Opis študijného programu
Študijný program 22nFyMa_m - učiteľstvo fyziky a učiteľstvo matematiky
Štúdium stupeň - II. - úplný vysokoškolský, forma - denná, typ - učiteľské štúdium
Názov vysokej školy Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici
Sídlo vysokej školy Národná 12, 974 01 Banská Bystrica
Názov fakulty Fakulta prírodných vied
Sídlo fakulty Tajovského 40, 97401 Banská Bystrica
Orgán vysokej školy na schvaľovanie študijného programu:
Rada pre vnútorný systém kvality UMB / Rada kvality FPV UMB
Dátum schválenia študijného programu alebo úpravy študijného programu:
12.07.2022
Dátum ostatnej zmeny opisu študijného programu:
21.01.2024
1. Základné údaje o študijnom programe
a) Názov študijného programu a číslo podľa registra študijných programov.
učiteľstvo matematiky (v kombinácii) / 100519
Učiteľstvo fyziky v kombinácii / 23288
b) Stupeň vysokoškolského štúdia a ISCED-F kód stupňa vzdelávania.
2. stupeň / 767 - magisterský študijný program (II. stupeň)
c) Miesto/-a uskutočňovania študijného programu.
Tajovského 40, Banská Bystrica
d) Názov a číslo študijného odboru, v ktorom sa absolvovaním študijného programu získa vysokoškolské vzdelanie, alebo kombinácia dvoch študijných odborov, v ktorých sa absolvovaním študijného programu získa vysokoškolské vzdelanie, ISCED-F kódy odboru/ odborov.
Pedagogická veda - 0111
7605 Učiteľstvo a pedagogické vedy / 0114 Príprava pre učiteľov s predmetovou špecializáciou
e) Typ študijného programu: akademicky orientovaný, profesijne orientovaný; prekladateľský, prekladateľský kombinačný (s uvedením aprobácií); učiteľský, učiteľský kombinačný študijný program (s uvedením aprobácií); umelecký, inžiniersky, doktorský, príprava na výkon regulovaného povolania, spoločný študijný program, interdisciplinárne štúdiá.
akademicky orientovaný / fyzika v kombinácii s niektorým z predmetov: matematika, geografia, biológia, chémia, informatika, technika, anglický jazyk a literatúra, slovenský jazyk a literatúra
f) Udeľovaný akademický titul pred menom.
Mgr.
g) Forma štúdia.
denná
i) Jazyk alebo jazyky, v ktorých sa študijný program uskutočňuje.
slovenský jazyk
j) Štandardná dĺžka štúdia vyjadrená v akademických rokoch.
2 roky
k) Kapacita študijného programu (plánovaný počet študentov), skutočný počet uchádzačov a počet študentov.
20 / 7 / 5
20 / 5 / 6
2. Profil absolventa a ciele vzdelávania
a) Vysoká škola popíše ciele vzdelávania študijného programu ako schopnosti študenta v čase ukončenia študijného programu a hlavné výstupy vzdelávania.

Absolvent magisterského štúdia učiteľstva matematiky si osvojí poznatky z metodológie matematiky, ktoré mu umožnia vyučovať ju na druhom stupni základných škôl a na všetkých typoch stredných škôl. Okrem matematických disciplín zameraných na zvládnutie ich metodológie získa vedomosti aj z dejín matematiky a jej vyučovania.

V rámci pedagogických praxí si osvojí praktické zručnosti učiteľa matematiky a schopnosť viesť príslušnú pedagogickú dokumentáciu. Je pripravený realizovať a vyhodnocovať jednoduché pedagogické experimenty. Absolvent sa vie plnohodnotne zapájať do mimoškolských aktivít súvisiacich s matematikou, viesť matematické krúžky a pripravovať žiakov na matematické súťaže. Pozná špecifiká práce s nadanými aj neprospievajúcimi žiakmi. Má schopnosť spracovať pod vedením školiteľa diplomovú prácu.

Najlepší študenti sú pripravení pokračovať v doktorandskom stupni štúdia Teórie vyučovania matematiky.

Vedomosti:

Absolvent

· ovláda metodológiu jednotlivých matematických disciplín školskej matematiky,

· pozná didaktické princípy vyučovania matematiky,

· je schopný organizovať mimoškolské aktivity v matematike,

· orientuje sa v historických kontextoch vývoja matematiky,

· ovláda základy matematickej štatistiky potrebné na jednoduchšie analýzy dátových súborov,

· pozná princípy písania odborného textu,

· pozná princípy designu a vyhodnocovania pedagogického experimentu,

· študent ovláda základnú odbornú pedagogickú terminológiu a obsahové zameranie oblastí z odboru pedagogika na pozadí významu

štúdia pedagogiky, významu edukácie pre človeka a spoločnosť, ako aj vzťahu pedagogiky k iným príbuzným vedám,

· ovláda základné odborné kategórie a pojmy didaktického systému,

· pozná a chápe koncept inštitucionálneho vzdelávania v širších sociálnych súvislostiach,

· ovláda základnú odbornú terminológiu a obsahové zameranie oblastí všeobecnej a vývinovej psychológie, ako aj základných

psychologických disciplín,

· ovláda základné pojmy z oblasti sociálnej psychológie,

· orientuje sa v odbornej literatúre, vie rozlíšiť a diferencovať jednotlivé vývinové štádiá so zameraním na obdobia mladšieho školského

veku a dospievania,

· vie zdôvodniť podstatu niektorých sociálno-psychologických fenoménov (By-stander effect, asertivita vs. manipulatívne správanie,

rodové stereotypy, konformizmus a tlak skupiny, predsudky, chyby sociálnej percepcie a pod),

· orientuje sa v systéme psycho-didaktických premenných v širších edukačných súvislostiach, v požiadavkách kompetenčného profilu

profesijného štandardu začínajúceho učiteľa, v trendoch modernej didaktiky.

Zručnosti:

Absolvent

· vie riešiť široký rozsah úloh školskej matematiky, vrátane náročných a netradičných úloh,

· vie pracovať s nadanými aj neprospievajúcimi žiakmi,

· je schopný používať online platformy pre vyučovanie,

· vie pripraviť, realizovať a vyhodnotiť pedagogický proces v matematike,

· dokáže viesť pedagogickú dokumentáciu,

· je schopný pod vedením školiteľa orientovať sa v danej problematike, vyhľadávať zdroje, spracovávať získané informácie a na základe

nich a vlastnej tvorivej činnosti dokáže napísať diplomovú prácu v požadovanej kvalite i rozsahu,

· vie aplikovať teoretické poznatky a poznatky o výskumných metódach pri formulovaní výskumných edukačných problémov,

· vie aplikovať výsledky publikovaných výskumov,

· vie aplikovať základné spracovanie údajov a elementárnu štatistickú analýzu,

· je schopný aktívne používať pedagogickú terminológiu, analyzovať a reflektovať na pedagogické aspekty edukácie,

· vie aplikovať rozdielnosť teoretických poznatkov zo všeobecnej psychológie a vývinovej psychológie a pedagogiky tak, aby tvorili základ

jeho edukačného pôsobenia,

· dokáže posúdiť vhodnosť stratégií a metód edukačného pôsobenia vzhľadom na všeobecno-psychologické zákonitosti a vývinové

obdobia mladšieho školského veku a dospievania,

· rozumie významu edukácie pre človeka, pre spoločnosť, v kontexte študijného odboru a aplikuje poznatky všeobecnej pedagogiky vo

svojom študijno-profesijnom vývine.

Kompetencie

· samostatnosť pri analyzovaní a riešení problémov a samostatnosť v organizovaní svojej práce učiteľa matematiky a práce žiakov,

· schopnosť primeraného prístupu k žiakom, schopnosť empatie, trpezlivosti, vnútornej stability, spoľahlivosti,

· schopnosť pracovať v tíme pre dosiahnutie stanovených cieľov vybraných projektov a schopnosť motivovať ľudí,

· zodpovednosť za svoj osobnostný rozvoj,

· schopnosť funkčného myslenia, zovšeobecnenia a práce s abstraktnými štruktúrami,

· predstavivosť, schopnosť riešiť geometrické úlohy,

· pripravenosť navrhovať, analyzovať a vyhodnocovať pedagogické experimenty,

· schopnosť posúdiť vhodnosť stratégií, procedúr a metód vo vzťahu k výskumnému problému, ako aj reálnu dosiahnuteľnosť výskumných

cieľov.

b) Vysoká škola indikuje povolania, na výkon ktorých je absolvent v čase absolvovania štúdia pripravený a potenciál študijného programu z pohľadu uplatnenia absolventov.

2341002 Učiteľ druhého stupňa základnej školy

2330001 Učiteľ akademických (všeobecnovzdelávacích) predmetov strednej školy

2310004 Vysokoškolský učiteľ - asistent

c) Relevantné externé zainteresované strany, ktoré poskytli vyjadrenie alebo súhlasné stanovisko k súladu získanej kvalifikácie so sektorovo-špecifickými požiadavkami na výkon povolania.

Gymnázium Jozefa Gregora Tajovského, Tajovského 25, 974 01 Banská Bystrica (Mgr. Katarína Magyarová)

Základná škola, Spojová 14, 974 04 Banská Bystrica (Mgr. Daniela Krajanová)

3. Uplatniteľnosť
a) Hodnotenie uplatniteľnosti absolventov študijného programu.

Absolventi Mgr. stupňa učiteľstva matematiky v kombinácii sa uplatnili pri vyučovaní matematiky na druhom stupni základných škôl a na všetkých typoch stredných škôl. Dokázali sa pritom plnohodnotne zapájať do mimoškolských aktivít súvisiacich s matematikou, viesť matematické krúžky a pripravovať žiakov na matematické súťaže.

b) Prípadne uviesť úspešných absolventov študijného programu.

Mgr. Miroslav Blšák, učiteľstvo informatiky a učiteľstvo matematiky, 2021

Mgr. Miriama Repková, učiteľstvo biológie a učiteľstvo matematiky, 2021

Mgr. Erik Bayerl, PhD., učiteľstvo fyziky a učiteľstvo matematiky, 2013

Mgr. Vladimír Kobza, PhD., učiteľstvo geografie a učiteľstvo matematiky, 2013

RNDr. Matúš Dirbák, PhD., učiteľstvo fyziky a učiteľstvo matematiky, 2007

c) Hodnotenie kvality študijného programu zamestnávateľmi (spätná väzba).

Hodnotenie kvality študijného programu bolo vykonané oslovenými zamestnávateľmi, ktorí vypracovali hodnotiace správy, ktoré tvoria prílohu k akreditačnému spisu.

4. Štruktúra a obsah študijného programu
a) Vysoká škola popíše pravidlá na utváranie študijných plánov v študijnom programe.

Pravidlá na utváranie študijných plánov v študijnom programe sú presne definované v Smernici č. 1/2021 Vytváranie, úprava a schvaľovanie študijných programov a podávanie žiadostí Slovenskej akreditačnej agentúre pre vysoké školstvo.


Pravidlá na utváranie študijných plánov v študijnom programe sú presne definované v Smernici č. 1/2021 Vytváranie, úprava a schvaľovanie študijných programov a podávanie žiadostí Slovenskej akreditačnej agentúre pre vysoké školstvo.

b) Vysoká škola zostaví odporúčané študijné plány pre jednotlivé cesty v štúdiu.

Odporúčaný študijný plán pre daný študijný program je vložený v systéme AIS.

Odporúčaný študijný plán pre daný študijný program je vložený v systéme AIS.

c) V študijnom pláne spravidla uvedie:

Odporúčaný študijný plán pre daný študijný program spolu s informačnými listami je vložený v systéme AIS.


Odporúčaný študijný plán pre daný študijný program spolu s informačnými listami je vložený v systéme AIS.


d) Vysoká škola uvedie počet kreditov, ktorého dosiahnutie je podmienkou riadneho skončenia štúdia a ďalšie podmienky, ktoré musí študent splniť v priebehu štúdia študijného programu a na jeho riadne skončenie, vrátane podmienok štátnych skúšok, pravidiel na opakovanie štúdia a pravidiel na predĺženie, prerušenie štúdia.
120
120
e) Vysoká škola pre jednotlivé študijné plány uvedie podmienky absolvovania jednotlivých častí študijného programu a postup študenta v študijnom programe v štruktúre:

Spoločný základ (učiteľský / translatologický)

Počet kreditov za povinné predmety: 46 (z toho 20 kreditov za štátnu skúšku)

z toho za pedagogickú prax: 16 (tj. 8 kreditov / za každý aprobačný predmet)

Počet kreditov za povinne voliteľné predmety: 6

Počet kreditov za výberové predmety: 6

Aprobácia (učiteľstvo matematiky)

Počet kreditov za povinné predmety: 13

Počet kreditov za povinne voliteľné predmety: 12

Počet kreditov za výberové predmety: 6


Poznámka: Učiteľský študijný program je tvorený tromi zložkami – spoločný (učiteľský) základ, 1. aprobácia, 2. aprobácia. Chýbajúci počet kreditov do celkového počtu 120 kreditov pre magisterský študijný program prislúcha 2. aprobácii.

Spoločný základ (učiteľský / translatologický)

Počet kreditov za povinné predmety:  46 (z toho 20 kreditov za štátnu skúšku)

z toho za pedagogickú prax: 16 (tj. 8 kreditov / za každý aprobačný predmet)

Počet kreditov za povinne voliteľné predmety:  6

Počet kreditov za výberové predmety:  6


Aprobácia

Počet kreditov za povinné predmety:  13

Počet kreditov za povinne voliteľné predmety: 12

Počet kreditov za výberové predmety: 6


Poznámka: Učiteľský študijný program je tvorený tromi zložkami – spoločný (učiteľský) základ, 1. aprobácia, 2. aprobácia. Chýbajúci počet kreditov do celkového počtu 120 kreditov pre magisterský študijný program prislúcha 2. aprobácii.

f) Vysoká škola popíše pravidlá pre overovanie výstupov vzdelávania a hodnotenie študentov a možnosti opravných postupov voči tomuto hodnoteniu.

Podmienky a pravidlá pre úspešný priebeh štúdia a jeho absolvovanie, podmienky pre absolvovanie štátnych skúšok, ako aj ďalšie podmienky a pravidlá pre riešenie situácií súvisiacich so štúdiom sú zadefinované v Študijnom poriadku FPV UMB.


Link: https://www.fpv.umb.sk/studium/pre-studenta/studijny-poriadok-a-ine-dokumenty/studijny-poriadok.html

Podmienky a pravidlá pre úspešný priebeh štúdia a jeho absolvovanie, podmienky pre absolvovanie štátnych skúšok, ako aj ďalšie podmienky a pravidlá pre riešenie situácií súvisiacich so štúdiom sú zadefinované v Študijnom poriadku FPV UMB.

 

Link: https://www.fpv.umb.sk/studium/pre-studenta/studijny-poriadok-a-ine-dokumenty/studijny-poriadok.html

g) Podmienky uznávania štúdia, alebo časti štúdia.

Podmienky a pravidlá pre úspešný priebeh štúdia a jeho absolvovanie, podmienky pre absolvovanie štátnych skúšok, ako aj ďalšie podmienky a pravidlá pre riešenie situácií súvisiacich so štúdiom sú zadefinované v Študijnom poriadku FPV UMB.


Link: https://www.fpv.umb.sk/studium/pre-studenta/studijny-poriadok-a-ine-dokumenty/studijny-poriadok.html

Podmienky a pravidlá pre uznávanie štúdia alebo časti štúdia sú zadefinované v Študijnom poriadku FPV UMB.

 

Link: https://www.fpv.umb.sk/studium/pre-studenta/studijny-poriadok-a-ine-dokumenty/studijny-poriadok.html

h) Vysoká škola uvedie témy záverečných prác študijného programu (alebo odkaz na zoznam).

prof. RNDr. Pavol Hanzel, CSc. / Využitie geometrického softvéru GeoGebra vo vyučovaní matematiky,

prof. RNDr. Pavol Hanzel, CSc. / GeoGebra a Euklidove základy v školskej matematike,

prof. RNDr. Miroslav Haviar, CSc. / Canonical extensions of lattices and lattice-ordered algebras,

prof. RNDr. Miroslav Haviar, CSc. / Vrcholové ohodnotenia jednoduchých grafov,

prof. RNDr. Vladimír Janiš, CSc. / Domáce úlohy z matematiky,

prof. RNDr. Ľubomír Snoha, DrSc. / Trojuholníkové zobrazenia,

Mgr. Vladimír Kobza, PhD. / Didaktické hry ako prostriedok vzdelávania v matematike na úrovni ISCED 2,

Mgr. Vladimír Kobza, PhD. / Využitie IKT v matematickom vzdelávaní formou vytvorenia mobilnej aplikácie ako súčasť interaktívnej didaktickej vychádzky v mimoškolskom prostredí,

Mgr. Vladimír Kobza, PhD. / Matematická gramotnosť v riešení slovných úloh,

Mgr. Lukáš Lafférs, PhD. / Google Trends ako nástroj na predikciu,

Mgr. Lukáš Lafférs, PhD. / Analýza bankových transakcií klienta,

Témy pokrývajú vybrané problémy z fyziky, skúmanie metód a iných prostriedkov využívaných vo vyučovaní fyziky, aplikácie fyziky v spoločnosti a v technike, popularizáciu fyziky, či iné problémy teórie vyučovania fyziky.

Príklady aktuálnych vybraných tém z časti 7c tohto opisu:

  • Termodynamika: problémy a príležitosti pre medzipredmetové väzby
  • Porovnanie spôsobov výroby elektrickej energie
  • Interaktívne fyzikálne experimenty vo vyučovaní fyziky
  • Fyzikálny experiment v dištančnom vzdelávaní
  • Prírodovedné bádanie v kuchyni
  • Moderná fyzika v experimentoch na stredných školách
  • Aktivity žiakov základnej školy v centre neformálneho fyzikálneho vzdelávania.
i) Vysoká škola popíše alebo sa odkáže na:

Pravidlá pre zadávanie, oponovanie, obhajobu a hodnotenie záverečných prác sú zadefinované v Študijnom poriadku FPV UMB

link: https://www.fpv.umb.sk/studium/pre-studenta/studijny-poriadok-a-ine-dokumenty/studijny-poriadok.html

Pravidlá pre spracovanie záverečnej práce sú súčasťou SMERNICE č. 9/2021 o záverečných, rigoróznych a habilitačných prácach na Univerzite Mateja Bela v Banskej Bystrici

link: https://www.fpv.umb.sk/studium/pre-studenta/zaverecne-prace-a-statne-skusky.html

Možnosti a podmienky účasti na mobilitách sú zadefinované v Smernici Č. 4/2019 o mobilitách Erasmus+ na UMB v Banskej Bystrici. Na webovom sídle fakulty sú uvedené ďalšie relevantné informácie súvisiace s mobilitami.

link: https://www.fpv.umb.sk/medzinarodne-vztahy/mobility-erasmus/

Na UMB je ustanovená Etická komisia, ktorá rieši otázky a problémy týkajúce sa dodržiavania akademickej etiky zo strany zamestnancov aj študentov. Relevantné informácie súvisiace s Etickou komisiou a jej pôsobnosťou sú zverejnené a webovom sídle univerzity.

link: https://www.umb.sk/univerzita/univerzita/o-univerzite/akademicka-etika-umb/eticka-komisia/

Študenti so špecifickými potrebami sa riadia Sprievodcom štúdia pre študentov so špecifickými potrebami, ktorý je zverejnený na webovom sídle univerzity.

link: https://www.umb.sk/studium/student/student-so-specifickymi-potrebami/informacie-pre-studentov-sospecifickymi-potrebami.html

Na FPV UMB je ustanovená funkcia koordinátora pre študentov so špecifickými potrebami, ktorý poskytuje podporu týmto študentom pri ich adaptovaní sa na vysokoškolské prostredie ako aj pri riešení rôznych situácií súvisiacich so štúdiom.

link: https://www.fpv.umb.sk/studium/pre-studenta/studijny-poriadok-a-ine-dokumenty/sprievodca-studiom-prestudentov-so-specifickymi-potrebami.html

V prípade podnetov a odvolaní súvisiacich so štúdium a hodnotením svojich výsledkov má študent možnosť podať písomný podnet / žiadosť prodekanovi pre pedagogickú činnosť. V prípade záujmu o absolvovanie komisionálnej skúšky sa postupuje v súlade so Študijným poriadkom FPV UMB.

link: https://www.fpv.umb.sk/studium/pre-studenta/studijny-poriadok-a-ine-dokumenty/studijny-poriadok.html

V prípade podnetov súvisiacich s etickým kódexom môže študent podať písomný podnet priamo etickej komisii.

link: https://www.umb.sk/univerzita/univerzita/o-univerzite/akademicka-etika-umb/eticka-komisia/

Pravidlá pre zadávanie, oponovanie, obhajobu a hodnotenie záverečných prác sú zadefinované v Študijnom poriadku FPV UMB

link: https://www.fpv.umb.sk/studium/pre-studenta/studijny-poriadok-a-ine-dokumenty/studijny-poriadok.html


Pravidlá pre spracovanie záverečnej práce sú súčasťou SMERNICE č. 9/2021 o záverečných, rigoróznych a habilitačných prácach na Univerzite Mateja Bela v Banskej Bystrici

link: https://www.fpv.umb.sk/studium/pre-studenta/zaverecne-prace-a-statne-skusky.html


Možnosti a podmienky účasti na mobilitách sú zadefinované v Smernici Č. 4/2019 o mobilitách Erasmus+ na UMB v Banskej Bystrici. Na webovom sídle fakulty sú uvedené ďalšie relevantné informácie súvisiace s mobilitami.

link: https://www.fpv.umb.sk/medzinarodne-vztahy/mobility-erasmus/


Na UMB je ustanovená Etická komisia, ktorá rieši otázky a problémy týkajúce sa dodržiavania akademickej etiky zo strany zamestnancov aj študentov. Relevantné informácie súvisiace s Etickou komisiou a jej pôsobnosťou sú zverejnené a webovom sídle univerzity.

link: https://www.umb.sk/univerzita/univerzita/o-univerzite/akademicka-etika-umb/eticka-komisia/


Študenti so špecifickými potrebami sa riadia Sprievodcom štúdia pre študentov so špecifickými potrebami, ktorý je zverejnený na webovom sídle univerzity.

link: https://www.umb.sk/studium/student/student-so-specifickymi-potrebami/informacie-pre-studentov-sospecifickymi-potrebami.html

Na FPV UMB je ustanovená funkcia koordinátora pre študentov so špecifickými potrebami, ktorý poskytuje podporu týmto študentom pri ich adaptovaní sa na vysokoškolské prostredie ako aj pri riešení rôznych situácií súvisiacich so štúdiom.

link: https://www.fpv.umb.sk/studium/pre-studenta/studijny-poriadok-a-ine-dokumenty/sprievodca-studiom-prestudentov-so-specifickymi-potrebami.html


V prípade podnetov a odvolaní súvisiacich so štúdium a hodnotením svojich výsledkov má študent možnosť podať písomný podnet / žiadosť prodekanovi pre pedagogickú činnosť. V prípade záujmu o absolvovanie komisionálnej skúšky sa postupuje v súlade so Študijným poriadkom FPV UMB.

link: https://www.fpv.umb.sk/studium/pre-studenta/studijny-poriadok-a-ine-dokumenty/studijny-poriadok.html

V prípade podnetov súvisiacich s etickým kódexom môže študent podať písomný podnet priamo etickej komisii.

link: https://www.umb.sk/univerzita/univerzita/o-univerzite/akademicka-etika-umb/eticka-komisia/

5. Informačné listy predmetov študijného programu
V štruktúre podľa vyhlášky č. 614/2002 Z. z.

Informačné listy predmetov sú k dispozícii v systéme AIS.

Informačné listy predmetov sú k dispozícii v systéme AIS.

6. Aktuálny harmonogram akademického roka a aktuálny rozvrh
(alebo hypertextový odkaz).

Harmonogram štúdia

https://www.fpv.umb.sk/studium/pre-studenta/harmonogram-studia.html

 

Rozvrh

https://www.fpv.umb.sk/studium/pre-studenta/rozvrhy-hodin/denne-studium.html

Harmonogram štúdia

https://www.fpv.umb.sk/studium/pre-studenta/harmonogram-studia.html

 

Rozvrh

https://www.fpv.umb.sk/studium/pre-studenta/rozvrhy-hodin/denne-studium.html

7. Personálne zabezpečenie študijného programu
a) Osoba zodpovedná za uskutočňovanie, rozvoj a kvalitu študijného programu (s uvedením funkcie a kontaktu).

UČITEĽSKÝ SPOLOČNÝ ZÁKLAD

prof. PaedDr. Dana Hanesová, PhD.

Profesorka

048 446 4762, +421 904 825303

dana.hanesova@umb.sk


APROBÁCIA

prof. RNDr. Miroslav Haviar, CSc.

Profesor

048 446 7227

miroslav.haviar@umb.sk

UČITEĽSKÝ SPOLOČNÝ ZÁKLAD

Prof. PaedDr. Dana Hanesová, PhD.

profesorka

048 446 4762, +421 904 825303

dana.hanesova@umb.sk


APROBÁCIA

doc. RNDr. Martin Plesch, PhD.

funkčné miesto profesora

048 446 7200

martin.plesch@umb.sk

b) Zoznam osôb zabezpečujúcich profilové predmety študijného programu s priradením k predmetu s prepojením na centrálny Register zamestnancov vysokých škôl, s kontaktom (môžu byť uvedení aj v študijnom pláne).

UČITEĽSKÝ SPOLOČNÝ ZÁKLAD

Meno a priezvisko (s titulmi) / Zoznam predmetov / Kontakt (telefón / e-mail)

prof. PaedDr. Dana Hanesová, PhD. / Školská pedagogika a školský manažment / 048 446 4762 / dana.hanesova@umb.sk

doc. PaedDr. Lada Kaliská, PhD. / Pedagogická a školská psychológia / 048 446 4717 / lada.kaliska@umb.sk

doc. PaedDr. Lenka Rovňanová, PhD. / Školská pedagogika a školský manažment / 048 446 4221 / lenka.rovnanova@umb.sk

Mgr. Petra Fridrichová, PhD. / Školská pedagogika a školský manažment / 048 446 4524 / petra.fridrichova@umb.sk

Mgr. Karina Zošáková, PhD. / Školská pedagogika a školský manažment / 048 446 4323 / karina.zosakova@umb.sk

prof. PaedDr. Bronislava Kasáčová, PhD. / Metodológia výskumu v edukácii / 048 446 4863 / bronislava.kasacova@umb.sk

prof. PhDr. Miriam Niklová, PhD. / Metodológia výskumu v edukácii /048 446 4764 / miriam.niklova@umb.sk


APROBÁCIA

prof. RNDr. Miroslav Haviar, CSc. / Metódy riešenia matematických úloh 1; Metódy riešenia matematických úloh 2 / 048 446 7224 /

miroslav.haviar@umb.sk

prof. RNDr. Pavol Hanzel, CSc. / Teória vyučovania matematiky 1 (od 2025 prof. Haviar); Teória vyučovania matematiky 2 (od 2025 prof. Haviar); Kužeľosečky a kvadriky (od 2025 prof. Janiš) / 048 446 7260 / pavol.hanzel@umb.sk

prof. RNDr. Vladimír Janiš, CSc. / Teória množín a teoretická aritmetika; Didaktický seminár 3; Štatistika v pedagogickej praxi / 048 446 7228 / vladimir.janis@umb.sk

doc. RNDr. Matúš Dirbák, PhD. / Metódy riešenia matematických úloh 2 / 048 446 7226 / matus.dirbak@umb.sk

doc. RNDr. Roman Hric, PhD. / Dejiny matematiky / 048 446 7230 / roman.hric@umb.sk


Link na register zamestnancov:

https://www.portalvs.sk/regzam/?do=filterForm-submit&university=714000000&faculty=714070000&sort=surname&employment_state=yes&filter=Vyh%C4%BEada%C5%A5

UČITEĽSKÝ SPOLOČNÝ ZÁKLAD

Meno a priezvisko (s titulmi) / Zoznam predmetov / Kontakt (telefón / e-mail)

Prof. PaedDr. Dana Hanesová, PhD. / Školská pedagogika a školský manažment / dana.hanesova@umb.sk / 048 446 4762

Doc. PaedDr. Lada Kaliská, PhD. / Pedagogická a školská psychológia / 048 446 4717 / lada.kaliska@umb.sk

doc. PaedDr. Lenka Rovňanová, PhD. / Školská pedagogika a školský manažment / 048 446 4221 / lenka.rovnanova@umb.sk

Mgr. Petra Fridrichová, PhD. / Školská pedagogika a školský manažment / 048 446 4524 / petra.fridrichova@umb.sk

Mgr. Karina Zošáková, PhD. Školská pedagogika a školský manažment 048 446 4323 karina.zosakova@umb.sk

prof. PaedDr. Bronislava Kasáčová, PhD. / Metodológia výskumu v edukácii / 048 446 4863 / bronislava.kasacova@umb.sk

prof. PhDr. Miriam Niklová, PhD. / Metodológia výskumu v edukácii / 048 446 4764 / miriam.niklova@umb.sk


APROBÁCIA

Meno a priezvisko (s titulmi) / Zoznam predmetov / Kontakt (telefón / e-mail)

doc. RNDr. Martin Plesch, PhD. - Didaktika fyziky 2; Integrovaná prírodoveda v experimentoch / 048 446 7200 / martin.plesch@umb.sk

prof. Dr. Boris Tomášik / Fyzika atmosféry Zeme a vesmíru / 048 446 7206 / boris.tomasik@umb.sk

doc. RNDr. Janka Raganová, PhD. / Didaktika fyziky 1; Aktívne poznávanie vo fyzike / 048 446 7201 / Janka.Raganova@umb.sk 

doc. PaedDr. Miriam Spodniaková Pfefferová, PhD. / Didaktika fyziky 2; Digitálne technológie vo vyučovaní fyziky; Integrovaná prírodoveda v experimentoch / 048 446 7204 / miriam.spodniakova@umb.sk

Mgr. Martin Hruška, PhD. / Fyzika atmosféry Zeme a vesmíru; Integrovaná prírodoveda v experimentoch / 048 446 7203 / martin.Hruska@umb.sk 

doc. Ing. Evgeni Kolomeitsev, PhD. / Fyzika atmosféry Zeme a vesmíru / 048 446 7205 / evgeny.kolomeytsev@umb.sk

c) Odkaz na vedecko/umelecko-pedagogické charakteristiky osôb zabezpečujúcich profilové predmety študijného programu.

VUPCH sú k dispozícii v systéme AIS.

VUPCH sú k dispozícii v systéme AIS.

d) Zoznam učiteľov študijného programu s priradením k predmetu a prepojením na centrálny register zamestnancov vysokých škôl, s uvedením kontaktov (môže byť súčasťou študijného plánu).

UČITEĽSKÝ SPOLOČNÝ ZÁKLAD

Meno a priezvisko (s titulmi) / Zoznam predmetov / Kontakt (telefón / e-mail)

doc. PhDr. Mário Dulovics, PhD. / Sociálna patológia a prevencia / 048 446 4763 / mario.dulovics@umb.sk

Mgr. Petra Fridrichová, PhD. / Školská pedagogika a školský manažment / 048 446 4524 / petra.fridrichova@umb.sk

prof. PaedDr. Dana Hanesová, PhD. / Školská pedagogika a školský manažment / 048 446 4762 / dana.hanesova@umb.sk

Mgr. Zuzana Heinzová, PhD. / Mediácia a riešenie interpersonálnych konfliktov, Pozitívna psychológia / 048 446 4714 / zuzana.heinzova@umb.sk

doc. Mgr. Lenka Ďuricová, PhD. / Mediácia a riešenie interpersonálnych konfliktov / 048 446 4724 / lenka.duricova@umb.sk

prof. PaedDr. Bronislava Kasáčová, PhD. / Metodológia výskumu v edukácii / 048 446 4863 / bronislava.kasacova@umb.sk

doc. Mgr. Lívia Nemcová, PhD. / Prierezové témy v edukácii / 048 446 4227, 4755 / livia.nemcova@umb.sk

prof. PhDr. Miriam Niklová, PhD. / Metodológia výskumu v edukácii, Sociálna patológia a prevencia / 048 446 4764 / miriam.niklova@umb.sk

prof. PaedDr. Vladimír Patráš, CSc. / Moderná rétorika, Akademické písanie / 048 446 5136 / vladimir.patras@umb.sk

doc. PaedDr. Lenka Rovňanová, PhD. / Školská pedagogika a školský manažment, Prierezové témy v edukácii / 048 446 4221 / lenka.rovnanova@umb.sk

doc. PaedDr. Lada Kaliská, PhD. / Pedagogická a školská psychológia / 048 446 4717 / lada.kaliska@umb.sk

doc. PhDr. Zlata Vašašová, PhD. / Pedagogická a školská psychológia / 048 446 4711 / zlata.vasasova@umb.sk

Mgr. Karina Zošáková, PhD. / Školská pedagogika a školský manažment / 048 446 4323 / karina.zosakova@umb.sk


APROBÁCIA

prof. RNDr. Miroslav Haviar, CSc. / Pedagogická prax priebežná/náčuvová; Pedagogická prax súvislá; Metódy riešenia matematických úloh 1; Metódy riešenia matematických úloh 2 / 048 446 7227 / miroslav.haviar@umb.sk

prof. RNDr. Pavol Hanzel, CSc. / Teória vyučovania matematiky 1 (od 2025 prof. Haviar); Teória vyučovania matematiky 2 (od 2025 prof. Haviar); Kužeľosečky a kvadriky (od 2025 prof. Janiš); Kužeľosečky a kvadriky – cvičenie; Vybrané kapitoly z elementárnej geometrie (od 2025 prof. Janiš); IKT v školskej praxi / 048 446 7260 / pavol.hanzel@umb.sk

prof. RNDr. Vladimír Janiš, CSc. / Pedagogická prax priebežná/výstupová 1; Pedagogická prax priebežná/výstupová 2; Teória množín a teoretická aritmetika; Didaktický seminár 3 / 048 446 7228 / vladimir.janis@umb.sk

doc. RNDr. Matúš Dirbák, PhD. / Diskrétna matematika 2 / 048 446 7226 / matus.dirbak@umb.sk

doc. RNDr. Roman Hric, PhD. / Dejiny matematiky / 048 446 7230 / roman.hric@umb.sk

doc. RNDr. Vladimír Špitalský, PhD. / Štatistika v pedagogickej praxi / 048 446 7260 / vladimir.spitalsky@umb.sk

Mgr. Vladimír Kobza, PhD. / Záujmová matematika; Vybrané kapitoly z modernej matematiky / 048 446 7231 / vladimir.kobza@umb.sk


Link na register zamestnancov:

https://www.portalvs.sk/regzam/?do=filterForm-submit&university=714000000&faculty=714070000&sort=surname&employment_state=yes&filter=Vyh%C4%BEada%C5%A5

UČITEĽSKÝ SPOLOČNÝ ZÁKLAD

Meno a priezvisko (s titulmi) / Zoznam predmetov / Kontakt (telefón / e-mail)

doc. PhDr. Mário Dulovics, PhD. / Sociálna patológia a prevencia / 048 446 4763 / mario.dulovics@umb.sk

Mgr. Petra Fridrichová, PhD. / Školská pedagogika a školský manažment / 048 446 4524 / petra.fridrichova@umb.sk

Prof. PaedDr. Dana Hanesová, PhD. / Školská pedagogika a školský manažment / dana.hanesova@umb.sk 048 446 4762

Mgr. Zuzana Heinzová, PhD. / Mediácia a riešenie interpersonálnych konfliktov, Pozitívna psychológia / 048 446 4714 / zuzana.heinzova@umb.sk

doc. Mgr. Lenka Ďuricová, PhD. / Mediácia a riešenie interpersonálnych konfliktov / 048 446 4724 / lenka.duricova@umb.sk

prof. PaedDr. Bronislava Kasáčová, PhD. / Metodológia výskumu v edukácii / 048 446 4863 / bronislava.kasacova@umb.sk

doc. Mgr. Lívia Nemcová, PhD. / Prierezové témy v edukácii / 048 446 4227, 4755 / livia.nemcova@umb.sk

prof. PhDr. Miriam Niklová, PhD. / Metodológia výskumu v edukácii, Sociálna patológia a prevencia / 048 446 4764 / miriam.niklova@umb.sk

prof. PaedDr. Vladimír Patráš, CSc. / Moderná rétorika, Akademické písanie / 048 446 5136 / vladimir.patras@umb.sk

doc. PaedDr. Lenka Rovňanová, PhD. / Školská pedagogika a školský manažment, Prierezové témy v edukácii / 048 446 4221 / lenka.rovnanova@umb.sk

Doc. PaedDr. Lada Kaliská, PhD. / Pedagogická a školská psychológia / 048 446 4717 / lada.kaliska@umb.sk

doc. PhDr. Zlata Vašašová, PhD. / Pedagogická a školská psychológia / 048 446 4711 / zlata.vasasova@umb.sk

Mgr. Karina Zošáková, PhD. / Školská pedagogika a školský manažment 048 446 4323 karina.zosakova@umb.sk


APROBÁCIA

Meno a priezvisko (s titulmi) / Zoznam predmetov / Kontakt (telefón / e-mail)

Mgr. Martin Hruška, PhD. / Vybrané kapitoly z mechaniky a molekulovej fyziky; Vybrané kapitoly z elektriny a magnetizmu; Integrovaná prírodoveda v experimentoch; Fyzika atmosféry Zeme a vesmíru / 048 446 7203 / Martin.Hruska@umb.sk 

doc. Ing. Evgeni Kolomeitsev, PhD. / Rozširujúci kurz kvantovej mechaniky; Fyzika atmosféry Zeme a vesmíru; Rozhovory o modernej fyzike / 048 446 7205 / evgeny.kolomeytsev@umb.sk

Doc. RNDr. Janka Raganová, PhD. / Didaktika fyziky 1; Aktívne poznávanie vo fyzike; Pedagogická prax priebežná/náčuvová; Pedagogická prax priebežná/výstupová 1; Pedagogická prax súvislá; Didaktika riešenia fyzikálnych úloh / 048 446 7201 / Janka.Raganova@umb.sk

Doc. PaedDr. Miriam Spodniaková Pfefferová, PhD. / Didaktika fyziky 2; Digitálne technológie vo vyučovaní fyziky; Pedagogická prax priebežná/výstupová 2; Vybrané kapitoly z optiky; Integrovaná prírodoveda v experimentoch / 048 446 7204 / miriam.spodniakova@umb.sk

Prof. Dr. Boris Tomášik / Fyzika atmosféry Zeme a vesmíru; Rozširujúci kurz kvantovej mechaniky; Rozhovory o modernej fyzike, Seminár k diplomovej práci / 048 446 7206 / boris.tomasik@umb.sk

doc. RNDr. Martin Plesch, PhD. - Didaktika fyziky 2; Integrovaná prírodoveda v experimentoch / 048 446 7200 / martin.plesch@umb.sk

e) Zoznam školiteľov záverečných prác s priradením k témam (s uvedením kontaktov).

prof. RNDr. Miroslav Haviar, CSc. / Canonical extensions of lattices and lattice-ordered algebras; Vrcholové ohodnotenia jednoduchých grafov / 048 446 7227 / miroslav.haviar@umb.sk

prof. RNDr. Pavol Hanzel, CSc. / Využitie geometrického softvéru GeoGebra vo vyučovaní matematiky; GeoGebra a Euklidove základy v školskej matematike / 048 446 7260 / pavol.hanzel@umb.sk

prof. RNDr. Vladimír Janiš, CSc. / Domáce úlohy z matematiky / 048 446 7228 / vladimir.janis@umb.sk

prof. RNDr. Ľubomír Snoha, DSc., DrSc. / Trojuholníkové zobrazenia / 048 446 7229 / lubomir.snoha@umb.sk

Mgr. Vladimír Kobza, PhD. / Didaktické hry ako prostriedok vzdelávania v matematike na úrovni ISCED 2; Využitie IKT v matematickom vzdelávaní formou vytvorenia mobilnej aplikácie ako súčasť interaktívnej didaktickej vychádzky v mimoškolskom prostredí; Matematická gramotnosť v riešení slovných úloh / 048 446 7231 / vladimir.kobza@umb.sk

Mgr. Lukáš Lafférs, PhD. / Google Trends ako nástroj na predikciu, Analýza bankových transakcií klienta / 048 446 7135 / lukas.laffers@umb.sk

Prof. Dr. Boris Tomášik /Termodynamika: problémy a príležitosti pre medzipredmetové väzby; Porovnanie spôsobov výroby elektrickej energie / 048 446 7206 / boris.tomasik@umb.sk

Mgr. Martin Hruška, PhD. / Interaktívne fyzikálne experimenty vo vyučovaní fyziky; Prírodovedné bádanie v kuchyni; Fyzikálny experiment v dištančnom vzdelávaní / 048 446 7203 / Martin.Hruska@umb.sk

Doc. PaedDr. Miriam Spodniaková Pfefferová, PhD. / Moderná fyzika v experimentoch na stredných školách / 048 446 7204 / miriam.spodniakova@umb.sk

Doc. RNDr. Janka Raganová, PhD. / Aktivity žiakov základnej školy v centre neformálneho fyzikálneho vzdelávania / 048 446 7201 / Janka.Raganova@umb.sk

f) Odkaz na vedecko/umelecko-pedagogické charakteristiky školiteľov záverečných prác.

VUPCH sú k dispozícii v systéme AIS.

VUPCH sú k dispozícii v systéme AIS.

g) Zástupcovia študentov, ktorí zastupujú záujmy študentov študijného programu (meno a kontakt).

Bc. Adriana Krajčiová / adriana.krajciova@student.umb.sk

Bc. Laura Kozolková / laura.kozolkova@student.umb.sk

Bc. Jakub Litviak / jakub.litviak@student.umb.sk

Bc. Marek Mastiš / marek.mastis@student.umb.sk

h) Študijný poradca študijného programu (s uvedením kontaktu a s informáciou o prístupe k poradenstvu a o rozvrhu konzultácií).

Mgr. Vladimír Kobza, PhD. / 048 446 7231 / vladimir.kobza@umb.sk / https://www.fpv.umb.sk/vkobza/

Doc. RNDr. Janka Raganová, PhD. / 048 446 7201 / Janka.Raganova@umb.sk

https://www.fpv.umb.sk/jraganova/

i) Iný podporný personál študijného programu – priradený študijný referent, kariérny poradca, administratíva, ubytovací referát a podobne (s kontaktami).

Študijný referent

PaedDr. Beata Dobríková / 048/4467408 / beata.dobrikova@umb.sk

 

Referent pre medzinárodné vzťahy (mobility)

Mgr. Viera Pavlovičová / 048/4467439 / viera.pavlovicova@umb.sk

Študijný referent

PaedDr. Beata Dobríková / 048/4467408 / beata.dobrikova@umb.sk


Referent pre medzinárodné vzťahy (mobility)

Mgr. Viera Pavlovičová / 048/4467439 / viera.pavlovicova@umb.sk

8. Priestorové, materiálne a technické zabezpečenie študijného programu a podpora
a) Zoznam a charakteristika učební študijného programu a ich technického vybavenia s priradením k výstupom vzdelávania a predmetu (laboratóriá, projektové a umelecké štúdiá, ateliéry, dielne, tlmočnícke kabíny, kliniky, kňazské semináre, vedecké a technologické parky, technologické inkubátory, školské podniky, strediská praxe, cvičné školy, učebno-výcvikové zariadenia, športové haly, plavárne, športoviská).

Katedra matematiky FPV UMB disponuje celkovo 11 pracovňami, miestnosťou pre sekretariát katedry a priľahlou spoločenskou miestnosťou.

Pre potreby vyučovania sú pravidelne používane najmä tieto učebne:

-    F234 stupňovitá multimediálna prednáškovú učebňa s kapacitou 80 miest, vybavená veľkou tabuľou, učiteľským počítačom s dataprojektorom,

interaktívnou tabuľou a špeciálnym vybavením, ktoré umožňuje aj organizovanie videokonferencií - EVO (Enabling Virtual Organizations)

-    F236 seminárna učebňa s kapacitou 28 miest, vybavená veľkou tabuľou, učiteľským počítačom s dataprojektorom

-    F236A seminárna miestnosť

-    F235 seminárna učebňa s kapacitou 40 miest, vybavená veľkou tabuľou, učiteľským počítačom s dataprojektorom

-    F225 seminárna učebňa s kapacitou 28 miest, vybavená veľkou tabuľou, učiteľským počítačom s dataprojektorom

-    F237 počítačová učebňa s kapacitou 28 miest, vybavená 12 ks PC, tabuľou, učiteľským počítačom s dataprojektorom

Priestory v kanceláriách, učebniach a na chodbách sú pokryte signálom wifi siete Eduroam.

Katedra matematiky ako zložka FPV UMB má v rámci projektu SIVVP (viď. http://www.hpcc.umb.sk/) prístup na klaster pre vysokovýkonné počítanie s celkovým počtom 288 výpočtových jadier, s celkovým výpočtovým výkonom približne 3 TFLOPS a úložnou kapacitou cca 100 TB. Klaster je zapojený aj do rôznych výpočtových systémov (gridov). Na klastri sú momentálne inštalované viaceré systémy pre vysokovýkonné počítanie a sada kompilátorov pre tvorbu programov. V rámci projektu SIVVP sa plánuje nákup a inštalácia klastrových (paralelných) a sieťových licencií softvéru ako je napríklad Mathematica, Matlab, Gaussian a R. Každý zamestnanec a študent UMB môže po registrácii využívať výpočtovú kapacitu klastra a inštalovaný softvér pre výskumné úlohy a štúdium. Všetky miestnosti katedry matematiky sú vybavené počítačmi s pripojením na internet. Všetci akademickí pracovníci majú k dispozícií vlastný počítač s neobmedzeným prístupom k internetu, prostredníctvom univerzitnej knižnice aj prístup k matematickej a štatistickej časopiseckej literatúre z vydavateľstiev Elsevier, Springer, a ďalších vydavateľstiev, ako aj k databázam (napr. ISI Web of Knowledge, Scopus), a do MathSciNet-u.

Softvérové vybavenie

Katedra matematiky má k dispozícii 150 licencií štatistického programu SPSS, 101 licencií matematického systému MAPLE a 8 single licencií systému výpočtovej algebry Magma. Balík SPSS bol v roku 2011 v rámci projektu CaKS (podporovaného ŠF EÚ) aktualizovaný na verzie PASW Statistics 18 a PASW Modeller 13. Taktiež boli dokúpené single-user 4 licencie MATLABu. Na výučbu štatistických kurzov sa používa hlavne R - prostredie pre štatistické výpočty. V predmetoch zameraných na teóriu vyučovania matematiky sa využíva softvér Geogebra.

V počítačovej učebni katedry matematiky (učebňa č.237) je nainštalovaný softvér: IBM PASW Statistics 18, IBM PASW Modeller 13 for Windows (Statistical Package for Social Sciences), R – balík štatistických programov, Tinn-R, C a C++, programovacie jazyky, Maple 11, TeXnicCenter, GPL Ghostscript 8.54, GPL Ghostscript Fonts, GSview 4.8, GTK+ 2.8.18-1, MS Windows 7, Office 2010, Adobe Reader, PuTTY version 0.58.

Stručný prehľad priestorov, ktorými disponuje katedra fyziky FPV UMB:

Katedra disponuje laboratóriami, ktoré svojím vybavením plne zodpovedajú nárokom kladeným na kvalitnú prípravu študentov. Sú to:

Laboratóriá základov fyziky:

1.      Laboratórium mechaniky a molekulovej fyziky – kapacita 10 – 12 študentov.

2.      Laboratórium elektriny a magnetizmu – kapacita 12 študentov.

3.      Laboratórium optiky – kapacita 12 študentov.

4.      Laboratórium atómovej a jadrovej fyziky – kapacita 12 študentov.


Ďalšie laboratóriá a špecializované pracoviská:

1.      Laboratórium školských pokusov – kapacita 16 študentov.

2.      Prírodovedné centrum informačných technológií (PCIT) – kapacita 10 študentov.


Laboratóriá základov fyziky sú vybavené prístrojovým vybavením, umožňujúcim uskutočňovať laboratórne merania súvisiace s príslušnými fyzikálnymi disciplínami. Všetky laboratóriá disponujú počítačovými stanicami umožňujúcimi realizovanie počítačom podporovaných experimentov, využívajúc meracie systémy Coach, Vernier a eProlab a k nim prislúchajúci softvér (systém eProlab bol vyvinutý v rámci medzinárodného projektu, na ktorom participovala aj katedra fyziky). V jednotlivých laboratóriách sú priebežne obnovované pomôcky a prístrojové vybavenie, vrátane autorských meracích systémov a experimentálnych súprav využívajúcich mikrokontroléry a digitálne osciloskopy, vyvíjaných na pracovisku katedry v rámci riešenia viacerých grantových projektov. Viaceré moduly takto vyvíjaných súprav obsahujú prvky, ktoré boli navrhnuté a vytvorené pomocou 3D tlačiarne na našom pracovisku. Okrem toho, že súpravy vyvinuté na katedre umožňujú priebežne inovovať niektoré merania v rámci praktík z jednotlivých fyzikálnych disciplín, ich unikátne usporiadanie dovoľuje realizovať aj také merania, ktoré sa bežne v rámci fyzikálnych praktík nemerajú (napr. meranie rýchlosti pomocou Dopplerovho javu, využitie prúdovej modulácie laserovej alebo LED diódy na prenos signálu svetlom, prenos energie a signálu elektromagnetickou indukciou a i). Navyše konštrukcia vyvinutých zostáv umožňuje ich modulárne prepojenie so školskými meracími systémami (Coach, Vernier a pod.), čo vytvára potenciál na budúce rozšírenie portfólia laboratórnych meraní.   

V Laboratóriu atómovej a jadrovej fyziky sú k dispozícii moderné školské detektory a prevodníky, súpravy s evakuovanými trubicami na merania s alfa žiarením. K dispozícii je tiež školský röntgenový prístroj PHYWE.

Okrem laboratórií slúžiacich na praktickú prípravu študentov v základných fyzikálnych disciplínach disponuje katedra ďalšími špeciálnymi učebňami:

Laboratórium školských pokusov umožňuje prípravu študentov, budúcich učiteľov fyziky, na ich pedagogickú prax, vrátane uskutočňovania školských fyzikálnych experimentov. Súčasťou laboratória školských pokusov je učebňa určená na vývoj, tvorbu a prezentáciu interaktívnych experimentov typu „hands on“. Laboratórium je vybavené interaktívnou tabuľou, notebookmi a slúži aj ako centrum neformálneho fyzikálneho vzdelávania pre školy.

Prírodovedné centrum informačných technológií (PCIT) bolo zriadené v rámci medzinárodného grantového projektu koordinovaného katedrou fyziky. Jeho základné vybavenie tvoria počítačové pracoviská (10 študentských staníc + 1 učiteľská stanica), meracie zariadenia (interfejsy, senzory), softvérové vybavenie na zber a analýzu nameraných údajov a projekčná technika. V Centre okrem iného prebieha aj výučba zameraná na počítačom podporované experimenty, a to tak reálne ako aj simulované, ktoré sa v Centre i vyvíjajú. PCIT je okrem výučby určené aj na samostatnú prácu študentov, tvorbu a editovanie ich projektov s možnosťou využitia technických zariadení Centra a inštalovaných softvérov. Experimentálne a ďalšie technické zariadenia sú v Centre pravidelne dopĺňané a inovované vďaka zapájaniu sa pracoviska do nových grantových projektov.

Výučba teoreticky zameraných disciplín prebieha v učebniach vybavených okrem klasických zariadení aj modernými informačnými technológiami (počítače, pripojenie na Internet, dataprojektory, interaktívne tabule, videokonferenčné technológie), ktoré sú využívané aj pri dištančnom vzdelávaní.


Pracovne zamestnancov katedry sú vybavené štandardnými informačno-komunikačnými technológiami s možnosťou využitia pevnej a wifi internetovej siete. Všetci majú k dispozícii aj zariadenia na online video-komunikáciu.  


b) Charakteristika informačného zabezpečenia študijného programu (prístup k študijnej literatúre podľa informačných listov predmetov), prístup k informačným databázam a ďalším informačným zdrojom, informačným technológiám a podobne).

Knižnično-informačné služby zabezpečuje Univerzitná knižnica Univerzity Mateja Bela na centrálnych pracoviskách na Tajovského 40 a 51, na dislokovaných pracoviskách na každej fakulte, aj formou čiastkových knižníc na jednotlivých katedrách. Univerzitná knižnica poskytuje absenčné, prezenčné, konzultačné, rešeršné, referenčné, kopírovacie služby a prístup na internet 54 hodín týždenne; online služby a prístup k elektronickým informačným zdrojom 24 hodín denne.

Knižničných fond obsahuje viac ako 277 000 vedeckých a odborných monografií, skrípt, vysokoškolských učebníc, zborníkov, encyklopédií, slovníkov a iných typov dokumentov. Akvizícia sa v spolupráci s pedagógmi riadi aktuálnymi študijnými a vedeckovýskumnými úlohami univerzity. Súčasťou fondu je 251 titulov periodík, z toho 120 zahraničných. Záverečné a kvalifikačné práce obhájené na univerzite sú od roku 2009 prístupné v elektronickej podobe. Viac ako 700 skrípt, vysokoškolských učebníc a učebných textov vydaných univerzitou je dostupných prostredníctvom Virtuálnej študovne UMB.

Univerzitná knižnica spravuje prístup do databáz z národných projektov – scientometrické databázy Web of Science, Scopus a plnotextové vedecké databázy ACM, ProQuest Central, ProQuest Ebook Central, ScienceDirect, SpringerLink, Springer Nature, Wiley Online Library. Z vlastných zdrojov podporuje prístup k plnotextovým databázam Cambridge Journals, Emerald a vzdelávacím videám na platforme HSTalks.

V Univerzálnej študovni na Tajovského 51 je prezenčne dostupných viac ako 16 500 knižných dokumentov a 134 titulov periodík. Vo fonde študovne sú zastúpené všetky študijné odbory. Otváracie hodiny študovne: pondelok – streda od 8.30 do 21.00 h, štvrtok – piatok od 8.30 do 16.00 h. Súčasťou študovne je Európske dokumentačné centrum. Študovňa spravuje depozit záverečných a kvalifikačných prác v tlačenej podobe.

Referát absenčných výpožičiek na Tajovského 40 je centrálnym strediskom absenčných služieb. Používateľom poskytuje na absenčnú výpožičku viac ako 87 000 knižných dokumentov. Otváracie hodiny: pondelok – piatok od 9.00 do 16.00 h. Pracovisko poskytuje medziknižničnú výpožičnú službu.

Študenti a pracovníci katedry majú k dispozícii čiastkovú knižnicu na Katedre matematiky FPV UMB, ktorá obsahuje odbornú literatúru pre oblasť matematiky, štatistiky a didaktiky matematiky. Knižnica sprístupňuje študijnú literatúru, vysokoškolské učebnice a časopisy. Fond čiastkovej knižnice tvorí viac než 6600 titulov vrátane tých, na ktorých sa autorsky podieľali vyučujúci. Priebežne je knižnica dopĺňaná o nové tituly z prestížnych svetových vydavateľstiev pre zabezpečenie ŠP podľa odporúčaní vyučujúcich (r. 2015 – 141 prírastkov, r. 2016 – 40 prírastkov, r. 2017 – 103 prírastkov, r. 2018 – 52 prírastkov, r. 2019 – 44 prírastkov, r. 2020 – 27 prírastkov). Prvá časť knižnice katedry (novšie knihy) je umiestnená v spoločenskej miestnosti pri sekretariáte katedry. Druhá a tretia časť knižnice (staršie knihy) sú v ďalších dvoch pracovniach.

Knižnično-informačné služby zabezpečuje Univerzitná knižnica Univerzity Mateja Bela na centrálnych pracoviskách na Tajovského 40 a 51, na dislokovaných pracoviskách na každej fakulte, aj formou čiastkových knižníc na jednotlivých katedrách. Univerzitná knižnica poskytuje absenčné, prezenčné, konzultačné, rešeršné, referenčné, kopírovacie služby a prístup na internet 54 hodín týždenne; online služby a prístup k elektronickým informačným zdrojom 24 hodín denne.

Knižničných fond obsahuje viac ako 277 000 vedeckých a odborných monografií, skrípt, vysokoškolských učebníc, zborníkov, encyklopédií, slovníkov a iných typov dokumentov. Akvizícia sa v spolupráci s pedagógmi riadi aktuálnymi študijnými a vedeckovýskumnými úlohami univerzity. Súčasťou fondu je 251 titulov periodík, z toho 120 zahraničných. Záverečné a kvalifikačné práce obhájené na univerzite sú od roku 2009 prístupné v elektronickej podobe. Viac ako 700 skrípt, vysokoškolských učebníc a učebných textov vydaných univerzitou je dostupných prostredníctvom Virtuálnej študovne UMB.

Univerzitná knižnica spravuje prístup do databáz z národných projektov – scientometrické databázy Web of Science, Scopus a plnotextové vedecké databázy ACM, ProQuest Central, ProQuest Ebook Central, ScienceDirect, SpringerLink, Springer Nature, Wiley Online Library. Z vlastných zdrojov podporuje prístup k plnotextovým databázam Cambridge Journals, Emerald a vzdelávacím videám na platforme HSTalks.

V Univerzálnej študovni na Tajovského 51 je prezenčne dostupných viac ako 16 500 knižných dokumentov a 134 titulov periodík. Vo fonde študovne sú zastúpené všetky študijné odbory. Otváracie hodiny študovne: pondelok – streda od 8.30 do 21.00 h, štvrtok – piatok od 8.30 do 16.00 h. Súčasťou študovne je Európske dokumentačné centrum. Študovňa spravuje depozit záverečných a kvalifikačných prác v tlačenej podobe.

Referát absenčných výpožičiek na Tajovského 40 je centrálnym strediskom absenčných služieb. Používateľom poskytuje na absenčnú výpožičku viac ako 87 000 knižných dokumentov. Otváracie hodiny: pondelok – piatok od 9.00 do 16.00 h. Pracovisko poskytuje medziknižničnú výpožičnú službu.

 

Okrem služieb Univerzitnej knižnice majú študenti možnosti využívať služby čiastkovej knižnice katedry fyziky, ktorá poskytuje absenčné ako aj prezenčné služby. Knižničný fond katedrovej knižnice tvorí viac ako 2100 titulov knižných publikácií, zborníkov, CD nosičov a domácich učebných textov. Knižničný fond katedry je každoročne dopĺňaný o nové, prevažne zahraničné tituly. V súčasnosti katedra odoberá niekoľko odborných časopisov v tlačenej, resp. elektronickej forme – Československý časopis pro fyziku, Physics Education, Kvant. Členovia katedry môžu využívať prístupy do viacerých databáz v rámci ponuky Univerzitnej knižnice i prostredníctvom vlastných grantových projektov. 

Odporúčaná literatúra pre jednotlivé fyzikálne disciplíny, uvedená v informačných listoch predmetov, je k dispozícii v Univerzitnej knižnici UMB, v čiastkovej knižnici katedry fyziky, resp. sú prístupné online na webe fakulty a ďalších úložiskách. Študenti majú prístup k danej literatúre formou prezenčnej alebo absenčnej výpožičky. Na sprístupnenie rôznych informačných zdrojov, vrátane vlastných textov vyučujúcich a komunikáciu so študentmi, sa vo väčšine fyzikálnych disciplín využíva aj e-learningový systém Moodle a systém MS Teams. 

c) Charakteristika a rozsah dištančného vzdelávania uplatňovaná v študijnom programe s priradením k predmetom. Prístupy, manuály e-learningových portálov. Postupy pri prechode z prezenčného na dištančné vzdelávanie.

Dištančná výučba je realizovaná najmä prostredníctvom pravidelných videokonferenčných online stretnutí podľa rozvrhu pre daný semester prostredníctvom aplikácie MS Teams. Každý vyučovaný predmet má v danom semestri vytvorený samostatný tím, ktorého členmi sú vyučujúci a študenti daného predmetu. Počas výučby sú okrem videokonferencie zvyčajne používané zdieľanie obrazovky, zdieľanie súborov a nástroj MS WhiteBoard. Súčasne s MS Teams je používaný LMS Moodle ako nástroj pre poskytovanie študijných materiálov vo forme prednášok, učebných textov, videí. Tiež slúži na priebežné a záverečné odovzdávanie zadaní študentov a poskytovanie kontroly formou testov a poskytovanie spätnej väzby študentom. Súčasťou výučby je aj možnosť konzultácií online alebo mailom.

Vybrané predmety využívajú aj počas kontaktného vyučovania podporu v LMS Moodle. Univerzita centrálne spravuje server https://lms.umb.sk, na ktorom je LMS Moodle spustený. Jedná sa o štandardný a široko rozšírený systém s manuálmi prístupnými online. Pre učiteľov je k dispozícii podpora a virtuálna diskusná skupina venovaná správe vlastných kurzov a využívaniu všetkých nástrojov systému. Študentom je zriadená identita v informačných systémoch univerzity hneď pri zápise. S ňou získavajú hneď prístup do univerzitného LMS Moodle.

UMB tiež štandardne využíva softvérové produkty Microsoft a medzi nimi MS Teams, ktorý sa bežne využíva na komunikáciu pri dištančnej výuke. Študenti majú prístup k týmto nástrojom automaticky prostredníctvom tej istej identity.

Fakulta prírodných vied UMB vybavila hlavné posluchárne kamerami a mikrofónmi, popri štandardne inštalovaných prezentačných počítačoch. Katedra fyziky doplnila takéto vybavenie do svojej čiastkovej knižnice a dvoch laboratórií. V knižnici a Laboratóriu školských pokusov je okrem toho k dispozícii interaktívna tabuľa s možnosťou obsahu cez internet. Toto vybavenie je využívané pri kombinovanej (t.j. prezenčno/dištančnej) výučbe, keď je časť študentov prítomná a časť pripojená vzdialene, alebo aj pri plne dištančnej výučbe. Ďalej je pri dištančnej výučbe tiež možnosť využívať pracovné tablety alebo grafické tablety.

O prechode na dištančnú formu, alebo realizácii kombinovanej formy vzdelávania rozhoduje vedenie fakulty.

Teoretické predmety sú vyučované prostredníctvom hore uvedených nástrojov. Spôsob vyučovania praktík určuje učiteľ garantujúci daný predmet po dohovore s hlavným garantom študijného programu a v súlade s pokynmi vedenia fakulty a univerzity. Rôzne formy zahŕňajú napríklad: realizácia aktivít blokovou formou v náhradnom termíne, sledovanie aktivít študentmi cez videoprenos, náhradná aktivita realizovateľná v domácich podmienkach s konzultačnou podporou vyučujúceho.

d) Partneri vysokej školy pri zabezpečovaní vzdelávacích činností študijného programu a charakteristika ich participácie.

Prax študentov (náčuvová, výstupová) sa realizuje na vybraných základných a stredných školách v okrese Banská Bystrica. Zoznam cvičných škôl sa obnovuje každý semester, podľa požiadaviek na prax študentov (najmä z hľadiska počtu študentov). Súvislú prax si zabezpečujú študenti sami v mieste svojho bydliska.

Základné a stredné školy, ktoré zabezpečujú priebežnú náčuvovú (1 semester) a výstupovú (2 semestre) pedagogickú prax pre študentov:

- Základná škola, Spojová 14, 974 04 Banská Bystrica (Mgr. Daniela Krajanová)

- Gymnázium Jozefa Gregora Tajovského, Tajovského 25, 974 01 Banská Bystrica (Mgr. Katarína Magyarová)

Súčasťou študijného programu učiteľstvo fyziky (v kombinácii) sú pedagogické praxe delené na náčuvovú, výstupovú a súvislú prax. Prax študentov (náčuvová, výstupová) sa realizuje na vybraných základných a stredných školách v okrese Banská Bystrica. Zoznam cvičných škôl sa obnovuje každý semester, podľa požiadaviek na prax študentov (najmä z hľadiska počtu študentov). Súvislú prax si zabezpečujú študenti sami v mieste svojho bydliska.

Zoznam vybraných cvičných škôl v okrese Banská Bystrica:

  • ZŠ Spojová, Banská Bystrica
  • ZS Golianova, Banská Bystrica
  • Gymnázium Jozefa Gregora Tajovského, Banská Bystrica
  • Gymnázium Andreja Sládkoviča, Banská Bystrica

e) Charakteristika na možností sociálneho, športového, kultúrneho, duchovného a spoločenského vyžitia.

Univerzita neposkytuje študentom len vzdelanie v rôznych študijných programov. Poskytuje študentom možnosti rôzneho kultúrneho, športového, či duchovného vyžitia. Súčasťou univerzity je niekoľko športových klubov, umeleckých súborov, študenti majú možnosť využívať športoviská univerzity. Pri univerzite pôsobí tiež Univerzitné pastoračné centrum. Všetky informácie k uvedeným možnostiam je možné nájsť na webovom sídle univerzity.

link: https://www.umb.sk/studium/student/volny-cas/

link: http://upcbb.sk/o-upc/kto-sme/

Univerzita poskytuje študentom možnosti rôzneho kultúrneho, športového, či duchovného vyžitia. Súčasťou univerzity je niekoľko športových klubov, umeleckých súborov, študenti majú možnosť využívať športoviská univerzity. Pravidelne sú tiež organizované kultúrno-spoločenské akcie, ako Univerzitná noc literatúry, Univerzita mestu – mesto univerzite, či Majáles. Pri univerzite pôsobí tiež Univerzitné pastoračné centrum. Všetky informácie k uvedeným možnostiam je možné nájsť na webovom sídle univerzity.

link: https://www.umb.sk/studium/student/volny-cas/

link: http://upcbb.sk/o-upc/kto-sme/

f) Možnosti a podmienky účasti študentov študijného programu na mobilitách a stážach (s uvedením kontaktov), pokyny na prihlasovanie, pravidlá uznávania tohto vzdelávania.

Všetky informácie súvisiace s mobilitami, sú uvedené na webovom sídle fakulty.

link: https://www.fpv.umb.sk/medzinarodne-vztahy/mobility-erasmus/

Na každej katedre je koordinátor pre mobility študentov, ktorý poskytuje študentom prvotné informácie o možnostiach mobilít a usmerňuje ich ďalšie činnosti súvisiace s vybavovaním si formálnych záležitostí.

link: https://www.fpv.umb.sk/medzinarodne-vztahy/mobility-erasmus/koordinatori-programu-erasmus.html

V uplynulých rokoch sa študenti ŠP Učiteľstvo matematiky zúčastňovali študijných pobytov v Českej republike (Praha, 2017), v Španielsku (Oviedo, 2020 a Murcia, 2022) a vo Fínsku (2022).

Univerzita aktívne podporuje a pravidelne vyzýva študentov, aby sa zapojili do medzinárodných mobilitných schém, napr. Erasmus. Výzvy sú zverejňované na webovom sídle fakulty ako aj na displejoch v interiéri fakulty.

Všetky informácie súvisiace s mobilitami, sú uvedené na webovom sídle fakulty.

link: https://www.fpv.umb.sk/medzinarodne-vztahy/mobility-erasmus/

Na každej katedre je koordinátor pre mobility študentov, ktorý poskytuje študentom prvotné informácie o možnostiach mobilít a usmerňuje ich ďalšie činnosti súvisiace s vybavovaním si formálnych záležitostí.

link: https://www.fpv.umb.sk/medzinarodne-vztahy/mobility-erasmus/koordinatori-programu-erasmus.html

9. Požadované schopnosti a predpoklady uchádzača o štúdium študijného programu
a) Požadované schopnosti a predpoklady potrebné na prijatie na štúdium.

Požadované predpoklady potrebné na prijatie na štúdium sú ovládanie základov diferenciálneho a integrálneho počtu funkcií jednej premennej, rovinnej a priestorovej geometrie, algebry a teoretickej aritmetiky, ďalej základov matematickej štatistiky potrebných na jednoduchšie analýzy dátových súborov a schopnosť používať matematickú symboliku. Možnosti a podmienky prijatia na štúdium, ako aj sylaby pre prijímacie konanie na jednotlivé študijné programy na nasledujúci akademický rok sú súčasťou dokumentu Možnosti a podmienky prijatia na štúdium v AR xx/xx. Link na aktuálny dokument: https://www.fpv.umb.sk/studium/pre-uchadzaca/podmienky-prijatia-na-studia-v-roku-2022-2023/

Možnosti a podmienky prijatia na štúdium, ako aj sylaby pre prijímacie konanie na jednotlivé študijné programy na nasledujúci akademický rok sú súčasťou dokumentu Možnosti a podmienky prijatia na štúdium v AR 22/23.

link na aktuálny dokument: https://www.fpv.umb.sk/studium/pre-uchadzaca/podmienky-prijatia-na-studia-v-roku-2022-2023/

 

Pre prijatie na štúdium musí uchádzač disponovať vedomosťami, zručnosťami a kompetenciami na úrovni absolventa bakalárskeho študijného programu učiteľstvo fyziky (v kombinácii).

b) Postupy prijímania na štúdium.

Postupy a požiadavky pre prijímacie konanie sú zadefinované v Študijnom poriadku FPV UMB.

link: https://www.fpv.umb.sk/studium/pre-studenta/studijny-poriadok-a-ine-dokumenty/studijny-poriadok.html

Postupy a požiadavky pre prijímacie konanie sú zadefinované v Študijnom poriadku FPV UMB.

link: https://www.fpv.umb.sk/studium/pre-studenta/studijny-poriadok-a-ine-dokumenty/studijny-poriadok.html

 

V prípade konanie písomných prijímacích skúšok sú výsledky tohto konania zverejňované na webovom sídle fakulty v deň konania prijímacích skúšok. Spôsob zverejnenia vyhovuje pravidlám pre ochranu osobných údajov

Uchádzačom, ktorí splnili stanovené podmienky na prijatie na štúdium, je zaslané rozhodnutie o prijatí na štúdium s ďalšími relevantnými dokumentami. Výsledky prijímacieho konania sú súčasťou akademického informačného systému.

c) Výsledky prijímacieho konania za posledné obdobie.

V prípade konania písomných prijímacích skúšok sú výsledky tohto konania zverejňované na webovom sídle fakulty v deň konania prijímacích skúšok.

Uchádzačom, ktorí splnili stanovené podmienky na prijatie na štúdium, je zaslané rozhodnutie o prijatí na štúdium s ďalšími relevantnými dokumentami. Výsledky prijímacieho konania sú súčasťou akademického informačného systému.

V poslednom období sa na študijný program v magisterskom stupni hlásili absolventi bakalárskeho štúdia na Univerzite Mateja Bela. Všetci absolventi boli prijatí.

10. Spätná väzba na kvalitu poskytovaného vzdelávania
a) Postupy monitorovania a hodnotenia názorov študentov na kvalitu študijného programu.

1. Na univerzite sa každoročne uskutočňuje na fakultách sociologické opytovanie zamerané na hodnotenie študijných programov, ktoré sa realizuje po ukončení štátnych skúšok končiacimi absolventmi 1. a 2. stupňa štúdia. Sleduje sa zistenie súhrnného pohľadu na priebeh celého štúdia, obsah študijného programu a podmienky vytvorené na jeho zabezpečenie. Anketa bola realizovaná anonymne vyplnením anketového lístka študentami po úspešnom absolvovaní štátnej skúšky. Následne sú anketové lístky spracované v softvéri TAP.

Anketa sa vyhodnocuje na úrovni univerzity a výsledky sú súčasťou Správy o pedagogickej činnosti UMB. Na úrovni fakulty je anketa analyzovaná podrobne, kde sa sleduje trend v hodnotení položených otázok v priebehu niekoľkých rokov spätne za každý realizovaný študijný program. Následne sa prijímajú opatrenia na úrovni fakulty a katedry, ktoré prispejú k zlepšeniu daného ukazovateľa. Výsledku ankety sú prezentované na kolégiu dekana a sú súčasťou Správy o pedagogickej činnosti FV UMB.

2. Ďalšou anketou, ktorá sa realizuje na univerzite je anketa zameraná na hodnotenie pedagógov. Cieľom ankety je získať od študentov spätnú väzbu na kvalitu výučby vybraným pedagógom, spôsob jej zabezpečenia zo strany pedagóga, jeho prístup k výučbe a k hodnoteniu študentov. V rámci ankety majú študenti tiež možnosť otvorenej odpovede, kde môžu vyjadriť svoj názor na pedagóga, jeho prácu, prípadne uviesť svoju nespokojnosť. Anketa je anonymná a robí sa prostredníctvom akademického informačného systému AIS. Každý pedagóg má prístup k výsledkom ankety týkajúcej sa jeho osoby, vedúci katedry má k dispozícii výsledky ankety všetkých pracovníkov katedry. Prípadné nedostatky a výhrady sa riešia na úrovni katedry v súčinnosti s prodekanom pre pedagogickú činnosť.

1. Na univerzite sa každoročne uskutočňuje na fakultách sociologické opytovanie zamerané na hodnotenie študijných programov, ktoré sa realizuje po ukončení štátnych skúšok končiacimi absolventmi 1. a 2. stupňa štúdia. Sleduje sa zistenie súhrnného pohľadu na priebeh celého štúdia, obsah študijného programu a podmienky vytvorené na jeho zabezpečenie. Anketa bola realizovaná anonymne vyplnením anketového lístka študentami po úspešnom absolvovaní štátnej skúšky. Následne sú anketové lístky spracované v softvéri TAP.

Anketa sa vyhodnocuje na úrovni univerzity a výsledky sú súčasťou Správy o pedagogickej činnosti UMB. Na úrovni fakulty je anketa analyzovaná podrobne, kde sa sleduje trend v hodnotení položených otázok v priebehu niekoľkých rokov spätne za každý realizovaný študijný program. Následne sa prijímajú opatrenia na úrovni fakulty a katedry, ktoré prispejú k zlepšeniu daného ukazovateľa. Výsledku ankety sú prezentované na kolégiu dekana a sú súčasťou Správy o pedagogickej činnosti FPV UMB.


2. Ďalšou anketou, ktorá sa realizuje na univerzite je anketa zameraná na hodnotenie pedagógov. Cieľom ankety je získať od študentov spätnú väzbu na kvalitu výučby vybraným pedagógom, spôsob jej zabezpečenia zo strany pedagóga, jeho prístup k výučbe a k hodnoteniu študentov. V rámci ankety majú študenti tiež možnosť otvorenej odpovede, kde môže vyjadriť svoj názor na pedagóga, jeho prácu, prípadne uviesť svoju nespokojnosť. Anketa je anonymná a robí sa prostredníctvom akademického informačného systému AIS. Každý pedagóg má prístup k výsledkom ankety týkajúcej sa jeho osoby, vedúci katedry má k dispozícii výsledky ankety všetkých pracovníkov katedry. Prípadne nedostatky a výhrady sa riešia na úrovni katedry v súčinnosti s prodekanom pre pedagogickú činnosť.

b) Výsledky spätnej väzby študentov a súvisiace opatrenia na zvyšovania kvality študijného programu.

Výsledky ankety hodnotenia pedagógov študentami sa archivujú v akademickom informačnom systéme.

Výsledky ankety hodnotenia pedagógov študentami sa archivujú v akademickom informačnom systéme.

Vedúci katedry je priebežne informovaný o výsledkoch ankety a negatívne pripomienky sú riešené individuálne s konkrétnymi členmi katedry. Za ostatných 6 rokov neboli vznesené zo strany študentov vážnejšie pripomienky.

c) Výsledky spätnej väzby absolventov a súvisiace opatrenia na zvyšovania kvality študijného programu.

Výsledky ankety hodnotenia kvality študijných programov absolventami sú súčasťou Správy o pedagogickej činnosti na úrovni univerzity ako aj na úrovni fakulty.

Výsledky ankety hodnotenia kvality študijných programov absolventami sú súčasťou Správy o pedagogickej činnosti na úrovni univerzity ako aj na úrovni fakulty.

Link: https://www.fpv.umb.sk/studium/pre-studenta/studentske-ankety.html

11. Odkazy na ďalšie relevantné vnútorné predpisy a informácie týkajúce sa štúdia alebo študenta študijného programu
(napr. sprievodca štúdiom, ubytovacie poriadky, smernica o poplatkoch, usmernenia pre študentské pôžičky a podobne).

Študijný poriadok FPV UMB

https://www.fpv.umb.sk/studium/pre-studenta/studijny-poriadok-a-ine-dokumenty/studijny-poriadok.html

Sprievodca štúdiom

https://www.fpv.umb.sk/studium/pre-studenta/studijny-poriadok-a-ine-dokumenty/sprievodca-studiom.html

Sprievodca štúdiom pre študentov so špecifickými potrebami

https://www.fpv.umb.sk/studium/pre-studenta/studijny-poriadok-a-ine-dokumenty/sprievodca-studiom-pre-studentov-so-specifickymi-potrebami.html

SMERNICA č. 9/2021 o záverečných, rigoróznych a habilitačných prácach na UMB v Banskej Bystrici

https://www.fpv.umb.sk/studium/pre-studenta/zaverecne-prace-a-statne-skusky.html

Disciplinárny poriadok Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici pre študentov

https://www.fpv.umb.sk/studium/pre-studenta/studijny-poriadok-a-ine-dokumenty/disciplinarny-poriadok.html

Smernica o školnom a poplatkoch spojených so štúdiom a udeľovaním vedecko-pedagogických titulov na aktuálny akademický rok

https://www.fpv.umb.sk/studium/skolne-a-poplatky-spojene-so-studiom/

Štipendijný poriadok FPV UMB

https://www.fpv.umb.sk/studium/stipendia/stipendijny-poriadok.html