Opis študijného programu
Študijný program 22nMaTe_m - učiteľstvo matematiky a učiteľstvo techniky
Štúdium stupeň - II. - úplný vysokoškolský, forma - denná, typ - učiteľské štúdium
Názov vysokej školy Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici
Sídlo vysokej školy Národná 12, 974 01 Banská Bystrica
Názov fakulty Fakulta prírodných vied
Sídlo fakulty Tajovského 40, 97401 Banská Bystrica
Orgán vysokej školy na schvaľovanie študijného programu:
Rada pre vnútorný systém kvality UMB Rada kvality FPV UMB
Dátum schválenia študijného programu alebo úpravy študijného programu:
02.06.2022
Dátum ostatnej zmeny opisu študijného programu:
03.10.2023
1. Základné údaje o študijnom programe
a) Názov študijného programu a číslo podľa registra študijných programov.
učiteľstvo matematiky (v kombinácii) / 100519
Učiteľstvo techniky (v kombinácii) / 103042
b) Stupeň vysokoškolského štúdia a ISCED-F kód stupňa vzdelávania.
2. stupeň / 767 - magisterský študijný program (II. stupeň)
c) Miesto/-a uskutočňovania študijného programu.
Fakulta prírodných vied Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici, Tajovského 40, Banská Bystrica
d) Názov a číslo študijného odboru, v ktorom sa absolvovaním študijného programu získa vysokoškolské vzdelanie, alebo kombinácia dvoch študijných odborov, v ktorých sa absolvovaním študijného programu získa vysokoškolské vzdelanie, ISCED-F kódy odboru/ odborov.
Pedagogická veda - 0111
7605 Učiteľstvo a pedagogické vedy / 0114 Príprava pre učiteľov s predmetovou špecializáciou
e) Typ študijného programu: akademicky orientovaný, profesijne orientovaný; prekladateľský, prekladateľský kombinačný (s uvedením aprobácií); učiteľský, učiteľský kombinačný študijný program (s uvedením aprobácií); umelecký, inžiniersky, doktorský, príprava na výkon regulovaného povolania, spoločný študijný program, interdisciplinárne štúdiá.
akademicky orientovaný / učiteľstvo biológie, učiteľstvo fyziky, učiteľstvo geografie, učiteľstvo chémie, učiteľstvo informatiky, učiteľstvo techniky, učiteľstvo praktickej prípravy, učiteľstvo slovenského jazyka a literatúry, učiteľstvo anglického jazyka a literatúry, učiteľstvo nemeckého jazyka a literatúry, učiteľstvo histórie, učiteľstvo pedagogiky, učiteľstvo psychológie, učiteľstvo telesnej výchovy
f) Udeľovaný akademický titul pred menom.
Mgr.
g) Forma štúdia.
denná
i) Jazyk alebo jazyky, v ktorých sa študijný program uskutočňuje.
slovenský
j) Štandardná dĺžka štúdia vyjadrená v akademických rokoch.
2 roky
k) Kapacita študijného programu (plánovaný počet študentov), skutočný počet uchádzačov a počet študentov.
20 / 7 / 5
5/2/2
2. Profil absolventa a ciele vzdelávania
a) Vysoká škola popíše ciele vzdelávania študijného programu ako schopnosti študenta v čase ukončenia študijného programu a hlavné výstupy vzdelávania.

Absolvent magisterského štúdia učiteľstva matematiky si osvojí poznatky z metodológie matematiky, ktoré mu umožnia vyučovať ju na druhom stupni základných škôl a na všetkých typoch stredných škôl. Okrem matematických disciplín zameraných na zvládnutie ich metodológie získa vedomosti aj z dejín matematiky a jej vyučovania.

V rámci pedagogických praxí si osvojí praktické zručnosti učiteľa matematiky a schopnosť viesť príslušnú pedagogickú dokumentáciu. Je pripravený realizovať a vyhodnocovať jednoduché pedagogické experimenty. Absolvent sa vie plnohodnotne zapájať do mimoškolských aktivít súvisiacich s matematikou, viesť matematické krúžky a pripravovať žiakov na matematické súťaže. Pozná špecifiká práce s nadanými aj neprospievajúcimi žiakmi. Má schopnosť spracovať pod vedením školiteľa diplomovú prácu.

Najlepší študenti sú pripravení pokračovať v doktorandskom stupni štúdia Teórie vyučovania matematiky.

Vedomosti:

Absolvent

· ovláda metodológiu jednotlivých matematických disciplín školskej matematiky,

· pozná didaktické princípy vyučovania matematiky,

· je schopný organizovať mimoškolské aktivity v matematike,

· orientuje sa v historických kontextoch vývoja matematiky,

· ovláda základy matematickej štatistiky potrebné na jednoduchšie analýzy dátových súborov,

· pozná princípy písania odborného textu,

· pozná princípy designu a vyhodnocovania pedagogického experimentu,

· študent ovláda základnú odbornú pedagogickú terminológiu a obsahové zameranie oblastí z odboru pedagogika na pozadí významu

štúdia pedagogiky, významu edukácie pre človeka a spoločnosť, ako aj vzťahu pedagogiky k iným príbuzným vedám,

· ovláda základné odborné kategórie a pojmy didaktického systému,

· pozná a chápe koncept inštitucionálneho vzdelávania v širších sociálnych súvislostiach,

· ovláda základnú odbornú terminológiu a obsahové zameranie oblastí všeobecnej a vývinovej psychológie, ako aj základných

psychologických disciplín,

· ovláda základné pojmy z oblasti sociálnej psychológie,

· orientuje sa v odbornej literatúre, vie rozlíšiť a diferencovať jednotlivé vývinové štádiá so zameraním na obdobia mladšieho školského

veku a dospievania,

· vie zdôvodniť podstatu niektorých sociálno-psychologických fenoménov (By-stander effect, asertivita vs. manipulatívne správanie,

rodové stereotypy, konformizmus a tlak skupiny, predsudky, chyby sociálnej percepcie a pod),

· orientuje sa v systéme psycho-didaktických premenných v širších edukačných súvislostiach, v požiadavkách kompetenčného profilu

profesijného štandardu začínajúceho učiteľa, v trendoch modernej didaktiky.

Zručnosti:

Absolvent

· vie riešiť široký rozsah úloh školskej matematiky, vrátane náročných a netradičných úloh,

· vie pracovať s nadanými aj neprospievajúcimi žiakmi,

· je schopný používať online platformy pre vyučovanie,

· vie pripraviť, realizovať a vyhodnotiť pedagogický proces v matematike,

· dokáže viesť pedagogickú dokumentáciu,

· je schopný pod vedením školiteľa orientovať sa v danej problematike, vyhľadávať zdroje, spracovávať získané informácie a na základe

nich a vlastnej tvorivej činnosti dokáže napísať diplomovú prácu v požadovanej kvalite i rozsahu,

· vie aplikovať teoretické poznatky a poznatky o výskumných metódach pri formulovaní výskumných edukačných problémov,

· vie aplikovať výsledky publikovaných výskumov,

· vie aplikovať základné spracovanie údajov a elementárnu štatistickú analýzu,

· je schopný aktívne používať pedagogickú terminológiu, analyzovať a reflektovať na pedagogické aspekty edukácie,

· vie aplikovať rozdielnosť teoretických poznatkov zo všeobecnej psychológie a vývinovej psychológie a pedagogiky tak, aby tvorili základ

jeho edukačného pôsobenia,

· dokáže posúdiť vhodnosť stratégií a metód edukačného pôsobenia vzhľadom na všeobecno-psychologické zákonitosti a vývinové

obdobia mladšieho školského veku a dospievania,

· rozumie významu edukácie pre človeka, pre spoločnosť, v kontexte študijného odboru a aplikuje poznatky všeobecnej pedagogiky vo

svojom študijno-profesijnom vývine.

Kompetencie

· samostatnosť pri analyzovaní a riešení problémov a samostatnosť v organizovaní svojej práce učiteľa matematiky a práce žiakov,

· schopnosť primeraného prístupu k žiakom, schopnosť empatie, trpezlivosti, vnútornej stability, spoľahlivosti,

· schopnosť pracovať v tíme pre dosiahnutie stanovených cieľov vybraných projektov a schopnosť motivovať ľudí,

· zodpovednosť za svoj osobnostný rozvoj,

· schopnosť funkčného myslenia, zovšeobecnenia a práce s abstraktnými štruktúrami,

· predstavivosť, schopnosť riešiť geometrické úlohy,

· pripravenosť navrhovať, analyzovať a vyhodnocovať pedagogické experimenty,

· schopnosť posúdiť vhodnosť stratégií, procedúr a metód vo vzťahu k výskumnému problému, ako aj reálnu dosiahnuteľnosť výskumných

cieľov.

Absolvent magisterského študijného programu Učiteľstvo techniky (v kombinácii) je spôsobilý pôsobiť ako učiteľ predmetu Technika v nižšom strednom vzdelávaní. Jeho ďalšie uplatnenie je možné aj pre indikované povolania: učiteľ v základných školách, metodik v oblasti výchovy a vzdelávania, iný pedagogický a odborný pracovník vo výchove a vzdelávaní inde neuvedený, riadiaci pracovník (manažér) strediska voľného času.

Absolvent v rámci daného štúdia nadobudne prioritne z jadra profilových predmetov tvoriacich odporúčaný študijný plán nadväzujúce vedomosti, zručnosti a návyky v špecializácii Učiteľstvo techniky, ktorých rozsah je podrobne špecifikovaný v jednotlivých informačných listoch predmetov. Absolvent je zorientovaný v odbore, jeho obsahu, predmetovej didaktike ale chápe i širšie súvislosti výchovy a vzdelávania. Ovláda obsah disciplín svojej špecializácie, princípy jeho štruktúry, je oboznámený s metodológiou produkcie obsahu odboru a jeho širšími kultúrnymi a sociálnymi súvislosťami. S týmto obsahom dokáže narábať ako s produktom vedeckej činnosti, a v tomto kontexte ho dokáže projektovať pre didaktické zámery a účely. Okrem zvládnutia učiteľskej spôsobilosti (projektovania, realizácie a reflexie v školskej triede - odbornej učebni) je schopný participovať na vývoji metodických materiálov a pedagogických dokumentov pre výučbu v predmete Technika. Získa vedomosti aj o právnych, etických aspektoch organizácie školskej práce a školského manažmentu.

Vedomosti, zručnosti a kompetencie absolventa magisterského študijného programu Učiteľstvo techniky v kombinácii predmetov, spĺňajú požiadavky profesijného štandardu začínajúceho pedagogického zamestnanca. Profil absolventa zahŕňa najdôležitejšie vedomosti, zručnosti a kompetencie, ktoré musí absolvent študijného programu Učiteľstvo techniky v kombinácii predmetov získať.

Vedomosti:

- ovláda problematiku pedagogickej práce v kontexte diverzity vzdelávanej populácie,

- pozná obsah, didaktiku, metodológiu svojej predmetovej disciplíny a medzipredmetové vzťahy,

- disponuje rozsiahlym vedeckým poznaním v profilových vzdelávacích oblastiach alebo špecializáciách jeho pôsobenia (Teória a prax didaktiky techniky, Pedagogická prax),

- pozná teoretické a praktické súvislosti didaktiky techniky, s ohľadom na projektovanie výučby v školskej triede - odbornej učebni (dielni),

- pozná aktuálne trendy a inovácie v súčasnej didaktike technického vzdelávania,

- pozná aktuálne pedagogické dokumenty (ŠVP, ŠkVP, UO, štandardy) a prácu s nimi,

- orientuje sa v systéme výchovy a vzdelávania SR, v právnych predpisoch, technických normách (BOZP) a kurikulárnych kontextoch výkonu učiteľskej profesie,

- disponuje a pozná didaktické zásady, vyučovacie metódy a organizačné formy podporujúce aktívne učenie sa žiakov v technickom vzdelávaní,

- pozná moderné koncepcie vyučovacieho procesu na podporu a rozvoj gramotnosti žiakov,

- pozná zásady efektívnej práce a komunikácie so žiakmi, rodičmi, kolegami a vedením,

- vie vymenovať metodické pokyny týkajúce sa kontroly, hodnotenia a klasifikácie žiakov vo vyučovacom procese súčasnej školy,

- pozná metodológiu výskumu a vývoja v oblasti pedagogickej praxe,

- vie zdôvodniť potrebu sebavzdelávania a kariérneho rozvoja (možnosti kariérneho rastu).

Zručnosti:

- dokáže samostatne projektovať a realizovať výučbu v predmete Technika na úrovni nižšieho stredného vzdelávania,

- má zručnosti a základné praktické skúsenosti s rozvíjaním kľúčových kompetencií žiakov,

- má základné praktické skúsenosti s podporou rozvoja (technickej, prírodovednej, informačnej a.i.) gramotnosti žiakov,

- vie určiť, navrhnúť a zdôvodniť taxonómie cieľov v jednotlivých oblastiach (kognitívnej, psychomotorickej afektívnej) úrovne učenia sa žiakov v predmete Technika,

- má základné praktické skúsenosti s výberom základného a rozvíjajúceho učiva v kontexte s edukačnými cieľmi a individuálnymi potrebami žiakov,

- má skúsenosti s využívaním a aplikáciou materiálnych a technických prostriedkov vo vyučovaní,

- vie efektívne využívať informačné a komunikačné technológie na podporu vyučovacieho procesu v predmete Technika,

- má základné praktické skúsenosti s reflexiou skutočného učenia sa (pedagogická prax na ZŠ školách),

- vie si stanoviť ciele svojho profesijného rozvoja a stotožniť sa s nevyhnutnosťou celoživotne sa vzdelávať,

- vie používať metódy výskumu a vedomosti v oblasti metodológie, čo vytvára predpoklady pre ich využitie v záverečnej (magisterskej) práci, ale i pokračovať v štúdiu na 3. stupni vysokoškolského štúdia resp. možnosti vykonať rigoróznu skúšku a obhájiť rigoróznu prácu (PaedDr.). 

Kompetencie:

- vie riešiť odborné úlohy, koordinovať čiastkové činnosti a niesť zodpovednosť za výsledky tímu,

- stotožní sa s profesijnou rolou a školou,

- vie sa sociálne angažovať, rozvíjať spoločenské akceptované občianske postoje a pozitívny postoj k svojej profesii,

- vie uplatňovať primeraný spôsob pedagogického hodnotenia a evalvácie,

- vie efektívne komunikovať a kooperovať s externým prostredím,

- vie efektívne pracovať ako člen skupiny, riadiť jednotlivcov ale i tím ľudí,

- vie byť pripravený na výkon svojej profesie, ďalšie vzdelávanie a profesijný rozvoj.

b) Vysoká škola indikuje povolania, na výkon ktorých je absolvent v čase absolvovania štúdia pripravený a potenciál študijného programu z pohľadu uplatnenia absolventov.

2341002 Učiteľ druhého stupňa základnej školy

2330001 Učiteľ akademických (všeobecnovzdelávacích) predmetov strednej školy

2310004 Vysokoškolský učiteľ - asistent

2341002 Učitelia v základných školách

2359999 Iný pedagogický a odborný pracovník vo výchove a vzdelávaní inde neuvedený

351002 Metodik v oblasti výchovy a vzdelávania

1431006 Riadiaci pracovník (manažér) strediska voľného času

c) Relevantné externé zainteresované strany, ktoré poskytli vyjadrenie alebo súhlasné stanovisko k súladu získanej kvalifikácie so sektorovo-špecifickými požiadavkami na výkon povolania.

Gymnázium Jozefa Gregora Tajovského, Tajovského 25, 974 01 Banská Bystrica (Mgr. Katarína Magyarová)

Základná škola, Spojová 14, 974 04 Banská Bystrica (Mgr. Daniela Krajanová)

Základná škola, Spojová 14, 97404 Banská Bystrica, PaedDr. Eva Kulfasová       

Základná škola Moskovská 2, 974 04 Banská Bystrica, Mgr. Otto Vincze

3. Uplatniteľnosť
a) Hodnotenie uplatniteľnosti absolventov študijného programu.

Koeficient uplatniteľnosti absolventov v študijnom programe Učiteľstvo techniky (v kombinácii), ktorý vychádza z najnovších údajov Štatistického úradu a našich interných prieskumov sa pohybuje nad hranicou 91 % čo znamená, že väčšina absolventov našlo svoje uplatnenie v praxi. Keďže absolventi predkladaného ŠP získavajú plnú pedagogickú spôsobilosť pre vyššie stredné vzdelávanie v prislúchajúcich predmetových zameraniach, uplatňujú sa v zmysle platných legislatívnych dokumentov ako pedagogickí zamestnanci hlavne v pozícii učiteľa. V neziskovom sektore v pozícii pracovníka s mládežou alebo animátora voľnočasových aktivít, ale tiež v komerčnej alebo súkromnej sfére a podnikateľskom sektore.

Absolventi Mgr. stupňa učiteľstva matematiky v kombinácii sa uplatnili pri vyučovaní matematiky na druhom stupni základných škôl a na všetkých typoch stredných škôl. Dokázali sa pritom plnohodnotne zapájať do mimoškolských aktivít súvisiacich s matematikou, viesť matematické krúžky a pripravovať žiakov na matematické súťaže.

b) Prípadne uviesť úspešných absolventov študijného programu.

Mgr. Miroslav Blšák, učiteľstvo informatiky a učiteľstvo matematiky, 2021

Mgr. Miriama Repková, učiteľstvo biológie a učiteľstvo matematiky, 2021

Mgr. Erik Bayerl, PhD., učiteľstvo fyziky a učiteľstvo matematiky, 2013

Mgr. Vladimír Kobza, PhD., učiteľstvo geografie a učiteľstvo matematiky, 2013

RNDr. Matúš Dirbák, PhD., učiteľstvo fyziky a učiteľstvo matematiky, 2007

Mgr. Jozef ŠAJŠA - riaditeľ školy, Základná škola s materskou školou, Kpt. Nálepku 878, Pohorelá

Mgr. Marta MELICHEROVÁ- riaditeľ školy, Základná škola, Moskovská 2, Banská Bystrica

PaedDr. Peter ZLEVSKÝ - riaditeľ školy, Základná škola Golianova 8, Banská Bystrica

c) Hodnotenie kvality študijného programu zamestnávateľmi (spätná väzba).

Hodnotenie kvality študijného programu bolo vykonané oslovenými zamestnávateľmi, ktorí vypracovali hodnotiace správy, ktoré tvoria prílohu k akreditačnému spisu.

Hodnotenie kvality študijného programu bolo vykonané oslovenými zamestnávateľmi, ktorí vypracovali hodnotiace správy, ktoré tvoria prílohu k akreditačnému spisu.

4. Štruktúra a obsah študijného programu
a) Vysoká škola popíše pravidlá na utváranie študijných plánov v študijnom programe.

Pravidlá na utváranie študijných plánov v študijnom programe sú presne definované v Smernici č. 1/2021 Vytváranie, úprava a schvaľovanie študijných programov a podávanie žiadostí Slovenskej akreditačnej agentúre pre vysoké školstvo.


Pravidlá na utváranie študijných plánov v študijnom programe sú presne definované v Smernici č. 1/2021 Vytváranie, úprava a schvaľovanie študijných programov a podávanie žiadostí Slovenskej akreditačnej agentúre pre vysoké školstvo.


b) Vysoká škola zostaví odporúčané študijné plány pre jednotlivé cesty v štúdiu.

Odporúčaný študijný plán pre daný študijný program je vložený v systéme AIS.

Odporúčaný študijný plán pre daný študijný program je vložený v systéme AIS.

c) V študijnom pláne spravidla uvedie:

Odporúčaný študijný plán pre daný študijný program spolu s informačnými listami je vložený v systéme AIS.


Odporúčaný študijný plán pre daný študijný program spolu s informačnými listami je vložený v systéme AIS.


d) Vysoká škola uvedie počet kreditov, ktorého dosiahnutie je podmienkou riadneho skončenia štúdia a ďalšie podmienky, ktoré musí študent splniť v priebehu štúdia študijného programu a na jeho riadne skončenie, vrátane podmienok štátnych skúšok, pravidiel na opakovanie štúdia a pravidiel na predĺženie, prerušenie štúdia.
120
120
e) Vysoká škola pre jednotlivé študijné plány uvedie podmienky absolvovania jednotlivých častí študijného programu a postup študenta v študijnom programe v štruktúre:

Spoločný základ (učiteľský / translatologický)

Počet kreditov za povinné predmety: 46 (z toho 20 kreditov za štátnu skúšku)

z toho za pedagogickú prax: 16 (tj. 8 kreditov / za každý aprobačný predmet)

Počet kreditov za povinne voliteľné predmety: 6

Počet kreditov za výberové predmety: 6

Aprobácia (učiteľstvo matematiky)

Počet kreditov za povinné predmety: 13

Počet kreditov za povinne voliteľné predmety: 12

Počet kreditov za výberové predmety: 6


Poznámka: Učiteľský študijný program je tvorený tromi zložkami – spoločný (učiteľský) základ, 1. aprobácia, 2. aprobácia. Chýbajúci počet kreditov do celkového počtu 120 kreditov pre magisterský študijný program prislúcha 2. aprobácii.

Spoločný základ (učiteľský / translatologický)

Počet kreditov za povinné predmety:  46 (z toho 20 kreditov za štátnu skúšku)

z toho za pedagogickú prax: 16 (tj. 8 kreditov / za každý aprobačný predmet)

Počet kreditov za povinne voliteľné predmety:  6

Počet kreditov za výberové predmety:  6


Aprobácia

Počet kreditov za povinné predmety:  13

Počet kreditov za povinne voliteľné predmety:  12

Počet kreditov za výberové predmety:  6


Poznámka: Učiteľský študijný program je tvorený tromi zložkami – spoločný (učiteľský) základ, 1. aprobácia, 2. aprobácia. Chýbajúci počet kreditov do celkového počtu 120 kreditov pre magisterský študijný program prislúcha 2. aprobácii. 

f) Vysoká škola popíše pravidlá pre overovanie výstupov vzdelávania a hodnotenie študentov a možnosti opravných postupov voči tomuto hodnoteniu.

Podmienky a pravidlá pre úspešný priebeh štúdia a jeho absolvovanie, podmienky pre absolvovanie štátnych skúšok, ako aj ďalšie podmienky a pravidlá pre riešenie situácií súvisiacich so štúdiom sú zadefinované v Študijnom poriadku FPV UMB.


Link: https://www.fpv.umb.sk/studium/pre-studenta/studijny-poriadok-a-ine-dokumenty/studijny-poriadok.html

Podmienky a pravidlá pre úspešný priebeh štúdia a jeho absolvovanie, podmienky pre absolvovanie štátnych skúšok, ako aj ďalšie podmienky a pravidlá pre riešenie situácií súvisiacich so štúdiom sú zadefinované v Študijnom poriadku FPV UMB.


Link: https://www.fpv.umb.sk/studium/pre-studenta/studijny-poriadok-a-ine-dokumenty/studijny-poriadok.html

g) Podmienky uznávania štúdia, alebo časti štúdia.

Podmienky a pravidlá pre úspešný priebeh štúdia a jeho absolvovanie, podmienky pre absolvovanie štátnych skúšok, ako aj ďalšie podmienky a pravidlá pre riešenie situácií súvisiacich so štúdiom sú zadefinované v Študijnom poriadku FPV UMB.


Link: https://www.fpv.umb.sk/studium/pre-studenta/studijny-poriadok-a-ine-dokumenty/studijny-poriadok.html

Podmienky a pravidlá pre úspešný priebeh štúdia a jeho absolvovanie, podmienky pre absolvovanie štátnych skúšok, ako aj ďalšie podmienky a pravidlá pre riešenie situácií súvisiacich so štúdiom sú zadefinované v Študijnom poriadku FPV UMB.


Link: https://www.fpv.umb.sk/studium/pre-studenta/studijny-poriadok-a-ine-dokumenty/studijny-poriadok.html

h) Vysoká škola uvedie témy záverečných prác študijného programu (alebo odkaz na zoznam).

prof. RNDr. Pavol Hanzel, CSc. / Využitie geometrického softvéru GeoGebra vo vyučovaní matematiky,

prof. RNDr. Pavol Hanzel, CSc. / GeoGebra a Euklidove základy v školskej matematike,

prof. RNDr. Miroslav Haviar, CSc. / Canonical extensions of lattices and lattice-ordered algebras,

prof. RNDr. Miroslav Haviar, CSc. / Vrcholové ohodnotenia jednoduchých grafov,

prof. RNDr. Vladimír Janiš, CSc. / Domáce úlohy z matematiky,

prof. RNDr. Ľubomír Snoha, DrSc. / Trojuholníkové zobrazenia,

Mgr. Vladimír Kobza, PhD. / Didaktické hry ako prostriedok vzdelávania v matematike na úrovni ISCED 2,

Mgr. Vladimír Kobza, PhD. / Využitie IKT v matematickom vzdelávaní formou vytvorenia mobilnej aplikácie ako súčasť interaktívnej didaktickej vychádzky v mimoškolskom prostredí,

Mgr. Vladimír Kobza, PhD. / Matematická gramotnosť v riešení slovných úloh,

Mgr. Lukáš Lafférs, PhD. / Google Trends ako nástroj na predikciu,

Mgr. Lukáš Lafférs, PhD. / Analýza bankových transakcií klienta,

Návrh a tvorba pracovných námetov s využitím grafických programov pre predmet Technika v ZŠ

Návrh a vyhotovenie názornej učebnej pomôcky pre učebný predmet technika, tematický celok: bytové inštalácie, téma: elektroinštalácia

Uplatnenie problémového vyučovania vo vybranom učive v predmete technika, téma: Plasty - rozdelenie, vlastnosti a likvidácia, v 6. ročníku ZŠ

Návrh a vyhotovenie pracovných listov pre vyučovací predmet technika, téma: Domová a bytová elektroinštalácia, v 9.ročníku ZŠ

Príprava učiteľa predmetu technika na vyučovanie, téma: Elektrické spotrebiče v domácnosti, v 7. ročníku ZŠ

Príprava učiteľa predmetu technika na vyučovanie, téma: Plasty – rozdelenie, použitie a likvidácia, v 6. ročníku ZŠ

Príprava učiteľa predmetu technika na vyučovanie, téma: Remeslá v minulosti a v súčasnosti v 5.ročníku ZŠ

Návrh a vyhotovenie pracovných listov pre vyučovací predmet technika, téma: Prvky jednoduchých elektrických obvodov

Príprava učiteľa predmetu technika na vyučovanie, téma: Jednoduché elektrické obvody – prvky a ich zapojenie, v 6. ročníku ZŠ

i) Vysoká škola popíše alebo sa odkáže na:

Pravidlá pre zadávanie, oponovanie, obhajobu a hodnotenie záverečných prác sú zadefinované v Študijnom poriadku FPV UMB

link: https://www.fpv.umb.sk/studium/pre-studenta/studijny-poriadok-a-ine-dokumenty/studijny-poriadok.html

Pravidlá pre spracovanie záverečnej práce sú súčasťou SMERNICE č. 9/2021 o záverečných, rigoróznych a habilitačných prácach na Univerzite Mateja Bela v Banskej Bystrici

link: https://www.fpv.umb.sk/studium/pre-studenta/zaverecne-prace-a-statne-skusky.html

Možnosti a podmienky účasti na mobilitách sú zadefinované v Smernici Č. 4/2019 o mobilitách Erasmus+ na UMB v Banskej Bystrici. Na webovom sídle fakulty sú uvedené ďalšie relevantné informácie súvisiace s mobilitami.

link: https://www.fpv.umb.sk/medzinarodne-vztahy/mobility-erasmus/

Na UMB je ustanovená Etická komisia, ktorá rieši otázky a problémy týkajúce sa dodržiavania akademickej etiky zo strany zamestnancov aj študentov. Relevantné informácie súvisiace s Etickou komisiou a jej pôsobnosťou sú zverejnené a webovom sídle univerzity.

link: https://www.umb.sk/univerzita/univerzita/o-univerzite/akademicka-etika-umb/eticka-komisia/

Študenti so špecifickými potrebami sa riadia Sprievodcom štúdia pre študentov so špecifickými potrebami, ktorý je zverejnený na webovom sídle univerzity.

link: https://www.umb.sk/studium/student/student-so-specifickymi-potrebami/informacie-pre-studentov-sospecifickymi-potrebami.html

Na FPV UMB je ustanovená funkcia koordinátora pre študentov so špecifickými potrebami, ktorý poskytuje podporu týmto študentom pri ich adaptovaní sa na vysokoškolské prostredie ako aj pri riešení rôznych situácií súvisiacich so štúdiom.

link: https://www.fpv.umb.sk/studium/pre-studenta/studijny-poriadok-a-ine-dokumenty/sprievodca-studiom-prestudentov-so-specifickymi-potrebami.html

V prípade podnetov a odvolaní súvisiacich so štúdium a hodnotením svojich výsledkov má študent možnosť podať písomný podnet / žiadosť prodekanovi pre pedagogickú činnosť. V prípade záujmu o absolvovanie komisionálnej skúšky sa postupuje v súlade so Študijným poriadkom FPV UMB.

link: https://www.fpv.umb.sk/studium/pre-studenta/studijny-poriadok-a-ine-dokumenty/studijny-poriadok.html

V prípade podnetov súvisiacich s etickým kódexom môže študent podať písomný podnet priamo etickej komisii.

link: https://www.umb.sk/univerzita/univerzita/o-univerzite/akademicka-etika-umb/eticka-komisia/

Pravidlá pre zadávanie, oponovanie, obhajobu a hodnotenie záverečných prác sú zadefinované v Študijnom poriadku FPV UMB

link: https://www.fpv.umb.sk/studium/pre-studenta/studijny-poriadok-a-ine-dokumenty/studijny-poriadok.html

Pravidlá pre spracovanie záverečnej práce sú súčasťou SMERNICE č. 9/2021 o záverečných, rigoróznych a habilitačných prácach na Univerzite Mateja Bela v Banskej Bystrici

link: https://www.fpv.umb.sk/studium/pre-studenta/zaverecne-prace-a-statne-skusky.html

Možnosti a podmienky účasti na mobilitách sú zadefinované v Smernici Č. 4/2019 o mobilitách Erasmus+ na UMB v Banskej Bystrici. Na webovom sídle fakulty sú uvedené ďalšie relevantné informácie súvisiace s mobilitami.

link: https://www.fpv.umb.sk/medzinarodne-vztahy/mobility-erasmus/

Na UMB je ustanovená Etická komisia, ktorá rieši otázky a problémy týkajúce sa dodržiavania akademickej etiky zo strany zamestnancov aj študentov. Relevantné informácie súvisiace s Etickou komisiou a jej pôsobnosťou sú zverejnené a webovom sídle univerzity.

link: https://www.umb.sk/univerzita/univerzita/o-univerzite/akademicka-etika-umb/eticka-komisia/

Študenti so špecifickými potrebami sa riadia Sprievodcom štúdia pre študentov so špecifickými potrebami, ktorý je zverejnený na webovom sídle univerzity.

link: https://www.umb.sk/studium/student/student-so-specifickymi-potrebami/informacie-pre-studentov-sospecifickymi-potrebami.html

Na FPV UMB je ustanovená funkcia koordinátora pre študentov so špecifickými potrebami, ktorý poskytuje podporu týmto študentom pri ich adaptovaní sa na vysokoškolské prostredie ako aj pri riešení rôznych situácií súvisiacich so štúdiom.

link: https://www.fpv.umb.sk/studium/pre-studenta/studijny-poriadok-a-ine-dokumenty/sprievodca-studiom-prestudentov-so-specifickymi-potrebami.html

V prípade podnetov a odvolaní súvisiacich so štúdium a hodnotením svojich výsledkov má študent možnosť podať písomný podnet / žiadosť prodekanovi pre pedagogickú činnosť. V prípade záujmu o absolvovanie komisionálnej skúšky sa postupuje v súlade so Študijným poriadkom FPV UMB.

link: https://www.fpv.umb.sk/studium/pre-studenta/studijny-poriadok-a-ine-dokumenty/studijny-poriadok.html

V prípade podnetov súvisiacich s etickým kódexom môže študent podať písomný podnet priamo etickej komisii.

link: https://www.umb.sk/univerzita/univerzita/o-univerzite/akademicka-etika-umb/eticka-komisia/

5. Informačné listy predmetov študijného programu
V štruktúre podľa vyhlášky č. 614/2002 Z. z.

Informačné listy predmetov sú k dispozícii v systéme AIS.

Informačné listy predmetov sú k dispozícii v systéme AIS.

6. Aktuálny harmonogram akademického roka a aktuálny rozvrh
(alebo hypertextový odkaz).

Harmonogram štúdia

https://www.fpv.umb.sk/studium/pre-studenta/harmonogram-studia.html

 

Rozvrh

https://www.fpv.umb.sk/studium/pre-studenta/rozvrhy-hodin/denne-studium.html

Harmonogram:

https://www.fpv.umb.sk/studium/pre-studenta/harmonogram-studia.html


Rozvrh:

https://www.fpv.umb.sk/studium/pre-studenta/rozvrhy-hodin/

7. Personálne zabezpečenie študijného programu
a) Osoba zodpovedná za uskutočňovanie, rozvoj a kvalitu študijného programu (s uvedením funkcie a kontaktu).

UČITEĽSKÝ SPOLOČNÝ ZÁKLAD

prof. PaedDr. Dana Hanesová, PhD.

Profesorka

048 446 4762, +421 904 825303

dana.hanesova@umb.sk


APROBÁCIA

prof. RNDr. Miroslav Haviar, CSc.

Profesor

048 446 7227

miroslav.haviar@umb.sk

UČITEĽSKÝ SPOLOČNÝ ZÁKLAD

prof. PhDr. Soňa Kariková, PhD.

profesorka

048 446 4617

sona.karikova@umb.sk


APROBÁCIA

prof. Ing. Alena Očkajová, PhD.

profesorka

048/446 7217

alena.ockajova@umb.sk


b) Zoznam osôb zabezpečujúcich profilové predmety študijného programu s priradením k predmetu s prepojením na centrálny Register zamestnancov vysokých škôl, s kontaktom (môžu byť uvedení aj v študijnom pláne).

UČITEĽSKÝ SPOLOČNÝ ZÁKLAD

Meno a priezvisko (s titulmi) / Zoznam predmetov / Kontakt (telefón / e-mail)

prof. PaedDr. Dana Hanesová, PhD. / Školská pedagogika a školský manažment / 048 446 4762 / dana.hanesova@umb.sk

doc. PaedDr. Lada Kaliská, PhD. / Pedagogická a školská psychológia / 048 446 4717 / lada.kaliska@umb.sk

doc. PaedDr. Lenka Rovňanová, PhD. / Školská pedagogika a školský manažment / 048 446 4221 / lenka.rovnanova@umb.sk

Mgr. Petra Fridrichová, PhD. / Školská pedagogika a školský manažment / 048 446 4524 / petra.fridrichova@umb.sk

Mgr. Karina Zošáková, PhD. / Školská pedagogika a školský manažment / 048 446 4323 / karina.zosakova@umb.sk

prof. PaedDr. Bronislava Kasáčová, PhD. / Metodológia výskumu v edukácii / 048 446 4863 / bronislava.kasacova@umb.sk

prof. PhDr. Miriam Niklová, PhD. / Metodológia výskumu v edukácii /048 446 4764 / miriam.niklova@umb.sk


APROBÁCIA

prof. RNDr. Miroslav Haviar, CSc. / Metódy riešenia matematických úloh 1; Metódy riešenia matematických úloh 2 / 048 446 7224 /

miroslav.haviar@umb.sk

prof. RNDr. Pavol Hanzel, CSc. / Teória vyučovania matematiky 1 (od 2025 prof. Haviar); Teória vyučovania matematiky 2 (od 2025 prof. Haviar); Kužeľosečky a kvadriky (od 2025 prof. Janiš) / 048 446 7260 / pavol.hanzel@umb.sk

prof. RNDr. Vladimír Janiš, CSc. / Teória množín a teoretická aritmetika; Didaktický seminár 3; Štatistika v pedagogickej praxi / 048 446 7228 / vladimir.janis@umb.sk

doc. RNDr. Matúš Dirbák, PhD. / Metódy riešenia matematických úloh 2 / 048 446 7226 / matus.dirbak@umb.sk

doc. RNDr. Roman Hric, PhD. / Dejiny matematiky / 048 446 7230 / roman.hric@umb.sk


Link na register zamestnancov:

https://www.portalvs.sk/regzam/?do=filterForm-submit&university=714000000&faculty=714070000&sort=surname&employment_state=yes&filter=Vyh%C4%BEada%C5%A5

UČITEĽSKÝ SPOLOČNÝ ZÁKLAD

Meno a priezvisko (s titulmi) / Zoznam profilových predmetov / Kontakt (telefón / e-mail)

prof. PhDr. Soňa Kariková, PhD. / Pedagogická a školská psychológia / 048 446 4617 / sona.karikova@umb.sk

doc. PhDr. Zlata Vašašová, PhD. / Pedagogická a školská psychológia / 048 446 4711 / zlata.vasasova@umb.sk

Mgr. Michaela Souček Vaňová, PhD. / Pedagogická a školská psychológia / 048 446 4715 / michaela.vanova@umb.sk

doc. PaedDr. Lenka Rovňanová, PhD. / Školská pedagogika a školský manažment / 048 446 4221 / lenka.rovnanova@umb.sk

Mgr. Petra Fridrichová, PhD. / Školská pedagogika a školský manažment / 048 446 4524 / petra.fridrichova@umb.sk

Mgr. Hana Kocurová, PhD. / Školská pedagogika a školský manažment / hana.kocurova@umb.sk

prof. PaedDr. Bronislava Kasáčová, PhD. / Metodológia výskumu v edukácii / 048 446 4863 / bronislava.kasacova@umb.sk

prof. PhDr. Miriam Niklová, PhD. / Metodológia výskumu v edukácii / 048 446 4764 / miriam.niklova@umb.sk

Mgr. Ing. Eva Vírostková Nábělková, PhD. / Metodológia výskumu v edukácii / 048 446 4718 / eva.nabelkova@umb.sk


APROBÁCIA

prof. Ing. Alena Očkajová, PhD. / Ergonómia / 048 446 7217 / alena.ockajova@umb.sk

prof. PaedDr. Milan Ďuriš, CSc. / Teória a prax didaktiky techniky 1, Teória a prax didaktiky techniky 2 / 048 446 7216 / milan.duris@umb.sk

doc. PaedDr. Ján Stebila, PhD. / Teória a prax didaktiky techniky 1, Teória a prax didaktiky techniky 2, Experimenty v technike / 048 446 7214 /

jan.stebila@umb.sk

PaedDr. Ľubomír Žáčok, PhD. / Teória a prax didaktiky techniky 1, Teória a prax didaktiky techniky 2 / 048 446 7218 / lubomir.zacok@umb.sk

Ing. Martin Kučerka, PhD. / Experimenty v technike / 048 446 7219 / martin.kucerka@umb.sk


Link na register zamestnancov:

https://www.portalvs.sk/regzam/?do=filterForm-submit&university=714000000&faculty=714010000&sort=surname&employment_state=yes&filter=Vyh%C4%BEada%C5%A5

c) Odkaz na vedecko/umelecko-pedagogické charakteristiky osôb zabezpečujúcich profilové predmety študijného programu.

VUPCH sú k dispozícii v systéme AIS.


https://ais2.umb.sk/ais/start.do

VUPCH sú k dispozícii v systéme AIS.

d) Zoznam učiteľov študijného programu s priradením k predmetu a prepojením na centrálny register zamestnancov vysokých škôl, s uvedením kontaktov (môže byť súčasťou študijného plánu).

UČITEĽSKÝ SPOLOČNÝ ZÁKLAD

Meno a priezvisko (s titulmi) / Zoznam predmetov / Kontakt (telefón / e-mail)

doc. PhDr. Mário Dulovics, PhD. / Sociálna patológia a prevencia / 048 446 4763 / mario.dulovics@umb.sk

Mgr. Petra Fridrichová, PhD. / Školská pedagogika a školský manažment / 048 446 4524 / petra.fridrichova@umb.sk

prof. PaedDr. Dana Hanesová, PhD. / Školská pedagogika a školský manažment / 048 446 4762 / dana.hanesova@umb.sk

Mgr. Zuzana Heinzová, PhD. / Mediácia a riešenie interpersonálnych konfliktov, Pozitívna psychológia / 048 446 4714 / zuzana.heinzova@umb.sk

doc. Mgr. Lenka Ďuricová, PhD. / Mediácia a riešenie interpersonálnych konfliktov / 048 446 4724 / lenka.duricova@umb.sk

prof. PaedDr. Bronislava Kasáčová, PhD. / Metodológia výskumu v edukácii / 048 446 4863 / bronislava.kasacova@umb.sk

doc. Mgr. Lívia Nemcová, PhD. / Prierezové témy v edukácii / 048 446 4227, 4755 / livia.nemcova@umb.sk

prof. PhDr. Miriam Niklová, PhD. / Metodológia výskumu v edukácii, Sociálna patológia a prevencia / 048 446 4764 / miriam.niklova@umb.sk

prof. PaedDr. Vladimír Patráš, CSc. / Moderná rétorika, Akademické písanie / 048 446 5136 / vladimir.patras@umb.sk

doc. PaedDr. Lenka Rovňanová, PhD. / Školská pedagogika a školský manažment, Prierezové témy v edukácii / 048 446 4221 / lenka.rovnanova@umb.sk

doc. PaedDr. Lada Kaliská, PhD. / Pedagogická a školská psychológia / 048 446 4717 / lada.kaliska@umb.sk

doc. PhDr. Zlata Vašašová, PhD. / Pedagogická a školská psychológia / 048 446 4711 / zlata.vasasova@umb.sk

Mgr. Karina Zošáková, PhD. / Školská pedagogika a školský manažment / 048 446 4323 / karina.zosakova@umb.sk


APROBÁCIA

prof. RNDr. Miroslav Haviar, CSc. / Pedagogická prax priebežná/náčuvová; Pedagogická prax súvislá; Metódy riešenia matematických úloh 1; Metódy riešenia matematických úloh 2 / 048 446 7227 / miroslav.haviar@umb.sk

prof. RNDr. Pavol Hanzel, CSc. / Teória vyučovania matematiky 1 (od 2025 prof. Haviar); Teória vyučovania matematiky 2 (od 2025 prof. Haviar); Kužeľosečky a kvadriky (od 2025 prof. Janiš); Kužeľosečky a kvadriky – cvičenie; Vybrané kapitoly z elementárnej geometrie (od 2025 prof. Janiš); IKT v školskej praxi / 048 446 7260 / pavol.hanzel@umb.sk

prof. RNDr. Vladimír Janiš, CSc. / Pedagogická prax priebežná/výstupová 1; Pedagogická prax priebežná/výstupová 2; Teória množín a teoretická aritmetika; Didaktický seminár 3 / 048 446 7228 / vladimir.janis@umb.sk

doc. RNDr. Matúš Dirbák, PhD. / Diskrétna matematika 2 / 048 446 7226 / matus.dirbak@umb.sk

doc. RNDr. Roman Hric, PhD. / Dejiny matematiky / 048 446 7230 / roman.hric@umb.sk

doc. RNDr. Vladimír Špitalský, PhD. / Štatistika v pedagogickej praxi / 048 446 7260 / vladimir.spitalsky@umb.sk

Mgr. Vladimír Kobza, PhD. / Záujmová matematika; Vybrané kapitoly z modernej matematiky / 048 446 7231 / vladimir.kobza@umb.sk


Link na register zamestnancov:

https://www.portalvs.sk/regzam/?do=filterForm-submit&university=714000000&faculty=714070000&sort=surname&employment_state=yes&filter=Vyh%C4%BEada%C5%A5

UČITEĽSKÝ SPOLOČNÝ ZÁKLAD

doc. PhDr. Mário Dulovics, PhD. / Sociálna patológia a prevencia / 048 446 4763 / mario.dulovics@umb.sk

Mgr. Petra Fridrichová, PhD. / Školská pedagogika a školský manažment / 048 446 4524 / petra.fridrichova@umb.sk

Mgr. Zuzana Heinzová, PhD. / Mediácia a riešenie interpersonálnych konfliktov, Pozitívna psychológia / 048 446 4714 / zuzana.heinzova@umb.sk

prof. PhDr. Soňa Kariková, PhD. / Pedagogická a školská psychológia, Mediácia a riešenie interpersonálnych konfliktov / 048 446 4617 / sona.karikova@umb.sk

prof. PaedDr. Bronislava Kasáčová, PhD. / Metodológia výskumu v edukácii / 048 446 4863 / bronislava.kasacova@umb.sk

Mgr. Hana Kocurová, PhD. / Školská pedagogika a školský manažment / hana.kocurova@umb.sk

doc. Mgr. Lívia Nemcová, PhD. /  Prierezové témy v edukácii / 048 446 4227, 4755 / livia.nemcova@umb.sk

prof. PhDr. Miriam Niklová, PhD. / Metodológia výskumu v edukácii, Sociálna patológia a prevencia / 048 446 4764 / miriam.niklova@umb.sk

prof. PaedDr. Vladimír Patráš, CSc. / Moderná rétorika, Akademické písanie / 048 446 5136 / vladimir.patras@umb.sk

doc. PaedDr. Lenka Rovňanová, PhD. / Školská pedagogika a školský manažment, Prierezové témy v edukácii / 048 446 4221 / lenka.rovnanova@umb.sk

Mgr. Michaela Souček Vaňová, PhD. / Pedagogická a školská psychológia / 048 446 4715 / michaela.vanova@umb.sk

PaedDr. Jana Stehlíková, PhD. / Sociálna patológia a prevencia / 048 446 4718 / jana.stehlikova@umb.sk

doc. PhDr. Zlata Vašašová, PhD. / Pedagogická a školská psychológia, Pozitívna psychológia / 048 446 4711 / zlata.vasasova@umb.sk

Mgr. Ing. Eva Vírostková Nábělková, PhD. / Metodológia výskumu v edukácii / 048 446 4718 / eva.nabelkova@umb.sk


APROBÁCIA

prof. PaedDr. Milan Ďuriš, CSc. / Teória a prax didaktiky techniky 1, Teória a prax didaktiky techniky 2, Odborná terminológia v technike,

Pedagogické merania, Seminár k záverečnej práci / 048 446 7216 / milan.duris@umb.sk

Ing. Martin Kučerka, PhD. / Experimenty v technike, Počítačová podpora výučby / 048 446 7219 / martin.kucerka@umb.sk

Ing. Petra Kvasnová, PhD. / Počítačová podpora výučby, Technika a životné prostredie / 048 446 7220 / petra.kvasnova@umb.sk

prof. Ing. Alena Očkajová, PhD. / Ergonómia / 048 446 7217 / alena.ockajova@umb.sk

doc. PaedDr. Ján Stebila, PhD. / Teória a prax didaktiky techniky 1, Teória a prax didaktiky techniky 2, Experimenty v technike, Prax priebežná /náčuvová, Prax priebežná /výstupová, Odborná terminológia v technike, Prax priebežná /výstupová, Prax súvislá, Tvorivá činnosť v technike

048 446 7214 / jan.stebila@umb.sk

PaedDr. Ľubomír Žáčok, PhD. / Teória a prax didaktiky techniky 1, Teória a prax didaktiky techniky 2, Odborná terminológia v technike,

Technika a životné prostredie, Multimédia, Tvorivá činnosť v technike / 048 446 7218 / lubomir.zacok@umb.sk


Link na register zamestnancov:

https://www.portalvs.sk/regzam/?do=filterForm-submit&university=714000000&faculty=714070000&sort=surname&employment_state=yes&filter=Vyh%C4%BEada%C5%A5


e) Zoznam školiteľov záverečných prác s priradením k témam (s uvedením kontaktov).

prof. RNDr. Miroslav Haviar, CSc. / Canonical extensions of lattices and lattice-ordered algebras; Vrcholové ohodnotenia jednoduchých grafov / 048 446 7227 / miroslav.haviar@umb.sk

prof. RNDr. Pavol Hanzel, CSc. / Využitie geometrického softvéru GeoGebra vo vyučovaní matematiky; GeoGebra a Euklidove základy v školskej matematike / 048 446 7260 / pavol.hanzel@umb.sk

prof. RNDr. Vladimír Janiš, CSc. / Domáce úlohy z matematiky / 048 446 7228 / vladimir.janis@umb.sk

prof. RNDr. Ľubomír Snoha, DSc., DrSc. / Trojuholníkové zobrazenia / 048 446 7229 / lubomir.snoha@umb.sk

Mgr. Vladimír Kobza, PhD. / Didaktické hry ako prostriedok vzdelávania v matematike na úrovni ISCED 2; Využitie IKT v matematickom vzdelávaní formou vytvorenia mobilnej aplikácie ako súčasť interaktívnej didaktickej vychádzky v mimoškolskom prostredí; Matematická gramotnosť v riešení slovných úloh / 048 446 7231 / vladimir.kobza@umb.sk

Mgr. Lukáš Lafférs, PhD. / Google Trends ako nástroj na predikciu, Analýza bankových transakcií klienta / 048 446 7135 / lukas.laffers@umb.sk

prof. PaedDr. Milan Ďuriš, CSc. /Príprava učiteľa predmetu technika na vyučovanie, téma: Elektrické spotrebiče v domácnosti, v 7. ročníku ZŠ /

Príprava učiteľa predmetu technika na vyučovanie, téma: Plasty – rozdelenie, použitie a likvidácia, v 6. ročníku ZŠ /Príprava učiteľa predmetu technika na vyučovanie, téma: Remeslá v minulosti a v súčasnosti v 5.ročníku ZŠ / 048 446 7216 / milan.duris@umb.sk

doc. PaedDr. Ján Stebila, PhD. /Návrh a tvorba pracovných námetov s využitím grafických programov pre predmet Technika v ZŠ / Uplatnenie problémového vyučovania vo vybranom učive v predmete technika, téma: Plasty - rozdelenie, vlastnosti a likvidácia, v 6. ročníku ZŠ /

Návrh a vyhotovenie pracovných listov pre vyučovací predmet technika, téma: Prvky jednoduchých elektrických obvodov

048 446 7214 / jan.stebila@umb.sk

PaedDr. Ľubomír Žáčok, PhD. /Návrh a vyhotovenie názornej učebnej pomôcky pre učebný predmet technika, tematický celok: bytové inštalácie, téma: elektroinštalácia /Návrh a vyhotovenie pracovných listov pre vyučovací predmet technika, téma: Domová a bytová elektroinštalácia, v 9.ročníku ZŠ /Príprava učiteľa predmetu technika na vyučovanie, téma: Jednoduché elektrické obvody – prvky a ich zapojenie, v 6. ročníku ZŠ /

048 446 7218 / lubomir.zacok@umb.sk

f) Odkaz na vedecko/umelecko-pedagogické charakteristiky školiteľov záverečných prác.

VUPCH sú k dispozícii v systéme AIS.



VUPCH sú k dispozícii v systéme AIS.

g) Zástupcovia študentov, ktorí zastupujú záujmy študentov študijného programu (meno a kontakt).

Bc. Adriana Krajčiová / adriana.krajciova@student.umb.sk

Bc. Laura Kozolková / laura.kozolkova@student.umb.sk

Bc. Slavomír Ivanič /  +421 948765912 / slavomir.ivanic@student.umb.sk 

Bc. Marek Vozík /  +421 904896557 / vozik.marek@gmail.com, marek.vozik@student.umb.sk 

h) Študijný poradca študijného programu (s uvedením kontaktu a s informáciou o prístupe k poradenstvu a o rozvrhu konzultácií).

Mgr. Vladimír Kobza, PhD. / 048 446 7231 / vladimir.kobza@umb.sk / https://www.fpv.umb.sk/vkobza/

Ing. Martin Kučerka, PhD. /  048 446 7219 / martin.kucerka@umb.sk /  https://www.fpv.umb.sk/mkucerka/

i) Iný podporný personál študijného programu – priradený študijný referent, kariérny poradca, administratíva, ubytovací referát a podobne (s kontaktami).

Študijný referent

PaedDr. Beata Dobríková / 048/4467408 / beata.dobrikova@umb.sk

 

Referent pre medzinárodné vzťahy (mobility)

Mgr. Viera Pavlovičová / 048/4467439 / viera.pavlovicova@umb.sk

Študijný referent

PaedDr. Beata Dobríková / 048/4467408 / beata.dobrikova@umb.sk


Referent pre medzinárodné vzťahy (mobility)

Mgr. Viera Pavlovičová / 048/4467439 / viera.pavlovicova@umb.sk


8. Priestorové, materiálne a technické zabezpečenie študijného programu a podpora
a) Zoznam a charakteristika učební študijného programu a ich technického vybavenia s priradením k výstupom vzdelávania a predmetu (laboratóriá, projektové a umelecké štúdiá, ateliéry, dielne, tlmočnícke kabíny, kliniky, kňazské semináre, vedecké a technologické parky, technologické inkubátory, školské podniky, strediská praxe, cvičné školy, učebno-výcvikové zariadenia, športové haly, plavárne, športoviská).

Katedra matematiky FPV UMB disponuje celkovo 11 pracovňami, miestnosťou pre sekretariát katedry a priľahlou spoločenskou miestnosťou.

Pre potreby vyučovania sú pravidelne používane najmä tieto učebne:

-    F234 stupňovitá multimediálna prednáškovú učebňa s kapacitou 80 miest, vybavená veľkou tabuľou, učiteľským počítačom s dataprojektorom,

interaktívnou tabuľou a špeciálnym vybavením, ktoré umožňuje aj organizovanie videokonferencií - EVO (Enabling Virtual Organizations)

-    F236 seminárna učebňa s kapacitou 28 miest, vybavená veľkou tabuľou, učiteľským počítačom s dataprojektorom

-    F236A seminárna miestnosť

-    F235 seminárna učebňa s kapacitou 40 miest, vybavená veľkou tabuľou, učiteľským počítačom s dataprojektorom

-    F225 seminárna učebňa s kapacitou 28 miest, vybavená veľkou tabuľou, učiteľským počítačom s dataprojektorom

-    F237 počítačová učebňa s kapacitou 28 miest, vybavená 12 ks PC, tabuľou, učiteľským počítačom s dataprojektorom

Priestory v kanceláriách, učebniach a na chodbách sú pokryte signálom wifi siete Eduroam.

Katedra matematiky ako zložka FPV UMB má v rámci projektu SIVVP (viď. http://www.hpcc.umb.sk/) prístup na klaster pre vysokovýkonné počítanie s celkovým počtom 288 výpočtových jadier, s celkovým výpočtovým výkonom približne 3 TFLOPS a úložnou kapacitou cca 100 TB. Klaster je zapojený aj do rôznych výpočtových systémov (gridov). Na klastri sú momentálne inštalované viaceré systémy pre vysokovýkonné počítanie a sada kompilátorov pre tvorbu programov. V rámci projektu SIVVP sa plánuje nákup a inštalácia klastrových (paralelných) a sieťových licencií softvéru ako je napríklad Mathematica, Matlab, Gaussian a R. Každý zamestnanec a študent UMB môže po registrácii využívať výpočtovú kapacitu klastra a inštalovaný softvér pre výskumné úlohy a štúdium. Všetky miestnosti katedry matematiky sú vybavené počítačmi s pripojením na internet. Všetci akademickí pracovníci majú k dispozícií vlastný počítač s neobmedzeným prístupom k internetu, prostredníctvom univerzitnej knižnice aj prístup k matematickej a štatistickej časopiseckej literatúre z vydavateľstiev Elsevier, Springer, a ďalších vydavateľstiev, ako aj k databázam (napr. ISI Web of Knowledge, Scopus), a do MathSciNet-u.

Softvérové vybavenie

Katedra matematiky má k dispozícii 150 licencií štatistického programu SPSS, 101 licencií matematického systému MAPLE a 8 single licencií systému výpočtovej algebry Magma. Balík SPSS bol v roku 2011 v rámci projektu CaKS (podporovaného ŠF EÚ) aktualizovaný na verzie PASW Statistics 18 a PASW Modeller 13. Taktiež boli dokúpené single-user 4 licencie MATLABu. Na výučbu štatistických kurzov sa používa hlavne R - prostredie pre štatistické výpočty. V predmetoch zameraných na teóriu vyučovania matematiky sa využíva softvér Geogebra.

V počítačovej učebni katedry matematiky (učebňa č.237) je nainštalovaný softvér: IBM PASW Statistics 18, IBM PASW Modeller 13 for Windows (Statistical Package for Social Sciences), R – balík štatistických programov, Tinn-R, C a C++, programovacie jazyky, Maple 11, TeXnicCenter, GPL Ghostscript 8.54, GPL Ghostscript Fonts, GSview 4.8, GTK+ 2.8.18-1, MS Windows 7, Office 2010, Adobe Reader, PuTTY version 0.58.

Pre zabezpečenie študijného programu Učiteľstvo techniky (v kombinácii) využíva katedra moderné, špecializované, odborné a didaktické učebne. Materiálne a technické vybavenie ŠP je zabezpečované kvalitnou prístrojovou, materiálnou a dátovou základňou pre jeho plnohodnotnú výučbu a výskum. Odborné učebne katedry sú preto vybavené moderným materiálno-technickým zabezpečením podľa nosných tém z jadra znalostí ŠO a samotných profilov predmetov:

Odborná učebňa - dielňa na ručné opracovanie dreva:

Výstup vzdelávania: rozvoj technickej gramotnosti, tvorivého myslenia (pracovné zručnosti),

Zabezpečenie predmetov: (Tvorivá činnosť v technike, podporné práce pri realizácii praktickej časti na záverečných diplomových prácach a príprav v rámci predmetu Pedagogická prax na ZŠ),

Technické vybavenie: (pracovné stoly - hoblice s potrebným ručným náradím a nástrojmi, ručné ale aj elektrické náradie na drevo, ručné hoblíky, brúsky, vŕtačky, elektrická a motorová píla, elektrické odsávanie a ďalšie prostriedky malej ručnej mechanizácie potrebné k praktickej výučbe daných predmetov).

Odborná učebňa - dielňa na strojové opracovanie dreva:

Výstup vzdelávania: rozvoj technickej gramotnosti, tvorivého myslenia (pracovné zručnosti),

Zabezpečenie predmetov: (Tvorivá činnosť v technike, podporné práce pri realizácii praktickej časti na záverečných diplomových prácach a príprav v rámci predmetu Pedagogická prax na ZŠ),

Technické vybavenie: (moderné vybavenie od firiem METABO, MAFELL, MAKITA: stolová okružná píla, pásová píla, pásová brúska, hobľovačka, zrovnávačka, vŕtačka, dlabačka, kompresor, odsávacie zariadenie, laboratórna sušiareň a iné).

Odborná učebňa - dielňa na ručné a strojové opracovanie kovových a nekovových materiálov:

Výstup vzdelávania: rozvoj technickej gramotnosti, tvorivého myslenia (pracovné zručnosti),

Zabezpečenie predmetov: (Tvorivá činnosť v technike, podporné práce pri realizácii praktickej časti na záverečných diplomových prácach a príprav v rámci predmetu Pedagogická prax na ZŠ),

Technické vybavenie: (zámočnícke stoly s potrebným ručným náradím a nástrojmi. Súčasťou učebne je aj ohýbačka, tabuľové nožnice, stolové vŕtačky a ďalšie prostriedky malej ručnej mechanizácie, sústruh, stolová brúska, nástrojová brúska a rámová píla na kov).

Odborná učebňa - elektrotechnické laboratórium:

Výstup vzdelávania: rozvoj technickej gramotnosti, tvorivého myslenia (pracovné zručnosti),

Zabezpečenie predmetov: (PV a V predmety zamerané na elektrotechniku, podporné práce pri realizácii praktickej časti na záverečných diplomových prácach a príprav v rámci predmetu Pedagogická prax na ZŠ),

Technické vybavenie: (laboratórne stoly so základnými meracími prístrojmi (multimetre, voltmetre, ampérmetre, frekventomer, wattmetre, osciloskopy), generátory funkcií, napájacie zdroje, elektrotechnické stavebnice, montážne panely, elektrotechnické súčiastky, prvky a zariadenia. MultiSIM 2001 - simulačný program pre elektronické obvody, rozširujúci modul do PC ako digitálny osciloskop, LEGO DACTA pre elektroniku a automatizačnú techniku, RC DIDACTIC systems - mikrolaboratórium elektroniky a automatizačnej techniky (rc2000 - výučbový program).

Laboratórium školských pokusov:

Výstup vzdelávania: vedecké poznanie disciplín profilových vzdelávacích oblastí alebo špecializácií,

Zabezpečenie predmetov: (Experimenty v technike, Teória a prax didaktiky techniky, Ergonómia, podporné práce pri realizácii praktickej časti na záverečných diplomových prácach a príprav v rámci predmetu Pedagogická prax na ZŠ),

Technické vybavenie: (školské digitálne mikroskopy s príslušenstvom Motic, didaktická technika pre oblasť techniky a elementárnej robotiky: stavebnice Lego Mindstorms, stavebnice UNIMAT 1 Basic, UNIMAT 1 Classic a UNIMAT CNC Sústruh, elektronické stavebnice BOFIN a iné).

Počítačová učebňa:

Výstup vzdelávania: digitálne zručnosti,

Zabezpečenie predmetov: (Počítačová podpora výučby, Multimédiá),

Technické vybavenie: (Počítače Pentium 4; 3,2 GHz prepojenými do LAN a WAN s možnosťou prístupu do počítačovej siete Internet. Programové vybavenie: Operačný systém MS Windows XP, MS Office 2003, AutoCAD 2000, MechanicalDESKTOP, MultiSIM 2001, RoboLab pre RCX, pedagogický softvér Škola 2000).

Špecializovaná multimediálna didaktická učebňa:

Výstup vzdelávania: rozvoj technickej gramotnosti, tvorivého myslenia (digitálne zručnosti),

Zabezpečenie predmetov: (Teória a prax didaktiky techniky, Počítačová podpora výučby, Multimédiá, Odborná terminológia v technike, Technika a životné prostredie, Pedagogické merania),

Technické vybavenie: (dotykové technológie - 25 tabletov, LFD dotykového displeja, dobíjacej stanice tabletov a bezdrôtový router).

Laboratórium na vedeckú činnosť:

Výstup vzdelávania: (poznatky súvisiace s rozvojom metodických a metodologických spôsobilostí v oblasti edukačných vied a technických materiálov),

Zabezpečenie predmetov: (podporné práce pri realizácii praktickej časti na záverečných diplomových prácach, ŠVOČ prácach a príprav v rámci predmetu Pedagogická prax na ZŠ),

Technické vybavenie: pre výučbu odborných predmetov strojárenského a drevárskeho zamerania sa využíva učebňa vybavená trojrozmernými učebnými pomôckami, demonštračnými panelmi, vzorkovnicami materiálov.

b) Charakteristika informačného zabezpečenia študijného programu (prístup k študijnej literatúre podľa informačných listov predmetov), prístup k informačným databázam a ďalším informačným zdrojom, informačným technológiám a podobne).

Knižnično-informačné služby zabezpečuje Univerzitná knižnica Univerzity Mateja Bela na centrálnych pracoviskách na Tajovského 40 a 51, na dislokovaných pracoviskách na každej fakulte, aj formou čiastkových knižníc na jednotlivých katedrách. Univerzitná knižnica poskytuje absenčné, prezenčné, konzultačné, rešeršné, referenčné, kopírovacie služby a prístup na internet 54 hodín týždenne; online služby a prístup k elektronickým informačným zdrojom 24 hodín denne.

Knižničných fond obsahuje viac ako 277 000 vedeckých a odborných monografií, skrípt, vysokoškolských učebníc, zborníkov, encyklopédií, slovníkov a iných typov dokumentov. Akvizícia sa v spolupráci s pedagógmi riadi aktuálnymi študijnými a vedeckovýskumnými úlohami univerzity. Súčasťou fondu je 251 titulov periodík, z toho 120 zahraničných. Záverečné a kvalifikačné práce obhájené na univerzite sú od roku 2009 prístupné v elektronickej podobe. Viac ako 700 skrípt, vysokoškolských učebníc a učebných textov vydaných univerzitou je dostupných prostredníctvom Virtuálnej študovne UMB.

Univerzitná knižnica spravuje prístup do databáz z národných projektov – scientometrické databázy Web of Science, Scopus a plnotextové vedecké databázy ACM, ProQuest Central, ProQuest Ebook Central, ScienceDirect, SpringerLink, Springer Nature, Wiley Online Library. Z vlastných zdrojov podporuje prístup k plnotextovým databázam Cambridge Journals, Emerald a vzdelávacím videám na platforme HSTalks.

V Univerzálnej študovni na Tajovského 51 je prezenčne dostupných viac ako 16 500 knižných dokumentov a 134 titulov periodík. Vo fonde študovne sú zastúpené všetky študijné odbory. Otváracie hodiny študovne: pondelok – streda od 8.30 do 21.00 h, štvrtok – piatok od 8.30 do 16.00 h. Súčasťou študovne je Európske dokumentačné centrum. Študovňa spravuje depozit záverečných a kvalifikačných prác v tlačenej podobe.

Referát absenčných výpožičiek na Tajovského 40 je centrálnym strediskom absenčných služieb. Používateľom poskytuje na absenčnú výpožičku viac ako 87 000 knižných dokumentov. Otváracie hodiny: pondelok – piatok od 9.00 do 16.00 h. Pracovisko poskytuje medziknižničnú výpožičnú službu.

Študenti a pracovníci katedry majú k dispozícii čiastkovú knižnicu na Katedre matematiky FPV UMB, ktorá obsahuje odbornú literatúru pre oblasť matematiky, štatistiky a didaktiky matematiky. Knižnica sprístupňuje študijnú literatúru, vysokoškolské učebnice a časopisy. Fond čiastkovej knižnice tvorí viac než 6600 titulov vrátane tých, na ktorých sa autorsky podieľali vyučujúci. Priebežne je knižnica dopĺňaná o nové tituly z prestížnych svetových vydavateľstiev pre zabezpečenie ŠP podľa odporúčaní vyučujúcich (r. 2015 – 141 prírastkov, r. 2016 – 40 prírastkov, r. 2017 – 103 prírastkov, r. 2018 – 52 prírastkov, r. 2019 – 44 prírastkov, r. 2020 – 27 prírastkov). Prvá časť knižnice katedry (novšie knihy) je umiestnená v spoločenskej miestnosti pri sekretariáte katedry. Druhá a tretia časť knižnice (staršie knihy) sú v ďalších dvoch pracovniach.

Knižnično-informačné služby zabezpečuje Univerzitná knižnica Univerzity Mateja Bela na centrálnych pracoviskách na Tajovského 40 a 51, na dislokovaných pracoviskách na každej fakulte, aj formou čiastkových knižníc na jednotlivých katedrách. Univerzitná knižnica poskytuje absenčné, prezenčné, konzultačné, rešeršné, referenčné, kopírovacie služby a prístup na internet 54 hodín týždenne; online služby a prístup k elektronickým informačným zdrojom 24 hodín denne.

Knižničných fond obsahuje viac ako 277 000 vedeckých a odborných monografií, skrípt, vysokoškolských učebníc, zborníkov, encyklopédií, slovníkov a iných typov dokumentov. Akvizícia sa v spolupráci s pedagógmi riadi aktuálnymi študijnými a vedeckovýskumnými úlohami univerzity. Súčasťou fondu je 251 titulov periodík, z toho 120 zahraničných. Záverečné a kvalifikačné práce obhájené na univerzite sú od roku 2009 prístupné v elektronickej podobe. Viac ako 700 skrípt, vysokoškolských učebníc a učebných textov vydaných univerzitou je dostupných prostredníctvom Virtuálnej študovne UMB.

Univerzitná knižnica spravuje prístup do databáz z národných projektov – scientometrické databázy Web of Science, Scopus a plnotextové vedecké databázy ACM, ProQuest Central, ProQuest Ebook Central, ScienceDirect, SpringerLink, Springer Nature, Wiley Online Library. Z vlastných zdrojov podporuje prístup k plnotextovým databázam Cambridge Journals, Emerald a vzdelávacím videám na platforme HSTalks.

V Univerzálnej študovni na Tajovského 51 je prezenčne dostupných viac ako 16 500 knižných dokumentov a 134 titulov periodík. Vo fonde študovne sú zastúpené všetky študijné odbory. Otváracie hodiny študovne: pondelok – streda od 8.30 do 21.00 h, štvrtok – piatok od 8.30 do 16.00 h. Súčasťou študovne je Európske dokumentačné centrum. Študovňa spravuje depozit záverečných a kvalifikačných prác v tlačenej podobe.

Referát absenčných výpožičiek na Tajovského 40 je centrálnym strediskom absenčných služieb. Používateľom poskytuje na absenčnú výpožičku viac ako 87 000 knižných dokumentov. Otváracie hodiny: pondelok – piatok od 9.00 do 16.00 h. Pracovisko poskytuje medziknižničnú výpožičnú službu.

Na Katedre techniky a technológií je vybudovaná katedrová knižnica s počtom viac ako 2 000 kníh z rôznych technických odborov i pedagogiky, ktorá je permanentne dopĺňaná najnovšími domácimi i zahraničnými publikáciami z prostriedkov grantov VEGA, KEGA, APVV a Visegrad Fund a pod. Pre zabezpečenie profilových predmetov študijného programu je katedrová knižnica vybavená dostatočným množstvom titulov vysokoškolských učebníc, skrípt, monografií, videoprogramov, výučbových programov v prevažnej miere od autorov participujúcich na danom študijnom programe, ako aj titulov odborných časopisov pre jednotlivé odborné predmety.

c) Charakteristika a rozsah dištančného vzdelávania uplatňovaná v študijnom programe s priradením k predmetom. Prístupy, manuály e-learningových portálov. Postupy pri prechode z prezenčného na dištančné vzdelávanie.

Dištančná výučba je realizovaná najmä prostredníctvom pravidelných videokonferenčných online stretnutí podľa rozvrhu pre daný semester prostredníctvom aplikácie MS Teams. Každý vyučovaný predmet má v danom semestri vytvorený samostatný tím, ktorého členmi sú vyučujúci a študenti daného predmetu. Počas výučby sú okrem videokonferencie zvyčajne používané zdieľanie obrazovky, zdieľanie súborov a nástroj MS WhiteBoard. Súčasne s MS Teams je používaný LMS Moodle ako nástroj pre poskytovanie študijných materiálov vo forme prednášok, učebných textov, videí. Tiež slúži na priebežné a záverečné odovzdávanie zadaní študentov a poskytovanie kontroly formou testov a poskytovanie spätnej väzby študentom. Súčasťou výučby je aj možnosť konzultácií online alebo mailom.

Katedra techniky a technológií disponuje viacerými komunikačnými platformami vhodnými k uplatňovaniu plnohodnotnej dištančnej formy výučby. V súčasnosti najviac používanými sú LMS Moodle, Zoom a Microsoft Teams. LMS Moodle slúži vyučujúcim ako nástroj na tvorbu kurzov a realizáciu výučby jednotlivých predmetov prostredníctvom zadaní, resp. úloh, ale aj ako zdroj študijných materiálov, interaktívny nástroj získavania spätnej väzby a podobne. Microsoft Teams a Zoom prioritne slúžia ako komunikačný kanál pre realizáciu online prednášok, seminárov, cvičení a taktiež aj ako zdroj uloženia študijných materiálov, zadaní, úloh, pokynov k realizácii výučby jednotlivých predmetov a podobne. V prípade výučby predmetov so zameraním na informačné technológie je využívaná platforma Google Classroom, ktorá umožňuje zdieľať jednotlivé zadania resp. úlohy s multimediálnym obsahom a zároveň funguje aj ako nástroj získavania spätnej väzby či hodnotenia. Základnou funkciou dištančnej výučby uplatňovanej v študijnom programe je vytváranie a plánovanie virtuálnych mítingov, kde možno komunikovať so zvukom aj videom. Podporované je zdieľanie obrazovky, živý čet či správy účastníkov. Učitelia katedry tak môžu študentom ponúknuť všetky komunikačné nástroje, ktoré pri práci potrebujú.  

d) Partneri vysokej školy pri zabezpečovaní vzdelávacích činností študijného programu a charakteristika ich participácie.

Prax študentov (náčuvová, výstupová) sa realizuje na vybraných základných a stredných školách v okrese Banská Bystrica. Zoznam cvičných škôl sa obnovuje každý semester, podľa požiadaviek na prax študentov (najmä z hľadiska počtu študentov). Súvislú prax si zabezpečujú študenti sami v mieste svojho bydliska.

Základné a stredné školy, ktoré zabezpečujú priebežnú náčuvovú (1 semester) a výstupovú (2 semestre) pedagogickú prax pre študentov:

- Základná škola, Spojová 14, 974 04 Banská Bystrica (Mgr. Daniela Krajanová)

- Gymnázium Jozefa Gregora Tajovského, Tajovského 25, 974 01 Banská Bystrica (Mgr. Katarína Magyarová)

Pre zabezpečovanie vzdelávacích činností v študijnom programe Učiteľstvo techniky (v kombinácii) má katedra dlhodobú spoluprácu s viacerými cvičnými základnými školami ale aj firmami sídliacimi v BBSK:

Základná škola, Spojová 14, Banská Bystrica - cieľom spolupráce so ZŠ je zvyšovanie kvality a pripravenosti absolventov pre potreby praxe s dôrazom na prípravu študentov druhého stupňa VŠ vzdelávania na všetky zložky obsahu učiteľského vzdelávania a vyústenie v ich (prvotnú) celkovú pedagogickú spôsobilosť. Prioritným cieľom je umožniť študentom hlavne realizovať rôzne prieskumy na ZŠ školách v rámci tém záverečných prác, ktoré si to vyžadujú ale aj možnosti ďalšej spolupráce.

Základná škola, Moskovská 2, Banská Bystrica - cieľom spolupráce so ZŠ je zvyšovanie kvality a pripravenosti absolventov pre potreby praxe s dôrazom na prípravu študentov druhého stupňa VŠ vzdelávania na všetky zložky obsahu učiteľského vzdelávania a vyústenie v ich (prvotnú) celkovú pedagogickú spôsobilosť. Prioritným cieľom je umožniť študentom hlavne realizovať rôzne prieskumy na ZŠ školách v rámci tém záverečných prác, ktoré si to vyžadujú ale aj možnosti ďalšej spolupráce.

Základná škola s MŠ Jána Bakoša, Banská Bystrica - cieľom spolupráce so ZŠ je zvyšovanie kvality a pripravenosti absolventov pre potreby praxe s dôrazom na prípravu študentov druhého stupňa VŠ vzdelávania na všetky zložky obsahu učiteľského vzdelávania a vyústenie v ich (prvotnú) celkovú pedagogickú spôsobilosť. Prioritným cieľom je umožniť študentom hlavne realizovať rôzne prieskumy na ZŠ školách v rámci tém záverečných prác, ktoré si to vyžadujú ale aj možnosti ďalšej spolupráce.

DOKA drevo, s. r. o. Banská Bystrica - spolupráca s firmou je zameraná na rozvoj oblastí vybraných kapitol z materiálov a technológií dreva, tvorbu učebných pomôcok pre technické vzdelávanie, vypisovanie tém záverečných prác, realizovanie odbornej exkurzie študentov v rámci PV predmetov - Technická prax, ale aj na vzájomnú propagáciu.

Železiarne Podbrezová a. s. - spolupráca s firmou je zameraná na rozvoj oblastí vybraných kapitol z materiálov a technológií kovov, tvorbu učebných pomôcok, vypisovanie tém záverečných prác, realizovanie odborných exkurzií študentov v rámci PV predmetov.

e) Charakteristika na možností sociálneho, športového, kultúrneho, duchovného a spoločenského vyžitia.

Univerzita neposkytuje študentom len vzdelanie v rôznych študijných programov. Poskytuje študentom možnosti rôzneho kultúrneho, športového, či duchovného vyžitia. Súčasťou univerzity je niekoľko športových klubov, umeleckých súborov, študenti majú možnosť využívať športoviská univerzity. Pri univerzite pôsobí tiež Univerzitné pastoračné centrum. Všetky informácie k uvedeným možnostiam je možné nájsť na webovom sídle univerzity.

link: https://www.umb.sk/studium/student/volny-cas/

link: http://upcbb.sk/o-upc/kto-sme/

Univerzita neposkytuje študentom len vzdelanie v rôznych študijných programov. Poskytuje študentom možnosti rôzneho kultúrneho, športového, či duchovného vyžitia. Súčasťou univerzity je niekoľko športových klubov, umeleckých súborov, študenti majú možnosť využívať športoviská univerzity. Pri univerzite pôsobí tiež Univerzitné pastoračné centrum. Všetky informácie k uvedeným možnostiam je možné nájsť na webovom sídle univerzity.

link: https://www.umb.sk/studium/student/volny-cas/

link: http://upcbb.sk/o-upc/kto-sme/

f) Možnosti a podmienky účasti študentov študijného programu na mobilitách a stážach (s uvedením kontaktov), pokyny na prihlasovanie, pravidlá uznávania tohto vzdelávania.

Všetky informácie súvisiace s mobilitami, sú uvedené na webovom sídle fakulty.

link: https://www.fpv.umb.sk/medzinarodne-vztahy/mobility-erasmus/

Na každej katedre je koordinátor pre mobility študentov, ktorý poskytuje študentom prvotné informácie o možnostiach mobilít a usmerňuje ich ďalšie činnosti súvisiace s vybavovaním si formálnych záležitostí.

link: https://www.fpv.umb.sk/medzinarodne-vztahy/mobility-erasmus/koordinatori-programu-erasmus.html

V uplynulých rokoch sa študenti ŠP Učiteľstvo matematiky zúčastňovali študijných pobytov v Českej republike (Praha, 2017), v Španielsku (Oviedo, 2020 a Murcia, 2022) a vo Fínsku (2022).

Všetky informácie súvisiace s mobilitami, sú uvedené na webovom sídle fakulty.

link: https://www.fpv.umb.sk/medzinarodne-vztahy/mobility-erasmus/

Na každej katedre je koordinátor pre mobility študentov, ktorý poskytuje študentom prvotné informácie o možnostiach mobilít a usmerňuje ich ďalšie činnosti súvisiace s vybavovaním si formálnych záležitostí.

link: https://www.fpv.umb.sk/medzinarodne-vztahy/mobility-erasmus/koordinatori-programu-erasmus.html

9. Požadované schopnosti a predpoklady uchádzača o štúdium študijného programu
a) Požadované schopnosti a predpoklady potrebné na prijatie na štúdium.

Možnosti a podmienky prijatia na štúdium, ako aj sylaby pre prijímacie konanie na jednotlivé študijné programy na nasledujúci akademický rok sú súčasťou dokumentu Možnosti a podmienky prijatia na štúdium v AR xx/xx.

link na aktuálny dokument: https://www.fpv.umb.sk/studium/pre-uchadzaca/podmienky-prijatia-na-studia-v-roku-2022-2023/

Podmienkou prijatia na štúdium je úspešné ukončenie Bc. štúdia študijného programu Učiteľstvo techniky v kombinácii, čo je predpoklad úspešného zvládnutia obsahu predkladaného Mgr. študijného programu.

Požadované predpoklady potrebné na prijatie na štúdium sú ovládanie základov diferenciálneho a integrálneho počtu funkcií jednej premennej, rovinnej a priestorovej geometrie, algebry a teoretickej aritmetiky, ďalej základov matematickej štatistiky potrebných na jednoduchšie analýzy dátových súborov a schopnosť používať matematickú symboliku. Možnosti a podmienky prijatia na štúdium, ako aj sylaby pre prijímacie konanie na jednotlivé študijné programy na nasledujúci akademický rok sú súčasťou dokumentu Možnosti a podmienky prijatia na štúdium v AR xx/xx. Link na aktuálny dokument: https://www.fpv.umb.sk/studium/pre-uchadzaca/podmienky-prijatia-na-studia-v-roku-2022-2023/

b) Postupy prijímania na štúdium.

Postupy a požiadavky pre prijímacie konanie sú zadefinované v Študijnom poriadku FPV UMB.

link: https://www.fpv.umb.sk/studium/pre-studenta/studijny-poriadok-a-ine-dokumenty/studijny-poriadok.html

Postupy a požiadavky pre prijímacie konanie sú zadefinované v Študijnom poriadku FPV UMB.

link: https://www.fpv.umb.sk/studium/pre-studenta/studijny-poriadok-a-ine-dokumenty/studijny-poriadok.html

c) Výsledky prijímacieho konania za posledné obdobie.

V prípade konanie písomných prijímacích skúšok sú výsledky tohto konania zverejňované na webovom sídle fakulty v deň konania prijímacích skúšok.

Uchádzačom, ktorí splnili stanovené podmienky na prijatie na štúdium, je zaslané rozhodnutie o prijatí na štúdium s ďalšími relevantnými dokumentami. Výsledky prijímacieho konania sú súčasťou akademického informačného systému.

V prípade konania písomných prijímacích skúšok sú výsledky tohto konania zverejňované na webovom sídle fakulty v deň konania prijímacích skúšok.

Uchádzačom, ktorí splnili stanovené podmienky na prijatie na štúdium, je zaslané rozhodnutie o prijatí na štúdium s ďalšími relevantnými dokumentami. Výsledky prijímacieho konania sú súčasťou akademického informačného systému.

10. Spätná väzba na kvalitu poskytovaného vzdelávania
a) Postupy monitorovania a hodnotenia názorov študentov na kvalitu študijného programu.

1. Na univerzite sa každoročne uskutočňuje na fakultách sociologické opytovanie zamerané na hodnotenie študijných programov, ktoré sa realizuje po ukončení štátnych skúšok končiacimi absolventmi 1. a 2. stupňa štúdia. Sleduje sa zistenie súhrnného pohľadu na priebeh celého štúdia, obsah študijného programu a podmienky vytvorené na jeho zabezpečenie. Anketa bola realizovaná anonymne vyplnením anketového lístka študentami po úspešnom absolvovaní štátnej skúšky. Následne sú anketové lístky spracované v softvéri TAP.

Anketa sa vyhodnocuje na úrovni univerzity a výsledky sú súčasťou Správy o pedagogickej činnosti UMB. Na úrovni fakulty je anketa analyzovaná podrobne, kde sa sleduje trend v hodnotení položených otázok v priebehu niekoľkých rokov spätne za každý realizovaný študijný program. Následne sa prijímajú opatrenia na úrovni fakulty a katedry, ktoré prispejú k zlepšeniu daného ukazovateľa. Výsledku ankety sú prezentované na kolégiu dekana a sú súčasťou Správy o pedagogickej činnosti FV UMB.

 

2. Ďalšou anketou, ktorá sa realizuje na univerzite je anketa zameraná na hodnotenie pedagógov. Cieľom ankety je získať od študentov spätnú väzbu na kvalitu výučby vybraným pedagógom, spôsob jej zabezpečenia zo strany pedagóga, jeho prístup k výučbe a k hodnoteniu študentov. V rámci ankety majú študenti tiež možnosť otvorenej odpovede, kde môže vyjadriť svoj názor na pedagóga, jeho prácu, prípadne uviesť svoju nespokojnosť. Anketa je anonymná a robí sa prostredníctvom akademického informačného systému AIS. Každý pedagóg má prístup k výsledkom ankety týkajúcej sa jeho osoby, vedúci katedry má k dispozícii výsledky ankety všetkých pracovníkov katedry. Prípadne nedostatky a výhrady sa riešia na úrovni katedry v súčinnosti s prodekanom pre pedagogickú činnosť.

1. Na univerzite sa každoročne uskutočňuje na fakultách sociologické opytovanie zamerané na hodnotenie študijných programov, ktoré sa realizuje po ukončení štátnych skúšok končiacimi absolventmi 1. a 2. stupňa štúdia. Sleduje sa zistenie súhrnného pohľadu na priebeh celého štúdia, obsah študijného programu a podmienky vytvorené na jeho zabezpečenie. Anketa bola realizovaná anonymne vyplnením anketového lístka študentami po úspešnom absolvovaní štátnej skúšky. Následne sú anketové lístky spracované v softvéri TAP.

Anketa sa vyhodnocuje na úrovni univerzity a výsledky sú súčasťou Správy o pedagogickej činnosti UMB. Na úrovni fakulty je anketa analyzovaná podrobne, kde sa sleduje trend v hodnotení položených otázok v priebehu niekoľkých rokov spätne za každý realizovaný študijný program. Následne sa prijímajú opatrenia na úrovni fakulty a katedry, ktoré prispejú k zlepšeniu daného ukazovateľa. Výsledku ankety sú prezentované na kolégiu dekana a sú súčasťou Správy o pedagogickej činnosti FV UMB.

2. Ďalšou anketou, ktorá sa realizuje na univerzite je anketa zameraná na hodnotenie pedagógov. Cieľom ankety je získať od študentov spätnú väzbu na kvalitu výučby vybraným pedagógom, spôsob jej zabezpečenia zo strany pedagóga, jeho prístup k výučbe a k hodnoteniu študentov. V rámci ankety majú študenti tiež možnosť otvorenej odpovede, kde môžu vyjadriť svoj názor na pedagóga, jeho prácu, prípadne uviesť svoju nespokojnosť. Anketa je anonymná a robí sa prostredníctvom akademického informačného systému AIS. Každý pedagóg má prístup k výsledkom ankety týkajúcej sa jeho osoby, vedúci katedry má k dispozícii výsledky ankety všetkých pracovníkov katedry. Prípadné nedostatky a výhrady sa riešia na úrovni katedry v súčinnosti s prodekanom pre pedagogickú činnosť.

b) Výsledky spätnej väzby študentov a súvisiace opatrenia na zvyšovania kvality študijného programu.

Výsledky ankety hodnotenia pedagógov študentami sa archivujú v akademickom informačnom systéme.

Výsledky ankety hodnotenia pedagógov študentami sa archivujú v akademickom informačnom systéme.

c) Výsledky spätnej väzby absolventov a súvisiace opatrenia na zvyšovania kvality študijného programu.

Výsledky ankety hodnotenia kvality študijných programov absolventami sú súčasťou Správy o pedagogickej činnosti na úrovni univerzity ako aj na úrovni fakulty.

Výsledky ankety hodnotenia kvality študijných programov absolventami sú súčasťou Správy o pedagogickej činnosti na úrovni univerzity ako aj na úrovni fakulty.

11. Odkazy na ďalšie relevantné vnútorné predpisy a informácie týkajúce sa štúdia alebo študenta študijného programu
(napr. sprievodca štúdiom, ubytovacie poriadky, smernica o poplatkoch, usmernenia pre študentské pôžičky a podobne).

Študijný poriadok FPV UMB

https://www.fpv.umb.sk/studium/pre-studenta/studijny-poriadok-a-ine-dokumenty/studijny-poriadok.html

Sprievodca štúdiom

https://www.fpv.umb.sk/studium/pre-studenta/studijny-poriadok-a-ine-dokumenty/sprievodca-studiom.html

Sprievodca štúdiom pre študentov so špecifickými potrebami

https://www.fpv.umb.sk/studium/pre-studenta/studijny-poriadok-a-ine-dokumenty/sprievodca-studiom-pre-studentov-so-specifickymi-potrebami.html

SMERNICA č. 9/2021 o záverečných, rigoróznych a habilitačných prácach na UMB v Banskej Bystrici

https://www.fpv.umb.sk/studium/pre-studenta/zaverecne-prace-a-statne-skusky.html

Disciplinárny poriadok Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici pre študentov

https://www.fpv.umb.sk/studium/pre-studenta/studijny-poriadok-a-ine-dokumenty/disciplinarny-poriadok.html

Smernica o školnom a poplatkoch spojených so štúdiom a udeľovaním vedecko-pedagogických titulov na aktuálny akademický rok

https://www.fpv.umb.sk/studium/skolne-a-poplatky-spojene-so-studiom/

Štipendijný poriadok FPV UMB

https://www.fpv.umb.sk/studium/stipendia/stipendijny-poriadok.html