Opis študijného programu
Študijný program 22nInMa - učiteľstvo informatiky a učiteľstvo matematiky
Štúdium stupeň - I. - bakalársky, forma - denná, typ - učiteľské štúdium
Názov vysokej školy Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici
Sídlo vysokej školy Národná 12, 974 01 Banská Bystrica
Názov fakulty Fakulta prírodných vied
Sídlo fakulty Tajovského 40, 97401 Banská Bystrica
Orgán vysokej školy na schvaľovanie študijného programu:
Rada pre vnútorný systém kvality UMB Rada kvality FPV UMB
Dátum schválenia študijného programu alebo úpravy študijného programu:
02.06.2022
Dátum ostatnej zmeny opisu študijného programu:
03.10.2023
1. Základné údaje o študijnom programe
a) Názov študijného programu a číslo podľa registra študijných programov.
učiteľstvo informatiky (v kombinácii) / 100520
učiteľstvo matematiky (v kombinácii) / 100518
b) Stupeň vysokoškolského štúdia a ISCED-F kód stupňa vzdelávania.
1. stupeň / 645 - bakalársky študijný program (akademicky orientovaný)
c) Miesto/-a uskutočňovania študijného programu.
Fakulta prírodných vied Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici, Tajovského 40, Banská Bystrica
d) Názov a číslo študijného odboru, v ktorom sa absolvovaním študijného programu získa vysokoškolské vzdelanie, alebo kombinácia dvoch študijných odborov, v ktorých sa absolvovaním študijného programu získa vysokoškolské vzdelanie, ISCED-F kódy odboru/ odborov.
7605 Učiteľstvo a pedagogické vedy / 0114 Príprava pre učiteľov s predmetovou špecializáciou
Pedagogická veda - 0111
e) Typ študijného programu: akademicky orientovaný, profesijne orientovaný; prekladateľský, prekladateľský kombinačný (s uvedením aprobácií); učiteľský, učiteľský kombinačný študijný program (s uvedením aprobácií); umelecký, inžiniersky, doktorský, príprava na výkon regulovaného povolania, spoločný študijný program, interdisciplinárne štúdiá.
akademicky orientovaný / učiteľstvo biológie, učiteľstvo fyziky, učiteľstvo geografie, učiteľstvo chémie, učiteľstvo informatiky, učiteľstvo techniky, učiteľstvo praktickej prípravy, učiteľstvo slovenského jazyka a literatúry, učiteľstvo anglického jazyka a literatúry, učiteľstvo nemeckého jazyka a literatúry, učiteľstvo histórie, učiteľstvo pedagogiky, učiteľstvo psychológie, učiteľstvo telesnej výchovy
f) Udeľovaný akademický titul pred menom.
Bc.
g) Forma štúdia.
denná
i) Jazyk alebo jazyky, v ktorých sa študijný program uskutočňuje.
slovenský
j) Štandardná dĺžka štúdia vyjadrená v akademických rokoch.
3 roky
k) Kapacita študijného programu (plánovaný počet študentov), skutočný počet uchádzačov a počet študentov.
5 - 10 / 24 / 13
55 / 33 / 17
2. Profil absolventa a ciele vzdelávania
a) Vysoká škola popíše ciele vzdelávania študijného programu ako schopnosti študenta v čase ukončenia študijného programu a hlavné výstupy vzdelávania.

Absolvent študijného programu 1. stupňa štúdia učiteľstva informatiky disponuje základným poznaním odboru informatika a jeho uplatnením v oblasti didaktiky informatiky. Dôraz je kladený na to, aby absolvent študijného programu získal vedomosti, praktické skúsenosti a kvalitnú prípravu pedagogického asistenta učiteľa informatiky na základných a stredných školách. 

Vedomosti:

• Absolvent disponuje základnými vedomosťami študijného odboru Informatika na úrovni analýzy a syntézy s dôrazom na programovanie,

teoretické základy informatiky, matematické základy informatiky, operačné, databázové a počítačové systémy, webové technológie a

počítačové siete.

• Disponuje hlbšími vedomosťami zo zvolených oblastí, akými sú pokročilé webové technológie, internet vecí, počítačová grafika,

multimédiá, virtuálna realita a tvorba hier, prípadne softcomputing.

• Má vedomosti o najnovších informačných technológiách, vhodných ako softvérové a hardvérové nástroje, stavebnice a pomôcky pre

vyučovanie.

• Má základné vedomosti v oblasti didaktiky informatiky.

• Disponuje základnými vedomosťami, potrebnými na tvorbu metodických materiálov pre vyučovanie predmetu Informatika.

• Pozná aktuálne štátne vzdelávacie programy, týkajúce sa vyučovania informatiky a ovláda teoretické základy projektovania, realizácie a

hodnotenia informatického vzdelávania aj s presahom do medzipredmetových vzťahov.

Zručnosti:

• Vie klasifikovať základné poznatky, vyvodzovať závery a súvislosti medzi nimi a prakticky ich použiť na tvorbu vzdelávacieho obsahu,

didaktických postupov a metodík v predmete informatika na základných a stredných školách.

• Je schopný samostatne aplikovať teóriu, praktické postupy a používať najnovšie informačné technológie a nástroje pri navrhovaní

a asistovaní pri realizácii vyučovania informatiky.

• Dokáže vhodne zakomponovať moderné edukačné stavebnice a rôzne didaktické pomôcky do projektovania a realizácie výučby

algoritmického myslenia, programovania a iných tematických celkov, v súlade so štátnym vzdelávacím programom.

• Je schopný prakticky asistovať pri vyučovaní informatiky a vedení záujmových informatických krúžkov, resp. pri využívaní IKT v rámci

medzipredmetových vzťahov.

Kompetencie:

• Dokáže identifikovať potreby cieľovej skupiny a je schopný motivovať žiakov k algoritmickému mysleniu a využitiu IKT pri riešení

informatických úloh.

• Dokáže žiakom prezentovať rôzne základné poznatky z oblasti informatiky a ich uplatnenia v reálnom živote. Uplatňuje kritické myslenie

pri práci s informáciami a vedie k tomu žiakov.

• Je schopný efektívne pracovať ako pedagogický asistent učiteľa informatiky na základných a stredných školách, viesť voľnočasové

aktivity, pracovať ako správca počítačového laboratória a ako pedagogický asistent - člen tímu pri príprave a výučbe pri uplatňovaní

medzipredmetových vzťahov. Je pripravený pokračovať v 2. stupni štúdia učiteľstva informatiky.

Absolvent bakalárskeho stupňa štúdia má osvojené základné teoretické poznatky z matematiky, ktoré mu umožnia doplniť si vzdelanie na magisterskom štúdiu učiteľstva matematiky alebo príbuzného odboru, prípadne samoštúdiom podľa potrieb a zamerania jeho pracoviska. Prehĺbi si matematické vzdelanie získané na strednej škole a získa vzdelanie v základných matematických oblastiach (matematická analýza, algebra, geometria), ktoré mu poskytne dostatočne široký rozhľad pre hlboké zvládnutie matematiky vyučovanej na základných a stredných školách, vrátane príslušného teoretického zázemia. Tieto si podľa svojho záujmu rozšíri v povinne voliteľných predmetoch. Absolvent pozná základné matematicko-štatistické metódy a možnosti ich aplikácií najmä v školskej praxi. Získa aj základné vedomosti metodológie jednotlivých matematických disciplín. Má schopnosť spracovať pod vedením školiteľa bakalársku prácu.

Vedomosti:

Absolvent:

· pozná matematické pozadie pojmov preberaných na základných a stredných školách,

· vie používať matematickú symboliku,

· ovláda základy diferenciálneho a integrálneho počtu funkcií jednej premennej, rovinnej a priestorovej geometrie, algebry a

teoretickej aritmetiky,

· ovláda základy matematickej štatistiky potrebné na jednoduchšie analýzy dátových súborov,

· pozná princípy písania odborného textu,

· študent ovláda základnú odbornú pedagogickú terminológiu a obsahové zameranie oblastí z odboru pedagogika na pozadí významu

štúdia pedagogiky, významu edukácie pre človeka a spoločnosť, ako aj vzťahu pedagogiky k iným príbuzným vedám,

· ovláda základné odborné kategórie a pojmy didaktického systému,

· pozná a chápe koncept inštitucionálneho vzdelávania v širších sociálnych súvislostiach,

· ovláda základnú odbornú terminológiu a obsahové zameranie oblastí všeobecnej a vývinovej psychológie, ako aj základných

psychologických disciplín,

· ovláda základné pojmy z oblasti sociálnej psychológie,

· orientuje sa v odbornej literatúre, vie rozlíšiť a diferencovať jednotlivé vývinové štádiá so zameraním na obdobia mladšieho

školského veku a dospievania,

· vie zdôvodniť podstatu niektorých sociálno-psychologických fenoménov (By-stander effect, asertivita vs. manipulatívne správanie,

rodové stereotypy, konformizmus a tlak skupiny, predsudky, chyby sociálnej percepcie a pod),

· orientuje sa v systéme psycho-didaktických premenných v širších edukačných súvislostiach, v požiadavkách kompetenčného profilu

profesijného štandardu začínajúceho učiteľa, v trendoch modernej didaktiky.

Zručnosti:

Absolvent:

· vie aplikovať získané poznatky pri riešení aj náročnejších úloh školskej matematiky,

· vie riešiť netradičné úlohy vyskytujúce sa v súťažiach typu Matematická olympiáda, Pytagoriáda, Klokan, Max a podobne,

· vie spracovať štatistické údaje na úrovni deskriptívnej štatistiky,

· je schopný pod vedením školiteľa orientovať sa v danej problematike, vyhľadávať zdroje, spracovávať získané informácie a na

základe nich, ako aj vlastnej tvorivej činnosti, dokáže napísať bakalársku prácu v požadovanej kvalite i rozsahu,

· je schopný aktívne používať pedagogickú terminológiu, analyzovať a reflektovať na pedagogické aspekty edukácie,

· vie aplikovať rozdielnosť teoretických poznatkov zo všeobecnej psychológie a vývinovej psychológie a pedagogiky tak, aby tvorili

základ jeho edukačného pôsobenia,

· dokáže posúdiť vhodnosť stratégií a metód edukačného pôsobenia vzhľadom na všeobecno-psychologické zákonitosti a vývinové

obdobia mladšieho školského veku a dospievania,

· rozumie významu edukácie pre človeka, pre spoločnosť, v kontexte študijného odboru a aplikuje poznatky všeobecnej pedagogiky

vo svojom študijno-profesijnom vývine.

Kompetencie:

· pripravenosť na absolvovanie magisterského stupňa učiteľstva matematiky, ale aj odboru matematika,

· pripravenosť na pôsobenie v pracovných pozíciách zameraných na podporu inštitucionálneho vzdelávania ako pedagogický

asistent,

· samostatnosť pri analyzovaní a riešení problémov a samostatnosť v organizovaní svojej práce pedagogického asistenta,

· schopnosť funkčného myslenia, zovšeobecnenia a práce s abstraktnými štruktúrami,

· predstavivosť, schopnosť riešiť geometrické úlohy, pripravenosť navrhovať, analyzovať a vyhodnocovať pedagogické experimenty.

b) Vysoká škola indikuje povolania, na výkon ktorých je absolvent v čase absolvovania štúdia pripravený a potenciál študijného programu z pohľadu uplatnenia absolventov.

2359001 Pedagogický asistent

2522001 Správca informačného systému

2522002 Správca siete

2359001 Pedagogický asistent

2359010 Lektor v práci s mládežou

2359011 Metodik práce s mládežou

c) Relevantné externé zainteresované strany, ktoré poskytli vyjadrenie alebo súhlasné stanovisko k súladu získanej kvalifikácie so sektorovo-špecifickými požiadavkami na výkon povolania.

ZŠ Spojová, Spojová 1, Banská Bystrica

Gymnázium J. G. Tajovského, Tajovského 25, Banská Bystrica

Gymnázium Jozefa Gregora Tajovského, Tajovského 25, 974 01 Banská Bystrica (Mgr. Katarína Magyarová)

Základná škola, Spojová 14, 974 04 Banská Bystrica (Mgr. Daniela Krajanová)

(Poznámka: v blízkej budúcnosti sa očakáva vo väčšom meradle vytvorenie pozícií pedagogických asistentov na základných školách financované z Plánu obnovy EU.)

3. Uplatniteľnosť
a) Hodnotenie uplatniteľnosti absolventov študijného programu.

Pedagogických asistentov pre predmet informatika je akútny nedostatok a všetci absolventi ŠP nachádzajú kvalifikované uplatnenie v oblasti školstva, prípadne v IT firmách. Absolventi poznajú význam a nevyhnutnosť celoživotného vzdelávania v oblasti informatiky a didaktiky informatiky. Poznajú a aktívne sa zúčastňujú medzinárodnej konferencie o vyučovaní informatiky Didinfo, ktorú založilo a organizuje naše pracovisko už 27 rokov http://www.didinfo.net.

Poznajú význam didaktiky programovania a prípravy žiakov na programátorské súťaže a olympiády.

Absolventi Bc. stupňa učiteľstva matematiky (v kombinácii) sa takmer stopercentne uplatnili v pokračovaní v Mgr. stupni štúdia učiteľstva matematiky (v kombinácii), čo im nemožno vzhľadom na nastavenie vzdelávacieho systému v SR zazlievať.

b) Prípadne uviesť úspešných absolventov študijného programu.

Mgr. Soňa Úradníková – ZŠ Spojová, Banská Bystrica

Mgr. Pavol Polonec – ZŠ Spojová, Banská Bystrica

Mgr. Maroš Hudík – ZŠ P. Jilemnického, Zvolen

Mgr. Adrian Minarovič – Gym. J. G. Tajovského, Banská Bystrica

Vybraní absolventi:

Mgr. Miroslav Blšák, učiteľstvo informatiky a učiteľstvo matematiky, 2019

Mgr. Miriama Repková, učiteľstvo biológie a učiteľstvo matematiky, 2019

Mgr. Erik Bayerl, PhD., učiteľstvo fyziky a učiteľstvo matematiky, 2011

Mgr. Vladimír Kobza, PhD., učiteľstvo geografie a učiteľstvo matematiky, 2011

RNDr. Matúš Dirbák, PhD., učiteľstvo fyziky a učiteľstvo matematiky, 2005

c) Hodnotenie kvality študijného programu zamestnávateľmi (spätná väzba).

Hodnotenie kvality študijného programu bolo vykonané oslovenými zamestnávateľmi, ktorí vypracovali hodnotiace správy, ktoré tvoria prílohu k akreditačnému spisu.

Hodnotenie kvality študijného programu bolo vykonané oslovenými zamestnávateľmi, ktorí vypracovali hodnotiace správy, ktoré tvoria prílohu k akreditačnému spisu.

4. Štruktúra a obsah študijného programu
a) Vysoká škola popíše pravidlá na utváranie študijných plánov v študijnom programe.

Pravidlá na utváranie študijných plánov v študijnom programe sú presne definované v Smernici č. 1/2021 Vytváranie, úprava a schvaľovanie študijných programov a podávanie žiadostí Slovenskej akreditačnej agentúre pre vysoké školstvo.


Pravidlá na utváranie študijných plánov v študijnom programe sú presne definované v Smernici č. 1/2021 Vytváranie, úprava a schvaľovanie študijných programov a podávanie žiadostí Slovenskej akreditačnej agentúre pre vysoké školstvo.

b) Vysoká škola zostaví odporúčané študijné plány pre jednotlivé cesty v štúdiu.

Odporúčaný študijný plán pre daný študijný program je vložený v systéme AIS.

Odporúčaný študijný plán pre daný študijný program je vložený v systéme AIS.

c) V študijnom pláne spravidla uvedie:

Odporúčaný študijný plán pre daný študijný program spolu s informačnými listami je vložený v systéme AIS.


Odporúčaný študijný plán pre daný študijný program spolu s informačnými listami je vložený v systéme AIS.

d) Vysoká škola uvedie počet kreditov, ktorého dosiahnutie je podmienkou riadneho skončenia štúdia a ďalšie podmienky, ktoré musí študent splniť v priebehu štúdia študijného programu a na jeho riadne skončenie, vrátane podmienok štátnych skúšok, pravidiel na opakovanie štúdia a pravidiel na predĺženie, prerušenie štúdia.
180
180
e) Vysoká škola pre jednotlivé študijné plány uvedie podmienky absolvovania jednotlivých častí študijného programu a postup študenta v študijnom programe v štruktúre:

Spoločný základ (učiteľský / translatologický)

Počet kreditov za povinné predmety: 26 (z toho 10 kreditov za záverečnú prácu)

z toho za pedagogickú prax: 0

Počet kreditov za povinne voliteľné predmety: 6

Počet kreditov za výberové predmety: 6

Aprobácia

Počet kreditov za povinné predmety: 54

Počet kreditov za povinne voliteľné predmety: 12

Počet kreditov za výberové predmety: 5

Poznámka: Učiteľský študijný program je tvorený tromi zložkami – spoločný (učiteľský) základ, 1. aprobácia, 2. aprobácia. Chýbajúci počet kreditov do celkového počtu 180 kreditov pre bakalársky študijný program prislúcha 2. aprobácii.

Spoločný základ (učiteľský / translatologický)

Počet kreditov za povinné predmety:

26 (z toho 10 kreditov za záverečnú prácu)

z toho za pedagogickú prax:

Počet kreditov za povinne voliteľné predmety:  6

Počet kreditov za výberové predmety:  6

Aprobácia (učiteľstvo matematiky)

Počet kreditov za povinné predmety:  54

Počet kreditov za povinne voliteľné predmety:  12

Počet kreditov za výberové predmety:  5

Poznámka: Učiteľský študijný program je tvorený tromi zložkami – spoločný (učiteľský) základ, 1. aprobácia, 2. aprobácia. Chýbajúci počet kreditov do celkového počtu 180 kreditov pre bakalársky študijný program prislúcha 2. aprobácii.

f) Vysoká škola popíše pravidlá pre overovanie výstupov vzdelávania a hodnotenie študentov a možnosti opravných postupov voči tomuto hodnoteniu.

Podmienky a pravidlá pre úspešný priebeh štúdia a jeho absolvovanie, podmienky pre absolvovanie štátnych skúšok, ako aj ďalšie podmienky a pravidlá pre riešenie situácií súvisiacich so štúdiom sú zadefinované v Študijnom poriadku FPV UMB.

Link: https://www.fpv.umb.sk/studium/pre-studenta/studijny-poriadok-a-ine-dokumenty/studijny-poriadok.html

Podmienky a pravidlá pre úspešný priebeh štúdia a jeho absolvovanie, podmienky pre absolvovanie štátnych skúšok, ako aj ďalšie podmienky a pravidlá pre riešenie situácií súvisiacich so štúdiom sú zadefinované v Študijnom poriadku FPV UMB.


Link: https://www.fpv.umb.sk/studium/pre-studenta/studijny-poriadok-a-ine-dokumenty/studijny-poriadok.html

g) Podmienky uznávania štúdia, alebo časti štúdia.

Podmienky a pravidlá pre úspešný priebeh štúdia a jeho absolvovanie, podmienky pre absolvovanie štátnych skúšok, ako aj ďalšie podmienky a pravidlá pre riešenie situácií súvisiacich so štúdiom sú zadefinované v Študijnom poriadku FPV UMB.

Link: https://www.fpv.umb.sk/studium/pre-studenta/studijny-poriadok-a-ine-dokumenty/studijny-poriadok.html

Podmienky a pravidlá pre úspešný priebeh štúdia a jeho absolvovanie, podmienky pre absolvovanie štátnych skúšok, ako aj ďalšie podmienky a pravidlá pre riešenie situácií súvisiacich so štúdiom sú zadefinované v Študijnom poriadku FPV UMB.


Link: https://www.fpv.umb.sk/studium/pre-studenta/studijny-poriadok-a-ine-dokumenty/studijny-poriadok.html

h) Vysoká škola uvedie témy záverečných prác študijného programu (alebo odkaz na zoznam).

PaedDr. Patrik Voštinár, PhD. / Výučba algoritmického myslenia prostredníctvom hry Minecraft; Programovanie LEGO EV3 v prostredí MakeCode; Vyučovanie informatiky s využitím edukačných dosiek micro:bit a mikrokontroléra Arduino; Výučba programovania prostredníctvom programovateľných didaktických robotov

doc. Ing. Jarmila Škrinárová, PhD. / Sprístupňovanie informácií na webe inteligentným vyhľadávaním; Efektívna prezentácia - metóda na zvýšenie názornosti a kvality vyučovania v zákl. a stredných školách; Internetové riešenie školského informačného systému; Audit správy používateľských privilégií

doc. Ing. Ľudovít Trajteľ, PhD. / Počítače vyrobené v ZVT Banská Bystrica – virtuálne múzeum

Mgr. Michal Vagač, PhD. / Didaktická pomôcka pre metódy počítačového videnia; Prehľad algoritmov využiteľných na pohyb robota v priestore;

Rozpoznávanie objektov v obraze metódami detekcie príznakov

RNDr. Alžbeta Michalíková, PhD. / Zbierka úloh z lineárnej algebry

Prof. RNDr. Pavol Hanzel, CSc. / Konštrukčné úlohy v prostredí GeoGebra

Prof. RNDr. Pavol Hanzel, CSc. / Apolloniové úlohy riešené pomocou kruhovej inverzie

Prof. RNDr. Pavol Hanzel, CSc. / Polohové konštrukčné úlohy v E3 v prostredí GeoGebra

Prof. RNDr. Miroslav Haviar, CSc. / Evariste Galois – život a dielo

Prof. RNDr. Miroslav Haviar, CSc. / Nedávny selektovaný výskum ohľadne vrcholových ohodnotení jednoduchých grafov

Prof. RNDr. Miroslav Haviar, CSc. / Ženy v matematike

Prof. RNDr. Ľubomír Snoha, DrSc. / Testy z postupností a funkcií

Doc. RNDr. Roman Hric, PhD. / Diferenčné rovnice - príklady a aplikácie

Doc. RNDr. Roman Hric, PhD. / Matematická analýza - príklady a aplikácie

Doc. RNDr. Vladimír Špitalský, PhD. / Detekcia dôležitých úrovní vo finančných časových radoch

Doc. RNDr. Vladimír Špitalský, PhD. / Algoritmy pre dynamické systémy

Doc. RNDr. Matúš Dirbák, PhD. / Cantorove množiny v rôznych súvislostiach

Mgr. Vladimír Kobza, PhD. / Dôkazy – ich miesto v matematike základných a stredných škôl

Mgr. Vladimír Kobza, PhD. / Stratégie riešenia úloh zo stredoškolskej matematiky

Mgr. Vladimír Kobza, PhD. / Pracovný list ako didaktická pomôcka pri vyučovaní matematiky

Mgr. Vladimír Kobza, PhD. / Matematické súťaže

i) Vysoká škola popíše alebo sa odkáže na:

Pravidlá pre zadávanie, oponovanie, obhajobu a hodnotenie záverečných prác sú zadefinované v Študijnom poriadku FPV UMB

link: https://www.fpv.umb.sk/studium/pre-studenta/studijny-poriadok-a-ine-dokumenty/studijny-poriadok.html

Pravidlá pre spracovanie záverečnej práce sú súčasťou SMERNICE č. 9/2021 o záverečných, rigoróznych a habilitačných prácach na Univerzite Mateja Bela v Banskej Bystrici

link: https://www.fpv.umb.sk/studium/pre-studenta/zaverecne-prace-a-statne-skusky.html

Možnosti a podmienky účasti na mobilitách sú zadefinované v Smernici Č. 4/2019 o mobilitách Erasmus+ na UMB v Banskej Bystrici. Na webovom sídle fakulty sú uvedené ďalšie relevantné informácie súvisiace s mobilitami.

link: https://www.fpv.umb.sk/medzinarodne-vztahy/mobility-erasmus/

Na UMB je ustanovená Etická komisia, ktorá rieši otázky a problémy týkajúce sa dodržiavania akademickej etiky zo strany zamestnancov aj študentov. Relevantné informácie súvisiace s Etickou komisiou a jej pôsobnosťou sú zverejnené a webovom sídle univerzity.

link: https://www.umb.sk/univerzita/univerzita/o-univerzite/akademicka-etika-umb/eticka-komisia/

Študenti so špecifickými potrebami sa riadia Sprievodcom štúdia pre študentov so špecifickými potrebami, ktorý je zverejnený na webovom sídle univerzity.

link: https://www.umb.sk/studium/student/student-so-specifickymi-potrebami/informacie-pre-studentov-sospecifickymi-potrebami.html

Na FPV UMB je ustanovená funkcia koordinátora pre študentov so špecifickými potrebami, ktorý poskytuje podporu týmto študentom pri ich adaptovaní sa na vysokoškolské prostredie ako aj pri riešení rôznych situácií súvisiacich so štúdiom.

link: https://www.fpv.umb.sk/studium/pre-studenta/studijny-poriadok-a-ine-dokumenty/sprievodca-studiom-prestudentov-so-specifickymi-potrebami.html

V prípade podnetov a odvolaní súvisiacich so štúdium a hodnotením svojich výsledkov má študent možnosť podať písomný podnet / žiadosť prodekanovi pre pedagogickú činnosť. V prípade záujmu o absolvovanie komisionálnej skúšky sa postupuje v súlade so Študijným poriadkom FPV UMB.

link: https://www.fpv.umb.sk/studium/pre-studenta/studijny-poriadok-a-ine-dokumenty/studijny-poriadok.html

V prípade podnetov súvisiacich s etickým kódexom môže študent podať písomný podnet priamo etickej komisii.

link: https://www.umb.sk/univerzita/univerzita/o-univerzite/akademicka-etika-umb/eticka-komisia/

Pravidlá pre zadávanie, oponovanie, obhajobu a hodnotenie záverečných prác sú zadefinované v Študijnom poriadku FPV UMB

link: https://www.fpv.umb.sk/studium/pre-studenta/studijny-poriadok-a-ine-dokumenty/studijny-poriadok.html

Pravidlá pre spracovanie záverečnej práce sú súčasťou SMERNICE č. 9/2021 o záverečných, rigoróznych a habilitačných prácach na Univerzite Mateja Bela v Banskej Bystrici

link: https://www.fpv.umb.sk/studium/pre-studenta/zaverecne-prace-a-statne-skusky.html

Možnosti a podmienky účasti na mobilitách sú zadefinované v Smernici Č. 4/2019 o mobilitách Erasmus+ na UMB v Banskej Bystrici. Na webovom sídle fakulty sú uvedené ďalšie relevantné informácie súvisiace s mobilitami.

link: https://www.fpv.umb.sk/medzinarodne-vztahy/mobility-erasmus/

Na UMB je ustanovená Etická komisia, ktorá rieši otázky a problémy týkajúce sa dodržiavania akademickej etiky zo strany zamestnancov aj študentov. Relevantné informácie súvisiace s Etickou komisiou a jej pôsobnosťou sú zverejnené a webovom sídle univerzity.

link: https://www.umb.sk/univerzita/univerzita/o-univerzite/akademicka-etika-umb/eticka-komisia/

Študenti so špecifickými potrebami sa riadia Sprievodcom štúdia pre študentov so špecifickými potrebami, ktorý je zverejnený na webovom sídle univerzity.

link: https://www.umb.sk/studium/student/student-so-specifickymi-potrebami/informacie-pre-studentov-sospecifickymi-potrebami.html

Na FPV UMB je ustanovená funkcia koordinátora pre študentov so špecifickými potrebami, ktorý poskytuje podporu týmto študentom pri ich adaptovaní sa na vysokoškolské prostredie ako aj pri riešení rôznych situácií súvisiacich so štúdiom.

link: https://www.fpv.umb.sk/studium/pre-studenta/studijny-poriadok-a-ine-dokumenty/sprievodca-studiom-prestudentov-so-specifickymi-potrebami.html

V prípade podnetov a odvolaní súvisiacich so štúdium a hodnotením svojich výsledkov má študent možnosť podať písomný podnet / žiadosť prodekanovi pre pedagogickú činnosť. V prípade záujmu o absolvovanie komisionálnej skúšky sa postupuje v súlade so Študijným poriadkom FPV UMB.

link: https://www.fpv.umb.sk/studium/pre-studenta/studijny-poriadok-a-ine-dokumenty/studijny-poriadok.html

V prípade podnetov súvisiacich s etickým kódexom môže študent podať písomný podnet priamo etickej komisii.

link: https://www.umb.sk/univerzita/univerzita/o-univerzite/akademicka-etika-umb/eticka-komisia/

 

5. Informačné listy predmetov študijného programu
V štruktúre podľa vyhlášky č. 614/2002 Z. z.

Informačné listy predmetov sú k dispozícii v systéme AIS.

V štruktúre podľa vyhlášky č. 614/2002 Z.z.

Informačné listy predmetov sú k dispozícii v systéme AIS

6. Aktuálny harmonogram akademického roka a aktuálny rozvrh
(alebo hypertextový odkaz).

Harmonogram štúdia

https://www.fpv.umb.sk/studium/pre-studenta/harmonogram-studia.html

 

Rozvrh

https://www.fpv.umb.sk/studium/pre-studenta/rozvrhy-hodin/denne-studium.html

Harmonogram štúdia

https://www.fpv.umb.sk/studium/pre-studenta/harmonogram-studia.html

 

Rozvrh

https://www.fpv.umb.sk/studium/pre-studenta/rozvrhy-hodin/denne-studium.html



7. Personálne zabezpečenie študijného programu
a) Osoba zodpovedná za uskutočňovanie, rozvoj a kvalitu študijného programu (s uvedením funkcie a kontaktu).

UČITEĽSKÝ SPOLOČNÝ ZÁKLAD

prof. PhDr. Soňa Kariková, PhD.

profesorka

0484464617

sona.karikova@umb.sk


APROBÁCIA

doc. Ing. Jarmila Škrinárová, PhD. 

docentka

0484467130 

jarmila.skrinarova@umb.sk 

UČITEĽSKÝ SPOLOČNÝ ZÁKLAD

prof. PaedDr. Dana Hanesová, PhD.

Profesorka

048 446 4762, +421 904 825303

dana.hanesova@umb.sk


APROBÁCIA  

prof. RNDr. Miroslav Haviar, CSc.

Profesor

048 446 7227

miroslav.haviar@umb.sk

b) Zoznam osôb zabezpečujúcich profilové predmety študijného programu s priradením k predmetu s prepojením na centrálny Register zamestnancov vysokých škôl, s kontaktom (môžu byť uvedení aj v študijnom pláne).

UČITEĽSKÝ SPOLOČNÝ ZÁKLAD

Meno a priezvisko (s titulmi) / Zoznam profilových predmetov / Kontakt (telefón / e-mail)

prof. PhDr. Soňa Kariková, PhD. / Odlišnosti psychického vývinu / 048 446 4617, +421 915 839 159 / sona.karikova@umb.sk

doc. PhDr. Zlata Vašašová, PhD. / Všeobecná a vývinová psychológia, Sociálna psychológia / 048 446 4711, 048/4464725 / zlata.vasasova@umb.sk

doc. PaedDr. Lenka Rovňanová, PhD. / Základy edukačných vied, Všeobecná didaktika / 048 446 4759, 048 446 4222 / lenka.rovnanova@umb.sk

doc. Mgr. Lívia Nemcová, PhD. / Pedagogika voľného času a metodika záujmových činností / 048 446 4227, +421 917 231 757 / livia.nemcova@umb.sk 

PaedDr. Lucia Pašková, PhD. / Všeobecná a vývinová psychológia / 048 446 4722 / lucia.paskova@umb.sk

prof. PaedDr. Dana Hanesová, PhD. / Základy edukačných vied / 048 446 4913 / dana.hanesova@umb.sk

PhDr. Patrícia Zólyomiová, PhD. / Základy edukačných vied / 048 446 4761 / patricia.zolyomiova@umb.sk

Mgr. Zuzana Heinzová, PhD. / Sociálna psychológia / 048 446 4714 / zuzana.heinzova@umb.sk

Mgr. Petra Fridrichová, PhD. / Všeobecná didaktika / 048 446 4524 / petra.fridrichova@umb.sk

Mgr. Hana Kocurová, PhD. / Všeobecná didaktika / hana.kocurova@umb.sk

doc. Mgr. Lenka Ďuricová, PhD. / Odlišnosti psychického vývinu / 048 4464724 / lenka.duricova@umb.sk


APROBÁCIA

doc. Ing. Jarmila Škrinárová, PhD. / Algoritmy a štruktúry údajov 1; Programovanie 1, 2; Operačné systémy 1; Bakalársky projekt; Didaktika informatiky 1 / 0484467130 / jarmila.skrinarova@umb.sk 

doc. Mgr. Ján Karabáš, PhD. / Matematika pre informatikov 1, 2; Grafové algoritmy; Teoretické základy informatiky; Počítačová grafika / 0484467122 / jan.karabas@umb.sk 

doc. Ing. Ľudovít Trajteľ, PhD. / Počítačové systémy 1; Počítačové siete; Databázové systémy 1; Informačná bezpečnosť / 0484467131 /

ludovit.trajtel@umb.sk 

Link na register zamestnancov:

https://www.portalvs.sk/regzam/?do=filterForm-submit&university=714000000&faculty=714010000&sort=surname&employment_state=yes&filter=Vyh%C4%BEada%C5%A5

UČITEĽSKÝ SPOLOČNÝ ZÁKLAD

Meno a priezvisko (s titulmi) / Zoznam profilových predmetov / Kontakt (telefón / e-mail)

prof. PaedDr. Dana Hanesová, PhD. / Základy edukačných vied / 048 446 4913 / dana.hanesova@umb.sk

doc. PaedDr. Lenka Rovňanová, PhD. / Všeobecná didaktika / 048 446 4759, 048 446 4222 / lenka.rovnanova@umb.sk

doc. Mgr. Lívia Nemcová, PhD. / Pedagogika voľného času a metodika záujmových činností / 048 446 4227, +421 917 231 757 / livia.nemcova@umb.sk

doc. PaedDr. Lucia Pašková, PhD. / Všeobecná a vývinová psychológia / 048 446 4722 / lucia.paskova@umb.sk

doc. Mgr. Lenka Ďuricová, PhD. / Všeobecná a vývinová psychológia / 048 446 4724 / lenka.duricova@umb.sk

PhDr. Patrícia Zólyomiová, PhD. / Základy edukačných vied / 048 446 4761 / patricia.zolyomiova@umb.sk

PhDr. Beata Žitniaková Gurgová, PhD. / Sociálna psychológia / 048 4464725 / beata.zitniakova-gurgova@umb.sk

Mgr. Petra Fridrichová, PhD. / Všeobecná didaktika / 048 446 4524 / petra.fridrichova@umb.sk

Mgr. Karina Zošáková, PhD. / Základy edukačných vied (semináre), Všeobecná didaktika / 048 446 4323 / karina.zosakova@umb.sk

PaedDr. Janka Stehlíková, PhD. / Odlišnosti psychického vývinu / 048 4464718 / jana.stehlikova@umb.sk

PaedDr. Magdaléna Kremnická / Všeobecná didaktika, Sociálna psychológia (seminár) / 048 44647145/ magdalena.kremnicka@umb.sk


APROBÁCIA

prof. RNDr. Miroslav Haviar, CSc. / Úvod do štúdia matematiky; Rovnice a nerovnice; Lineárna algebra 1; Teória čísel;

Algebra 1; Algebra 2 / 048 446 7227 / miroslav.haviar@umb.sk

prof. RNDr. Pavol Hanzel, CSc.; (od 2025 prof. RNDr. Vladimír Janiš, CSc.) / Planimetria; Stereometria; Analytická geometria 1/

048 446 7260 / pavol.hanzel@umb.sk

prof. RNDr. Vladimír Janiš, CSc. / Matematická analýza 1; Matematická analýza 2; Diskrétna matematika 1; Didaktický seminár 1, Pravdepodobnosť a štatistika 1; Pravdepodobnosť a štatistika 2 / 048 446 7228 / vladimir.janis@umb.sk

doc. RNDr. Roman Hric, PhD. / Úvod do limitných prechodov / 048 446 7230 /roman.hric@umb.sk

doc. RNDr. Matúš Dirbák, PhD. / Postupnosti a funkcie / 048 446 7226 / matus.dirbak@umb.sk


Link na register zamestnancov:

https://www.portalvs.sk/regzam/?do=filterForm-submit&university=714000000&faculty=714010000&sort=surname&employment_state=yes&filter=Vyh%C4%BEada%C5%A5

c) Odkaz na vedecko/umelecko-pedagogické charakteristiky osôb zabezpečujúcich profilové predmety študijného programu.

VUPCH sú k dispozícii v systéme AIS.

VUPCH sú k dispozícii v systéme AIS

d) Zoznam učiteľov študijného programu s priradením k predmetu a prepojením na centrálny register zamestnancov vysokých škôl, s uvedením kontaktov (môže byť súčasťou študijného plánu).

UČITEĽSKÝ SPOLOČNÝ ZÁKLAD

doc. Mgr. Mariana Cabanová, PhD. / Inkluzívna pedagogika / 048 446 4863 / mariana.cabanova@umb.sk

Mgr. Jaroslav Cepko, PhD. / Analytické čítanie a písanie / 048 446 7318 / jaroslav.cepko@umb.sk

doc. Mgr. Lenka Ďuricová, PhD. / Odlišnosti psychického vývinu / 048 4464724 / lenka.duricova@umb.sk

Mgr. Petra Fridrichová, PhD. / Všeobecná didaktika; Orientačná prax / 048 446 4524 / petra.fridrichova@umb.sk

Mgr. Roman Hofreiter, PhD. / Tvorba a prezentácia záverečných prác / 048 446 7323 / roman.hofreiter@umb.sk

prof. PaedDr. Dana Hanesová, PhD. / Základy edukačných vied / 048 446 4913 / dana.hanesova@umb.sk

Mgr. Zuzana Heinzová, PhD. / Sociálna psychológia / 048 446 4714 / zuzana.heinzova@umb.sk

doc. Mgr. Ivan Chorvát, M.A., CSc. / Tvorba a prezentácia záverečných prác / 048 446 7324 / ivan.chorvat@umb.sk

prof. PhDr. Soňa Kariková, PhD. / Odlišnosti psychického vývinu / 048 446 4617 / sona.karikova@umb.sk

Mgr. Hana Kocurová, PhD. / Všeobecná didaktika / hana.kocurova@umb.sk

doc. Mgr. Lívia Nemcová, PhD. / Základy edukačných vied ; Pedagogika voľného času a metodika záujmových činností / 048 446 4227, 4755 / livia.nemcova@umb.sk

PaedDr. Lucia Pašková, PhD. / Všeobecná a vývinová psychológia; Psychológia kreativity / 048 446 4722 / lucia.paskova@umb.sk

doc. PaedDr. Miriam Spodniaková Pfefferová, PhD. / Informatika pre učiteľov / 048 446 7204 / miriam.spodniakova@umb.sk

doc. PaedDr. Lenka Rovňanová, PhD. / Základy edukačných vied; Všeobecná didaktika / 048 446 4221 / lenka.rovnanova@umb.sk

doc. RNDr. Marek Skoršepa, PhD. / Digitálne technológie v škole / 048 446 7349 / marek.skorsepa@umb.sk

Mgr. Ivan Souček, PhD. / Tvorba a prezentácia záverečných prác / 048 446 7324 / ivan.soucek@umb.sk

Mgr. Michal Šedík, PhD. / Analytické čítanie a písanie / 048 446 7320 / michal.sedik@umb.sk

doc. Mgr. Miloš Taliga, PhD. / Analytické čítanie a písanie / 048 446 7314 / milos.taliga@umb.sk

doc. PhDr. Zlata Vašašová, PhD. / Všeobecná a vývinová psychológia; Sociálna psychológia; Psychológia kreativity / 048 446 4711 / zlata.vasasova@umb.sk

PhDr. Patrícia Zólyomiová, PhD. / Základy edukačných vied; Inkluzívna pedagogika; Orientačná prax / 048 446 4761 / patricia.zolyomiova@umb.sk


APROBÁCIA

Mgr. Adam Dudáš, PhD. / Databázové systémy 1; Operačné systémy 1 / 0484467130 / adam.dudas@umb.sk

Ing. Róbert Gallas / Webové technológie 2 / 0484467126 / robert.gallas@umb.sk

doc. Mgr. Ján Karabáš, PhD. / Matematika pre informatikova 1, 2; Grafové algoritmy; Teoretické základy informatiky; Počítačová grafika /

0484467122 / jan.karabas@umb.sk 

RNDr. Miroslav Melicherčík, PhD. / Počítačové systémy 1; Počítačové siete; Programovanie 1 / 0484467124 / miroslav.melichercik@umb.sk 

RNDr. Alžbeta Michalíková, PhD. / Matematika pre informatikova 1, 2; Soft computing / 0484467129,

alzbeta.michalikova@umb.sk 

Mgr. PaedDr. Vladimír Siládi, PhD. / Algoritmy a štruktúry údajov 1; Internet vecí / 0484467128 / vladimir.siladi@umb.sk

prof. Dr.-Ing. Miroslav Svítek, Dr.h.c. / 0484467128 / miroslav.svitek@umb.sk 

doc. Ing. Jarmila Škrinárová, PhD. / Algoritmy a štruktúry údajov 1; Programovanie 1, 2; Operačné systémy 1; Soft computing; Didaktika informatiky 1 / 0484467130 / jarmila.skrinarova@umb.sk 

doc. Ing. Ľudovít Trajteľ, PhD. / Počítačové systémy 1; Počítačové siete; Databázové systémy 1; Informačná bezpečnosť / 0484467131 /

ludovit.trajtel@umb.sk 

Mgr. Michal Vagač, PhD. / Programovanie 2, 3; Webové technológie 1; Multimédiá; Počítačová grafika / 0484467125 / michal.vagac@umb.sk 

PaedDr. Patrik Voštinár, PhD. / Grafové algoritmy; Webové technológie 1, 2; Didaktika informatiky 1; Technológie virtuálnej a rozšírenej reality / 0484467126 / patrik.vostinar@umb.sk 


Link na register zamestnancov:

https://www.portalvs.sk/regzam/?do=filterForm-submit&university=714000000&faculty=714010000&sort=surname&employment_state=yes&filter=Vyh%C4%BEada%C5%A5

UČITEĽSKÝ SPOLOČNÝ ZÁKLAD

doc. Mgr. Mariana Cabanová, PhD. / Inkluzívna pedagogika / 048 446 4863 / mariana.cabanova@umb.sk

Mgr. Jaroslav Cepko, PhD. / Analytické čítanie a písanie / 048 446 7318 / jaroslav.cepko@umb.sk

PaedDr. Janka Stehlíková, PhD. / Odlišnosti psychického vývinu / 048 4464718 / jana.stehlikova@umb.sk

Mgr. Petra Fridrichová, PhD. / Všeobecná didaktika, Orientačná prax / 048 446 4524 / petra.fridrichova@umb.sk

prof. PaedDr. Dana Hanesová, PhD. / Základy edukačných vied / 048 446 4913 / dana.hanesova@umb.sk

PhDr. Beata Žitniaková Gurgová, PhD. / Sociálna psychológia / 048 4464725 / beata.zitniakova-gurgova@umb.sk

Mgr. Roman Hofreiter, PhD. / Tvorba a prezentácia záverečných prác / 048 446 7323 / roman.hofreiter@umb.sk

doc. Mgr. Ivan Chorvát, M.A., CSc. / Tvorba a prezentácia záverečných prác / 048 446 7324 / ivan.chorvat@umb.sk

PaedDr. Magdaléna Kremnická / Všeobecná didaktika, Sociálna psychológia / 048 44647145/ magdalena.kremnicka@umb.sk

doc. Mgr. Lívia Nemcová, PhD. / Pedagogika voľného času a metodika záujmových činností / 048 446 4227, 4755 / livia.nemcova@umb.sk

doc. PaedDr. Lucia Pašková, PhD. / Všeobecná a vývinová psychológia, Psychológia kreativity / 048 446 4722 / lucia.paskova@umb.sk

doc. PaedDr. Miriam Spodniaková Pfefferová, PhD. / Informatika pre učiteľov / 048 446 7204 / miriam.spodniakova@umb.sk

doc. PaedDr. Lenka Rovňanová, PhD. / Všeobecná didaktika / 048 446 4221 / lenka.rovnanova@umb.sk

doc. RNDr. Marek Skoršepa, PhD. / Digitálne technológie v škole / 048 446 7349 / marek.skorsepa@umb.sk

Mgr. Ivan Souček, PhD. / Tvorba a prezentácia záverečných prác / 048 446 7324 / ivan.soucek@umb.sk

Mgr. Michal Šedík, PhD. / Analytické čítanie a písanie / 048 446 7320 / michal.sedik@umb.sk

doc. Mgr. Miloš Taliga, PhD. / Analytické čítanie a písanie / 048 446 7314 / milos.taliga@umb.sk

doc. Mgr. Lenka Ďuricová, PhD. / Všeobecná a vývinová psychológia / 048 446 4724 / lenka.duricova@umb.sk

PhDr. Patrícia Zólyomiová, PhD. / Základy edukačných vied, Inkluzívna pedagogika, Orientačná prax / 048 446 4761 / patricia.zolyomiova@umb.sk

Mgr. Karina Zošáková, PhD. / Základy edukačných vied, Všeobecná didaktika / 048 446 4323 / karina.zosakova@umb.sk

Mgr. Diana Ďuricová / Sociálna psychológia (semináre) / 048 4464714 / diana.duricova@umb.sk


APROBÁCIA

prof. RNDr. Miroslav Haviar, CSc. / Úvod do štúdia matematiky; Úvod do štúdia matematiky - cvičenie; Rovnice a nerovnice; Lineárna algebra 1; Teória čísel; Algebra 1; Algebra 1 - cvičenie; Algebra 2 / 048 446 7227 / miroslav.haviar@umb.sk

prof. RNDr. Pavol Hanzel, CSc. / (od 2025 prof. RNDr. Vladimír Janiš, CSc.) / Planimetria; Planimetria - cvičenie; Stereometria; Stereometria - cvičenie; Analytická geometria 1; Analytická geometria 1 – cvičenie; Analytická geometria 2; Príprava na prax / 048 446 7223 / pavol.hanzel@umb.sk

prof. RNDr. Vladimír Janiš, CSc. / Matematická analýza 1; Matematická analýza 2; Numerická matematika 1; Diskrétna matematika 1;

Matematické inštrumentárium; Didaktický seminár 1 / 048 446 7228 / vladimir.janis@umb.sk

doc. RNDr. Roman Hric, PhD. / Úvod do limitných prechodov; Matematická analýza 1 - cvičenie; Matematická analýza 2 – cvičenie; Matematická analýza 3 / 048 446 7230 / roman.hric@umb.sk

doc. RNDr. Vladimír Špitalský, PhD. / Úvod do finančnej matematiky; Výpočty a simulácie v jazyku R 1 / 048 446 7260 /vladimir.spitalsky@umb.sk

RNDr. Matúš Dirbák, PhD. / Postupnosti a funkcie; Postupnosti a funkcie - cvičenie / 048 446 7226 / matus.dirbak@umb.sk

Mgr. Vladimír Kobza, PhD. / Rovnice a nerovnice – cvičenie; Lineárna algebra 1 - cvičenie; Diskrétna matematika 1 - cvičenie; Teória čísel – cvičenie; Didaktický seminár 2 / 048 446 7231 / vladimir.kobza@umb.sk

Mgr. Lukáš Lafférs, PhD. / Pravdepodobnosť a štatistika 1; Pravdepodobnosť a štatistika 2 / 048 446 7135 / lukas.laffers@umb.sk


Link na register zamestnancov:

https://www.portalvs.sk/regzam/?do=filterForm-submit&university=714000000&faculty=714010000&sort=surname&employment_state=yes&filter=Vyh%C4%BEada%C5%A5

e) Zoznam školiteľov záverečných prác s priradením k témam (s uvedením kontaktov).

Mgr. Adam Dudáš, PhD. / Regresné a klasifikačné metódy analýzy dát vo vyučovaní pre základné a stredné školy / 0484467130 /

adam.dudas@umb.sk

Ing. Róbert Gallas / 0484467126 / robert.gallas@umb.sk

doc. Mgr. Ján Karabáš, PhD. / 0484467122 / jan.karabas@umb.sk 

RNDr. Miroslav Melicherčík, PhD. / 0484467124 / miroslav.melichercik@umb.sk 

RNDr. Alžbeta Michalíková, PhD. / Vytvorenie programu na zvýraznenie farieb pre žiakov ZŠ a SŠ s poruchami farebného videnia / 0484467129 / alzbeta.michalikova@umb.sk 

Mgr. PaedDr. Vladimír Siládi, PhD. / Propedeutické možnosti hlasových asistentov pri motivácii k učeniu sa cudzích jazykov / 0484467128

vladimir.siladi@umb.sk

prof. Dr.-Ing. Miroslav Svítek, Dr.h.c. / 0484467128 / miroslav.svitek@umb.sk 

doc. Ing. Jarmila Škrinárová, PhD. / Zábavné programovanie / 0484467130 / jarmila.skrinarova@umb.sk 

doc. Ing. Ľudovít Trajteľ, PhD. / História počítačov radu JSEP a SMEP – metodika výučby / 0484467131 / ludovit.trajtel@umb.sk 

Mgr. Michal Vagač, PhD. / 0484467125 / michal.vagac@umb.sk 

PaedDr. Patrik Voštinár, PhD. / Programovanie robotických stavebníc; Prostredie MakeCode na výučbu programovania / 0484467126 /

patrik.vostinar@umb.sk 

prof. RNDr. Miroslav Haviar, CSc. / Evariste Galois – život a dielo.; Nedávny selektovaný výskum ohľadne vrcholových ohodnotení jednoduchých grafov.; Ženy v matematike. / 048 446 7227 /miroslav.haviar@umb.sk

prof. RNDr. Pavol Hanzel, CSc. / Konštrukčné úlohy v prostredí GeoGebra.; Apolloniové úlohy riešené pomocou kruhovej inverzie.; Polohové konštrukčné úlohy v E3 v prostredí GeoGebra. / 048 446 7260 / pavol.hanzel@umb.sk

prof. RNDr. Ľubomír Snoha, DrSc. / Testy z postupností a funkcií. / 048 446 7229 / lubomir.snoha@umb.sk

doc. RNDr. Roman Hric, PhD. / Diferenčné rovnice - príklady a aplikácie.; Matematická analýza - príklady a aplikácie. / 048 446 7230

roman.hric@umb.sk

doc. RNDr. Vladimír Špitalský, PhD. / Algoritmy pre dynamické systémy.; Detekcia dôležitých úrovní vo finančných časových radoch /

048 446 7260 / vladimir.spitalsky@umb.sk

RNDr. Matúš Dirbák, PhD. / Cantorove množiny v rôznych súvislostiach. / 048 446 7226 / matus.dirbak@umb.sk

Mgr. Vladimír Kobza, PhD. / Dôkazy – ich miesto v matematike základných a stredných škôl.; Stratégie riešenia úloh zo stredoškolskej matematiky.; Pracovný list ako didaktická pomôcka pri vyučovaní matematiky.; Matematické súťaže. / 048 446 7231 / vladimir.kobza@umb.sk

f) Odkaz na vedecko/umelecko-pedagogické charakteristiky školiteľov záverečných prác.

VUPCH sú k dispozícii v systéme AIS.

VUPCH sú k dispozícii v systéme AIS.

g) Zástupcovia študentov, ktorí zastupujú záujmy študentov študijného programu (meno a kontakt).

Alžbeta Tadialová / 0904441035 / alzbeta.tadialova@student.umb.sk

Miroslava Kováčiková / 0949489645 / miroslava.kovacikova@student.umb.sk

Tereza Kozaňáková / tereza.kozanakova@student.umb.sk

Jozef Bugaj / jozef.bugaj@student.umb.sk

h) Študijný poradca študijného programu (s uvedením kontaktu a s informáciou o prístupe k poradenstvu a o rozvrhu konzultácií).

RNDr. Alžbeta Michalíková, PhD. / 0484467129 / alzbeta.michalikova@umb.sk  / https://www.fpv.umb.sk/amichalikova

Mgr. Vladimír Kobza, PhD. / 048 446 7231 / vladimir.kobza@umb.sk / https://www.fpv.umb.sk/vkobza/

i) Iný podporný personál študijného programu – priradený študijný referent, kariérny poradca, administratíva, ubytovací referát a podobne (s kontaktami).

Študijný referent

PaedDr. Beata Dobríková / 048/4467408 / beata.dobrikova@umb.sk

 

Referent pre medzinárodné vzťahy (mobility)

Mgr. Viera Pavlovičová / 048/4467439 / viera.pavlovicova@umb.sk

Študijný referent

PaedDr. Beata Dobríková / 048/4467408 / beata.dobrikova@umb.sk

 

Referent pre medzinárodné vzťahy (mobility)

Mgr. Viera Pavlovičová / 048/4467439 / viera.pavlovicova@umb.sk

8. Priestorové, materiálne a technické zabezpečenie študijného programu a podpora
a) Zoznam a charakteristika učební študijného programu a ich technického vybavenia s priradením k výstupom vzdelávania a predmetu (laboratóriá, projektové a umelecké štúdiá, ateliéry, dielne, tlmočnícke kabíny, kliniky, kňazské semináre, vedecké a technologické parky, technologické inkubátory, školské podniky, strediská praxe, cvičné školy, učebno-výcvikové zariadenia, športové haly, plavárne, športoviská).

Katedra informatiky sa nachádza v priestoroch budovy Fakulty prírodných vied UMB v Banskej Bystrici (Tajovského 40). Katedra disponuje kanceláriami a chodbami, prednáškovými a seminárnymi miestnosťami, počítačovými učebňami a niekoľkými špecializovanými laboratóriami. Okrem toho je na fakulte k dispozícii univerzálna študovňa a referát absenčných výpožičiek Univerzitnej knižnice, aula a študentská obývačka. Priestory v kanceláriách, učebniach a na chodbách sú pokryte signálom wifi siete Eduroam. Pre potreby katedry informatiky sú pravidelne používane najmä:

Prednáškové učebne:

- F313 prednášková učebňa s kapacitou 300 miest, vybavená veľkou tabuľou, učiteľským počítačom s dataprojektorom.

- F134, F234 prednášková učebňa s kapacitou 80 miest, vybavená veľkou tabuľou, učiteľským počítačom s dataprojektorom.

- F241 prednášková učebňa s kapacitou 60 miest, vybavená veľkou tabuľou, učiteľským počítačom s dataprojektorom.

Seminárne učebne:

- F125 seminárna učebňa s kapacitou 28 miest, vybavená veľkou tabuľou, učiteľským počítačom s dataprojektorom.

- F235 seminárna učebňa s kapacitou 40 miest, vybavená veľkou tabuľou, učiteľským počítačom s dataprojektorom.

- F356 seminárna učebňa s kapacitou 60 miest, vybavená veľkou tabuľou, učiteľským počítačom s dataprojektorom.

Počítačové učebne:

- F135 počítačová učebňa s kapacitou 30 miest, vybavená 22 ks PC (HP TouchSmart 600, upgrade RAM+SSD), tabuľou, učiteľským počítačom s

dataprojektorom.

- F137 počítačová učebňa s kapacitou 28 miest, vybavená 12 ks PC (Intel i7-7700, 16 GB RAM, 1 TB/8 GB Hybrid HDD/SSD, 2 monitory 21,5“ a

17“), tabuľou, učiteľským počítačom s dataprojektorom.

- F139 počítačová učebňa s kapacitou 15 miest, vybavená 15 ks PC (22“ HP Pro 3500 MT), tabuľou, učiteľským počítačom s dataprojektorom. Špecializované laboratória:

- F137b – Laboratórium robotov a didaktických pomôcok: 10 ks sada Lego EV3 + 8 ks rozširujúca sada, 7 ks Lego NXT, 2 ks Phiro Pro, 3 ks mBot Ranger, 5 ks mBot, 1 ks Airblock dron, 1ks Codeybot, 8 ks Scottie Go! SK, 8 ks Pro-bot robot, 40 ks sady micro:bit, 8 ks Arduino kit, 1 ks Raspberry Pi 3, 8 ks PicoBoard, 3 ks Line Following Buggy pre BBC micro:bit V2.0, 8 ks Ozobot EVO, 1 ks Sphero Mini, 2 ks KANO Harry Potter, 10 ks sada HaloCode, 2 ks BeeBot, 1 ks Dron DJI mini 2, 1 ks sada senzorov na AI a IOT Makeblock.

- F138 – Expozícia počítačov a číslicovej techniky: interaktívna tabuľa s učiteľským počítačom. Expozícia prezentuje rozhodujúce objaviteľské, vedecké, výskumné, technologické, technické a programátorské udalosti spájané s výpočtovou technikou Slovenska v kontexte so svetovými dejinami. Expozícia je rozdelená do trinástich tematických celkov, z ktorých každý prezentuje inú kapitolu historického napredovania. Súčasťou každého celku sú infotexty obsahujúce stručné historické zhrnutie a komentujúce dané obdobie, exponáty s autentickými prídavnými zariadeniami viažúcimi sa k príslušnej vývojovej etape, tiež typická súčiastková základňa, dobovo kompatibilné programové vybavenie, médiá a dokumentácia. Súčasťou expozície sú aj plne funkčné exponáty s dobovým softvérom a príslušenstvom.

- F140a – Laboratórium 3D technológií: 3D tlačiareň ZMorph VX (3D tlač, laser, CNC fréza), 2 ks 3D tlačiareň Creality Ender, 3D pero Polaroid play+, 1ks 3D simo multipro 2, 1ks 3D tlačiareň 3Dfactories Profi3DMaker

- F140b – Laboratórium virtuálnej reality a používateľského zážitku: 1 ks okuliare pre VR HTC Vive + bezdrôtový set, 1 ks okuliare pre VR Oculus Quest, 2 ks Tobii Eye Tracker 4C, 1 ks Tobii Eye Tracker 5, 2 ks Emotive Epoc, 1 ks Emotive Insight, 1 ks Leap Motion Sensor, 1 ks Biofeedback Skin Response, 1 ks Headtracker TrackIR 5, 1 ks PC (Intel i9, 32 GB RAM, SSD+HDD, 6 GB NVIDIA GPU), 1 ks PC (Intel i7, 16 GB RAM, SSD+HDD, 6 GB NVIDIA GPU).

- CGI&DT – Laboratórium sieťových technológií a služieb: 3 ks Huawei S5720-28TP-PWR-LI-AC (L3 switch), 1 ks Huawei USG6305 (firewall), 3 ks Huawei AR169G-L (router), 1 ks TV Set Top Box MAG 254, 1 ks Televízny prijímač LG 50PT353-ZA, 1 ks krimpovacie kliešte DIGITUS + kábel a koncovky, 8ks HP t610 Thin Client, 1ks Sun Fire X4140, ďalšie servre, wifi routre a diskové polia.

- CGI&DT – Laboratórium hardvérových technológií a IoT: tabuľa, dataprojektor, 16 ks sada Arduino, 20 ks Raspberry Pi Pico, 8 ks Raspberry Pi 3 s monitorom a príslušenstvom pre IoT, 3 ks Raspberry Pi 4, 1 ks Raspberry Pi Zero W, 4 ks Raspberry Pi 400, 1 ks FPGA Altera Cyclone IV, 1 ks DSO 138 osciloskop, 1 ks multifunkčná spájkovacia stanica 3 v 1 VELLEMAN LAB-1, Microsoft Kinect XBOX One, iRobot Create.

- HPCC – Centrum vysokovýkonného počítania UMB: HPC klaster zapojený do európskej gridovej infraštruktúry (resp. aktuálne prechodom z gridovej na cloudovú infraštruktúru - EGI Federated Cloud), 30 ks výpočtový uzlov (IBM System x iDataPlex dx360 M3 resp.4, 2 ks Intel Xeon X5670, 48 GB RAM, resp. 2 Intel Xeon E5, 128 GB RAM); 2 ks nVidia Tesla M2070 a 3 ks nVidia Tesla K20, 4 ks servery prístupu k dátovým úložiskám, úložisko dát (2 IBM System Storage DS3512, celkovo 96 TB), 2 ks servery manažovania klastra (IBM System x3650M3, každý s 2 Intel Xeon E5649, 48 GB RAM), sieť InfiniBand (40 Gbps). 

Sofvérové vybavenie:

Študenti majú možnosť bezplatne používať viaceré produkty od firmy JetBrains (napr. Idea Ultimate, PyCharm Professional, CLion, PhpStorm, Upsource). V laboratóriách a počítačových učebniach je k dispozícii ďalší SW: MATLAB a Simulink; vývojové prostredia MS Visual Studio Code, CodeBlock, Eclipse, NetBeans; grafické, DTP a video programové nástroje Adobe Creative Suite 3; DBS MySQL, PostgreSQL. Študetni majú k dispozícii aj IBM produkty pre oblasť Business Intelligence (IBM InfoSphere DataStage server + technická podpora, IBM InfoSphere DataStage klient) a pre oblasť Cloud computingu (IBM Cloud, podporu v oblasti PaaS v cloudovom počítaní s použitím Salesforce).

Pre podporu výučby programovania je na virtuálnom serveri https://labs.fpv.umb.sk/ nainštalovaný Java aplikačný server JBoss; Gitlab, Jenkins a ďalšie online nástroje pre správu, plánovanie, automatizované zostavovanie a testovanie projektu.

Katedra matematiky FPV UMB disponuje celkovo 11 pracovňami, miestnosťou pre sekretariát katedry a priľahlou spoločenskou miestnosťou.

Pre potreby vyučovania sú pravidelne používane najmä tieto učebne:

-    F234 stupňovitá multimediálna prednáškovú učebňa s kapacitou 80 miest, vybavená veľkou tabuľou, učiteľským počítačom s dataprojektorom,

interaktívnou tabuľou a špeciálnym vybavením, ktoré umožňuje aj organizovanie videokonferencií - EVO (Enabling Virtual Organizations)

-    F236 seminárna učebňa s kapacitou 28 miest, vybavená veľkou tabuľou, učiteľským počítačom s dataprojektorom

-    F236A seminárna miestnosť

-    F235 seminárna učebňa s kapacitou 40 miest, vybavená veľkou tabuľou, učiteľským počítačom s dataprojektorom

-    F225 seminárna učebňa s kapacitou 28 miest, vybavená veľkou tabuľou, učiteľským počítačom s dataprojektorom

-    F237 počítačová učebňa s kapacitou 28 miest, vybavená 12 ks PC, tabuľou, učiteľským počítačom s dataprojektorom

Priestory v kanceláriách, učebniach a na chodbách sú pokryte signálom wifi siete Eduroam.

Katedra matematiky ako zložka FPV UMB má v rámci projektu SIVVP (viď. http://www.hpcc.umb.sk/) prístup na klaster pre vysokovýkonné počítanie s celkovým počtom 288 výpočtových jadier, s celkovým výpočtovým výkonom približne 3 TFLOPS a úložnou kapacitou cca 100 TB. Klaster je zapojený aj do rôznych výpočtových systémov (gridov). Na klastri sú momentálne inštalované viaceré systémy pre vysokovýkonné počítanie a sada kompilátorov pre tvorbu programov. V rámci projektu SIVVP sa plánuje nákup a inštalácia klastrových (paralelných) a sieťových licencií softvéru ako je napríklad Mathematica, Matlab, Gaussian a R. Každý zamestnanec a študent UMB môže po registrácii využívať výpočtovú kapacitu klastra a inštalovaný softvér pre výskumné úlohy a štúdium. Všetky miestnosti katedry matematiky sú vybavené počítačmi s pripojením na internet. Všetci akademickí pracovníci majú k dispozícií vlastný počítač s neobmedzeným prístupom k internetu, prostredníctvom univerzitnej knižnice aj prístup k matematickej a štatistickej časopiseckej literatúre z vydavateľstiev Elsevier, Springer, a ďalších vydavateľstiev, ako aj k databázam (napr. ISI Web of Knowledge, Scopus), a do MathSciNet-u.

 

Softvérové vybavenie

Katedra matematiky má k dispozícii 150 licencií štatistického programu SPSS, 101 licencií matematického systému MAPLE a 8 single licencií systému výpočtovej algebry Magma. Balík SPSS bol v roku 2011 v rámci projektu CaKS (podporovaného ŠF EÚ) aktualizovaný na verzie PASW Statistics 18 a PASW Modeller 13. Taktiež boli dokúpené single-user 4 licencie MATLABu. Na výučbu štatistických kurzov sa používa hlavne R - prostredie pre štatistické výpočty. V predmetoch zameraných na teóriu vyučovania matematiky sa využíva softvér Geogebra.

V počítačovej učebni katedry matematiky (učebňa č.237) je nainštalovaný softvér: IBM PASW Statistics 18, IBM PASW Modeller 13 for Windows (Statistical Package for Social Sciences), R – balík štatistických programov, Tinn-R, C a C++, programovacie jazyky, Maple 11, TeXnicCenter, GPL Ghostscript 8.54, GPL Ghostscript Fonts, GSview 4.8, GTK+ 2.8.18-1, MS Windows 7, Office 2010, Adobe Reader, PuTTY version 0.58.

b) Charakteristika informačného zabezpečenia študijného programu (prístup k študijnej literatúre podľa informačných listov predmetov), prístup k informačným databázam a ďalším informačným zdrojom, informačným technológiám a podobne).

Knižnično-informačné služby zabezpečuje Univerzitná knižnica Univerzity Mateja Bela na centrálnych pracoviskách na Tajovského 40 a 51, na dislokovaných pracoviskách na každej fakulte, aj formou čiastkových knižníc na jednotlivých katedrách. Univerzitná knižnica poskytuje absenčné, prezenčné, konzultačné, rešeršné, referenčné, kopírovacie služby a prístup na internet 54 hodín týždenne; online služby a prístup k elektronickým informačným zdrojom 24 hodín denne.

Knižničných fond obsahuje viac ako 277 000 vedeckých a odborných monografií, skrípt, vysokoškolských učebníc, zborníkov, encyklopédií, slovníkov a iných typov dokumentov. Akvizícia sa v spolupráci s pedagógmi riadi aktuálnymi študijnými a vedeckovýskumnými úlohami univerzity. Súčasťou fondu je 251 titulov periodík, z toho 120 zahraničných. Záverečné a kvalifikačné práce obhájené na univerzite sú od roku 2009 prístupné v elektronickej podobe. Viac ako 700 skrípt, vysokoškolských učebníc a učebných textov vydaných univerzitou je dostupných prostredníctvom Virtuálnej študovne UMB.

Univerzitná knižnica spravuje prístup do databáz z národných projektov – scientometrické databázy Web of Science, Scopus a plnotextové vedecké databázy ACM, ProQuest Central, ProQuest Ebook Central, ScienceDirect, SpringerLink, Springer Nature, Wiley Online Library. Z vlastných zdrojov podporuje prístup k plnotextovým databázam Cambridge Journals, Emerald a vzdelávacím videám na platforme HSTalks.

V Univerzálnej študovni na Tajovského 51 je prezenčne dostupných viac ako 16 500 knižných dokumentov a 134 titulov periodík. Vo fonde študovne sú zastúpené všetky študijné odbory. Otváracie hodiny študovne: pondelok – streda od 8.30 do 21.00 h, štvrtok – piatok od 8.30 do 16.00 h. Súčasťou študovne je Európske dokumentačné centrum. Študovňa spravuje depozit záverečných a kvalifikačných prác v tlačenej podobe.

Referát absenčných výpožičiek na Tajovského 40 je centrálnym strediskom absenčných služieb. Používateľom poskytuje na absenčnú výpožičku viac ako 87 000 knižných dokumentov. Otváracie hodiny: pondelok – piatok od 9.00 do 16.00 h. Pracovisko poskytuje medziknižničnú výpožičnú službu.

Študenti a pracovníci majú k dispozícii čiastkovú knižnicu na Katedre informatiky FPV UMB, ktorá obsahuje odbornú literatúru pre oblasť informatiky. Knižnica sprístupňuje študijnú literatúru, vysokoškolské učebnice a časopisy. Fond knižnice tvorí 733 titulov vrátane tých, na ktorých sa autorsky podieľali vyučujúci katedry v počte 69 titulov (z toho 14 za posledných 6 rokov). Priebežne knižnicu dopĺňame o nové tituly z odboru informatika pre zabezpečenie ŠP podľa odporúčaní vyučujúcich (r. 2015 – 1 prírastkov, r. 2016 – 8 prírastkov, r. 2017 – 5 prírastkov, r. 2018 – 4 prírastkov, r. 2019 – 12 prírastkov, r. 2020 – 7 prírastkov, r. 2021 – 26).

Knižnično-informačné služby zabezpečuje Univerzitná knižnica Univerzity Mateja Bela na centrálnych pracoviskách na Tajovského 40 a 51, na dislokovaných pracoviskách na každej fakulte, aj formou čiastkových knižníc na jednotlivých katedrách. Univerzitná knižnica poskytuje absenčné, prezenčné, konzultačné, rešeršné, referenčné, kopírovacie služby a prístup na internet 54 hodín týždenne; online služby a prístup k elektronickým informačným zdrojom 24 hodín denne.

Knižničných fond obsahuje viac ako 277 000 vedeckých a odborných monografií, skrípt, vysokoškolských učebníc, zborníkov, encyklopédií, slovníkov a iných typov dokumentov. Akvizícia sa v spolupráci s pedagógmi riadi aktuálnymi študijnými a vedeckovýskumnými úlohami univerzity. Súčasťou fondu je 251 titulov periodík, z toho 120 zahraničných. Záverečné a kvalifikačné práce obhájené na univerzite sú od roku 2009 prístupné v elektronickej podobe. Viac ako 700 skrípt, vysokoškolských učebníc a učebných textov vydaných univerzitou je dostupných prostredníctvom Virtuálnej študovne UMB.

Univerzitná knižnica spravuje prístup do databáz z národných projektov – scientometrické databázy Web of Science, Scopus a plnotextové vedecké databázy ACM, ProQuest Central, ProQuest Ebook Central, ScienceDirect, SpringerLink, Springer Nature, Wiley Online Library. Z vlastných zdrojov podporuje prístup k plnotextovým databázam Cambridge Journals, Emerald a vzdelávacím videám na platforme HSTalks.

V Univerzálnej študovni na Tajovského 51 je prezenčne dostupných viac ako 16 500 knižných dokumentov a 134 titulov periodík. Vo fonde študovne sú zastúpené všetky študijné odbory. Otváracie hodiny študovne: pondelok – streda od 8.30 do 21.00 h, štvrtok – piatok od 8.30 do 16.00 h. Súčasťou študovne je Európske dokumentačné centrum. Študovňa spravuje depozit záverečných a kvalifikačných prác v tlačenej podobe.

Referát absenčných výpožičiek na Tajovského 40 je centrálnym strediskom absenčných služieb. Používateľom poskytuje na absenčnú výpožičku viac ako 87 000 knižných dokumentov. Otváracie hodiny: pondelok – piatok od 9.00 do 16.00 h. Pracovisko poskytuje medziknižničnú výpožičnú službu.

Študenti a pracovníci katedry majú k dispozícii čiastkovú knižnicu na Katedre matematiky FPV UMB, ktorá obsahuje odbornú literatúru pre oblasť matematiky, štatistiky a didaktiky matematiky. Knižnica sprístupňuje študijnú literatúru, vysokoškolské učebnice a časopisy. Fond čiastkovej knižnice tvorí viac než 6600 titulov vrátane tých, na ktorých sa autorsky podieľali vyučujúci. Priebežne sa knižnicu dopĺňa o nové tituly z prestížnych svetových vydavateľstiev pre zabezpečenie ŠP podľa odporúčaní vyučujúcich (r. 2015 – 141 prírastkov, r. 2016 – 40 prírastkov, r. 2017 – 103 prírastkov, r. 2018 – 52 prírastkov, r. 2019 – 44 prírastkov, r. 2020 – 27 prírastkov). Prvá časť knižnice katedry (novšie knihy) je umiestnená v spoločenskej miestnosti pri sekretariáte katedry. Druhá a tretia časť knižnice (staršie knihy) sú v ďalších dvoch pracovniach.

c) Charakteristika a rozsah dištančného vzdelávania uplatňovaná v študijnom programe s priradením k predmetom. Prístupy, manuály e-learningových portálov. Postupy pri prechode z prezenčného na dištančné vzdelávanie.

Dištančná výučba je realizovaná najmä prostredníctvom pravidelných videokonferenčných online stretnutí podľa rozvrhu pre daný semester prostredníctvom aplikácie MS Teams. Každý vyučovaný predmet má v danom semestri vytvorený samostatný tím, ktorého členmi sú vyučujúci a študenti daného predmetu. Počas výučby sú okrem videokonferencie zvyčajne používané zdieľanie obrazovky, rozdelenie študentov v tíme do podskupín počas cvičení (breakout rooms), zdieľanie súborov a nástroj MS WhiteBoard. Súčasne s MS Teams je používaný LMS Moodle ako nástroj pre poskytovanie študijných materiálov vo forme učebných textov, zdrojových kódov, obrázkov, videí. Tiež slúži na priebežné a záverečné odovzdávanie zadaní študentov a poskytovanie kontroly formou testov a poskytovanie spätnej väzby študentom. Súčasťou výučby je aj možnosť konzultácií online alebo mailom.

Pri prednáškach a cvičeniach je tiež využívaná interaktívna tabuľa alebo eBeam pero, ktoré umožňujú študentom online zobrazovať rukou písaný text alebo kresby.

Študenti majú tiež online prístup cez ssh k serveru labs.fpv.umb.sk a cvičnému klastru pre paralelné výpočty. Počas cvičení je tiež využívaný portál repl.it, ktorý umožňuje súčasne viacerým študentom editovať spoločne zdrojový kód v rôznych programovacích jazykoch. V prípade potreby špeciálneho softvéru inštalovaného v počítačových učebniach majú študenti k týmto počítačom zabezpečený vzdialený prístup prostredníctvom aplikácie TeamViewer. Pri výučbe predmetov sú ďalej používané rôzne online prostredia ako napríklad Minecraft Education Edition a kde sa používa rôzny hardvér, sú použité rôzne simulátory, napríklad tinkercad.com, makecode.microbit.org, arcade.makecode.com a iné.

Študenti pracujúci na záverečných prácach majú možnosť zapožičania špeciálneho hardvéru, napríklad súprav pre VR, mikrokontorléroch a príslušenstva, didaktických pomôcok, robotických modelov a pod.

Dištančná výučba je realizovaná najmä prostredníctvom pravidelných videokonferenčných online stretnutí podľa rozvrhu pre daný semester prostredníctvom aplikácie MS Teams. Každý vyučovaný predmet má v danom semestri vytvorený samostatný tím, ktorého členmi sú vyučujúci a študenti daného predmetu. Počas výučby sú okrem videokonferencie zvyčajne používané zdieľanie obrazovky, zdieľanie súborov a nástroj MS WhiteBoard. Súčasne s MS Teams je používaný LMS Moodle ako nástroj pre poskytovanie študijných materiálov vo forme prednášok, učebných textov, videí a interaktívnych prvkov. Tiež slúži na priebežné a záverečné odovzdávanie zadaní študentov a poskytovanie kontroly formou testov a poskytovanie spätnej väzby študentom. Súčasťou výučby je aj možnosť konzultácií online alebo mailom.

d) Partneri vysokej školy pri zabezpečovaní vzdelávacích činností študijného programu a charakteristika ich participácie.

Tento študijný program zabezpečuje UMB samostatne.

Tento študijný program zabezpečuje UMB samostatne.

e) Charakteristika na možností sociálneho, športového, kultúrneho, duchovného a spoločenského vyžitia.

Univerzita neposkytuje študentom len vzdelanie v rôznych študijných programov. Poskytuje študentom možnosti rôzneho kultúrneho, športového, či duchovného vyžitia. Súčasťou univerzity je niekoľko športových klubov, umeleckých súborov, študenti majú možnosť využívať športoviská univerzity. Pri univerzite pôsobí tiež Univerzitné pastoračné centrum. Všetky informácie k uvedeným možnostiam je možné nájsť na webovom sídle univerzity.

link: https://www.umb.sk/studium/student/volny-cas/

link: http://upcbb.sk/o-upc/kto-sme/

Univerzita neposkytuje študentom len vzdelanie v rôznych študijných programov. Poskytuje študentom možnosti rôzneho kultúrneho, športového, či duchovného vyžitia. Súčasťou univerzity je niekoľko športových klubov, umeleckých súborov, študenti majú možnosť využívať športoviská univerzity. Pri univerzite pôsobí tiež Univerzitné pastoračné centrum. Všetky informácie k uvedeným možnostiam je možné nájsť na webovom sídle univerzity, linky: https://www.umb.sk/studium/student/volny-cas/, http://upcbb.sk/o-upc/kto-sme/.

f) Možnosti a podmienky účasti študentov študijného programu na mobilitách a stážach (s uvedením kontaktov), pokyny na prihlasovanie, pravidlá uznávania tohto vzdelávania.

Všetky informácie súvisiace s mobilitami, sú uvedené na webovom sídle fakulty.

link: https://www.fpv.umb.sk/medzinarodne-vztahy/mobility-erasmus/

Na každej katedre je koordinátor pre mobility študentov, ktorý poskytuje študentom prvotné informácie o možnostiach mobilít a usmerňuje ich ďalšie činnosti súvisiace s vybavovaním si formálnych záležitostí.

link: https://www.fpv.umb.sk/medzinarodne-vztahy/mobility-erasmus/koordinatori-programu-erasmus.html

Všetky informácie súvisiace s mobilitami, sú uvedené na webovom sídle fakulty, link: https://www.fpv.umb.sk/medzinarodne-vztahy/mobility-erasmus/.

Na každej katedre je koordinátor pre mobility študentov, ktorý poskytuje študentom prvotné informácie o možnostiach mobilít a usmerňuje ich ďalšie činnosti súvisiace s vybavovaním si formálnych záležitostí, link: https://www.fpv.umb.sk/medzinarodne-vztahy/mobility-erasmus/koordinatori-programu-erasmus.html.

V uplynulých rokoch sa študenti ŠP Učiteľstvo matematiky zúčastňovali študijných pobytov v Českej republike (Praha, 2017), v Španielsku (Oviedo, 2020 a Murcia, 2022) a vo Fínsku (2022).

9. Požadované schopnosti a predpoklady uchádzača o štúdium študijného programu
a) Požadované schopnosti a predpoklady potrebné na prijatie na štúdium.

Základnou podmienkou potrebnou pre prijatie je úspešné ukončenie strednej školy vykonaním maturitnej skúšky. Maturitná skúška z matematiky a informatiky je výhodou, nie však podmienkou.

Možnosti a podmienky prijatia na štúdium, ako aj sylaby pre prijímacie konanie na jednotlivé študijné programy na nasledujúci akademický rok sú súčasťou dokumentu: Možnosti a podmienky prijatia na štúdium, https://www.fpv.umb.sk/studium/pre-uchadzaca/podmienky-prijatia-na-studia-v-roku-2021-2022/

 

V prípade konania písomnej prijímacej skúšky sa vedomosti uchádzača a jeho schopnosti aplikovať poznatky na riešenie problémov overujú písomnou prijímacou skúškou a sú anonymne a objektívne vyhodnocované. Písomná skúška má formu testu s možnosťou výberu odpovede a spravidla trvá 60 minút. Pozostáva z úloh:

• z vybraných oblastí stredoškolskej matematiky: kombinatorika (permutácie, variácie, kombinácie), analytická geometria (všeobecný a smernicový tvar rovnice priamky, parametrické vyjadrenie priamky, rovnica kružnica, dotyčnica kružnice, vzájomná poloha priamok a kružníc), výroková logika;

• zo stredoškolskej informatiky (v rozsahu štandardov predmetov pre gymnáziá);

• z programovania (v rozsahu štandardov predmetov pre gymnáziá).

 

Možnosti a podmienky prijatia na štúdium, ako aj sylaby pre prijímacie konanie na jednotlivé študijné programy na nasledujúci akademický rok sú súčasťou dokumentu Možnosti a podmienky prijatia na štúdium v AR 2022/23.

link na aktuálny dokument: https://www.fpv.umb.sk/studium/pre-uchadzaca/podmienky-prijatia-na-studia-v-roku-2022-2023/

Základnou podmienkou potrebou pre prijatie je úspešné ukončenie strednej školy vykonaním maturitnej skúšky. Maturitná skúška z matematiky je výhodou.

Možnosti a podmienky prijatia na štúdium, ako aj sylaby pre prijímacie konanie na jednotlivé študijné programy na nasledujúci akademický rok sú súčasťou dokumentu Možnosti a podmienky prijatia na štúdium v AR 22/23

link na aktuálny dokument: https://www.fpv.umb.sk/studium/pre-uchadzaca/podmienky-prijatia-na-studia-v-roku-2022-2023/

b) Postupy prijímania na štúdium.

Postupy a požiadavky pre prijímacie konanie sú zadefinované v Študijnom poriadku FPV UMB.

link: https://www.fpv.umb.sk/studium/pre-studenta/studijny-poriadok-a-ine-dokumenty/studijny-poriadok.html

Postupy a požiadavky pre prijímacie konanie sú zadefinované v Študijnom poriadku FPV UMB.

link: https://www.fpv.umb.sk/studium/pre-studenta/studijny-poriadok-a-ine-dokumenty/studijny-poriadok.html.


V prípade konanie písomných prijímacích skúšok sú výsledky tohto konania zverejňované na webovom sídle fakulty v deň konania prijímacích skúšok.

Uchádzačom, ktorí splnili stanovené podmienky na prijatie na štúdium, je zaslané rozhodnutie o prijatí na štúdium s ďalšími relevantnými dokumentami. Výsledky prijímacieho konania sú súčasťou akademického informačného systému.

c) Výsledky prijímacieho konania za posledné obdobie.

V prípade konania písomných prijímacích skúšok sú výsledky tohto konania zverejňované na webovom sídle fakulty v deň konania prijímacích skúšok.

Uchádzačom, ktorí splnili stanovené podmienky na prijatie na štúdium, je zaslané rozhodnutie o prijatí na štúdium s ďalšími relevantnými dokumentami. Výsledky prijímacieho konania sú súčasťou akademického informačného systému.

V poslednom období boli na UMB na bakalárske štúdium prijatí všetci uchádzači, ktorí splnili podmienky na prijatie.

10. Spätná väzba na kvalitu poskytovaného vzdelávania
a) Postupy monitorovania a hodnotenia názorov študentov na kvalitu študijného programu.

1. Spätná väzba od poslucháčov v jednotlivých predmetoch: Spätnú väzbu získavame rôznymi spôsobmi s cieľom

zlepšiť kvalitu predmetu v ďalšom akademickom roku (životný cyklus predmetu). Tu máme na mysli adresnú priebežnú

bezprostrednú reakciu na konkrétne metódy a vzdelávací obsah a tiež anonymné alebo osobné zhodnotenie predmetu

študentami (podľa ich vôle). Takáto cielená spätná väzba (priebežná alebo na záver predmetu) je účinná metóda na

zvýšenie kvality vzhľadom na dosiahnutie vzdelávacích cieľov.

Rozhovormi so študentami priebežne zisťujeme silné a slabé stránky (problémy), ktoré sa vyskytnú v priebehu štúdia.

Vážime si, že sú študenti otvorení, nemajú obavu s nami hovoriť a upozorniť nás na slabé miesta. Máme za to, že

problematické miesta je najlepšie odstrániť v čase ich vzniku. Preto tento druh spätnej väzby považujeme za účinný

spôsob na dosiahnutie kvality pri realizácii študijného programu.

Postupy monitorovania a hodnotenia na úrovni fakulty:

2. Na univerzite sa každoročne uskutočňuje na fakultách sociologické opytovanie zamerané na hodnotenie študijných programov, ktoré sa realizuje po ukončení štátnych skúšok končiacimi absolventmi 1. a 2. stupňa štúdia. Sleduje sa zistenie súhrnného pohľadu na priebeh celého štúdia, obsah študijného programu a podmienky vytvorené na jeho zabezpečenie. Anketa bola realizovaná anonymne vyplnením anketového lístka študentami po úspešnom absolvovaní štátnej skúšky. Následne sú anketové lístky spracované v softvéri TAP.

Anketa sa vyhodnocuje na úrovni univerzity a výsledky sú súčasťou Správy o pedagogickej činnosti UMB. Na úrovni fakulty je anketa analyzovaná podrobne, kde sa sleduje trend v hodnotení položených otázok v priebehu niekoľkých rokov spätne za každý realizovaný študijný program. Následne sa prijímajú opatrenia na úrovni fakulty a katedry, ktoré prispejú k zlepšeniu daného ukazovateľa. Výsledku ankety sú prezentované na kolégiu dekana a sú súčasťou Správy o pedagogickej činnosti FPV UMB.

3. Ďalšou anketou, ktorá sa realizuje na univerzite je anketa zameraná na hodnotenie pedagógov. Cieľom ankety je získať od študentov spätnú väzbu na kvalitu výučby vybraným pedagógom, spôsob jej zabezpečenia zo strany pedagóga, jeho prístup k výučbe a k hodnoteniu študentov. V rámci ankety majú študenti tiež možnosť otvorenej odpovede, kde môže vyjadriť svoj názor na pedagóga, jeho prácu, prípadne uviesť svoju nespokojnosť. Anketa je anonymná a robí sa prostredníctvom akademického informačného systému AIS. Každý pedagóg má prístup k výsledkom ankety týkajúcej sa jeho osoby, vedúci katedry má k dispozícii výsledky ankety všetkých pracovníkov katedry. Prípadne nedostatky a výhrady sa riešia na úrovni katedry v súčinnosti s prodekanom pre pedagogickú činnosť.


1. Na univerzite sa každoročne uskutočňuje na fakultách sociologické opytovanie zamerané na hodnotenie študijných programov, ktoré sa realizuje po ukončení štátnych skúšok končiacimi absolventmi 1. a 2. stupňa štúdia. Sleduje sa zistenie súhrnného pohľadu na priebeh celého štúdia, obsah študijného programu a podmienky vytvorené na jeho zabezpečenie. Anketa je realizovaná anonymne vyplnením anketového lístka študentami po úspešnom absolvovaní štátnej skúšky. Následne sú anketové lístky spracované v softvéri TAP.

Anketa sa vyhodnocuje na úrovni univerzity a výsledky sú súčasťou Správy o pedagogickej činnosti UMB. Na úrovni fakulty je anketa analyzovaná podrobne, kde sa sleduje trend v hodnotení položených otázok v priebehu niekoľkých rokov spätne za každý realizovaný študijný program. Následne sa prijímajú opatrenia na úrovni fakulty a katedry, ktoré prispejú k zlepšeniu daného ukazovateľa. Výsledku ankety sú prezentované na kolégiu dekana a sú súčasťou Správy o pedagogickej činnosti FV UMB.

2. Ďalšou anketou, ktorá sa realizuje na univerzite je anketa zameraná na hodnotenie pedagógov. Cieľom ankety je získať od študentov spätnú väzbu na kvalitu výučby vybraným pedagógom, spôsob jej zabezpečenia zo strany pedagóga, jeho prístup

k výučbe a k hodnoteniu študentov. V rámci ankety majú študenti tiež možnosť otvorenej odpovede, kde môžu vyjadriť svoj názor na pedagóga, jeho prácu, prípadne uviesť svoju nespokojnosť. Anketa je anonymná a robí sa prostredníctvom akademického informačného systému AIS. Každý pedagóg má prístup k výsledkom ankety týkajúcej sa jeho osoby, vedúci katedry má k dispozícii výsledky ankety všetkých pracovníkov katedry. Prípadné nedostatky a výhrady sa riešia na úrovni katedry

v súčinnosti s prodekanom pre pedagogickú činnosť.

b) Výsledky spätnej väzby študentov a súvisiace opatrenia na zvyšovania kvality študijného programu.

Výsledky ankety hodnotenia pedagógov študentami sa archivujú v akademickom informačnom systéme.

Výsledky ankety hodnotenia pedagógov študentami sa archivujú v akademickom informačnom systéme.

c) Výsledky spätnej väzby absolventov a súvisiace opatrenia na zvyšovania kvality študijného programu.

Výsledky ankety hodnotenia kvality študijných programov absolventami sú súčasťou Správy o pedagogickej činnosti na úrovni univerzity ako aj na úrovni fakulty.

Výsledky ankety hodnotenia kvality študijných programov absolventmi sú súčasťou Správy o pedagogickej činnosti na úrovni univerzity ako aj na úrovni fakulty.

11. Odkazy na ďalšie relevantné vnútorné predpisy a informácie týkajúce sa štúdia alebo študenta študijného programu
(napr. sprievodca štúdiom, ubytovacie poriadky, smernica o poplatkoch, usmernenia pre študentské pôžičky a podobne).

Študijný poriadok FPV UMB

https://www.fpv.umb.sk/studium/pre-studenta/studijny-poriadok-a-ine-dokumenty/studijny-poriadok.html

Sprievodca štúdiom

https://www.fpv.umb.sk/studium/pre-studenta/studijny-poriadok-a-ine-dokumenty/sprievodca-studiom.html

Sprievodca štúdiom pre študentov so špecifickými potrebami

https://www.fpv.umb.sk/studium/pre-studenta/studijny-poriadok-a-ine-dokumenty/sprievodca-studiom-pre-studentov-so-specifickymi-potrebami.html

SMERNICA č. 9/2021 o záverečných, rigoróznych a habilitačných prácach na UMB v Banskej Bystrici

https://www.fpv.umb.sk/studium/pre-studenta/zaverecne-prace-a-statne-skusky.html

Disciplinárny poriadok Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici pre študentov

https://www.fpv.umb.sk/studium/pre-studenta/studijny-poriadok-a-ine-dokumenty/disciplinarny-poriadok.html

Smernica o školnom a poplatkoch spojených so štúdiom a udeľovaním vedecko-pedagogických titulov na aktuálny akademický rok

https://www.fpv.umb.sk/studium/skolne-a-poplatky-spojene-so-studiom/

Štipendijný poriadok FPV UMB

https://www.fpv.umb.sk/studium/stipendia/stipendijny-poriadok.html