Opis študijného programu
Študijný program 22nInFy_m - učiteľstvo informatiky a učiteľstvo fyziky
Štúdium stupeň - II. - úplný vysokoškolský, forma - denná, typ - učiteľské štúdium
Názov vysokej školy Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici
Sídlo vysokej školy Národná 12, 974 01 Banská Bystrica
Názov fakulty Fakulta prírodných vied
Sídlo fakulty Tajovského 40, 97401 Banská Bystrica
Orgán vysokej školy na schvaľovanie študijného programu:
Rada pre vnútorný systém kvality UMB / Rada kvality FPV UMB
Dátum schválenia študijného programu alebo úpravy študijného programu:
12.07.2022
Dátum ostatnej zmeny opisu študijného programu:
21.01.2024
1. Základné údaje o študijnom programe
a) Názov študijného programu a číslo podľa registra študijných programov.
Učiteľstvo fyziky v kombinácii / 23288
učiteľstvo informatiky (v kombinácii) / 100521
b) Stupeň vysokoškolského štúdia a ISCED-F kód stupňa vzdelávania.
2. stupeň / 767 - magisterský študijný program (II. stupeň)
c) Miesto/-a uskutočňovania študijného programu.
Tajovského 40, Banská Bystrica
d) Názov a číslo študijného odboru, v ktorom sa absolvovaním študijného programu získa vysokoškolské vzdelanie, alebo kombinácia dvoch študijných odborov, v ktorých sa absolvovaním študijného programu získa vysokoškolské vzdelanie, ISCED-F kódy odboru/ odborov.
7605 Učiteľstvo a pedagogické vedy / 0114 Príprava pre učiteľov s predmetovou špecializáciou
7605 Učiteľstvo a pedagogické vedy / 0114 Príprava pre učiteľov s predmetovou špecializáciou
e) Typ študijného programu: akademicky orientovaný, profesijne orientovaný; prekladateľský, prekladateľský kombinačný (s uvedením aprobácií); učiteľský, učiteľský kombinačný študijný program (s uvedením aprobácií); umelecký, inžiniersky, doktorský, príprava na výkon regulovaného povolania, spoločný študijný program, interdisciplinárne štúdiá.
akademicky orientovaný / fyzika v kombinácii s niektorým z predmetov: matematika, geografia, biológia, chémia, informatika, technika, anglický jazyk a literatúra, slovenský jazyk a literatúra
f) Udeľovaný akademický titul pred menom.
Mgr.
g) Forma štúdia.
denná
i) Jazyk alebo jazyky, v ktorých sa študijný program uskutočňuje.
slovenský jazyk
j) Štandardná dĺžka štúdia vyjadrená v akademických rokoch.
2 roky
k) Kapacita študijného programu (plánovaný počet študentov), skutočný počet uchádzačov a počet študentov.
20 / 5 / 6
5 / 6 / 5
2. Profil absolventa a ciele vzdelávania
a) Vysoká škola popíše ciele vzdelávania študijného programu ako schopnosti študenta v čase ukončenia študijného programu a hlavné výstupy vzdelávania.

Absolvent študijného programu 2. stupňa štúdia učiteľstva informatiky disponuje rozvinutým poznaním odboru informatika a jeho uplatnením v oblasti didaktiky informatiky. Dôraz je kladený na to, aby absolvent študijného programu získal dostatočne hlboké vedomosti, praktické skúsenosti potrebné pre učiteľa informatiky na základných a stredných školách. 

Vedomosti:

• Absolvent disponuje hlbšími vedomosťami študijného odboru Informatika na úrovni analýzy a syntézy s dôrazom na algoritmické,

výpočtové myslenie a programovanie, didaktiku informatiky a digitálne technológie vo vzdelávaní.

• Pozná štátny vzdelávací program, teóriu a metodiku vyučovania jednotlivých tém informatiky.

• Disponuje hlbšími vedomosťami zo zvolených oblastí, akými sú pokročilé webové technológie, pokročilá počítačová grafika, virtuálna

a rozšírená realita a tvorba hier, prípadne umelá inteligencia, resp. machine learning for kids. Softcomputing,....

• Má vedomosti o najnovších informačných technológiách, vhodných ako softvérové a hardvérové nástroje, stavebnice a pomôcky pre

vyučovanie.

• Pozná teoretické základy projektovania, realizácie a hodnotenia informatického vzdelávania aj s presahom do medzipredmetových

vzťahov.

• Disponuje vedomosťami o zameraní a náročnosti informatických súťaží pre žiakov.

Zručnosti:

• Vie klasifikovať hlbšie poznatky, vyvodzovať závery a súvislosti medzi nimi a prakticky ich použiť na tvorbu vzdelávacieho obsahu,

didaktických postupov a metodík v predmete informatika na základných a stredných školách.

• Je schopný samostatne aplikovať teóriu, praktické postupy a používať najnovšie informačné technológie a nástroje pri navrhovaní a

realizácii vyučovania informatiky.

•  Dokáže vhodne zakomponovať moderné edukačné stavebnice a rôzne didaktické pomôcky do projektovania a realizácie výučby algoritmického myslenia, programovania a iných tematických celkov, v súlade so štátnym vzdelávacím programom.

• Je schopný byť členom tímu, alebo viesť tím pri projektovaní a realizácii vyučovania informatiky, resp. pri využívaní IKT v rámci

medzipredmetových vzťahov.

Kompetencie:

• Dokáže identifikovať potreby cieľovej skupiny a je schopný motivovať žiakov k algoritmickému mysleniu a využitiu IKT pri riešení

informatických úloh.

• Dokáže žiakom prezentovať rôzne poznatky z oblasti informatiky a ich uplatnenia v reálnom živote. Uplatňuje kritické myslenie pri práci s

informáciami a vedie k tomu žiakov.

• Je schopný efektívne pracovať ako učiteľ informatiky na základných a stredných školách, viesť voľnočasové aktivity, pracovať ako

správca počítačového laboratória a ako vedúci, alebo člen tímu pri príprave a výučbe pri uplatňovaní medzipredmetových vzťahov.

b) Vysoká škola indikuje povolania, na výkon ktorých je absolvent v čase absolvovania štúdia pripravený a potenciál študijného programu z pohľadu uplatnenia absolventov.

2341002 Učiteľ druhého stupňa základnej školy

2341002 Učiteľ prvého stupňa základnej školy vrátane učiteľa prvého stupňa základnej školy v nultom ročníku

2330001 Učiteľ akademických (všeobecnovzdelávacích) predmetov strednej školy

2522001 Správca informačného systému

c) Relevantné externé zainteresované strany, ktoré poskytli vyjadrenie alebo súhlasné stanovisko k súladu získanej kvalifikácie so sektorovo-špecifickými požiadavkami na výkon povolania.

ZŠ Spojová, Spojová 1, Banská Bystrica

Gymnázium J. G. Tajovského, Tajovského 25, Banská Bystrica

3. Uplatniteľnosť
a) Hodnotenie uplatniteľnosti absolventov študijného programu.

Učiteľov informatiky je akútny nedostatok a všetci absolventi ŠP nachádzajú kvalifikované uplatnenie v oblasti školstva, prípadne v IT firmách. Absolventi poznajú význam a nevyhnutnosť celoživotného vzdelávania v oblasti informatiky a didaktiky informatiky. Poznajú a aktívne sa zúčastňujú medzinárodnej konferencie o vyučovaní informatiky Didinfo, ktorú založilo a organizuje naše pracovisko už 27 rokov http://www.didinfo.net.

Poznajú význam didaktiky programovania a prípravy žiakov na programátorské súťaže a olympiády, ktorých sa spolu so žiakmi zúčastňujú. Vedia aktívne vytvárať, úspešne používať a hodnotiť metodiky vyučovania a výučbové materiály pre vyučovanie informatiky a aj pre mimoškolské voľnočasové krúžky.

b) Prípadne uviesť úspešných absolventov študijného programu.

Mgr. Soňa Úradníková – ZŠ Spojová, Banská Bystrica

Mgr. Pavol Polonec – ZŠ Spojová, Banská Bystrica

Mgr. Maroš Hudík – ZŠ P. Jilemnického, Zvolen

Mgr. Adrian Minarovič – Gym. J. G. Tajovského, Banská Bystrica

Mgr. Peter Trhan, PhD. – Gym. A. Sládkoviča, Banská Bystrica

Mgr. Mária Wagnerová – Gym. M. Rúfusa, Žiar nad Hronom

Mgr. Jana Pôbišová – Gym. J. Chalupku, Brezno

Mgr. Miroslav Blšák – Gym. Ľ. Štúra, Zvolen

c) Hodnotenie kvality študijného programu zamestnávateľmi (spätná väzba).

Hodnotenie kvality študijného programu bolo vykonané oslovenými zamestnávateľmi, ktorí vypracovali hodnotiace správy, ktoré tvoria prílohu k akreditačnému spisu.

4. Štruktúra a obsah študijného programu
a) Vysoká škola popíše pravidlá na utváranie študijných plánov v študijnom programe.

Pravidlá na utváranie študijných plánov v študijnom programe sú presne definované v Smernici č. 1/2021 Vytváranie, úprava a schvaľovanie študijných programov a podávanie žiadostí Slovenskej akreditačnej agentúre pre vysoké školstvo.

Pravidlá na utváranie študijných plánov v študijnom programe sú presne definované v Smernici č. 1/2021 Vytváranie, úprava a schvaľovanie študijných programov a podávanie žiadostí Slovenskej akreditačnej agentúre pre vysoké školstvo.


b) Vysoká škola zostaví odporúčané študijné plány pre jednotlivé cesty v štúdiu.

Odporúčaný študijný plán pre daný študijný program je vložený v systéme AIS.

Odporúčaný študijný plán pre daný študijný program je vložený v systéme AIS.

c) V študijnom pláne spravidla uvedie:

Odporúčaný študijný plán pre daný študijný program spolu s informačnými listami je vložený v systéme AIS.


Odporúčaný študijný plán pre daný študijný program spolu s informačnými listami je vložený v systéme AIS.


d) Vysoká škola uvedie počet kreditov, ktorého dosiahnutie je podmienkou riadneho skončenia štúdia a ďalšie podmienky, ktoré musí študent splniť v priebehu štúdia študijného programu a na jeho riadne skončenie, vrátane podmienok štátnych skúšok, pravidiel na opakovanie štúdia a pravidiel na predĺženie, prerušenie štúdia.
120
120
e) Vysoká škola pre jednotlivé študijné plány uvedie podmienky absolvovania jednotlivých častí študijného programu a postup študenta v študijnom programe v štruktúre:

Spoločný základ (učiteľský / translatologický)

Počet kreditov za povinné predmety:  46 (z toho 20 kreditov za štátnu skúšku)

z toho za pedagogickú prax: 16 (tj. 8 kreditov / za každý aprobačný predmet)

Počet kreditov za povinne voliteľné predmety:  6

Počet kreditov za výberové predmety:  6


Aprobácia

Počet kreditov za povinné predmety:  13

Počet kreditov za povinne voliteľné predmety: 12

Počet kreditov za výberové predmety: 6


Poznámka: Učiteľský študijný program je tvorený tromi zložkami – spoločný (učiteľský) základ, 1. aprobácia, 2. aprobácia. Chýbajúci počet kreditov do celkového počtu 120 kreditov pre magisterský študijný program prislúcha 2. aprobácii.

Spoločný základ (učiteľský / translatologický)

Počet kreditov za povinné predmety: 46 (z toho 20 kreditov za štátnu skúšku)

z toho za pedagogickú prax: 16 (t. j. 8 kreditov za každý aprobačný predmet)

Počet kreditov za povinne voliteľné predmety: 6

Počet kreditov za výberové predmety: 6

Aprobácia

Počet kreditov za povinné predmety: 13

Počet kreditov za povinne voliteľné predmety: 12

Počet kreditov za výberové predmety: 6


Poznámka: Učiteľský študijný program je tvorený tromi zložkami – spoločný (učiteľský) základ, 1. aprobácia, 2. aprobácia. Chýbajúci počet kreditov do celkového počtu 120 kreditov pre magisterský študijný program prislúcha 2. aprobácii.

f) Vysoká škola popíše pravidlá pre overovanie výstupov vzdelávania a hodnotenie študentov a možnosti opravných postupov voči tomuto hodnoteniu.

Podmienky a pravidlá pre úspešný priebeh štúdia a jeho absolvovanie, podmienky pre absolvovanie štátnych skúšok, ako aj ďalšie podmienky a pravidlá pre riešenie situácií súvisiacich so štúdiom sú zadefinované v Študijnom poriadku FPV UMB.

 

Link: https://www.fpv.umb.sk/studium/pre-studenta/studijny-poriadok-a-ine-dokumenty/studijny-poriadok.html

Podmienky a pravidlá pre úspešný priebeh štúdia a jeho absolvovanie, podmienky pre absolvovanie štátnych skúšok, ako aj ďalšie podmienky a pravidlá pre riešenie situácií súvisiacich so štúdiom sú zadefinované v Študijnom poriadku FPV UMB.

Link: https://www.fpv.umb.sk/studium/pre-studenta/studijny-poriadok-a-ine-dokumenty/studijny-poriadok.html

g) Podmienky uznávania štúdia, alebo časti štúdia.

Podmienky a pravidlá pre uznávanie štúdia alebo časti štúdia sú zadefinované v Študijnom poriadku FPV UMB.

 

Link: https://www.fpv.umb.sk/studium/pre-studenta/studijny-poriadok-a-ine-dokumenty/studijny-poriadok.html

Podmienky a pravidlá pre úspešný priebeh štúdia a jeho absolvovanie, podmienky pre absolvovanie štátnych skúšok, ako aj ďalšie podmienky a pravidlá pre riešenie situácií súvisiacich so štúdiom sú zadefinované v Študijnom poriadku FPV UMB.

Link: https://www.fpv.umb.sk/studium/pre-studenta/studijny-poriadok-a-ine-dokumenty/studijny-poriadok.html

h) Vysoká škola uvedie témy záverečných prác študijného programu (alebo odkaz na zoznam).

Témy pokrývajú vybrané problémy z fyziky, skúmanie metód a iných prostriedkov využívaných vo vyučovaní fyziky, aplikácie fyziky v spoločnosti a v technike, popularizáciu fyziky, či iné problémy teórie vyučovania fyziky.

Príklady aktuálnych vybraných tém z časti 7c tohto opisu:

  • Termodynamika: problémy a príležitosti pre medzipredmetové väzby
  • Porovnanie spôsobov výroby elektrickej energie
  • Interaktívne fyzikálne experimenty vo vyučovaní fyziky
  • Fyzikálny experiment v dištančnom vzdelávaní
  • Prírodovedné bádanie v kuchyni
  • Moderná fyzika v experimentoch na stredných školách
  • Aktivity žiakov základnej školy v centre neformálneho fyzikálneho vzdelávania.

PaedDr. Patrik Voštinár, PhD. / Interaktívny kurz pre výučbu programovania pomocou BBC micro:bit,

Mgr. Michal Vagač, PhD. / Laboratórne cvičenia z robotiky s robotickou stavebnicou Lego Mindstorms,

doc. Ing. Ľudovít Trajteľ, PhD. / Bezpečnosť v TCP/IP sieťach – tunelovanie a IPSec VPN, firewally; Motivácia aktérov Open Source projektov

RNDr. Alžbeta Michalíková, PhD. / E-learningová podpora predmetu Matematická analýza,

i) Vysoká škola popíše alebo sa odkáže na:

Pravidlá pre zadávanie, oponovanie, obhajobu a hodnotenie záverečných prác sú zadefinované v Študijnom poriadku FPV UMB

link: https://www.fpv.umb.sk/studium/pre-studenta/studijny-poriadok-a-ine-dokumenty/studijny-poriadok.html


Pravidlá pre spracovanie záverečnej práce sú súčasťou SMERNICE č. 9/2021 o záverečných, rigoróznych a habilitačných prácach na Univerzite Mateja Bela v Banskej Bystrici

link: https://www.fpv.umb.sk/studium/pre-studenta/zaverecne-prace-a-statne-skusky.html


Možnosti a podmienky účasti na mobilitách sú zadefinované v Smernici Č. 4/2019 o mobilitách Erasmus+ na UMB v Banskej Bystrici. Na webovom sídle fakulty sú uvedené ďalšie relevantné informácie súvisiace s mobilitami.

link: https://www.fpv.umb.sk/medzinarodne-vztahy/mobility-erasmus/


Na UMB je ustanovená Etická komisia, ktorá rieši otázky a problémy týkajúce sa dodržiavania akademickej etiky zo strany zamestnancov aj študentov. Relevantné informácie súvisiace s Etickou komisiou a jej pôsobnosťou sú zverejnené a webovom sídle univerzity.

link: https://www.umb.sk/univerzita/univerzita/o-univerzite/akademicka-etika-umb/eticka-komisia/


Študenti so špecifickými potrebami sa riadia Sprievodcom štúdia pre študentov so špecifickými potrebami, ktorý je zverejnený na webovom sídle univerzity.

link: https://www.umb.sk/studium/student/student-so-specifickymi-potrebami/informacie-pre-studentov-sospecifickymi-potrebami.html

Na FPV UMB je ustanovená funkcia koordinátora pre študentov so špecifickými potrebami, ktorý poskytuje podporu týmto študentom pri ich adaptovaní sa na vysokoškolské prostredie ako aj pri riešení rôznych situácií súvisiacich so štúdiom.

link: https://www.fpv.umb.sk/studium/pre-studenta/studijny-poriadok-a-ine-dokumenty/sprievodca-studiom-prestudentov-so-specifickymi-potrebami.html


V prípade podnetov a odvolaní súvisiacich so štúdium a hodnotením svojich výsledkov má študent možnosť podať písomný podnet / žiadosť prodekanovi pre pedagogickú činnosť. V prípade záujmu o absolvovanie komisionálnej skúšky sa postupuje v súlade so Študijným poriadkom FPV UMB.

link: https://www.fpv.umb.sk/studium/pre-studenta/studijny-poriadok-a-ine-dokumenty/studijny-poriadok.html

V prípade podnetov súvisiacich s etickým kódexom môže študent podať písomný podnet priamo etickej komisii.

link: https://www.umb.sk/univerzita/univerzita/o-univerzite/akademicka-etika-umb/eticka-komisia/

Pravidlá pre zadávanie, oponovanie, obhajobu a hodnotenie záverečných prác sú zadefinované v Študijnom poriadku FPV UMB

link: https://www.fpv.umb.sk/studium/pre-studenta/studijny-poriadok-a-ine-dokumenty/studijny-poriadok.html

Pravidlá pre spracovanie záverečnej práce sú súčasťou SMERNICE č. 9/2021 o záverečných, rigoróznych a habilitačných prácach na Univerzite Mateja Bela v Banskej Bystrici

link: https://www.fpv.umb.sk/studium/pre-studenta/zaverecne-prace-a-statne-skusky.html

Možnosti a podmienky účasti na mobilitách sú zadefinované v Smernici Č. 4/2019 o mobilitách Erasmus+ na UMB v Banskej Bystrici. Na webovom sídle fakulty sú uvedené ďalšie relevantné informácie súvisiace s mobilitami.

link: https://www.fpv.umb.sk/medzinarodne-vztahy/mobility-erasmus/

Na UMB je ustanovená Etická komisia, ktorá rieši otázky a problémy týkajúce sa dodržiavania akademickej etiky zo strany zamestnancov aj študentov. Relevantné informácie súvisiace s Etickou komisiou a jej pôsobnosťou sú zverejnené a webovom sídle univerzity.

link: https://www.umb.sk/univerzita/univerzita/o-univerzite/akademicka-etika-umb/eticka-komisia/

Študenti so špecifickými potrebami sa riadia Sprievodcom štúdia pre študentov so špecifickými potrebami, ktorý je zverejnený na webovom sídle univerzity.

link: https://www.umb.sk/studium/student/student-so-specifickymi-potrebami/informacie-pre-studentov-sospecifickymi-potrebami.html

Na FPV UMB je ustanovená funkcia koordinátora pre študentov so špecifickými potrebami, ktorý poskytuje podporu týmto študentom pri ich adaptovaní sa na vysokoškolské prostredie ako aj pri riešení rôznych situácií súvisiacich so štúdiom.

link: https://www.fpv.umb.sk/studium/pre-studenta/studijny-poriadok-a-ine-dokumenty/sprievodca-studiom-prestudentov-so-specifickymi-potrebami.html

V prípade podnetov a odvolaní súvisiacich so štúdium a hodnotením svojich výsledkov má študent možnosť podať písomný podnet / žiadosť prodekanovi pre pedagogickú činnosť. V prípade záujmu o absolvovanie komisionálnej skúšky sa postupuje v súlade so Študijným poriadkom FPV UMB.

link: https://www.fpv.umb.sk/studium/pre-studenta/studijny-poriadok-a-ine-dokumenty/studijny-poriadok.html

V prípade podnetov súvisiacich s etickým kódexom môže študent podať písomný podnet priamo etickej komisii.

link: https://www.umb.sk/univerzita/univerzita/o-univerzite/akademicka-etika-umb/eticka-komisia/

5. Informačné listy predmetov študijného programu
V štruktúre podľa vyhlášky č. 614/2002 Z. z.

Informačné listy predmetov sú k dispozícii v systéme AIS.

Informačné listy predmetov sú k dispozícii v systéme AIS.

6. Aktuálny harmonogram akademického roka a aktuálny rozvrh
(alebo hypertextový odkaz).

Harmonogram štúdia

https://www.fpv.umb.sk/studium/pre-studenta/harmonogram-studia.html

 

Rozvrh

https://www.fpv.umb.sk/studium/pre-studenta/rozvrhy-hodin/denne-studium.html

Harmonogram štúdia

https://www.fpv.umb.sk/studium/pre-studenta/harmonogram-studia.html

 

Rozvrh

https://www.fpv.umb.sk/studium/pre-studenta/rozvrhy-hodin/denne-studium.html

7. Personálne zabezpečenie študijného programu
a) Osoba zodpovedná za uskutočňovanie, rozvoj a kvalitu študijného programu (s uvedením funkcie a kontaktu).

UČITEĽSKÝ SPOLOČNÝ ZÁKLAD

Prof. PaedDr. Dana Hanesová, PhD.

profesorka

048 446 4762, +421 904 825303

dana.hanesova@umb.sk


APROBÁCIA

doc. RNDr. Martin Plesch, PhD.

funkčné miesto profesora

048 446 7200

martin.plesch@umb.sk

UČITEĽSKÝ SPOLOČNÝ ZÁKLAD

prof. PaedDr. Dana Hanesová, PhD.

profesorka

048 446 4762

dana.hanesova@umb.sk



APROBÁCIA

prof. Dr. Ing. Miroslav Svítek, Dr. h. c.

profesor

0484467128

miroslav.svitek@umb.sk

b) Zoznam osôb zabezpečujúcich profilové predmety študijného programu s priradením k predmetu s prepojením na centrálny Register zamestnancov vysokých škôl, s kontaktom (môžu byť uvedení aj v študijnom pláne).

UČITEĽSKÝ SPOLOČNÝ ZÁKLAD

Meno a priezvisko (s titulmi) / Zoznam predmetov / Kontakt (telefón / e-mail)

Prof. PaedDr. Dana Hanesová, PhD. / Školská pedagogika a školský manažment / dana.hanesova@umb.sk / 048 446 4762

Doc. PaedDr. Lada Kaliská, PhD. / Pedagogická a školská psychológia / 048 446 4717 / lada.kaliska@umb.sk

doc. PaedDr. Lenka Rovňanová, PhD. / Školská pedagogika a školský manažment / 048 446 4221 / lenka.rovnanova@umb.sk

Mgr. Petra Fridrichová, PhD. / Školská pedagogika a školský manažment / 048 446 4524 / petra.fridrichova@umb.sk

Mgr. Karina Zošáková, PhD. Školská pedagogika a školský manažment 048 446 4323 karina.zosakova@umb.sk

prof. PaedDr. Bronislava Kasáčová, PhD. / Metodológia výskumu v edukácii / 048 446 4863 / bronislava.kasacova@umb.sk

prof. PhDr. Miriam Niklová, PhD. / Metodológia výskumu v edukácii / 048 446 4764 / miriam.niklova@umb.sk


APROBÁCIA

Meno a priezvisko (s titulmi) / Zoznam predmetov / Kontakt (telefón / e-mail)

doc. RNDr. Martin Plesch, PhD. - Didaktika fyziky 2; Integrovaná prírodoveda v experimentoch / 048 446 7200 / martin.plesch@umb.sk

prof. Dr. Boris Tomášik / Fyzika atmosféry Zeme a vesmíru / 048 446 7206 / boris.tomasik@umb.sk

doc. RNDr. Janka Raganová, PhD. / Didaktika fyziky 1; Aktívne poznávanie vo fyzike / 048 446 7201 / Janka.Raganova@umb.sk 

doc. PaedDr. Miriam Spodniaková Pfefferová, PhD. / Didaktika fyziky 2; Digitálne technológie vo vyučovaní fyziky; Integrovaná prírodoveda v experimentoch / 048 446 7204 / miriam.spodniakova@umb.sk

Mgr. Martin Hruška, PhD. / Fyzika atmosféry Zeme a vesmíru; Integrovaná prírodoveda v experimentoch / 048 446 7203 / martin.Hruska@umb.sk 

doc. Ing. Evgeni Kolomeitsev, PhD. / Fyzika atmosféry Zeme a vesmíru / 048 446 7205 / evgeny.kolomeytsev@umb.sk

UČITEĽSKÝ SPOLOČNÝ ZÁKLAD

Meno a priezvisko (s titulmi) / Zoznam predmetov / Kontakt (telefón / e-mail)

prof. PaedDr. Dana Hanesová, PhD. / Školská pedagogika a školský manažment / 048 446 4762 / dana.hanesova@umb.sk

doc. PaedDr. Lada Kaliská, PhD. / Pedagogická a školská psychológia / 048 446 4717 / lada.kaliska@umb.sk

doc. PaedDr. Lenka Rovňanová, PhD. / Školská pedagogika a školský manažment / 048 446 4221 / lenka.rovnanova@umb.sk

Mgr. Petra Fridrichová, PhD. / Školská pedagogika a školský manažment / 048 446 4524 / petra.fridrichova@umb.sk

Mgr. Karina Zošáková, PhD. / Školská pedagogika a školský manažment / 048 446 4323 / karina.zosakova@umb.sk

prof. PaedDr. Bronislava Kasáčová, PhD. / Metodológia výskumu v edukácii / 048 446 4863 / bronislava.kasacova@umb.sk

prof. PhDr. Miriam Niklová, PhD. / Metodológia výskumu v edukácii / 048 446 4764 / miriam.niklova@umb.sk


APROBÁCIA

prof. Dr. Ing. Miroslav Svítek, Dr. h. c. / Umelá inteligencia; Modelovanie a simulácia / 0484467128 / miroslav.svitek@umb.sk 

doc. Ing. Jarmila Škrinárová, PhD. / Zábavné programovanie; Didaktoka informatiky 2, 3; Digitálne technológie vo vzdelávaní; Neurónové siete; Modelovanie a simulácia / 0484467130 / jarmila.skrinarova@umb.sk 

doc. Mgr. Ján Karabáš, PhD. / Počítačová grafika 2 / 0484467122 / jan.karabas@umb.sk 


Link na register zamestnancov:

https://www.portalvs.sk/regzam/?do=filterForm-submit&university=714000000&faculty=714070000&sort=surname&employment_state=yes&filter=Vyh%C4%BEada%C5%A5


c) Odkaz na vedecko/umelecko-pedagogické charakteristiky osôb zabezpečujúcich profilové predmety študijného programu.

VUPCH sú k dispozícii v systéme AIS.

VUPCH sú k dispozícii v systéme AIS.

d) Zoznam učiteľov študijného programu s priradením k predmetu a prepojením na centrálny register zamestnancov vysokých škôl, s uvedením kontaktov (môže byť súčasťou študijného plánu).

UČITEĽSKÝ SPOLOČNÝ ZÁKLAD

Meno a priezvisko (s titulmi) / Zoznam predmetov / Kontakt (telefón / e-mail)

doc. PhDr. Mário Dulovics, PhD. / Sociálna patológia a prevencia / 048 446 4763 / mario.dulovics@umb.sk

Mgr. Petra Fridrichová, PhD. / Školská pedagogika a školský manažment / 048 446 4524 / petra.fridrichova@umb.sk

Prof. PaedDr. Dana Hanesová, PhD. / Školská pedagogika a školský manažment / dana.hanesova@umb.sk 048 446 4762

Mgr. Zuzana Heinzová, PhD. / Mediácia a riešenie interpersonálnych konfliktov, Pozitívna psychológia / 048 446 4714 / zuzana.heinzova@umb.sk

doc. Mgr. Lenka Ďuricová, PhD. / Mediácia a riešenie interpersonálnych konfliktov / 048 446 4724 / lenka.duricova@umb.sk

prof. PaedDr. Bronislava Kasáčová, PhD. / Metodológia výskumu v edukácii / 048 446 4863 / bronislava.kasacova@umb.sk

doc. Mgr. Lívia Nemcová, PhD. / Prierezové témy v edukácii / 048 446 4227, 4755 / livia.nemcova@umb.sk

prof. PhDr. Miriam Niklová, PhD. / Metodológia výskumu v edukácii, Sociálna patológia a prevencia / 048 446 4764 / miriam.niklova@umb.sk

prof. PaedDr. Vladimír Patráš, CSc. / Moderná rétorika, Akademické písanie / 048 446 5136 / vladimir.patras@umb.sk

doc. PaedDr. Lenka Rovňanová, PhD. / Školská pedagogika a školský manažment, Prierezové témy v edukácii / 048 446 4221 / lenka.rovnanova@umb.sk

Doc. PaedDr. Lada Kaliská, PhD. / Pedagogická a školská psychológia / 048 446 4717 / lada.kaliska@umb.sk

doc. PhDr. Zlata Vašašová, PhD. / Pedagogická a školská psychológia / 048 446 4711 / zlata.vasasova@umb.sk

Mgr. Karina Zošáková, PhD. / Školská pedagogika a školský manažment 048 446 4323 karina.zosakova@umb.sk


APROBÁCIA

Meno a priezvisko (s titulmi) / Zoznam predmetov / Kontakt (telefón / e-mail)

Mgr. Martin Hruška, PhD. / Vybrané kapitoly z mechaniky a molekulovej fyziky; Vybrané kapitoly z elektriny a magnetizmu; Integrovaná prírodoveda v experimentoch; Fyzika atmosféry Zeme a vesmíru / 048 446 7203 / Martin.Hruska@umb.sk 

doc. Ing. Evgeni Kolomeitsev, PhD. / Rozširujúci kurz kvantovej mechaniky; Fyzika atmosféry Zeme a vesmíru; Rozhovory o modernej fyzike / 048 446 7205 / evgeny.kolomeytsev@umb.sk

Doc. RNDr. Janka Raganová, PhD. / Didaktika fyziky 1; Aktívne poznávanie vo fyzike; Pedagogická prax priebežná/náčuvová; Pedagogická prax priebežná/výstupová 1; Pedagogická prax súvislá; Didaktika riešenia fyzikálnych úloh / 048 446 7201 / Janka.Raganova@umb.sk

Doc. PaedDr. Miriam Spodniaková Pfefferová, PhD. / Didaktika fyziky 2; Digitálne technológie vo vyučovaní fyziky; Pedagogická prax priebežná/výstupová 2; Vybrané kapitoly z optiky; Integrovaná prírodoveda v experimentoch / 048 446 7204 / miriam.spodniakova@umb.sk

Prof. Dr. Boris Tomášik / Fyzika atmosféry Zeme a vesmíru; Rozširujúci kurz kvantovej mechaniky; Rozhovory o modernej fyzike, Seminár k diplomovej práci / 048 446 7206 / boris.tomasik@umb.sk

doc. RNDr. Martin Plesch, PhD. - Didaktika fyziky 2; Integrovaná prírodoveda v experimentoch / 048 446 7200 / martin.plesch@umb.sk

UČITEĽSKÝ SPOLOČNÝ ZÁKLAD

Meno a priezvisko (s titulmi) / Zoznam predmetov / Kontakt (telefón / e-mail)

doc. PhDr. Mário Dulovics, PhD. / Sociálna patológia a prevencia / 048 446 4763 / mario.dulovics@umb.sk

Mgr. Petra Fridrichová, PhD. / Školská pedagogika a školský manažment / 048 446 4524 / petra.fridrichova@umb.sk

Prof. PaedDr. Dana Hanesová, PhD. / Školská pedagogika a školský manažment / 048 446 4762 / dana.hanesova@umb.sk

Mgr. Zuzana Heinzová, PhD. / Pedagogická a školská psychológia, Mediácia a riešenie interpersonálnych konfliktov, Pozitívna psychológia / 048 446 4714 / zuzana.heinzova@umb.sk

doc. Mgr. Lenka Ďuricová, PhD. / Mediácia a riešenie interpersonálnych konfliktov / 048 446 4724 / lenka.duricova@umb.sk

prof. PaedDr. Bronislava Kasáčová, PhD. / Metodológia výskumu v edukácii / 048 446 4863 / bronislava.kasacova@umb.sk

doc. Mgr. Lívia Nemcová, PhD. / Prierezové témy v edukácii / 048 446 4227, 4755 / livia.nemcova@umb.sk

prof. PhDr. Miriam Niklová, PhD. / Metodológia výskumu v edukácii, Sociálna patológia a prevencia / 048 446 4764 / miriam.niklova@umb.sk

prof. PaedDr. Vladimír Patráš, CSc. / Moderná rétorika, Akademické písanie / 048 446 5136 / vladimir.patras@umb.sk

doc. PaedDr. Lenka Rovňanová, PhD. / Školská pedagogika a školský manažment, Prierezové témy v edukácii / 048 446 4221 / lenka.rovnanova@umb.sk

Doc. PaedDr. Lada Kaliská, PhD. / Pedagogická a školská psychológia / 048 446 4717 / lada.kaliska@umb.sk

Mgr. Karina Zošáková, PhD. / Školská pedagogika a školský manažment / 048 446 4323 / karina.zosakova@umb.sk



APROBÁCIA

Mgr. Adam Dudáš, PhD. / Umelá inteligencia; Cloudové počítanie / 0484467130 / adam.dudas@umb.sk

doc. Mgr. Ján Karabáš, PhD. / Počítačová grafika 2 / 0484467122 / jan.karabas@umb.sk 

RNDr. Miroslav Melicherčík, PhD. / Zábavné programovanie; Tvorba a tlač 3D modelov / 0484467124 / miroslav.melichercik@umb.sk 

Mgr. PaedDr. Vladimír Siládi, PhD. / Didaktika informatiky 3 / 0484467128, vladimir.siladi@umb.sk 

prof. Dr. Ing. Miroslav Svítek, Dr.h.c. / Umelá inteligencia; Modelovanie a simulácia; Informačné systémy / 0484467128 / miroslav.svitek@umb.sk 

doc. Ing. Jarmila Škrinárová, PhD. / Zábavné programovanie; Didaktika informatiky 2, 3; Digitálne technológie vo vzdelávaní; Neurónové siete;

Modelovanie a simulácia; Cloudové počítanie; Základy robotiky a počítačového videnia / 0484467130 / jarmila.skrinarova@umb.sk 

doc. Ing. Ľudovít Trajteľ, PhD. / Prax priebežná/náčuvová; Prax priebežná/výstupová 1,2; Prax súvislá; Počítačová grafika 2 / 0484467131 / ludovit.trajtel@umb.sk  

Mgr. Michal Vagač, PhD. / Didaktika informatiky 2; Počítačová grafika 2; Základy robotiky a počítačového videnia / 0484467125 / michal.vagac@umb.sk  

PaedDr. Patrik Voštinár, PhD. / Zábavné programovanie; Didaktika informatiky 2, 3; Digitálne technológie vo vzdelávaní; Tvorba a tlač 3D modelov; Programovanie mobilných aplikácií; Virtuálna a rozšírená realita / 0484467126 / patrik.vostinar@umb.sk 


Link na register zamestnancov:

https://www.portalvs.sk/regzam/?do=filterForm-submit&university=714000000&faculty=714070000&sort=surname&employment_state=yes&filter=Vyh%C4%BEada%C5%A5

e) Zoznam školiteľov záverečných prác s priradením k témam (s uvedením kontaktov).

Prof. Dr. Boris Tomášik /Termodynamika: problémy a príležitosti pre medzipredmetové väzby; Porovnanie spôsobov výroby elektrickej energie / 048 446 7206 / boris.tomasik@umb.sk

Mgr. Martin Hruška, PhD. / Interaktívne fyzikálne experimenty vo vyučovaní fyziky; Prírodovedné bádanie v kuchyni; Fyzikálny experiment v dištančnom vzdelávaní / 048 446 7203 / Martin.Hruska@umb.sk

Doc. PaedDr. Miriam Spodniaková Pfefferová, PhD. / Moderná fyzika v experimentoch na stredných školách / 048 446 7204 / miriam.spodniakova@umb.sk

Doc. RNDr. Janka Raganová, PhD. / Aktivity žiakov základnej školy v centre neformálneho fyzikálneho vzdelávania / 048 446 7201 / Janka.Raganova@umb.sk

Mgr. Adam Dudáš, PhD. / Aplikácia viachodnotovej logiky v relačných databázach vo vyučovaní pre stredné školy / 0484467130 / adam.dudas@umb.sk

RNDr. Miroslav Melicherčík, PhD. / Počítač ako nástroj pre experimenty v procese vzdelávania / 0484467124 / miroslav.melichercik@umb.sk 

RNDr. Alžbeta Michalíková, PhD. / Návrh súboru zaujímavých úloh pre konkrétny tematický celok na ZŠ / 0484467129 / alzbeta.michalikova@umb.sk 

Mgr. PaedDr. Vladimír Siládi, PhD. / Príprava žiakov na využívanie inteligentných zariadení v domácnosti / 0484467128 / vladimir.siladi@umb.sk 

doc. Ing. Ľudovít Trajteľ, PhD. / Motivácia a metodika tvorby virtuálnej expozície pre podporu výučby / 0484467131 / ludovit.trajtel@umb.sk  

PaedDr. Patrik Voštinár, PhD. / Využitie virtuálnej reality v edukačnom procese; Elearningový kurz pre BBC micro:bit (res. Python, Pygame) /

0484467126 / patrik.vostinar@umb.sk 

f) Odkaz na vedecko/umelecko-pedagogické charakteristiky školiteľov záverečných prác.

VUPCH sú k dispozícii v systéme AIS.

VUPCH sú k dispozícii v systéme AIS.

g) Zástupcovia študentov, ktorí zastupujú záujmy študentov študijného programu (meno a kontakt).

Bc. Jakub Litviak / jakub.litviak@student.umb.sk

Bc. Marek Mastiš / marek.mastis@student.umb.sk

Veronika Šašalová / 0944393964 / veronika.sasalova@student.umb.sk

Laura Kozolková / 0910367359 / laura.kozolkova@student.umb.sk

h) Študijný poradca študijného programu (s uvedením kontaktu a s informáciou o prístupe k poradenstvu a o rozvrhu konzultácií).

Doc. RNDr. Janka Raganová, PhD. / 048 446 7201 / Janka.Raganova@umb.sk

https://www.fpv.umb.sk/jraganova/

RNDr. Alžbeta Michalíková, PhD. / 0484467129 / alzbeta.michalikova@umb.sk / https://www.fpv.umb.sk/amichalikova

i) Iný podporný personál študijného programu – priradený študijný referent, kariérny poradca, administratíva, ubytovací referát a podobne (s kontaktami).

Študijný referent

PaedDr. Beata Dobríková / 048/4467408 / beata.dobrikova@umb.sk


Referent pre medzinárodné vzťahy (mobility)

Mgr. Viera Pavlovičová / 048/4467439 / viera.pavlovicova@umb.sk

Študijný referent

PaedDr. Beata Dobríková / 048/4467408 / beata.dobrikova@umb.sk

 

Referent pre medzinárodné vzťahy (mobility)

Mgr. Viera Pavlovičová / 048/4467439 / viera.pavlovicova@umb.sk

8. Priestorové, materiálne a technické zabezpečenie študijného programu a podpora
a) Zoznam a charakteristika učební študijného programu a ich technického vybavenia s priradením k výstupom vzdelávania a predmetu (laboratóriá, projektové a umelecké štúdiá, ateliéry, dielne, tlmočnícke kabíny, kliniky, kňazské semináre, vedecké a technologické parky, technologické inkubátory, školské podniky, strediská praxe, cvičné školy, učebno-výcvikové zariadenia, športové haly, plavárne, športoviská).

Stručný prehľad priestorov, ktorými disponuje katedra fyziky FPV UMB:

Katedra disponuje laboratóriami, ktoré svojím vybavením plne zodpovedajú nárokom kladeným na kvalitnú prípravu študentov. Sú to:

Laboratóriá základov fyziky:

1.      Laboratórium mechaniky a molekulovej fyziky – kapacita 10 – 12 študentov.

2.      Laboratórium elektriny a magnetizmu – kapacita 12 študentov.

3.      Laboratórium optiky – kapacita 12 študentov.

4.      Laboratórium atómovej a jadrovej fyziky – kapacita 12 študentov.


Ďalšie laboratóriá a špecializované pracoviská:

1.      Laboratórium školských pokusov – kapacita 16 študentov.

2.      Prírodovedné centrum informačných technológií (PCIT) – kapacita 10 študentov.


Laboratóriá základov fyziky sú vybavené prístrojovým vybavením, umožňujúcim uskutočňovať laboratórne merania súvisiace s príslušnými fyzikálnymi disciplínami. Všetky laboratóriá disponujú počítačovými stanicami umožňujúcimi realizovanie počítačom podporovaných experimentov, využívajúc meracie systémy Coach, Vernier a eProlab a k nim prislúchajúci softvér (systém eProlab bol vyvinutý v rámci medzinárodného projektu, na ktorom participovala aj katedra fyziky). V jednotlivých laboratóriách sú priebežne obnovované pomôcky a prístrojové vybavenie, vrátane autorských meracích systémov a experimentálnych súprav využívajúcich mikrokontroléry a digitálne osciloskopy, vyvíjaných na pracovisku katedry v rámci riešenia viacerých grantových projektov. Viaceré moduly takto vyvíjaných súprav obsahujú prvky, ktoré boli navrhnuté a vytvorené pomocou 3D tlačiarne na našom pracovisku. Okrem toho, že súpravy vyvinuté na katedre umožňujú priebežne inovovať niektoré merania v rámci praktík z jednotlivých fyzikálnych disciplín, ich unikátne usporiadanie dovoľuje realizovať aj také merania, ktoré sa bežne v rámci fyzikálnych praktík nemerajú (napr. meranie rýchlosti pomocou Dopplerovho javu, využitie prúdovej modulácie laserovej alebo LED diódy na prenos signálu svetlom, prenos energie a signálu elektromagnetickou indukciou a i). Navyše konštrukcia vyvinutých zostáv umožňuje ich modulárne prepojenie so školskými meracími systémami (Coach, Vernier a pod.), čo vytvára potenciál na budúce rozšírenie portfólia laboratórnych meraní.   

V Laboratóriu atómovej a jadrovej fyziky sú k dispozícii moderné školské detektory a prevodníky, súpravy s evakuovanými trubicami na merania s alfa žiarením. K dispozícii je tiež školský röntgenový prístroj PHYWE.

Okrem laboratórií slúžiacich na praktickú prípravu študentov v základných fyzikálnych disciplínach disponuje katedra ďalšími špeciálnymi učebňami:

Laboratórium školských pokusov umožňuje prípravu študentov, budúcich učiteľov fyziky, na ich pedagogickú prax, vrátane uskutočňovania školských fyzikálnych experimentov. Súčasťou laboratória školských pokusov je učebňa určená na vývoj, tvorbu a prezentáciu interaktívnych experimentov typu „hands on“. Laboratórium je vybavené interaktívnou tabuľou, notebookmi a slúži aj ako centrum neformálneho fyzikálneho vzdelávania pre školy.

Prírodovedné centrum informačných technológií (PCIT) bolo zriadené v rámci medzinárodného grantového projektu koordinovaného katedrou fyziky. Jeho základné vybavenie tvoria počítačové pracoviská (10 študentských staníc + 1 učiteľská stanica), meracie zariadenia (interfejsy, senzory), softvérové vybavenie na zber a analýzu nameraných údajov a projekčná technika. V Centre okrem iného prebieha aj výučba zameraná na počítačom podporované experimenty, a to tak reálne ako aj simulované, ktoré sa v Centre i vyvíjajú. PCIT je okrem výučby určené aj na samostatnú prácu študentov, tvorbu a editovanie ich projektov s možnosťou využitia technických zariadení Centra a inštalovaných softvérov. Experimentálne a ďalšie technické zariadenia sú v Centre pravidelne dopĺňané a inovované vďaka zapájaniu sa pracoviska do nových grantových projektov.

Výučba teoreticky zameraných disciplín prebieha v učebniach vybavených okrem klasických zariadení aj modernými informačnými technológiami (počítače, pripojenie na Internet, dataprojektory, interaktívne tabule, videokonferenčné technológie), ktoré sú využívané aj pri dištančnom vzdelávaní.


Pracovne zamestnancov katedry sú vybavené štandardnými informačno-komunikačnými technológiami s možnosťou využitia pevnej a wifi internetovej siete. Všetci majú k dispozícii aj zariadenia na online video-komunikáciu.  


Katedra informatiky sa nachádza v priestoroch budovy Fakulty prírodných vied UMB v Banskej Bystrici (Tajovského 40). Katedra disponuje kanceláriami a chodbami, prednáškovými a seminárnymi miestnosťami, počítačovými učebňami a niekoľkými špecializovanými laboratóriami. Okrem toho je na fakulte k dispozícii univerzálna študovňa a referát absenčných výpožičiek Univerzitnej knižnice, aula a študentská obývačka. Priestory v kanceláriách, učebniach a na chodbách sú pokryte signálom wifi siete Eduroam. Pre potreby katedry informatiky sú pravidelne používane najmä:

Prednáškové učebne:

- F313 prednášková učebňa s kapacitou 300 miest, vybavená veľkou tabuľou, učiteľským počítačom s dataprojektorom.

- F134, F234 prednášková učebňa s kapacitou 80 miest, vybavená veľkou tabuľou, učiteľským počítačom s dataprojektorom.

- F241 prednášková učebňa s kapacitou 60 miest, vybavená veľkou tabuľou, učiteľským počítačom s dataprojektorom.

Seminárne učebne:

- F125 seminárna učebňa s kapacitou 28 miest, vybavená veľkou tabuľou, učiteľským počítačom s dataprojektorom.

- F235 seminárna učebňa s kapacitou 40 miest, vybavená veľkou tabuľou, učiteľským počítačom s dataprojektorom.

- F356 seminárna učebňa s kapacitou 60 miest, vybavená veľkou tabuľou, učiteľským počítačom s dataprojektorom.

Počítačové učebne:

- F135 počítačová učebňa s kapacitou 30 miest, vybavená 22 ks PC (HP TouchSmart 600, upgrade RAM+SSD), tabuľou, učiteľským počítačom s

dataprojektorom.

- F137 počítačová učebňa s kapacitou 28 miest, vybavená 12 ks PC (Intel i7-7700, 16 GB RAM, 1 TB/8 GB Hybrid HDD/SSD, 2 monitory 21,5“ a

17“), tabuľou, učiteľským počítačom s dataprojektorom.

- F139 počítačová učebňa s kapacitou 15 miest, vybavená 15 ks PC (22“ HP Pro 3500 MT), tabuľou, učiteľským počítačom s dataprojektorom.

Špecializované laboratória:

- F137b – Laboratórium robotov a didaktických pomôcok: 10 ks sada Lego EV3 + 8 ks rozširujúca sada, 7 ks Lego NXT, 2 ks Phiro Pro, 3 ks mBot

Ranger, 5 ks mBot, 1 ks Airblock dron, 1ks Codeybot, 8 ks Scottie Go! SK, 8 ks Pro-bot robot, 40 ks sady micro:bit, 8 ks Arduino kit, 1 ks

Raspberry Pi 3, 8 ks PicoBoard, 3 ks Line Following Buggy pre BBC micro:bit V2.0, 8 ks Ozobot EVO, 1 ks Sphero Mini, 2 ks KANO Harry Potter,

10 ks sada HaloCode, 2 ks BeeBot, 1 ks Dron DJI mini 2, 1 ks sada senzorov na AI a IOT Makeblock.

- F138 – Expozícia počítačov a číslicovej techniky: interaktívna tabuľa s učiteľským počítačom. Expozícia prezentuje rozhodujúce objaviteľské,

vedecké, výskumné, technologické, technické a programátorské udalosti spájané s výpočtovou technikou Slovenska v kontexte so svetovými

dejinami. Expozícia je rozdelená do trinástich tematických celkov, z ktorých každý prezentuje inú kapitolu historického napredovania. Súčasťou k

každého celku sú infotexty obsahujúce stručné historické zhrnutie a komentujúce dané obdobie, exponáty s autentickými prídavnými

zariadeniami viažúcimi sa k príslušnej vývojovej etape, tiež typická súčiastková základňa, dobovo kompatibilné programové vybavenie, médiá a

dokumentácia. Súčasťou expozície sú aj plne funkčné exponáty s dobovým softvérom a príslušenstvom.

- F140a – Laboratórium 3D technológií: 3D tlačiareň ZMorph VX (3D tlač, laser, CNC fréza), 2 ks 3D tlačiareň Creality Ender, 3D pero Polaroid

play+, 1ks 3D simo multipro 2, 1ks 3D tlačiareň 3Dfactories Profi3DMaker

- F140b – Laboratórium virtuálnej reality a používateľského zážitku: 1 ks okuliare pre VR HTC Vive + bezdrôtový set, 1 ks okuliare pre VR Oculus

Quest, 2 ks Tobii Eye Tracker 4C, 1 ks Tobii Eye Tracker 5, 2 ks Emotive Epoc, 1 ks Emotive Insight, 1 ks Leap Motion Sensor, 1 ks Biofeedback

Skin Response, 1 ks Headtracker TrackIR 5, 1 ks PC (Intel i9, 32 GB RAM, SSD+HDD, 6 GB NVIDIA GPU), 1 ks PC (Intel i7, 16 GB RAM,

SSD+HDD, 6 GB NVIDIA GPU).

- CGI&DT – Laboratórium sieťových technológií a služieb: 3 ks Huawei S5720-28TP-PWR-LI-AC (L3 switch), 1 ks Huawei USG6305 (firewall), 3

ks Huawei AR169G-L (router), 1 ks TV Set Top Box MAG 254, 1 ks Televízny prijímač LG 50PT353-ZA, 1 ks krimpovacie kliešte DIGITUS +

kábel a koncovky, 8ks HP t610 Thin Client, 1ks Sun Fire X4140, ďalšie servre, wifi routre a diskové polia.

- CGI&DT – Laboratórium hardvérových technológií a IoT: tabuľa, dataprojektor, 16 ks sada Arduino, 20 ks Raspberry Pi Pico, 8 ks Raspberry Pi 3

s monitorom a príslušenstvom pre IoT, 3 ks Raspberry Pi 4, 1 ks Raspberry Pi Zero W, 4 ks Raspberry Pi 400, 1 ks FPGA Altera Cyclone IV, 1 ks

DSO 138 osciloskop, 1 ks multifunkčná spájkovacia stanica 3 v 1 VELLEMAN LAB-1, Microsoft Kinect XBOX One, iRobot Create.

- HPCC – Centrum vysokovýkonného počítania UMB: HPC klaster zapojený do európskej gridovej infraštruktúry (resp. aktuálne prechodom z

gridovej na cloudovú infraštruktúru - EGI Federated Cloud), 30 ks výpočtový uzlov (IBM System x iDataPlex dx360 M3 resp.4, 2 ks Intel Xeon

X5670, 48 GB RAM, resp. 2 Intel Xeon E5, 128 GB RAM); 2 ks nVidia Tesla M2070 a 3 ks nVidia Tesla K20, 4 ks servery prístupu k dátovým

úložiskám, úložisko dát (2 IBM System Storage DS3512, celkovo 96 TB), 2 ks servery manažovania klastra (IBM System x3650M3, každý s 2

Intel Xeon E5649, 48 GB RAM), sieť InfiniBand (40 Gbps).

Sofvérové vybavenie:

Študenti majú možnosť bezplatne používať viaceré produkty od firmy JetBrains (napr. Idea Ultimate, PyCharm Professional, CLion, PhpStorm, Upsource). V laboratóriách a počítačových učebniach je k dispozícii ďalší SW: MATLAB a Simulink; vývojové prostredia MS Visual Studio Code, CodeBlock, Eclipse, NetBeans; grafické, DTP a video programové nástroje Adobe Creative Suite 3; DBS MySQL, PostgreSQL. Študetni majú k dispozícii aj IBM produkty pre oblasť Business Intelligence (IBM InfoSphere DataStage server + technická podpora, IBM InfoSphere DataStage klient) a pre oblasť Cloud computingu (IBM Cloud, podporu v oblasti PaaS v cloudovom počítaní s použitím Salesforce).

Pre podporu výučby programovania je na virtuálnom serveri https://labs.fpv.umb.sk/ nainštalovaný Java aplikačný server JBoss; Gitlab, Jenkins a ďalšie online nástroje pre správu, plánovanie, automatizované zostavovanie a testovanie projektu.

b) Charakteristika informačného zabezpečenia študijného programu (prístup k študijnej literatúre podľa informačných listov predmetov), prístup k informačným databázam a ďalším informačným zdrojom, informačným technológiám a podobne).

Knižnično-informačné služby zabezpečuje Univerzitná knižnica Univerzity Mateja Bela na centrálnych pracoviskách na Tajovského 40 a 51, na dislokovaných pracoviskách na každej fakulte, aj formou čiastkových knižníc na jednotlivých katedrách. Univerzitná knižnica poskytuje absenčné, prezenčné, konzultačné, rešeršné, referenčné, kopírovacie služby a prístup na internet 54 hodín týždenne; online služby a prístup k elektronickým informačným zdrojom 24 hodín denne.

Knižničných fond obsahuje viac ako 277 000 vedeckých a odborných monografií, skrípt, vysokoškolských učebníc, zborníkov, encyklopédií, slovníkov a iných typov dokumentov. Akvizícia sa v spolupráci s pedagógmi riadi aktuálnymi študijnými a vedeckovýskumnými úlohami univerzity. Súčasťou fondu je 251 titulov periodík, z toho 120 zahraničných. Záverečné a kvalifikačné práce obhájené na univerzite sú od roku 2009 prístupné v elektronickej podobe. Viac ako 700 skrípt, vysokoškolských učebníc a učebných textov vydaných univerzitou je dostupných prostredníctvom Virtuálnej študovne UMB.

Univerzitná knižnica spravuje prístup do databáz z národných projektov – scientometrické databázy Web of Science, Scopus a plnotextové vedecké databázy ACM, ProQuest Central, ProQuest Ebook Central, ScienceDirect, SpringerLink, Springer Nature, Wiley Online Library. Z vlastných zdrojov podporuje prístup k plnotextovým databázam Cambridge Journals, Emerald a vzdelávacím videám na platforme HSTalks.

V Univerzálnej študovni na Tajovského 51 je prezenčne dostupných viac ako 16 500 knižných dokumentov a 134 titulov periodík. Vo fonde študovne sú zastúpené všetky študijné odbory. Otváracie hodiny študovne: pondelok – streda od 8.30 do 21.00 h, štvrtok – piatok od 8.30 do 16.00 h. Súčasťou študovne je Európske dokumentačné centrum. Študovňa spravuje depozit záverečných a kvalifikačných prác v tlačenej podobe.

Referát absenčných výpožičiek na Tajovského 40 je centrálnym strediskom absenčných služieb. Používateľom poskytuje na absenčnú výpožičku viac ako 87 000 knižných dokumentov. Otváracie hodiny: pondelok – piatok od 9.00 do 16.00 h. Pracovisko poskytuje medziknižničnú výpožičnú službu.

 

Okrem služieb Univerzitnej knižnice majú študenti možnosti využívať služby čiastkovej knižnice katedry fyziky, ktorá poskytuje absenčné ako aj prezenčné služby. Knižničný fond katedrovej knižnice tvorí viac ako 2100 titulov knižných publikácií, zborníkov, CD nosičov a domácich učebných textov. Knižničný fond katedry je každoročne dopĺňaný o nové, prevažne zahraničné tituly. V súčasnosti katedra odoberá niekoľko odborných časopisov v tlačenej, resp. elektronickej forme – Československý časopis pro fyziku, Physics Education, Kvant. Členovia katedry môžu využívať prístupy do viacerých databáz v rámci ponuky Univerzitnej knižnice i prostredníctvom vlastných grantových projektov. 

Odporúčaná literatúra pre jednotlivé fyzikálne disciplíny, uvedená v informačných listoch predmetov, je k dispozícii v Univerzitnej knižnici UMB, v čiastkovej knižnici katedry fyziky, resp. sú prístupné online na webe fakulty a ďalších úložiskách. Študenti majú prístup k danej literatúre formou prezenčnej alebo absenčnej výpožičky. Na sprístupnenie rôznych informačných zdrojov, vrátane vlastných textov vyučujúcich a komunikáciu so študentmi, sa vo väčšine fyzikálnych disciplín využíva aj e-learningový systém Moodle a systém MS Teams. 

Knižnično-informačné služby zabezpečuje Univerzitná knižnica Univerzity Mateja Bela na centrálnych pracoviskách na Tajovského 40 a 51, na dislokovaných pracoviskách na každej fakulte, aj formou čiastkových knižníc na jednotlivých katedrách. Univerzitná knižnica poskytuje absenčné, prezenčné, konzultačné, rešeršné, referenčné, kopírovacie služby a prístup na internet 54 hodín týždenne; online služby a prístup k elektronickým informačným zdrojom 24 hodín denne.

Knižničných fond obsahuje viac ako 277 000 vedeckých a odborných monografií, skrípt, vysokoškolských učebníc, zborníkov, encyklopédií, slovníkov a iných typov dokumentov. Akvizícia sa v spolupráci s pedagógmi riadi aktuálnymi študijnými a vedeckovýskumnými úlohami univerzity. Súčasťou fondu je 251 titulov periodík, z toho 120 zahraničných. Záverečné a kvalifikačné práce obhájené na univerzite sú od roku 2009 prístupné v elektronickej podobe. Viac ako 700 skrípt, vysokoškolských učebníc a učebných textov vydaných univerzitou je dostupných prostredníctvom Virtuálnej študovne UMB.

Univerzitná knižnica spravuje prístup do databáz z národných projektov – scientometrické databázy Web of Science, Scopus a plnotextové vedecké databázy ACM, ProQuest Central, ProQuest Ebook Central, ScienceDirect, SpringerLink, Springer Nature, Wiley Online Library. Z vlastných zdrojov podporuje prístup k plnotextovým databázam Cambridge Journals, Emerald a vzdelávacím videám na platforme HSTalks.

V Univerzálnej študovni na Tajovského 51 je prezenčne dostupných viac ako 16 500 knižných dokumentov a 134 titulov periodík. Vo fonde študovne sú zastúpené všetky študijné odbory. Otváracie hodiny študovne: pondelok – streda od 8.30 do 21.00 h, štvrtok – piatok od 8.30 do 16.00 h. Súčasťou študovne je Európske dokumentačné centrum. Študovňa spravuje depozit záverečných a kvalifikačných prác v tlačenej podobe.

Referát absenčných výpožičiek na Tajovského 40 je centrálnym strediskom absenčných služieb. Používateľom poskytuje na absenčnú výpožičku viac ako 87 000 knižných dokumentov. Otváracie hodiny: pondelok – piatok od 9.00 do 16.00 h. Pracovisko poskytuje medziknižničnú výpožičnú službu.

Študenti a pracovníci majú k dispozícii čiastkovú knižnicu na Katedre informatiky FPV UMB, ktorá obsahuje odbornú literatúru pre oblasť informatiky. Knižnica sprístupňuje študijnú literatúru, vysokoškolské učebnice a časopisy. Fond knižnice tvorí 733 titulov vrátane tých, na ktorých sa autorsky podieľali vyučujúci katedry v počte 69 titulov (z toho 14 za posledných 6 rokov). Priebežne knižnicu dopĺňame o nové tituly z odboru informatika pre zabezpečenie ŠP podľa odporúčaní vyučujúcich (r. 2015 – 1 prírastkov, r. 2016 – 8 prírastkov, r. 2017 – 5 prírastkov, r. 2018 – 4 prírastkov, r. 2019 – 12 prírastkov, r. 2020 – 7 prírastkov, r. 2021 – 26).

c) Charakteristika a rozsah dištančného vzdelávania uplatňovaná v študijnom programe s priradením k predmetom. Prístupy, manuály e-learningových portálov. Postupy pri prechode z prezenčného na dištančné vzdelávanie.

Vybrané predmety využívajú aj počas kontaktného vyučovania podporu v LMS Moodle. Univerzita centrálne spravuje server https://lms.umb.sk, na ktorom je LMS Moodle spustený. Jedná sa o štandardný a široko rozšírený systém s manuálmi prístupnými online. Pre učiteľov je k dispozícii podpora a virtuálna diskusná skupina venovaná správe vlastných kurzov a využívaniu všetkých nástrojov systému. Študentom je zriadená identita v informačných systémoch univerzity hneď pri zápise. S ňou získavajú hneď prístup do univerzitného LMS Moodle.

UMB tiež štandardne využíva softvérové produkty Microsoft a medzi nimi MS Teams, ktorý sa bežne využíva na komunikáciu pri dištančnej výuke. Študenti majú prístup k týmto nástrojom automaticky prostredníctvom tej istej identity.

Fakulta prírodných vied UMB vybavila hlavné posluchárne kamerami a mikrofónmi, popri štandardne inštalovaných prezentačných počítačoch. Katedra fyziky doplnila takéto vybavenie do svojej čiastkovej knižnice a dvoch laboratórií. V knižnici a Laboratóriu školských pokusov je okrem toho k dispozícii interaktívna tabuľa s možnosťou obsahu cez internet. Toto vybavenie je využívané pri kombinovanej (t.j. prezenčno/dištančnej) výučbe, keď je časť študentov prítomná a časť pripojená vzdialene, alebo aj pri plne dištančnej výučbe. Ďalej je pri dištančnej výučbe tiež možnosť využívať pracovné tablety alebo grafické tablety.

O prechode na dištančnú formu, alebo realizácii kombinovanej formy vzdelávania rozhoduje vedenie fakulty.

Teoretické predmety sú vyučované prostredníctvom hore uvedených nástrojov. Spôsob vyučovania praktík určuje učiteľ garantujúci daný predmet po dohovore s hlavným garantom študijného programu a v súlade s pokynmi vedenia fakulty a univerzity. Rôzne formy zahŕňajú napríklad: realizácia aktivít blokovou formou v náhradnom termíne, sledovanie aktivít študentmi cez videoprenos, náhradná aktivita realizovateľná v domácich podmienkach s konzultačnou podporou vyučujúceho.

Dištančná výučba je realizovaná najmä prostredníctvom pravidelných videokonferenčných online stretnutí podľa rozvrhu pre daný semester prostredníctvom aplikácie MS Teams. Každý vyučovaný predmet má v danom semestri vytvorený samostatný tím, ktorého členmi sú vyučujúci a študenti daného predmetu. Počas výučby sú okrem videokonferencie zvyčajne používané zdieľanie obrazovky, rozdelenie študentov v tíme do podskupín počas cvičení (breakout rooms), zdieľanie súborov a nástroj MS WhiteBoard. Súčasne s MS Teams je používaný LMS Moodle ako nástroj pre poskytovanie študijných materiálov vo forme učebných textov, zdrojových kódov, obrázkov, videí. Tiež slúži na priebežné a záverečné odovzdávanie zadaní študentov a poskytovanie kontroly formou testov a poskytovanie spätnej väzby študentom. Súčasťou výučby je aj možnosť konzultácií online alebo mailom.

Pri prednáškach a cvičeniach je tiež využívaná interaktívna tabuľa alebo eBeam pero, ktoré umožňujú študentom online zobrazovať rukou písaný text alebo kresby.

Študenti majú tiež online prístup cez ssh k serveru labs.fpv.umb.sk a cvičnému klastru pre paralelné výpočty. Počas cvičení je tiež využívaný portál repl.it, ktorý umožňuje súčasne viacerým študentom editovať spoločne zdrojový kód v rôznych programovacích jazykoch. V prípade potreby špeciálneho softvéru inštalovaného v počítačových učebniach majú študenti k týmto počítačom zabezpečený vzdialený prístup prostredníctvom aplikácie TeamViewer. Pri výučbe predmetov sú ďalej používané rôzne online prostredia ako napríklad Minecraft Education Edition a kde sa používa rôzny hardvér, sú použité rôzne simulátory, napríklad tinkercad.com, makecode.microbit.org, arcade.makecode.com a iné.

Študenti pracujúci na záverečných prácach majú možnosť zapožičania špeciálneho hardvéru, napríklad súprav pre VR, mikrokontorléroch a príslušenstva, didaktických pomôcok, robotických modelov a pod.

d) Partneri vysokej školy pri zabezpečovaní vzdelávacích činností študijného programu a charakteristika ich participácie.

Súčasťou študijného programu učiteľstvo fyziky (v kombinácii) sú pedagogické praxe delené na náčuvovú, výstupovú a súvislú prax. Prax študentov (náčuvová, výstupová) sa realizuje na vybraných základných a stredných školách v okrese Banská Bystrica. Zoznam cvičných škôl sa obnovuje každý semester, podľa požiadaviek na prax študentov (najmä z hľadiska počtu študentov). Súvislú prax si zabezpečujú študenti sami v mieste svojho bydliska.

Zoznam vybraných cvičných škôl v okrese Banská Bystrica:

  • ZŠ Spojová, Banská Bystrica
  • ZS Golianova, Banská Bystrica
  • Gymnázium Jozefa Gregora Tajovského, Banská Bystrica
  • Gymnázium Andreja Sládkoviča, Banská Bystrica

IT firmy participujú na výučbe predmetov, poskytujú odborné konzultácie pri vedení záverečných prác a podieľajú sa na spoločných projektoch a budovaní spoločných laboratórií. Študenti tiež majú možnosť absolvovať v IT firmách stáže alebo študentskú prax.

GlobalLogic s.r.o.

IBM s.r.o.

ŽP Informatika s.r.o.

Softip a.s.

Continental s.r.o.

Pantheon Technologies s.r.o.

BBX s.r.o.

Nettech s.r.o.

Antastic s.r.o.

PoSam s.r.o.

Trionyx s.r.o.

Coreteq s.r.o.

e) Charakteristika na možností sociálneho, športového, kultúrneho, duchovného a spoločenského vyžitia.

Univerzita poskytuje študentom možnosti rôzneho kultúrneho, športového, či duchovného vyžitia. Súčasťou univerzity je niekoľko športových klubov, umeleckých súborov, študenti majú možnosť využívať športoviská univerzity. Pravidelne sú tiež organizované kultúrno-spoločenské akcie, ako Univerzitná noc literatúry, Univerzita mestu – mesto univerzite, či Majáles. Pri univerzite pôsobí tiež Univerzitné pastoračné centrum. Všetky informácie k uvedeným možnostiam je možné nájsť na webovom sídle univerzity.

link: https://www.umb.sk/studium/student/volny-cas/

link: http://upcbb.sk/o-upc/kto-sme/

Univerzita neposkytuje študentom len vzdelanie v rôznych študijných programov. Poskytuje študentom možnosti rôzneho kultúrneho, športového, či duchovného vyžitia. Súčasťou univerzity je niekoľko športových klubov, umeleckých súborov, študenti majú možnosť využívať športoviská univerzity. Pri univerzite pôsobí tiež Univerzitné pastoračné centrum. Všetky informácie k uvedeným možnostiam je možné nájsť na webovom sídle univerzity.

link: https://www.umb.sk/studium/student/volny-cas/

link: http://upcbb.sk/o-upc/kto-sme/

f) Možnosti a podmienky účasti študentov študijného programu na mobilitách a stážach (s uvedením kontaktov), pokyny na prihlasovanie, pravidlá uznávania tohto vzdelávania.

Univerzita aktívne podporuje a pravidelne vyzýva študentov, aby sa zapojili do medzinárodných mobilitných schém, napr. Erasmus. Výzvy sú zverejňované na webovom sídle fakulty ako aj na displejoch v interiéri fakulty.

Všetky informácie súvisiace s mobilitami, sú uvedené na webovom sídle fakulty.

link: https://www.fpv.umb.sk/medzinarodne-vztahy/mobility-erasmus/

Na každej katedre je koordinátor pre mobility študentov, ktorý poskytuje študentom prvotné informácie o možnostiach mobilít a usmerňuje ich ďalšie činnosti súvisiace s vybavovaním si formálnych záležitostí.

link: https://www.fpv.umb.sk/medzinarodne-vztahy/mobility-erasmus/koordinatori-programu-erasmus.html

Všetky informácie súvisiace s mobilitami, sú uvedené na webovom sídle fakulty.

link: https://www.fpv.umb.sk/medzinarodne-vztahy/mobility-erasmus/

Na každej katedre je koordinátor pre mobility študentov, ktorý poskytuje študentom prvotné informácie o možnostiach mobilít a usmerňuje ich ďalšie činnosti súvisiace s vybavovaním si formálnych záležitostí.

link: https://www.fpv.umb.sk/medzinarodne-vztahy/mobility-erasmus/koordinatori-programu-erasmus.html

9. Požadované schopnosti a predpoklady uchádzača o štúdium študijného programu
a) Požadované schopnosti a predpoklady potrebné na prijatie na štúdium.

Možnosti a podmienky prijatia na štúdium, ako aj sylaby pre prijímacie konanie na jednotlivé študijné programy na nasledujúci akademický rok sú súčasťou dokumentu Možnosti a podmienky prijatia na štúdium v AR 22/23.

link na aktuálny dokument: https://www.fpv.umb.sk/studium/pre-uchadzaca/podmienky-prijatia-na-studia-v-roku-2022-2023/

 

Pre prijatie na štúdium musí uchádzač disponovať vedomosťami, zručnosťami a kompetenciami na úrovni absolventa bakalárskeho študijného programu učiteľstvo fyziky (v kombinácii).

Základnou podmienkou potrebnou pre prijatie je úspešné ukončenie prvého stupňa v študijnom odbore učiteľstvo informatiky. V prípade väčšieho počtu prihlásených uchádzačov, ktorých počet výrazne presahuje kapacitné možnosti si Katedra informatiky FPV UMB určí ďalšie podmienky s cieľom zabezpečiť, aby sa na štúdium dostali uchádzači s potrebnými schopnosťami a predpokladmi. V prípade konanie písomnej prijímacej skúška sa vedomosti uchádzača v rozsahu bakalárskeho stupňa štúdia v ŠO učiteľstvo informatiky a jeho schopnosti aplikovať poznatky na riešenie problémov overujú písomnou prijímacou skúškou a sú anonymne a objektívne vyhodnocované. Písomná skúška má formu testu s možnosťou výberu odpovede, resp. s otvorenými otázkami. Test overuje vedomosti a tiež obsahuje úlohy na overenie zručností a kompetencií a spravidla trvá 60 minút.

Cieľom je overiť, že uchádzač má:

Vedomosti: uchádzač disponuje všeobecnými vedomosťami študijného odboru na úrovni analýzy a syntézy s dôrazom na programovanie, teoretické základy informatiky, matematické základy informatiky, operačné, počítačové systémy, počítačové siete a didaktiku informatiky. 

Zručnosti: vie klasifikovať poznatky, vyvodzovať závery a súvislosti medzi nimi a prakticky ich použiť. Je schopný samostatne aplikovať teóriu, praktické postupy a nástroje pri navrhovaní a hodnotení riešení založených na informačných a komunikačných technológiách v základných úlohách informatiky.

Kompetencie: dokáže analyzovať, navrhovať, implementovať, udržiavať a testovať softvérové systémy informačných technológií tvorivo a samostatne.

Možnosti a podmienky prijatia na štúdium, ako aj sylaby pre prijímacie konanie na jednotlivé študijné programy na nasledujúci akademický rok sú súčasťou dokumentu Možnosti a podmienky prijatia na štúdium v AR xx/xx.

link na aktuálny dokument: https://www.fpv.umb.sk/studium/pre-uchadzaca/podmienky-prijatia-na-studia-v-roku-2022-2023/

b) Postupy prijímania na štúdium.

Postupy a požiadavky pre prijímacie konanie sú zadefinované v Študijnom poriadku FPV UMB.

link: https://www.fpv.umb.sk/studium/pre-studenta/studijny-poriadok-a-ine-dokumenty/studijny-poriadok.html

 

V prípade konanie písomných prijímacích skúšok sú výsledky tohto konania zverejňované na webovom sídle fakulty v deň konania prijímacích skúšok. Spôsob zverejnenia vyhovuje pravidlám pre ochranu osobných údajov

Uchádzačom, ktorí splnili stanovené podmienky na prijatie na štúdium, je zaslané rozhodnutie o prijatí na štúdium s ďalšími relevantnými dokumentami. Výsledky prijímacieho konania sú súčasťou akademického informačného systému.

Prihlásení uchádzači môžu byť prijatí na štúdium ŠP učiteľstvo informatiky aj bez prijímacích skúšok v prípade, že počet prihlásených uchádzačov výrazne nepresiahne plánovaný počet prijatých uchádzačov. V prípade, ak počet prihlásených uchádzačov na daný študijný program výrazne presiahne plánované kapacitné možnosti fakulty, budú uchádzači prijatí na základe výsledkov prijímacej skúšky (písomných testov). Úspešný uchádzač musí riešením písomného testu dosiahnuť minimálnu úroveň úspešnosti 50 %. Bez prijímacích skúšok môžu byť prijímaní absolventi bakalárskeho stupňa učiteľstva informatiky s vynikajúcim prospechom, tvorcovia ocenených úspešných bakalárskych záverečných prác, prípadne absolventi - členovia pracovných tímov rozsiahlejších pokračujúcich projektov.

Postupy a požiadavky pre prijímacie konanie sú zadefinované v Študijnom poriadku FPV UMB.

link: https://www.fpv.umb.sk/studium/pre-studenta/studijny-poriadok-a-ine-dokumenty/studijny-poriadok.html

c) Výsledky prijímacieho konania za posledné obdobie.

V poslednom období sa na študijný program v magisterskom stupni hlásili absolventi bakalárskeho štúdia na Univerzite Mateja Bela. Všetci absolventi boli prijatí.

V prípade konanie písomných prijímacích skúšok sú výsledky tohto konania zverejňované na webovom sídle fakulty v deň konania prijímacích skúšok.

Uchádzačom, ktorí splnili stanovené podmienky na prijatie na štúdium, je zaslané rozhodnutie o prijatí na štúdium s ďalšími relevantnými dokumentami. Výsledky prijímacieho konania sú súčasťou akademického informačného systému.

10. Spätná väzba na kvalitu poskytovaného vzdelávania
a) Postupy monitorovania a hodnotenia názorov študentov na kvalitu študijného programu.

1. Na univerzite sa každoročne uskutočňuje na fakultách sociologické opytovanie zamerané na hodnotenie študijných programov, ktoré sa realizuje po ukončení štátnych skúšok končiacimi absolventmi 1. a 2. stupňa štúdia. Sleduje sa zistenie súhrnného pohľadu na priebeh celého štúdia, obsah študijného programu a podmienky vytvorené na jeho zabezpečenie. Anketa bola realizovaná anonymne vyplnením anketového lístka študentami po úspešnom absolvovaní štátnej skúšky. Následne sú anketové lístky spracované v softvéri TAP.

Anketa sa vyhodnocuje na úrovni univerzity a výsledky sú súčasťou Správy o pedagogickej činnosti UMB. Na úrovni fakulty je anketa analyzovaná podrobne, kde sa sleduje trend v hodnotení položených otázok v priebehu niekoľkých rokov spätne za každý realizovaný študijný program. Následne sa prijímajú opatrenia na úrovni fakulty a katedry, ktoré prispejú k zlepšeniu daného ukazovateľa. Výsledku ankety sú prezentované na kolégiu dekana a sú súčasťou Správy o pedagogickej činnosti FPV UMB.


2. Ďalšou anketou, ktorá sa realizuje na univerzite je anketa zameraná na hodnotenie pedagógov. Cieľom ankety je získať od študentov spätnú väzbu na kvalitu výučby vybraným pedagógom, spôsob jej zabezpečenia zo strany pedagóga, jeho prístup k výučbe a k hodnoteniu študentov. V rámci ankety majú študenti tiež možnosť otvorenej odpovede, kde môže vyjadriť svoj názor na pedagóga, jeho prácu, prípadne uviesť svoju nespokojnosť. Anketa je anonymná a robí sa prostredníctvom akademického informačného systému AIS. Každý pedagóg má prístup k výsledkom ankety týkajúcej sa jeho osoby, vedúci katedry má k dispozícii výsledky ankety všetkých pracovníkov katedry. Prípadne nedostatky a výhrady sa riešia na úrovni katedry v súčinnosti s prodekanom pre pedagogickú činnosť.

1. Spätná väzba od poslucháčov v jednotlivých predmetoch: Spätnú väzbu získavame rôznymi spôsobmi s cieľom

zlepšiť kvalitu predmetu v ďalšom akademickom roku (životný cyklus predmetu). Tu máme na mysli adresnú priebežnú

bezprostrednú reakciu na konkrétne metódy a vzdelávací obsah a tiež anonymné alebo osobné zhodnotenie predmetu

študentami (podľa ich vôle). Takáto cielená spätná väzba (priebežná alebo na záver predmetu) je účinná metóda na

zvýšenie kvality vzhľadom na dosiahnutie vzdelávacích cieľov.

Rozhovormi so študentami priebežne zisťujeme silné a slabé stránky (problémy), ktoré sa vyskytnú v priebehu štúdia.

Vážime si, že sú študenti otvorení, nemajú obavu s nami hovoriť a upozorniť nás na slabé miesta. Máme za to, že

problematické miesta je najlepšie odstrániť v čase ich vzniku. Preto tento druh spätnej väzby považujeme za účinný

spôsob na dosiahnutie kvality pri realizácii študijného programu.

Postupy monitorovania a hodnotenia na úrovni fakulty:

2. Na univerzite sa každoročne uskutočňuje na fakultách sociologické opytovanie zamerané na hodnotenie študijných programov, ktoré sa realizuje po ukončení štátnych skúšok končiacimi absolventmi 1. a 2. stupňa štúdia. Sleduje sa zistenie súhrnného pohľadu na priebeh celého štúdia, obsah študijného programu a podmienky vytvorené na jeho zabezpečenie. Anketa bola realizovaná anonymne vyplnením anketového lístka študentami po úspešnom absolvovaní štátnej skúšky. Následne sú anketové lístky spracované v softvéri TAP.

Anketa sa vyhodnocuje na úrovni univerzity a výsledky sú súčasťou Správy o pedagogickej činnosti UMB. Na úrovni fakulty je anketa analyzovaná podrobne, kde sa sleduje trend v hodnotení položených otázok v priebehu niekoľkých rokov spätne za každý realizovaný študijný program. Následne sa prijímajú opatrenia na úrovni fakulty a katedry, ktoré prispejú k zlepšeniu daného ukazovateľa. Výsledku ankety sú prezentované na kolégiu dekana a sú súčasťou Správy o pedagogickej činnosti FPV UMB.

3. Ďalšou anketou, ktorá sa realizuje na univerzite je anketa zameraná na hodnotenie pedagógov. Cieľom ankety je získať od študentov spätnú väzbu na kvalitu výučby vybraným pedagógom, spôsob jej zabezpečenia zo strany pedagóga, jeho prístup k výučbe a k hodnoteniu študentov. V rámci ankety majú študenti tiež možnosť otvorenej odpovede, kde môže vyjadriť svoj názor na pedagóga, jeho prácu, prípadne uviesť svoju nespokojnosť. Anketa je anonymná a robí sa prostredníctvom akademického informačného systému AIS. Každý pedagóg má prístup k výsledkom ankety týkajúcej sa jeho osoby, vedúci katedry má k dispozícii výsledky ankety všetkých pracovníkov katedry. Prípadne nedostatky a výhrady sa riešia na úrovni katedry v súčinnosti s prodekanom pre pedagogickú činnosť.

b) Výsledky spätnej väzby študentov a súvisiace opatrenia na zvyšovania kvality študijného programu.

Výsledky ankety hodnotenia pedagógov študentami sa archivujú v akademickom informačnom systéme.

Vedúci katedry je priebežne informovaný o výsledkoch ankety a negatívne pripomienky sú riešené individuálne s konkrétnymi členmi katedry. Za ostatných 6 rokov neboli vznesené zo strany študentov vážnejšie pripomienky.

Výsledky ankety hodnotenia pedagógov študentami sa archivujú v akademickom informačnom systéme.

c) Výsledky spätnej väzby absolventov a súvisiace opatrenia na zvyšovania kvality študijného programu.

Výsledky ankety hodnotenia kvality študijných programov absolventami sú súčasťou Správy o pedagogickej činnosti na úrovni univerzity ako aj na úrovni fakulty.

Link: https://www.fpv.umb.sk/studium/pre-studenta/studentske-ankety.html

Výsledky ankety hodnotenia kvality študijných programov absolventami sú súčasťou Správy o pedagogickej činnosti na úrovni univerzity ako aj na úrovni fakulty.

11. Odkazy na ďalšie relevantné vnútorné predpisy a informácie týkajúce sa štúdia alebo študenta študijného programu
(napr. sprievodca štúdiom, ubytovacie poriadky, smernica o poplatkoch, usmernenia pre študentské pôžičky a podobne).

Študijný poriadok FPV UMB

https://www.fpv.umb.sk/studium/pre-studenta/studijny-poriadok-a-ine-dokumenty/studijny-poriadok.html

Sprievodca štúdiom

https://www.fpv.umb.sk/studium/pre-studenta/studijny-poriadok-a-ine-dokumenty/sprievodca-studiom.html

Sprievodca štúdiom pre študentov so špecifickými potrebami

https://www.fpv.umb.sk/studium/pre-studenta/studijny-poriadok-a-ine-dokumenty/sprievodca-studiom-pre-studentov-so-specifickymi-potrebami.html

SMERNICA č. 9/2021 o záverečných, rigoróznych a habilitačných prácach na UMB v Banskej Bystrici

https://www.fpv.umb.sk/studium/pre-studenta/zaverecne-prace-a-statne-skusky.html

Disciplinárny poriadok Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici pre študentov

https://www.fpv.umb.sk/studium/pre-studenta/studijny-poriadok-a-ine-dokumenty/disciplinarny-poriadok.html

Smernica o školnom a poplatkoch spojených so štúdiom a udeľovaním vedecko-pedagogických titulov na aktuálny akademický rok

https://www.fpv.umb.sk/studium/skolne-a-poplatky-spojene-so-studiom/

Štipendijný poriadok FPV UMB

https://www.fpv.umb.sk/studium/stipendia/stipendijny-poriadok.html