus a plnotextové vedecké databázy ACM, ProQuest Central, ProQuest Ebook Central, ScienceDirect, SpringerLink, Springer Nature, Wiley Online Library. Z vlastných zdrojov podporuje prístup k plnotextovým databázam Cambridge Journals, Emerald a vzdelávacím videám na platforme HSTalks.

V Univerzálnej študovni na Tajovského 51 je prezenčne dostupných viac ako 16 500 knižných dokumentov a 134 titulov periodík. Vo fonde študovne sú zastúpené všetky študijné odbory. Otváracie hodiny študovne: pondelok – streda od 8.30 do 21.00 h, štvrtok – piatok od 8.30 do 16.00 h. Súčasťou študovne je Európske dokumentačné centrum. Študovňa spravuje depozit záverečných a kvalifikačných prác v tlačenej podobe.

Referát absenčných výpožičiek na Tajovského 40 je centrálnym strediskom absenčných služieb. Používateľom poskytuje na absenčnú výpožičku viac ako 87 000 knižných dokumentov. Otváracie hodiny: pondelok – piatok od 9.00 do 16.00 h. Pracovisko poskytuje medziknižničnú výpožičnú službu.

Študenti a pracovníci katedry majú k dispozícii čiastkovú knižnicu na Katedre matematiky FPV UMB, ktorá obsahuje odbornú literatúru pre oblasť matematiky, štatistiky a didaktiky matematiky. Knižnica sprístupňuje študijnú literatúru, vysokoškolské učebnice a časopisy. Fond čiastkovej knižnice tvorí viac než 6600 titulov vrátane tých, na ktorých sa autorsky podieľali vyučujúci. Priebežne je knižnica dopĺňaná o nové tituly z prestížnych svetových vydavateľstiev pre zabezpečenie ŠP podľa odporúčaní vyučujúcich (r. 2015 – 141 prírastkov, r. 2016 – 40 prírastkov, r. 2017 – 103 prírastkov, r. 2018 – 52 prírastkov, r. 2019 – 44 prírastkov, r. 2020 – 27 prírastkov). Prvá časť knižnice katedry (novšie knihy) je umiestnená v spoločenskej miestnosti pri sekretariáte katedry. Druhá a tretia časť knižnice (staršie knihy) sú v ďalších dvoch pracovniach.

c) Charakteristika a rozsah dištančného vzdelávania uplatňovaná v študijnom programe s priradením k predmetom. Prístupy, manuály e-learningových portálov. Postupy pri prechode z prezenčného na dištančné vzdelávanie.

Pre potreby dištančnej výučby je spustený na serveri https://lms.umb.sk, ktorý centrálne spravuje Univerzita LMS Moodle. Pre učiteľov je k dispozícii podpora a virtuálna diskusná skupina venovaná správe vlastných kurzov a využívaniu všetkých nástrojov systému. Študentom je zriadená identita v informačných systémoch univerzity hneď pri zápise a s ňou získavajú prístup do univerzitného LMS Moodle. UMB tiež štandardne využíva (okrem iných softvérových produktov Microsoft) softvér MS Teams, ku ktorému majú študenti prístup automaticky prostredníctvom tej istej identity.

V podmienkach opatrení na pandemickú situáciu sa vyučovanie sa uskutočňovalo cez platformu MS Teams, Zoom a Google Meet. Študenti boli počas prednášok, ktoré boli vo forme PowerPointovej prezentácie, aktívne zapájaní do výučby formou diskusií, rovnako ako počas prezenčnej výučby. Niektorí vyučujúci poskytli študentom videonahrávky všetkých svojich prednášok, ktoré zverejnili na osobných www stránkach. Študenti tak mali možnosť počas semestra opakovane sledovať prednášky a vracať sa k zložitejším témam. Okrem toho mali študenti voľne k dispozícii aj všetky prezentácie a ďalšie materiály, ktoré vyučujúci používajú na prednáškach. Samozrejmosťou boli aj pravidelné online konzultácie buď prostredníctvom mailu, alebo cez videohovor. Forma cvičení závisela od typu predmetu: buď boli vedené cez aplikáciu MS Teams tak, že vyučujúci buď nasnímali celé postupy praktických cvičení (Mikrobiológia, Anatómia a morfológia rastlín, Molekulová biológia a genetika) alebo školské pokusy (didaktiky biológie) a sprístupnili ich študentom v MS Teams/Files alebo boli prezentácie dopĺňané najmä videami voľne dostupných odborných filmov súvisiacich s preberanou tematikou.

On-line výučba bola súčasne chápaná zo strany vyučujúcich ako príprava študentov na rovnakú situáciu (dištančná výučba), s ktorou sa môžu stretnúť počas ich budúceho povolania pedagóga. Takto sa oboznamovali s rôznymi možnosťami, ktoré môžu využívať v didaktickom procese.

Dištančná výučba je realizovaná najmä prostredníctvom pravidelných videokonferenčných online stretnutí podľa rozvrhu pre daný semester prostredníctvom aplikácie MS Teams. Každý vyučovaný predmet má v danom semestri vytvorený samostatný tím, ktorého členmi sú vyučujúci a študenti daného predmetu. Počas výučby sú okrem videokonferencie zvyčajne používané zdieľanie obrazovky, zdieľanie súborov a nástroj MS WhiteBoard. Súčasne s MS Teams je používaný LMS Moodle ako nástroj pre poskytovanie študijných materiálov vo forme prednášok, učebných textov, videí. Tiež slúži na priebežné a záverečné odovzdávanie zadaní študentov a poskytovanie kontroly formou testov a poskytovanie spätnej väzby študentom. Súčasťou výučby je aj možnosť konzultácií online alebo mailom.

d) Partneri vysokej školy pri zabezpečovaní vzdelávacích činností študijného programu a charakteristika ich participácie.

V rámci zabezpečovania pedagogických praxí (náčuvové aj výstupové) pre študentov spolupracujeme s učiteľmi nasledujúcich škôl:

ZŠ Golianova 8, B. Bystrica, ZŠ Gaštanová 12, B. Bystrica, ZŠ u Filipa, Ružová 14, B. Bystrica, ZŠ NARNIA, Okružná 2, B. Bystrica, ZŠ s MŠ Tajovského 2, Badín, Gymnázium A. Sládkoviča, Komenského 18, B. Bystrica, Gymnázium J.G. Tajovského, Tajovského 25, B. Bystrica, 1. súkromné bb gymnázium, Ružová 15/A, B. Bystrica, Katolícke gymnázium Š. Moyzesa, Hurbanova 9, B. Bystrica, Stredná športová škola, Trieda SNP 54, B. Bystrica.

Prax študentov (náčuvová, výstupová) sa realizuje na vybraných základných a stredných školách v okrese Banská Bystrica. Zoznam cvičných škôl sa obnovuje každý semester, podľa požiadaviek na prax študentov (najmä z hľadiska počtu študentov). Súvislú prax si zabezpečujú študenti sami v mieste svojho bydliska.

Základné a stredné školy, ktoré zabezpečujú priebežnú náčuvovú (1 semester) a výstupovú (2 semestre) pedagogickú prax pre študentov:

- Základná škola, Spojová 14, 974 04 Banská Bystrica (Mgr. Daniela Krajanová)

- Gymnázium Jozefa Gregora Tajovského, Tajovského 25, 974 01 Banská Bystrica (Mgr. Katarína Magyarová)

e) Charakteristika na možností sociálneho, športového, kultúrneho, duchovného a spoločenského vyžitia.

Univerzita neposkytuje študentom len vzdelanie v rôznych študijných programov. Poskytuje študentom možnosti rôzneho kultúrneho, športového, či duchovného vyžitia. Súčasťou univerzity je niekoľko športových klubov, umeleckých súborov, študenti majú možnosť využívať športoviská univerzity. Pri univerzite pôsobí tiež Univerzitné pastoračné centrum. Všetky informácie k uvedeným možnostiam je možné nájsť na webovom sídle univerzity.

link: https://www.umb.sk/studium/student/volny-cas/

link: http://upcbb.sk/o-upc/kto-sme/

Univerzita neposkytuje študentom len vzdelanie v rôznych študijných programov. Poskytuje študentom možnosti rôzneho kultúrneho, športového, či duchovného vyžitia. Súčasťou univerzity je niekoľko športových klubov, umeleckých súborov, študenti majú možnosť využívať športoviská univerzity. Pri univerzite pôsobí tiež Univerzitné pastoračné centrum. Všetky informácie k uvedeným možnostiam je možné nájsť na webovom sídle univerzity.

link: https://www.umb.sk/studium/student/volny-cas/

link: http://upcbb.sk/o-upc/kto-sme/

f) Možnosti a podmienky účasti študentov študijného programu na mobilitách a stážach (s uvedením kontaktov), pokyny na prihlasovanie, pravidlá uznávania tohto vzdelávania.

Všetky informácie súvisiace s mobilitami, sú uvedené na webovom sídle fakulty.

link: https://www.fpv.umb.sk/medzinarodne-vztahy/mobility-erasmus/

Na každej katedre je koordinátor pre mobility študentov, ktorý poskytuje študentom prvotné informácie o možnostiach mobilít a usmerňuje ich ďalšie činnosti súvisiace s vybavovaním si formálnych záležitostí.

link: https://www.fpv.umb.sk/medzinarodne-vztahy/mobility-erasmus/koordinatori-programu-erasmus.html

Všetky informácie súvisiace s mobilitami, sú uvedené na webovom sídle fakulty.

link: https://www.fpv.umb.sk/medzinarodne-vztahy/mobility-erasmus/

Na každej katedre je koordinátor pre mobility študentov, ktorý poskytuje študentom prvotné informácie o možnostiach mobilít a usmerňuje ich ďalšie činnosti súvisiace s vybavovaním si formálnych záležitostí.

link: https://www.fpv.umb.sk/medzinarodne-vztahy/mobility-erasmus/koordinatori-programu-erasmus.html

V uplynulých rokoch sa študenti ŠP Učiteľstvo matematiky zúčastňovali študijných pobytov v Českej republike (Praha, 2017), v Španielsku (Oviedo, 2020 a Murcia, 2022) a vo Fínsku (2022).

9. Požadované schopnosti a predpoklady uchádzača o štúdium študijného programu
a) Požadované schopnosti a predpoklady potrebné na prijatie na štúdium.

Možnosti a podmienky prijatia na štúdium, ako aj sylaby pre prijímacie konanie na jednotlivé študijné programy na nasledujúci akademický rok sú súčasťou dokumentu Možnosti a podmienky prijatia na štúdium v AR xx/xx.


link na aktuálny dokument: https://www.fpv.umb.sk/studium/pre-uchadzaca/podmienky-prijatia-na-studia-v-roku-2022-2023/

Požadované predpoklady potrebné na prijatie na štúdium sú ovládanie základov diferenciálneho a integrálneho počtu funkcií jednej premennej, rovinnej a priestorovej geometrie, algebry a teoretickej aritmetiky, ďalej základov matematickej štatistiky potrebných na jednoduchšie analýzy dátových súborov a schopnosť používať matematickú symboliku. Možnosti a podmienky prijatia na štúdium, ako aj sylaby pre prijímacie konanie na jednotlivé študijné programy na nasledujúci akademický rok sú súčasťou dokumentu Možnosti a podmienky prijatia na štúdium v AR xx/xx. Link na aktuálny dokument: https://www.fpv.umb.sk/studium/pre-uchadzaca/podmienky-prijatia-na-studia-v-roku-2022-2023/

b) Postupy prijímania na štúdium.

Postupy a požiadavky pre prijímacie konanie sú zadefinované v Študijnom poriadku FPV UMB.

link: https://www.fpv.umb.sk/studium/pre-studenta/studijny-poriadok-a-ine-dokumenty/studijny-poriadok.html

Postupy a požiadavky pre prijímacie konanie sú zadefinované v Študijnom poriadku FPV UMB.

link: https://www.fpv.umb.sk/studium/pre-studenta/studijny-poriadok-a-ine-dokumenty/studijny-poriadok.html

c) Výsledky prijímacieho konania za posledné obdobie.

V prípade konanie písomných prijímacích skúšok sú výsledky tohto konania zverejňované na webovom sídle fakulty v deň konania prijímacích skúšok.

Uchádzačom, ktorí splnili stanovené podmienky na prijatie na štúdium, je zaslané rozhodnutie o prijatí na štúdium s ďalšími relevantnými dokumentami. Výsledky prijímacieho konania sú súčasťou akademického informačného systému.

V prípade konania písomných prijímacích skúšok sú výsledky tohto konania zverejňované na webovom sídle fakulty v deň konania prijímacích skúšok.

Uchádzačom, ktorí splnili stanovené podmienky na prijatie na štúdium, je zaslané rozhodnutie o prijatí na štúdium s ďalšími relevantnými dokumentami. Výsledky prijímacieho konania sú súčasťou akademického informačného systému.

10. Spätná väzba na kvalitu poskytovaného vzdelávania
a) Postupy monitorovania a hodnotenia názorov študentov na kvalitu študijného programu.

1. Na univerzite sa každoročne uskutočňuje na fakultách sociologické opytovanie zamerané na hodnotenie študijných programov, ktoré sa realizuje po ukončení štátnych skúšok končiacimi absolventmi 1. a 2. stupňa štúdia. Sleduje sa zistenie súhrnného pohľadu na priebeh celého štúdia, obsah študijného programu a podmienky vytvorené na jeho zabezpečenie. Anketa bola realizovaná anonymne vyplnením anketového lístka študentami po úspešnom absolvovaní štátnej skúšky. Následne sú anketové lístky spracované v softvéri TAP.

Anketa sa vyhodnocuje na úrovni univerzity a výsledky sú súčasťou Správy o pedagogickej činnosti UMB. Na úrovni fakulty je anketa analyzovaná podrobne, kde sa sleduje trend v hodnotení položených otázok v priebehu niekoľkých rokov spätne za každý realizovaný študijný program. Následne sa prijímajú opatrenia na úrovni fakulty a katedry, ktoré prispejú k zlepšeniu daného ukazovateľa. Výsledku ankety sú prezentované na kolégiu dekana a sú súčasťou Správy o pedagogickej činnosti FV UMB.

2. Ďalšou anketou, ktorá sa realizuje na univerzite je anketa zameraná na hodnotenie pedagógov. Cieľom ankety je získať od študentov spätnú väzbu na kvalitu výučby vybraným pedagógom, spôsob jej zabezpečenia zo strany pedagóga, jeho prístup k výučbe a k hodnoteniu študentov. V rámci ankety majú študenti tiež možnosť otvorenej odpovede, kde môže vyjadriť svoj názor na pedagóga, jeho prácu, prípadne uviesť svoju nespokojnosť. Anketa je anonymná a robí sa prostredníctvom akademického informačného systému AIS. Každý pedagóg má prístup k výsledkom ankety týkajúcej sa jeho osoby, vedúci katedry má k dispozícii výsledky ankety všetkých pracovníkov katedry. Prípadne nedostatky a výhrady sa riešia na úrovni katedry v súčinnosti s prodekanom pre pedagogickú činnosť.

1. Na univerzite sa každoročne uskutočňuje na fakultách sociologické opytovanie zamerané na hodnotenie študijných programov, ktoré sa realizuje po ukončení štátnych skúšok končiacimi absolventmi 1. a 2. stupňa štúdia. Sleduje sa zistenie súhrnného pohľadu na priebeh celého štúdia, obsah študijného programu a podmienky vytvorené na jeho zabezpečenie. Anketa bola realizovaná anonymne vyplnením anketového lístka študentami po úspešnom absolvovaní štátnej skúšky. Následne sú anketové lístky spracované v softvéri TAP.

Anketa sa vyhodnocuje na úrovni univerzity a výsledky sú súčasťou Správy o pedagogickej činnosti UMB. Na úrovni fakulty je anketa analyzovaná podrobne, kde sa sleduje trend v hodnotení položených otázok v priebehu niekoľkých rokov spätne za každý realizovaný študijný program. Následne sa prijímajú opatrenia na úrovni fakulty a katedry, ktoré prispejú k zlepšeniu daného ukazovateľa. Výsledku ankety sú prezentované na kolégiu dekana a sú súčasťou Správy o pedagogickej činnosti FV UMB.

2. Ďalšou anketou, ktorá sa realizuje na univerzite je anketa zameraná na hodnotenie pedagógov. Cieľom ankety je získať od študentov spätnú väzbu na kvalitu výučby vybraným pedagógom, spôsob jej zabezpečenia zo strany pedagóga, jeho prístup k výučbe a k hodnoteniu študentov. V rámci ankety majú študenti tiež možnosť otvorenej odpovede, kde môžu vyjadriť svoj názor na pedagóga, jeho prácu, prípadne uviesť svoju nespokojnosť. Anketa je anonymná a robí sa prostredníctvom akademického informačného systému AIS. Každý pedagóg má prístup k výsledkom ankety týkajúcej sa jeho osoby, vedúci katedry má k dispozícii výsledky ankety všetkých pracovníkov katedry. Prípadné nedostatky a výhrady sa riešia na úrovni katedry v súčinnosti s prodekanom pre pedagogickú činnosť.

b) Výsledky spätnej väzby študentov a súvisiace opatrenia na zvyšovania kvality študijného programu.

Výsledky ankety hodnotenia pedagógov študentami sa archivujú v akademickom informačnom systéme.

Výsledky ankety hodnotenia pedagógov študentami sa archivujú v akademickom informačnom systéme.

c) Výsledky spätnej väzby absolventov a súvisiace opatrenia na zvyšovania kvality študijného programu.

Výsledky ankety hodnotenia kvality študijných programov absolventami sú súčasťou Správy o pedagogickej činnosti na úrovni univerzity ako aj na úrovni fakulty.

Výsledky ankety hodnotenia kvality študijných programov absolventami sú súčasťou Správy o pedagogickej činnosti na úrovni univerzity ako aj na úrovni fakulty.

11. Odkazy na ďalšie relevantné vnútorné predpisy a informácie týkajúce sa štúdia alebo študenta študijného programu
(napr. sprievodca štúdiom, ubytovacie poriadky, smernica o poplatkoch, usmernenia pre študentské pôžičky a podobne).

Študijný poriadok FPV UMB

https://www.fpv.umb.sk/studium/pre-studenta/studijny-poriadok-a-ine-dokumenty/studijny-poriadok.html

Sprievodca štúdiom

https://www.fpv.umb.sk/studium/pre-studenta/studijny-poriadok-a-ine-dokumenty/sprievodca-studiom.html

Sprievodca štúdiom pre študentov so špecifickými potrebami

https://www.fpv.umb.sk/studium/pre-studenta/studijny-poriadok-a-ine-dokumenty/sprievodca-studiom-pre-studentov-so-specifickymi-potrebami.html

SMERNICA č. 9/2021 o záverečných, rigoróznych a habilitačných prácach na UMB v Banskej Bystrici

https://www.fpv.umb.sk/studium/pre-studenta/zaverecne-prace-a-statne-skusky.html

Disciplinárny poriadok Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici pre študentov

https://www.fpv.umb.sk/studium/pre-studenta/studijny-poriadok-a-ine-dokumenty/disciplinarny-poriadok.html

Smernica o školnom a poplatkoch spojených so štúdiom a udeľovaním vedecko-pedagogických titulov na aktuálny akademický rok

https://www.fpv.umb.sk/studium/skolne-a-poplatky-spojene-so-studiom/

Štipendijný poriadok FPV UMB

https://www.fpv.umb.sk/studium/stipendia/stipendijny-poriadok.html