Opis študijného programu
Študijný program 22_PSdm - psychológia
Štúdium stupeň - II. - úplný vysokoškolský, forma - denná, typ - jednoodborové štúdium
Názov vysokej školy Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici
Sídlo vysokej školy Národná 12, 974 01 Banská Bystrica
Názov fakulty Pedagogická fakulta
Sídlo fakulty Ružová 13, 97411 Banská Bystrica
Orgán vysokej školy na schvaľovanie študijného programu:
Schvaľovanie študijného programu sa realizuje na dvoch úrovniach v súlade s predpismi: 1. Rada pre vnútorný systém kvality PF UMB v súlade so Štatútom rady pre vnútorný systém kvality PF UMB (https://www.pdf.umb.sk/o-fakulte/system-kvality/statut-rady-pre-vnutorny-system-kvality-pf-umb.html), Smernicou č. 1/2021 Vytváranie, úprava a schvaľovanie študijných programov a podávanie žiadostí SAAVŠ https://www.umb.sk/univerzita/univerzita/vnutorny-system-kvality/zakladne-vnutorne-predpisy-vsk-umb/smernica-c-1-2021-vytvaranie-uprava-a-schvalovanie-studijnych-programov-14493.html) 2. Rada pre vnútorný systém kvality UMB v súlade so Štatútom rady pre vnútorný systém kvality UMB (https://www.umb.sk/univerzita/univerzita/vnutorny-system-kvality/zakladne-vnutorne-predpisy-vsk-umb/statut-rady-pre-vsk-umb/), Smernicou č. 1/2021 Vytváranie, úprava a schvaľovanie študijných programov a podávanie žiadostí SAAVŠ (https://www.umb.sk/univerzita/univerzita/vnutorny-system-kvality/zakladne-vnutorne-predpisy-vsk-umb/smernica-c-1-2021-vytvaranie-uprava-a-schvalovanie-studijnych-programov-14493.html)a Metodickým pokynom č. 4/2021 na zosúladenie študijných programov a odborov habilitačného konania a odborov inauguračných konaní na UMB v Banskej Bystrici podľa zákona č. 269/2018 Z.z. do 31.8.2022 (https://www.umb.sk/univerzita/univerzita/vnutorny-system-kvality/zakladne-vnutorne-predpisy-vsk-umb/)
Dátum schválenia študijného programu alebo úpravy študijného programu:
12.07.2022
Odkaz na výsledky ostatného periodického hodnotenia študijného programu vysokou školou:
Prvé periodické hodnotenie ŠP bude prebiehať na UMB od 09 2022
Odkaz na hodnotiacu správu k žiadosti o akreditáciu študijného programu podľa § 30 zákona č. 269/2018 Z. z.:
Hodnotiaca správa po svojom schválení bude zverejnená na www.pdf.umb.sk / www.umb.sk
1. Základné údaje o študijnom programe
a) Názov študijného programu a číslo podľa registra študijných programov.
Psychológia
b) Stupeň vysokoškolského štúdia a ISCED-F kód stupňa vzdelávania.
2.stupeň, ISCED767
c) Miesto/-a uskutočňovania študijného programu.
Ružová 13, 974 11 Banská Bystrica
d) Názov a číslo študijného odboru, v ktorom sa absolvovaním študijného programu získa vysokoškolské vzdelanie, alebo kombinácia dvoch študijných odborov, v ktorých sa absolvovaním študijného programu získa vysokoškolské vzdelanie, ISCED-F kódy odboru/ odborov.
7701 Psychológia ISCED-F kód odboru vzdelávania 0313 Psychológia
e) Typ študijného programu: akademicky orientovaný, profesijne orientovaný; prekladateľský, prekladateľský kombinačný (s uvedením aprobácií); učiteľský, učiteľský kombinačný študijný program (s uvedením aprobácií); umelecký, inžiniersky, doktorský, príprava na výkon regulovaného povolania, spoločný študijný program, interdisciplinárne štúdiá.
767 – magisterské, inžinierske a doktorské študijné programy vysokých škôl pokračujúce po dosiahnutí bakalárskeho vzdelania
f) Udeľovaný akademický titul pred menom.
Mgr.
g) Forma štúdia.
denná
i) Jazyk alebo jazyky, v ktorých sa študijný program uskutočňuje.
slovenský jazyk
j) Štandardná dĺžka štúdia vyjadrená v akademických rokoch.
2 roky
k) Kapacita študijného programu (plánovaný počet študentov), skutočný počet uchádzačov a počet študentov.
25, 46, 34
2. Profil absolventa a ciele vzdelávania
a) Vysoká škola popíše ciele vzdelávania študijného programu ako schopnosti študenta v čase ukončenia študijného programu a hlavné výstupy vzdelávania.

Absolvent druhého stupňa štúdia v študijnom programe psychológia je pripravený tak, aby mohol úspešne vykonávať profesiu psychológa a pokračovať v štúdiu tohto programu na 3. stupni vysokoškolského vzdelávania. Absolvent je osobnosť pripravená kompetentne pôsobiť v psychologickej praxi v rozmanitých oblastiach psychológie. Získanú odbornosť môže uplatniť v praktickej, teoretickej, metodickej, koncepčnej, projektovej, výskumnej a vedeckej činnosti v rámci organizácií štátnej správy, samosprávy, neziskového sektora a podnikateľskej sféry.

Absolvent disponuje týmito vedomosťami:

·        má poznatky o aktuálnych možnostiach psychologickej špecializácie a praktického uplatnenia na trhu práce;

·        má špecifické poznatky prevažne v oblasti aplikovaných psychologických disciplín (najmä teórie učenia, teórie kognitívnych štruktúr, teórie osobnosti, teórie pracovného výkonu, teórie vedenia ľudí, teórie analýzy práce, teórie analýzy učebných potrieb, teórie poradenstva a psychoterapie), ktoré primárne smerujú k poznaniu správania a prežívania jednotlivcov v rámci skupín a väčších systémov/spoločnosti;

·        pozná princípy projektovania a realizácie náročnejšieho výskumného kvantitatívneho ako i kvalitatívneho projektu vrátane možností analýzy dát.

Absolvent disponuje týmito zručnosťami:

·        aplikuje špecifické poznatky rôznych psychologických disciplín, najmä konštruovanie metodík, navrhovanie postupov na hodnotenie výkonu, navrhovanie výcviku, navrhovanie terapeutického plánu alebo psychoterapie;

·        diagnostikuje v rámci výskumu a v rámci aplikovaných disciplín podľa psychologickej špecializácie;

·        navrhuje a realizuje náročnejší výskumný projekt vrátane multivariačnej analýzy dát alebo kvalitatívnej analýzy dát;

·        dokáže napísať odborné články/výstupy/nálezy/správy, tvoriť koncepcie, uskutočniť analýzy a je schopný prezentovať ciele a výsledky i reflektovať svoju odbornú činnosť a odbornú činnosť druhých.

Absolvent disponuje týmito kompetenciami:

·        samostatne rieši problémy a projekty z oblasti študijného odboru v meniacom sa prostredí;

·        pracuje efektívne ako jednotlivec, člen alebo vedúci tímu;

·        myslí inovatívne a prezentuje výsledky vlastnej analýzy a štúdia pred odborným publikom, a to aj v cudzom jazyku;

·        demonštruje základné výskumné kompetencie v záverečnej práci;

·        realizuje odborné činnosti v kontexte klinickej praxe, poradenskej a psychoterapeutickej praxe, vzdelávacej praxe, kontexte práce a organizácie;

·        špecifikuje ciele odbornej činnosti (analyzuje potreby a určuje ciele), posudzuje alebo diagnostikuje (jednotlivca, skupinu, organizáciu, situáciu), vyvíja (službu alebo produkt), realizuje a vyhodnocuje intervenciu a komunikuje výsledky.


Ciele a výstupy vzdelávania sú uvedené pre jednotlivé predmety v prílohe Ps_Mgr_D_ciele_vystupy_vzdelavania a v dokumente súbeh programov, kde je uvedená tematická previazanosť programov a profilových disciplín, ktoré pokrývajú učitelia zabezpečujúci profilové predmety – v prílohe Ps_Bc_Mgr_D_subeh_SP.

b) Vysoká škola indikuje povolania, na výkon ktorých je absolvent v čase absolvovania štúdia pripravený a potenciál študijného programu z pohľadu uplatnenia absolventov.

Absolvent magisterského študijného programu Psychológia disponuje aplikovanými poznatkami a profesijnými zručnosťami pre uplatnenie a výkon profesie psychológa v týchto oblastiach: klinická psychológia, poradenská psychológia, školská psychológia, pracovná a organizačná psychológia. Ako psychológ v oblasti poradenstva sa môže uplatniť v CPPPaP, referátoch poradensko-psychologických služieb ÚPSVaR, centrách pre deti a rodiny ÚPSVaR., atď. Ako psychológ v oblasti klinickej psychológie nachádza absolvent uplatnenie v zdravotníckych zariadeniach ako napr. nemocniciach, poliklinikách, psychiatriách, stacionárnych zariadeniach a liečebniach. Ako psychológ v oblasti školskej psychológie nachádza absolvent uplatnenie v školách rôzneho typu, v školských a mimoškolských zariadeniach štátneho, neštátneho a súkromného sektora v rezortoch školstva, ale aj v iných rezortoch (kultúry a i.). Ako psychológ v oblasti pracovnej a organizačnej psychológie nachádza absolvent uplatnenie v oblasti personalistiky, rozvíjania a riadenia ľudských zdrojov v organizácii, podniku, personálnych, poradenských, marketingových a výskumných agentúrach, atď. Absolvent disponuje poznatkami a zručnosťami vedeckého výskumu a získava potrebnú kvalifikáciu pre nadväzujúce doktorandské štúdium psychológie a zároveň môže nachádzať uplatnenie v organizáciách realizujúcich výskum v spoločenských a behaviorálnych vedách. V oblasti psychologickej praxe má absolvent potrebné vysokoškolské vzdelanie pre nadväzujúce špecializačné štúdium v odboroch klinickej psychológie, poradenskej psychológie a pracovnej psychológie.

c) Relevantné externé zainteresované strany, ktoré poskytli vyjadrenie alebo súhlasné stanovisko k súladu získanej kvalifikácie so sektorovo-špecifickými požiadavkami na výkon povolania.

Centrum pedagogicko-psychologického poradenstva a prevencie- Mládežnícka 34, B. Bystrica


Centrum pre liečbu drogových závislostí

Cesta k nemocnici 55, 974 01 Banská Bystrica


Psychiatrická ambulancia

Cesta k nemocnici 1231, 974 01 Banská Bystrica

3. Uplatniteľnosť
a) Hodnotenie uplatniteľnosti absolventov študijného programu.

Absolventi magisterských študijných programov v odbore psychológia nachádzajú podľa štatistík (uplatnenie.sk; ku dňu 2.2.2022) 82% zamestnanosť a iba 7% absolventov je evidovaných ako nezamestnaných. Ostatní absolventi sú podľa uvedených štatistík na rodičovskej dovolenke, pokračujú v štúdiu alebo pracujú v zahraničí. Prevažná väčšina absolventov (61%) nachádzala uplatnenie vo vyštudovanom odbore a to najmä v oblasti zdravotníctva a sociálnej pomoci, vzdelávania a verejnej správy a obrany. V rámci prieskumu uplatnenia našich 13 absolventov, ktorí ukončili štúdium v roku 2021, poskytlo spätnú väzbu ohľadom ich súčasného zamestnania šesť absolventov. Všetci uvedení absolventi boli v tomto čase zamestnaní, pričom štyria z nich pracovali v odbore na pozícii psychológa (školský, športový psychológ) a dvaja mimo odbor (pedagóg, analytik).

b) Prípadne uviesť úspešných absolventov študijného programu.

Zuzana Gredecká, absolventka magisterského študijného programu psychológia v roku 2020, dotorandka, aktívna členka tímu SenSkype (aktuálne v pozícii koordinátorka)


Janka Šuníková, absolventka magisterského študijného programu psychológia v roku 2020, poradenská psychologička


c) Hodnotenie kvality študijného programu zamestnávateľmi (spätná väzba).

Hodnotenie kvality študijného programu bolo vykonané oslovenými zamestnávateľmi z rôznych špecializačných oblastí psychológie (klinická psychológia, poradenská psychológia), ktorí vypracovali hodnotiace správy. Následne boli prizvaní ku otvorenej odbornej diskusii koncipovania študijného programu psychológia v magisterskom stupni. Všetky zrealizované hodnotenia kvality tvoria spoločne s poznámkami o spôsobe zapracovania pripomienok a návrhov prílohy k akreditačnému spisu v zmysle Smernice PF 1/2021 a jej prílohy 8.

4. Štruktúra a obsah študijného programu
a) Vysoká škola popíše pravidlá na utváranie študijných plánov v študijnom programe.

Pravidlá na utváranie študijných plánov v študijnom programe sú definované v Smernici č. 1/2021 o Vytváranie, úprava a schvaľovanie študijných programov a podávanie žiadostí Slovenskej akreditačnej agentúre pre vysoké školstvo (https://www.umb.sk/univerzita/univerzita/vnutorny-system-kvality/zakladne-vnutorne-predpisy-vsk-umb/smernica-c-1-2021-vytvaranie-uprava-a-schvalovanie-studijnych-programov-14493.html), v Smernici č. PF UMB 4/2021 o vytváraní, úpravách a schvaľovaní študijných program a žiadostí o habilitačné a inauguračné konanie a podávanie žiadostí RVSK UMB (https://www.pdf.umb.sk/o-fakulte/system-kvality/smernice-a-pokyny-na-urovni-pf-umb.html), a v Študijnom poriadku UMB (https://www.umb.sk/studium/student/know-how-pre-studenta/studijne-predpisy.html_).

 

Pri utváraní študijných plánov sme sa riadili nasledovnými pravidlami:

-         Profilové disciplíny zabezpečujú pedagogickí zamestnanci na funkčnom mieste docent alebo profesor.

-         Náročnosť kognitívnych a afektívnych cieľov vzdelávania zodpovedá stupňu štúdia a rešpektuje Dublinské deskriptory.

-         Uvedená kreditová dotácia pri predmetoch zohľadňuje ich postavenie v štruktúre študijného programu (povinný predmet, povinne voliteľný predmet). Najvyššia kreditová dotácia (6 kreditov) je za profilové predmety a povinné predmety, čo je reflektované i v jednotnom nastavení týždennej kontaktnej dotácie povinného a profilového predmetu (t.j. 4 hodiny týždenne). V prípade povinne voliteľných predmetov sa jedná o jednotnú kreditovú dotáciu (3 kredity) s jednotným nastavením dvoch hodín kontaktnej výučby počas jedného týždňa. 

-         Rozsah kontaktnej výučby (prednášky, semináre, cvičenia, tréning, odborná prax) je špecifikovaný tak, aby sa v rámci profilových a povinných a povinne voliteľných predmetoch dosiahol rozvoj všetkých poznatkov, zručností a kompetencií profilu absolventa odboru psychológia v magisterskom stupni štúdia.

-         Predmety a definované výstupy vzdelávania na seba tematicky a kompetenčne nadväzujú v zmysle nadväzných stupňov štúdia (v prílohe Ps_Bc_Mgr_D_subeh_SP)

-         Rozsah dosahovaných výstupov vzdelávania rešpektuje pridelenú kreditovú dotáciu.

-         Postupy pri hodnotení výstupov vzdelávania sú plánované v informačných listoch predmetov s ich konkretizáciou v sylaboch aktualizovaných na začiatku každého semestra s ohľadom na potrebu reálneho overovania schopností, zručností i kompetencií (príloha Ps_Mgr_D_ciele_vystupy_vzdelavania). Každá súčasť realizovania predmetu (prednášky, semináre, cvičenia, tréning, odborná prax) sa hodnotí samostatne a rôznorodo. 

-         Maximálny počet bodov v každom predmete je presne špecifikovaný a jednotný v celom študijnom programe. Počet kreditov predmetu reflektujúc jeho hodinovú záťaž je preklopený do maximálneho počtu bodov, ktoré študent získava počas plnenia úloh v rámci predmetu. Úlohy sú aktualizované a konkretizované na začiatku každého semestra v sylaboch predmetu (napr. 6 kreditov za predmet je dotovaných 4 hodinami týždenne, čo predstavuje max. 80 bodov za presne stanovené úlohy špecifikované v sylabe predmetu; 4 kredity za predmet sú 3 hodiny týždenne (max. 60 bodov); 3 kredity za 2 hodiny týždenne, čo je max. 40 bodov).

-         Pojem „Seminárna práca“ predstavuje širokú variabilitu úloh, aktivít, zadaní, cvičení, projektov, samostatnej práce a pod. realizovaných na seminároch študentami.

-         Pokiaľ predmet obsahuje kontaktnú výučbu definovanú cez prednášky, sylabus obsahuje 13 tém v súlade s trvaním semestra (v týždňoch).

-         Zabezpečujúca osoba a/alebo učiteľ predmetu ponúka v zozname literatúry aj vlastné zdroje.

b) Vysoká škola zostaví odporúčané študijné plány pre jednotlivé cesty v štúdiu.

Odporúčaný študijný plán je v prílohe Ps_ Mgr_D_odporucany_studijny_plan


c) V študijnom pláne spravidla uvedie:

viď infolisty


Ps_Mgr_D_informacne_listy

d) Vysoká škola uvedie počet kreditov, ktorého dosiahnutie je podmienkou riadneho skončenia štúdia a ďalšie podmienky, ktoré musí študent splniť v priebehu štúdia študijného programu a na jeho riadne skončenie, vrátane podmienok štátnych skúšok, pravidiel na opakovanie štúdia a pravidiel na predĺženie, prerušenie štúdia.
120 kreditov, Podmienky a pravidlá pre úspešný priebeh štúdia a jeho absolvovanie, podmienky pre absolvovanie štátnych skúšok, ako aj ďalšie podmienky a pravidlá pre riešenie situácií súvisiacich so štúdiom sú definované v: Študijnom poriadku UMB (https://www.umb.sk/studium/student/know-how-pre-studenta/studijne-predpisy.html), Metodickom pokyne PF UMB č. 1/2010 o uznávaní kreditov z predchádzajúceho štúdia (https://www.pdf.umb.sk/o-fakulte/system-kvality/smernice-a-pokyny-na-urovni-pf-umb.html), Smernici č. 9/2021 o záverečných, rigoróznych a habilitačných prácach na UMB (https://www.pdf.umb.sk/studenti/koncim-studium/zaverecne-prace/),
e) Vysoká škola pre jednotlivé študijné plány uvedie podmienky absolvovania jednotlivých častí študijného programu a postup študenta v študijnom programe v štruktúre:

Počet kreditov, ktorého dosiahnutie je podmienkou riadneho skončenia štúdia

120 kreditov

Počet kreditov za povinné predmety

72 kreditov

Z toho za odbornú prax

8 kreditov

Počet kreditov za povinne voliteľné predmety

30 kreditov

Počet kreditov za výberové predmety

18 kreditov

Počet kreditov za záverečnú prácu a obhajobu záverečnej práce (resp. za predmety štátnej skúšky)

20 kreditov


f) Vysoká škola popíše pravidlá pre overovanie výstupov vzdelávania a hodnotenie študentov a možnosti opravných postupov voči tomuto hodnoteniu.

Pravidlá pre overovanie výstupov vzdelávania, hodnotenie študentov a možnosti podávania podnetov súvisiacich so štúdiom (administruje a ďalej postupuje študijné oddelenie PF UMB, prodekanka pre pedagogickú činnosť) sú definované v Študijnom poriadku UMB (https://www.umb.sk/studium/student/know-how-pre-studenta/studijne-predpisy.html), Disciplinárnom poriadku UMB pre študentov https://www.umb.sk/studium/student/know-how-pre-studenta/studijne-predpisy.html), Štatúte etickej komisie študentov (https://www.umb.sk/univerzita/univerzita/o-univerzite/akademicka-etika-umb/eticka-komisia/statut-etickej-komisie-studentov.html).

Pre ďalšiu možnosť neanonymného/anonymného spôsobu podávania podnetov na PF UMB bola vytvorená Elektronická schránka podnetov a pripomienok (administruje a ďalej postupuje prodekanka pre rozvoj a zabezpečovanie kvality) v zmysle Smernice č.3/2021 o hodnotení a rozvoji kvality vzdelávania na PF UMB (https://www.pdf.umb.sk/o-fakulte/system-kvality/smernice-a-pokyny-na-urovni-pf-umb.html).

g) Podmienky uznávania štúdia, alebo časti štúdia.

Podmienky uznávania štúdia, alebo časti štúdia sú zadefinované v:

Študijnom poriadku UMB (https://www.umb.sk/studium/student/know-how-pre-studenta/studijne-predpisy.html), Metodickom pokyne PF UMB č. 1/2010 o uznávaní kreditov z predchádzajúceho štúdia (https://www.pdf.umb.sk/o-fakulte/system-kvality/smernice-a-pokyny-na-urovni-pf-umb.html), Smernici č. 9/2021 o záverečných, rigoróznych a habilitačných prácach na UMB (https://www.pdf.umb.sk/studenti/koncim-studium/zaverecne-prace/), Smernici č. 11/2021 o uznávaní extrakurikulárnych aktivít na UMB (https://www.umb.sk/studium/student/kreditovy-system-studia/uznavanie-extrakurikularnych-aktivit-na-umb/) .

h) Vysoká škola uvedie témy záverečných prác študijného programu (alebo odkaz na zoznam).

V študijnom programe sme zadali nasledovné témy záverečných prác:

•       Emocionálna inteligencia a charakteristiky lídra v škole/v poradenstve/v manažmente

•       Špecifiká online poradenstva vs. poradenstva face-to-face

•       Školskí psychológovia v praxi – medzinárodné porovnanie kompetencií školských psychológov v praxi

•       Subjektívna pohoda a kvalita života zamestnancov v štátnom a súkromnom sektore v období Covid 19

•       Faktory determinujúce vzťahy medzi žiakmi a klímu triedy ako skupiny, v období dištančného vzdelávania

•       Excesívne užívanie sociálnych médií v adolescencii a jeho súvislosti so sebapoňatím

•       Stratégie regulácie emócií vo vzťahu k depresívnej symptomatológii adolescentov

•       Flexibilita stratégií regulácie emócií úzkostných adolescentov

•       Rozvíjanie kritického myslenia u detí prostredníctvom programu P4C

•       Suicidálne tendencie u žiakov stredných škôl

•       Samota a osamelosť u žiakov staršieho školského veku

•       Techniky všímavosti na podporu subjektívnej pohody a redukcie stresu u študentov stredných škôl

•       Súvislosť osobnej a sociálnej zodpovednosti a sociálnej začlenenosti jednotlivca

•       Expresívne terapie a ich využívanie v praxi

•       Perfekcionizmus a sociálna začlenenosť adolescentov

i) Vysoká škola popíše alebo sa odkáže na:

Pravidlá sú definované v Smernici č. 9/2021 o záverečných, rigoróznych a habilitačných prácach na UMB (https://www.pdf.umb.sk/studenti/koncim-studium/zaverecne-prace/)a v Študijnom poriadku UMB (https://www.umb.sk/studium/student/know-how-pre-studenta/studijne-predpisy.html).

Podrobne rozpracované pokyny ďalej definujeme v Metodickom pokyne č.4/2019 k tvorbe a obhajobe záverečných a kvalifikačných prác na PF UMB (https://www.pdf.umb.sk/studenti/koncim-studium/zaverecne-prace/) , kde definujeme odporúčané dizajny záverečných a kvalifikačných prác a tiež štruktúru prác vzhľadom na zvolený dizajn práce podľa stupňa štúdia. Záverečné a kvalifikačné práce rešpektujú štruktúru IMRaD. Všetky uvedené dokumenty sú študentom prístupné na webovej stránke fakulty.

5. Informačné listy predmetov študijného programu
V štruktúre podľa vyhlášky č. 614/2002 Z. z.

V štruktúre podľa vyhlášky č. 614/2002 Z. z. uvádzame informačné listy v systéme AIS, ako aj v prílohe Ps_Mgr_D_informacne_listy

6. Aktuálny harmonogram akademického roka a aktuálny rozvrh
(alebo hypertextový odkaz).

Harmonogram je zverejnený na webovej stránke:

https://www.pdf.umb.sk/studenti/studujem/harmonogram-studia.html



Aktuálny rozvrh

Rozvrh pre LS 2021/22 pre študentov magisterského študijného programu Psychológia je zverejnený

na: https://www.pdf.umb.sk/~rozvrh/Rozvrhy/DEN_2022_LS/rozvrh.html


7. Personálne zabezpečenie študijného programu
a) Osoba zodpovedná za uskutočňovanie, rozvoj a kvalitu študijného programu (s uvedením funkcie a kontaktu).

prof. PhDr. Eva Sollárová, CSc., profesor, e-mail: eva.sollarova@umb.sk, tel.: 0484464717

b) Zoznam osôb zabezpečujúcich profilové predmety študijného programu s priradením k predmetu s prepojením na centrálny Register zamestnancov vysokých škôl, s kontaktom (môžu byť uvedení aj v študijnom pláne).

prof. PhDr. Eva Sollárová, CSc., profesor, e-mail: eva.sollarova@umb.sk, tel.: 0484464717

Psychoterapeutické/ poradenské systémy a ich metódy

Aplikovaná psychológia

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10579

Doc. PaedDr. Lada Kaliská, PhD., docent, e-mail: lada.kaliska@umb.sk, tel.: 0484464717

Psychodiagnostika detí a dospievajúcich  

Psychodiagnostika dospelých

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/11506 

Doc. PhDr. Ľubor Pilárik, PhD., docent, e-mail: lubor.pilarik@umb.sk, tel.: 0484464716

Teórie osobnosti

Multivariačná analýza dát

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10644 

Doc. Mgr. Lenka Ďuricová, PhD. , docent, e-mail: lenka.duricova2@umb.sk, tel.: 0484464724

Psychológia práce a organizácie

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/11548 

doc.PaedDr. Lucia Pašková, PhD., docent, e-mail: lucia.paskova@umb.sk, tel.: 0484464722

Pedagogická a školská psychológia v praxi

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/11298 

c) Odkaz na vedecko/umelecko-pedagogické charakteristiky osôb zabezpečujúcich profilové predmety študijného programu.

VUPCH osôb zabezpečujúcich profilové predmety tvoria prílohy akreditačného spisu študijného programu a Žiadosti o udelenie akreditácie a sú evidované v internom Akademickom informačnom systéme AiS2. Zároveň študentom sprístupňujeme informácie na osobných profiloch zamestnancov pod hlavičkami príslušných katedier. Aktuálne ide o členov a členky Katedry psychológie (https://www.pdf.umb.sk/katedry/katedra-psychologie/clenovia-a-clenky-katedry.html ).

d) Zoznam učiteľov študijného programu s priradením k predmetu a prepojením na centrálny register zamestnancov vysokých škôl, s uvedením kontaktov (môže byť súčasťou študijného plánu).

Predmety priradené k učiteľom študijného programu uvádzame aj v študijných plánoch v prílohe Ps_ Mgr_D_odporucany_studijny_plan

Zoznam učiteľov študijného programu Psychológia s priradením k predmetu a prepojením na centrálny register zamestnancov vysokých škôl, s uvedením kontaktov.


Prof. PhDr. Eva Sollárová, CSc., profesor, eva.sollarova@umb.sk, 048/446 4717

 

Aplikovaná psychológia

Psychoterapeutické/ poradenské systémy a ich metódy

Sociálno-psychologický tréning 4

Základy koučingu

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10579

 

doc. PaedDr. Lada Kaliská, PhD., docent,

lada.kaliska@umb.sk,

048/4464717

 

Kariérové poradenstvo

Krízová intervencia

Psychodiagnostika detí a dospievajúcich

Psychodiagnostika dospelých

Stáž 1

Stáž 2

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/11506

 

doc. Mgr. Lenka Ďuricová, PhD., docent, lenka.duricova@umb.sk,

048/446 4724

Psychológia práce a organizácie

Základy tanečnej terapie

Psychológia práce a organizácie

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/11548

 

doc. PhDr. Ľubor Pilárik, PhD., docent, lubor.pilarik@umb.sk

048/4464716

Diplomový seminár

Multivariačná analýza dát

Psychológia posudzovania a rozhodovania

Teórie osobnosti

Tvorba a metódy analýzy kvalitatívnych dát

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10644

 

doc. PhDr. Ladislav Vaska, PhD., docent,

048/4464783,

ladislav.vaska@umb.sk

Supervízia

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/4935


doc. PaedDr. Lucia Pašková, PhD., docent,

lucia.paskova@umb.sk, 048/4464722

Pedagogická a školská psychológia v praxi

Stáž 1

Stáž 2

Forenzná psychológia

Psychika v prostredí súčasných technológií

Psychodiagnostika dospelých

Psychológia umenia

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/11298

 

Mgr. Zuzana Heinzová, PhD.,

vysokoškolská docentka

zuzana.heinzova@umb.sk,

048/4464711

Mediácia a riešenie interpersonálnych konfliktov 

Úvod do stáže formou service learningu 1

Úvod do stáže formou service learningu 2

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/11280

 


Mgr. Ing. Eva Virostková Nábělková, PhD.,

odborný asistent,

eva.nabelkova@umb.sk,

048/4464718

Multivariačná analýza dát

Tvorba a metódy analýzy kvalitatívnych dát

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/11511

 

PaedDr. Jana Stehlíková, PhD., odborný asistent,

jana.stehlikova@umb.sk,

048/4464718

Pedagogická a školská psychológia v praxi

Psychologická analýza školských výchovných situácií

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/11515

 


https://www.portalvs.sk/regzam/detail/11618

PhDr. Katarína Kurčíková, PhD., odborný asistent,

katarina.kurcikova@umb.sk, 048/4464525

Arteterapia

 

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/11509

Mgr. Jana Šolcová, PhD.,

odborný asistent,

jana.solcova@umb.sk, 048/44644784

Metóda ART – tréning regulácie agresívneho správania

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/18247

PhDr. Mgr. Lucia Galková, PhD., odborný asistent,

lucia.kamarasova@umb.sk, 048/4464760

Základy práva pre psychológov 2

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/11518

e) Zoznam školiteľov záverečných prác s priradením k témam (s uvedením kontaktov).

prof. PhDr. Eva Sollárová, CSc.

Profesorka

048/4464717,

eva.sollarova@umb.sk

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10579

 

doc. Mgr. Lenka Ďuricová, PhD.,

docentka

048/4464724,

lenka.duricova2@umb.sk

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/11548

Osobnostné vlastnosti učiteľov a ich význam vo vzťahu k uplatňovaným vodcovským zručnostiam.

Vzťahová väzba v dospelosti v kontexte sebahodnotenia jednotlivca.

Osobnostné súvislosti využívania sociálnych médií u adolescentov.


doc. PaedDr. Lada Kaliská, PhD.

docentka

048/4464717,

lada.kaliska@umb.sk

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/11506

Špecifiká online poradenstva vs. Poradenstva face-to-face.

Alexitýmia: Systematická prehľadová štúdia.


doc. PaedDr. Lucia Pašková, PhD.

docentka

048/4464722,

lucia.paskova@umb.sk

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/11298

Mentálne zdravie a depresivita u žiakov staršieho školského veku.

Stres v profesii učiteľa.

Temperament a zvládanie záťaže u učiteľov.


doc. PhDr. Ľubor Pilárik, PhD.,

docent

048/4464716,

lubor.pilarik@umb.sk

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10644

Bazálna emočná bolesť a súcit vo vzťahu k well-beingu u adolescentov.

Kvalita partnerského vzťahu u odlúčených manželov.


doc. PhDr. Zlata Vašašová, PhD.

odborný asistent

048/4464725,

zlata.vasasova@umb.sk

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/11576

Dištančné vzdelávanie a reziliencia u vysokoškolákov.


Mgr. Zuzana Heinzová, PhD.,

vysokoškolská docentka

048/4464711,

zuzana.heinzova@umb.sk

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/11280

Overovanie intervenčného programu zameraného na rozvoj emocionálnej inteligencie / soft skills / osobnej a sociálnej zodpovednosti – experimentálny dizajn

.

Mgr. Ing. Eva Virostková Nábělková, PhD.,

odborný asistent

048/4464718,

eva.nabelkova@umb.sk

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/11511

 

PaedDr. Jana Stehlíková, PhD.

odborný asistent

048/4464718,

jana.stehlikova@umb.sk

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/11515

Školský psychológ z pohľadu riaditeľov základných škôl.

 

PhDr. Beata Žitniaková Gurgová, PhD.

odborný asistent

beata.zitniakova-gurgova@umb.sk

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/11272

Osamelosť adolescentov v súvislosti so vzťahovou väzbou.

Psychologické účinky tanca na dospelú populáciu.

f) Odkaz na vedecko/umelecko-pedagogické charakteristiky školiteľov záverečných prác.

VUPCH školiteľov záverečných prác sú evidované v internom Akademickom informačnom systéme AiS2. Zároveň študentom sprístupňujeme informácie na osobných profiloch zamestnancov pod hlavičkami príslušných katedier. Aktuálne ide o členov a členky Katedry psychológie (https://www.pdf.umb.sk/katedry/katedra-psychologie/clenovia-a-clenky-katedry.html ).

g) Zástupcovia študentov, ktorí zastupujú záujmy študentov študijného programu (meno a kontakt).

Zuzana Valachová, psychológia, 2. stupeň, denná, 2.rok štúdia


Rebecca Laura Richterová, psychológia, 2. stupeň, denná, 1.rok štúdia

h) Študijný poradca študijného programu (s uvedením kontaktu a s informáciou o prístupe k poradenstvu a o rozvrhu konzultácií).

doc. PhDr. Ľubor Pilárik, PhD., e-mail: lubor.pilarik@umb.sk, tel.: 0484464716, https://www.pdf.umb.sk/lpilarik/

i) Iný podporný personál študijného programu – priradený študijný referent, kariérny poradca, administratíva, ubytovací referát a podobne (s kontaktami).

Študijná referentka

Mgr. Romana Duchlanská

048 446 4267 romana.duchlanska@umb.sk


Koordinátor pre tvorbu rozvrhu

Ing. Mgr. Eva Virostková Nábělková, PhD.

048-4464718 eva.virostkovanabelkova@umb.sk


Koordinátor kreditového systému štúdia

PhDr. Beata Žitniaková Gurgová, PhD.

 048 446 4725 beata.zitniakova-gurgova@umb.sk

Referentka pre medzinárodné vzťahy a mobility

Ing. Anita Dienešová

048 446 4226

anita.dienesova@umb.sk


Koordinátorka pre študentov so špecifickými potrebami

PhDr. Patrícia Zolyomiová, PhD.

048 446 4755, 048/4464759

vlasta.belkova@umb.sk


Psychologické poradenstvo

doc. PaedDr. Lada Kaliská, PhD.

048 446 4717

lada.kaliska@umb.sk


prof. PhDr. Eva Sollárová, PhD.

048 446 4717

eva.sollarova@umb.sk


PaedDr. Jana Stehlíková, PhD.

048 446 4718 jana.stehlikova@umb.sk


doc. PaedDr. Lucia Pašková, PhD.

048 446 4722

lucia.paskova@umb.sk



PhDr. Beata Žitniaková Gurgová, PhD.

048 446 4725

beata.gurgova@umb.sk


Mgr. Zuzana Heinzová, PhD.

048 446 4711

zuzana.heinzova@umb.sk


Pastoračné poradenstvo

doc. ThDr. Albín Masaryk, PhD.

048 446 4911

albin.masarik@umb.sk


doc. PaedDr. Viktória Šoltésová, PhD.

048 446 4230, 048 446 4917

viktoria.soltesova@umb.sk


Sociálne poradenstvo

doc. PhDr. Alžbeta Brozmanová Gregorová, PhD.

048 446 4784

alzbeta.gregorova@umb.sk


Mgr. Jana Šolcová, PhD.

048 446 4784

jana.solcova@umb.sk


PhDr. Katarína Kurčíková, PhD.

048 446 4525

katarina.kurcikova@umb.sk


PhDr. Michaela Šavrnochová, PhD.

048 446 4525

michaela.savrnochova@umb.sk


Právne poradenstvo

Mgr. Jakub Dzimko

048 446 3149


jakub.dzimko@umb.sk


JUDr. Ľubica Saktorová PhD., LL.M., M.A.

lubica.saktorova@umb.sk

Špeciálno-pedagogické poradenstvo


PhDr. Patrícia Zólyomiová, PhD.

048 446 4761 patricia.zolyomiova@umb.sk



8. Priestorové, materiálne a technické zabezpečenie študijného programu a podpora
a) Zoznam a charakteristika učební študijného programu a ich technického vybavenia s priradením k výstupom vzdelávania a predmetu (laboratóriá, projektové a umelecké štúdiá, ateliéry, dielne, tlmočnícke kabíny, kliniky, kňazské semináre, vedecké a technologické parky, technologické inkubátory, školské podniky, strediská praxe, cvičné školy, učebno-výcvikové zariadenia, športové haly, plavárne, športoviská).

PF UMB prevádzkuje spolu 140 PC, 181 NB+AiO a 9 tabletov pre potreby edukačnej a vedeckej práce a pre zabezpečenie prevádzky. Všetci tvoriví zamestnanci disponujú PC so zapojením na internet. Ďalej disponuje nasledovným technickým vybavením: scanner (19), kopírovacie stroje (4), tlačiarne (64), multifunkčné tlačiarne (24), dataprojektory (50), interaktívne tabule (6), kamery (19), fotoaparáty (24), CD prehrávače (5) , DVD prehrávače (4), premietacie plátna (12), videokonferenčné systémy (28), softvérové vybavenie (72).

Materiálne a technické vybavenie vyučujúcich zabezpečujúcich študijný program je na dobrej úrovni. Každý z nich má v pracovni vlastnú PC stanicu alebo notebook s pripojením na internet a každá kancelária je vybavená telefónnou linkou. Zamestnanci tiež majú k dispozícii tlačiareň, scanner, kopírovací stroj a DVD prehrávač, web kamery, čo výrazne pozitívne prispieva k príprave a realizácii výučby študijného programu modernými metódami.

Katedry sú vybavené modernou didaktickou technikou vo vlastnej učebni (dataprojektor, TV), ale aj v ostatných prednáškových a seminárnych miestnostiach fakulty je nainštalovaná didaktická technika podobnej kvality (počítač s pripojením na internet, dataprojektor, interaktívna tabuľa). V roku 2021 sme vybavili 26 učební videokonferenčným systémom pre hybridné a dištančné vyučovanie.

Študenti majú verejne dostupných 6 počítačov. Pre potreby výučby sú počítačmi vybavené 2 učebne, v ktorých je 20 PC. Ďalších 8 učební je vybavených multimediálnou a výpočtovou technikou. Takmer všetky priestory budovy PF sú zabezpečené tak, aby sa študenti mohli zo svojich notebookov bezdrôtovo pripojiť na Internet (Access Point). Softwarové vybavenie pozostáva z: MS Windows (operačný systém), Office 365 (balíček obslužných programov), ESET, KASPERSKY (antivírusový software), ADOBE READER, PDF CREATOR, SPSS (štatistický balík). Vyššie uvedené materiálne a technické vybavenie je garanciou optimálnej kvality vzdelávacieho procesu.

Vyučovací proces je na PF UMB zabezpečovaný v 37 učebniach, z toho je 10 odborných a špecializovaných učební (telocvičňa). Dve najväčšie učebne (s kapacitou dva krát 78 študentov) boli zrenovované vrátane ich zariadenia. Všetky učebne sú vybavené kompletnou IKT technikou (plazma, dataprojektor), PC v počte 60, ktoré sú používané na výučbu všetkými katedrami fakulty nezávisle. Výmena, údržba a oprava školského nábytkového vybavenia učební je vykonávaná priebežne. Pre skvalitnenie vyučovacieho procesu PF UMB vybudovala niekoľko odborných učební: učebňu pre Katedru sociálnej práce s kapacitou 30 študentov, dve učebne pre Katedru hudobnej kultúry s kapacitou pre 40 študentov, špeciálnu koncertnú miestnosť a tzv. tančiareň (kde sa realizujú aj psychosociálne tréningy s cieľom psycho-motorického rozvoja), dve odborné učebne na Katedre elementárnej a predškolskej pedagogiky, dve špeciálne učebne na Katedre výtvarnej kultúry - modelovňa, plastická a priestorová tvorba a špeciálny multimediálny ateliér, učebne špecializované na sociálno-psychologické tréningy.

PF UMB v rámci zlepšenia podmienok pre štúdium a prácu zamestnancov školy vybudovala nasledovné zariadenia: bezbariérový prístup do všetkých budov prináležiacich fakulte, vrátane parkovacích miest, kamerový systém, zabezpečila parkovacie miesta pred areálom fakulty pre študentov, uskutočnila renováciu priestorov v bloku C a AB a renováciu vstupných priestorov areálu fakulty. V priestoroch PF UMB sa nachádza Copycentrum, ktoré poskytuje tlačiarenské a kopírovacie služby, viazanie a laminovanie dokumentov a predaj kancelárskeho papiera. Pedagogická študovňa sa nachádza na 1. poschodí Študentského domu 5 a poskytuje 55 študijných miest. Štúdium je možné prezenčne.

Katedra psychológie disponuje miestnosťou pre poskytovanie poradenských služieb a psycholaboratórium, kde sú k dispozícii psychodiagnostické nástroje a Biofeedback prístroj pre meranie psychofyziologických funkcií a ich tréning.

b) Charakteristika informačného zabezpečenia študijného programu (prístup k študijnej literatúre podľa informačných listov predmetov), prístup k informačným databázam a ďalším informačným zdrojom, informačným technológiám a podobne).

Všetky informácie o študijnom programe vrátane informačných listov predmetov sú dostupné v Akademickom informačnom systéme (AiS2) a na webových stránkach fakulty. Sylaby predmetov, kritériá splnenia podmienok na získanie kreditov a kvalitatívneho hodnotenia sú zverejnené na webových stránkach jednotlivých vyučujúcich alebo v systéme LMS MOODLE, vždy v príslušnom kurze k predmetu. Priebeh štúdia od prijímacích skúšok až po štátne skúšky je riadený prostredníctvom AIS2. Pre podporu prezenčnej a dištančnej výučby sa využíva systém LMS MOODLE, pre komunikáciu a spätnú väzbu AIS2 a e-mail. Každý študent má zriadenú e-mailovú univerzitnú adresu a schránku, z ktorej má priamy prístup do Univerzitnej knižnice a jej databáz. Na všetkých Študentských domovoch je prístup na internet priamo na izbách, väčšina učební má wifi pokrytie, ktoré sa neustále rozširuje. Študenti sa môžu pripojiť na internet aj na chodbách Katedry psychológie PF UMB. Katedra psychológie na svojej webovej stránke, ktorá je súčasťou fakulty, zverejňuje aktuálne oznamy pre študentov a študentky. V sekciách učiteľov poskytuje informácie o vyučovaných predmetoch a v samostatnej sekcii ponúka publikácie a učebné texty na siahnutie. Študenti môžu využívať všetky softvérové programy, na ktoré má univerzita zakúpené licencie. Okrem všeobecných počítačových programov Microsoft Office 365 a okrem ďalších špecifických grafických, či hudobných programov sú to najmä programy pre podporu ich výskumu: SPSS 19.0: program na spracovanie štatistických údajov, Štatistický program UNISTAT, ATLAS –TI: program na spracovanie dát kvalitatívneho výskumu a iné. Z každého školského PC sa dá pripojiť na platené databázy publikačných výstupov, ku ktorým máme licencovaný univerzitný prístup. Na vyučovaní, ktoré sa týka edukačných vied, pracujú študenti najmä s databázami ako WOS, SCOPUS, EBSCO, SCIENCE DIRECT.

Učitelia zabezpečujúci študijný program sa aktívne podieľajú na tvorbe učebných materiálov k jednotlivým predmetom študijného programu. Sú autormi a spoluautormi vysokoškolských učebníc a učebných textov z oblasti edukačných vied. V predajni publikácií OZ Pedagóg si môžu študenti zakúpiť publikácie, ktoré vydali pracovníci a pracovníčky PF UMB. Pre realizáciu študijného programu je k dispozícii dostačujúce materiálne, technické a informačné zabezpečenie, ktoré je priebežne inovované a aktualizované. Študenti a učitelia majú k dispozícii v mieste uskutočňovania programu knižnice a študovne (C106), v ktorých je zabezpečená dostupnosť študijnej literatúry, učebníc, monografií, domácich a zahraničných časopisov v oblasti edukačných vied. Tieto zdroje sú pravidelne dopĺňané na základe návrhov učiteľov zabezpečujúcich študijný program. Viaceré informačné zdroje sú zabezpečené pomocou internetu. Softvérové vybavenie je tiež priebežne aktualizované.

Knižnično-informačné služby zabezpečuje aj Univerzitná knižnica Univerzity Mateja Bela na centrálnych pracoviskách na Tajovského 40 a 51, na dislokovaných pracoviskách na každej fakulte. Poskytuje absenčné, prezenčné, konzultačné, rešeršné, referenčné, kopírovacie služby a prístup na internet 54 hodín týždenne; online služby a prístup k elektronickým informačným zdrojom 24 hodín denne. Knižničných fond obsahuje viac ako 277 000 vedeckých a odborných monografií, skrípt, vysokoškolských učebníc, zborníkov, encyklopédií, slovníkov a iných typov dokumentov. Akvizícia sa v spolupráci s pedagógmi riadi aktuálnymi študijnými a vedeckovýskumnými úlohami univerzity. Súčasťou fondu je 251 titulov periodík, z toho 120 zahraničných. Záverečné a kvalifikačné práce obhájené na univerzite sú od roku 2009 prístupné v elektronickej podobe. Viac ako 700 skrípt, vysokoškolských učebníc a učebných textov vydaných univerzitou je dostupných prostredníctvom Virtuálnej študovne UMB. Cez webové sídlo knižnice sú dostupné ďalšie databázy: ACM, ProQuest Central, ProQuest Ebook Central, SpringerLink, Springer Nature, Wiley Online Library. Podporujeme tiež prístup k plnotextovým databázam Cambridge Journals, Emerald a vzdelávacím videám na platforme HSTalks.

Referát absenčných výpožičiek na Tajovského 40 je centrálnym strediskom absenčných služieb. Používateľom poskytuje na absenčnú výpožičku viac ako 87 000 knižných dokumentov. Otváracie hodiny: pondelok – piatok od 9.00 do 16.00 h. Pracovisko poskytuje medziknižničnú výpožičnú službu. V Univerzálnej študovni na Tajovského 51 je prezenčne dostupných viac ako 16 500 knižných dokumentov a 134 titulov periodík. Vo fonde študovne sú zastúpené všetky študijné odbory. Otváracie hodiny študovne: pondelok – streda od 8.30 do 21.00 h, štvrtok – piatok od 8.30 do 16.00 h. Súčasťou študovne je Európske dokumentačné centrum. Študovňa spravuje depozit záverečných a kvalifikačných prác v tlačenej podobe.

V Pedagogickej študovni na Ružovej 15 je prezenčne dostupných viac ako 6 500 knižných publikácií, 39 titulov periodík a 125 didaktických hier a pomôcok. Otváracie hodiny študovne: pondelok – streda od 9.00 do 21.00 h, štvrtok – piatok od 9.00 do 16.00 h. Súčasťou Pedagogickej študovne je Centrum pre pedagogickú prax a didaktické pomôcky AMOS a skupinová študovňa.

c) Charakteristika a rozsah dištančného vzdelávania uplatňovaná v študijnom programe s priradením k predmetom. Prístupy, manuály e-learningových portálov. Postupy pri prechode z prezenčného na dištančné vzdelávanie.

V každom informačnom liste predmetu je uvedená forma vyučovania. Akonáhle IL obsahuje príznak kombinovaná alebo dištančná forma, vyučujúci má povinnosť vytvoriť ku predmetu interaktívny kurz cez systém pre podporu e-learningu LMS Moodle. Využívanie portálu študentmi aj zamestnancami sa riadi Smernicou č.3/2016 o využívaní e-learningu na UMB, ktorá je prístupná hneď v úvode prostredia (https://lms.umb.sk/). Každý študent je na začiatku štúdia (1. ročníky) podrobne inštruovaný v zmysle využívania e-learningovej podpory, najčastejšie v rámci predmetov k úvodu do štúdia. V prípade problémov a otázok využíva ďalšie konzultačné hodiny študijných poradcov, alebo vyučujúcich. Každý vyučujúci na začiatku semestra aktualizuje kurz a zašle študentom informácie o prístupoch (heslá). V kurzoch sa nachádzajú okrem sylabov a podmienok ku ukončeniu odkazy na online hodiny cez MS Teams, prípadne ZOOM, videá prednášok s výkladom, rôzne zadania k úlohám, podporné fóra a diskusie, ankety, študijné materiály a iné aktivity. Prostredníctvom kurzov môže prebiehať aj hodnotenie študentov. V prípade potreby (napr. aktuálna pandemická situácia) prechádzame aj v prípade prezenčnej výučby plynulo na dištančnú formu vzdelávania vo všetkých predmetoch na všetkých stupňoch štúdia a zabezpečovanie kvality vyučovania touto formou pravidelne monitorujeme a vylepšujeme na základe podnetov od študentov, ktorí sa prieskumov zúčastňujú.

d) Partneri vysokej školy pri zabezpečovaní vzdelávacích činností študijného programu a charakteristika ich participácie.

Spolupráca so zariadeniami a strediskami poskytujúcimi psychologické/psychoterapeutické/poradenské/klinické služby:

Zariadenie sociálnych služieb Viničky (zriaďovateľ Nitriansky samosprávny kraj), pre účely odbornej praxe študentov odboru psychológia, aj ako partner v organizácii dlhodobého projektu online poradenstva pre seniorov v rámci projektu Senskype.

Slovenský inštitút logoterapie.

Divadlo z PASÁŽE , adresa: Horná strieborná 25, Banská Bystrica 974 01.

Centrum špeciálno-pedagogického poradenstva (CŠPP) Kollárová 55, Banská Bystrica 974 01.

Detský domov Kollárova 29, , Banská Bystrica, 974 01.

Symbia (Domov sociálnych služieb) – Moyzesova č 50, Zvolen 96001.

ŠZŠ – Špeciálna základná škola internátna Ďumbierska 15, Banská Bystrica, 97411.

Odborné učilište internátne Viliama Gaňu, Moskovská 17, 974 04 Banská Bystrica.

Stredisko KOMPA (Domov sociálnych služieb) – Denný stacionár, 29. augusta 13, Banská Bystrica, 97401.

Psychiatrická nemocnica Prof. Matulaya, Československej armády 234/139, 967 01 Kremnica.

Novamed – Neurologická ambulancia.

Rooseveltova nemocnica oddelenie Neurológie.

Spolupráca so zariadeniami a strediskami poskytujúcimi psychologické školsko-poradenské služby:

Základná škola Ďumbierska 17, Banská Bystrica;

CPPPaP, Mládežnácka ul., Banská Bystrica;

Súkromná ZŠ u Filipa Ružová 13, Banská Bystrica;

Spolupráca s uvedenými zariadeniami sa využíva pri realizácii pozvaných prednášok odborníkov z praxe na špecificky odborne zamerané témy, pri participácii študentov na rôznych aktivitách v týchto zariadeniach v rámci Odbornej praxe, pri dobrovoľníckych aktivitách študentov, prípadne i pri výskumnej, publikačnej a projektovej spolupráci. Študenti zároveň ponúkajú v rámci service learningových projektoch rôzne aktivity pre zariadenia ako aj pre ich klientov (online poradenstvo pre ZSS Viničky, tréning pamäte pre ZSS Hriňová).

Spolupráca s akademickými pracoviskami:

Katedra psychologie FF UP v Olomouci;

Katedra pedagogické a školní psychologie OU v Ostrave;

Katedra psychologie jihočeskáuniverzita, České Budejovice;

Katedra psychologie FSS MU Brno;

Katedra psychologie FF UK Praha;

Queens College of the City University of New York;

Foundation for Developing Emotional Intelligence Bulharsko.

Spolupráca spočíva v nasledovnom: pozvané prednášky renomovaných odborníkov – incoming a outcoming, študentské stáže a mobility; výskumná, publikačná a projektová spolupráca, účasť študentov na vedeckých a odborných podujatiach a na študentskej vedeckej a umeleckej činnosti v odbore psychológia na národnej i česko-slovenskej úrovni. Fakulty, ktoré pripravujú študentov v ŠP psychológia, na slovenských univerzitách – expertízna, recenzná a oponentská činnosť pri posudzovaní projektov a dizertačných prác, členstvo v odborovej komisii a účasť v komisiách pre štátne skúšky a obhajoby dizertačných prác.

Na Katedre psychológie PF UMB má svoje sídlo národná Asociácia školských psychológov (AŠP, https://www.aspsr.sk ), ktorá je etablovaným strategickým partnerom štátnych a národných inštitúcií (MŠVVaŠ SR, MZ SR, MSVaR SR, SKP, SPU) a je členom medzinárodnej organizácie ISPA (https://www.ispaweb.org ). AŠP reaguje na potreby meniacej sa psychologickej praxe a tak svojimi pravidelnými odbornými aktivitami prispieva k prehĺbeniu, zefektívneniu a rozvoju programu psychológia bakalársky stupeň.

Od akademického roku 2021/2022 na Katedre psychológie PF UMB funguje i študentská organizácia Slovenská asociácia študentov a absolventov odboru psychológia (SAŠAP, https://sasap.org ), ktorej aktivity taktiež prispievajú k prehĺbeniu poznania, rozvoju zručností a kompetencií (schopnosťou kriticky myslieť, komunikačnými (aj v cudzom jazyku), občianskymi, sociálnymi, personálnymi, pracovnými a podnikateľskými kompetenciami a kompetenciami pre riešenie problémov) hlavne študentov programu psychológia bakalársky stupeň.

e) Charakteristika na možností sociálneho, športového, kultúrneho, duchovného a spoločenského vyžitia.

UMB ponúka študentom a študentkám bohaté možnosti sociálneho športového, kultúrneho, duchovného a spoločenského vyžitia. V oblasti športových aktivít ponúka možnosť zapojiť sa do viacerých športových klubov (atletický klub, basketbalové družstvo žien, gymnastický klub, triatlonový klub TRIAN, hokejový univerzitný tím, horoklub, karate klub, klub juda). Klub športu pre všetkých ponúka študentstvu tieto pohybové aktivity: plaváreň, športové hry – florbal, futbal, volejbal, fitness – posilňovňa, Power Zumba, Country tance, jumping, klasická a športová masáž. Bližšie informácie je možné nájsť na http://www.sportklub.umb.sk/.

V oblasti umeleckého využitia priamo na UMB fungujú tri umelecké súbory (https://www.pdf.umb.sk/v-com-sme-vynimocni/umelecke-subory/): Univerzitný spevácky zbor Mladosť, Univerzitný folklórny súbor Mladosť a Komorný orchester Mladosť. Súbory sú otvorené pre všetkých študentov UMB, pričom primárne pracujú so študentmi a študentkami PF UMB. Sú prevádzkované pod gesciou Katedry hudobnej kultúry PF UMB. Študenti a študentky majú možnosť zapojiť sa aj do aktivít študentského divadelného súboru UNIS, súbor je otvorený pre študentov a študentky, ktorí majú vzťah k divadlu a sami chcú byť jeho súčasťou. University Dance Center ponúka pre študentstvo rôzne tanečné kurzy.

Viac ako 20 rokov UMB spolupracuje aktívne s Centrom dobrovoľníctva, n.o. v Banskej Bystrici, ktoré motivuje študentov a študentky k zapojeniu so do vlastných dobrovoľníckych programov, ale aj do dobrovoľníckych programov iných organizácií a podporuje ich angažovanosť v komunite. Študenti a študentky UMB sa môžu stať účastníkmi programu Medzinárodná cena vojvodu z Edinburghu. PF UMB je ako jediná univerzita na Slovensku miestnym centrom tejto ceny. Ide o komplexný rozvojový program, ktorý dáva mladým ľuďom vo veku 14 až 24 rokov šancu rozvinúť svoje schopnosti a charakterové vlastnosti pre reálny život, naplniť svoj potenciál a pomôcť im uspieť v živote. Študenti a študentky našej univerzity môžu stať nielen účastníkmi DofE, ale môžu sa vzdelávať v metodike tohto programu a stať sa vedúcimi programu (https://dofe.umb.sk/).

Pre trávenie voľného času ponúka PF UMB viacero priestorov aj vo svojom areáli, konkrétne bufet a miestnosť pre študentstvo (slúžia na stravovanie); oddychová a študijná miestnosť B003 (miestnosť slúži na relaxáciu, štúdium, stretnutia študentstva, súčasťou miestnosti je aj kuchynka s malým vybavením pre ohrev vlastného jedla); Kaviareň Kolečko, ktorú obsluhujú ľudia s postihnutím a v ktorej predaj kávy slúži aj na scitlivovanie k väčšej vnímavosti k potrebám iných ľudí; oddychová zóna CHILL POINT vytvorená študentstvom je na druhom poschodí v budove A, jedáleň a bufet pod cestou vedúcou k dekanátu PF UMB; Detský kútik PuFkáčik (pre verejnosť ako aj pre deti zamestnanectva či študentstva).

Okrem aktivít ponúkaných priamo zo strany fakulty a univerzity poskytuje bohaté možnosti vyžitia aj mesto Banská Bystrica, s ktorým UMB aktívne spolupracuje a o možnostiach pravidelne informuje študentstvo cez sociálne siete a informačné tabule v priestoroch fakulty.

f) Možnosti a podmienky účasti študentov študijného programu na mobilitách a stážach (s uvedením kontaktov), pokyny na prihlasovanie, pravidlá uznávania tohto vzdelávania.

Možnosti a podmienky účasti študentov študijného programu na mobilitách a stážach sa riadia Smernici č. 4/2019 o mobilitách Erasmus+ na UMB a sú zverejnené v samostatnej sekcii stránky PF UMB venovanej mobilitám a štúdiu v zahraničí (https://www.pdf.umb.sk/studenti/studujem/erasmus-a-studium-v-zahranici/). Okrem mobilít v rámci programu Erasmus+ sú podporované mobility aj v rámci iných schém, aktívna spolupráca v tejto oblasti je s organizáciou SAIA. Referát medzinárodnej spolupráce a mobilít sprostredkúva tiež možnosti stáží. PF UMB každoročne v septembri organizuje Dni mobilít, na ktorých študentov informuje o možnostiach mobilít a stáži. Informácie sú tiež študentom v dostatočným časovým predstihom pre podávaním prihlášok zasielané formou fakultného newslettera. Výzva na podávanie prihlášok na mobility je zverejnená každý rok v prvej polovici zimného semestra. Záujemcovia o mobilitu predkladajú prihlášku a motivačný list. V prihláške majú možnosť označiť výber 3 prijímajúcich inštitúcií, o ktoré majú záujem. Následne sa uskutočňuje predvýber účastníkov, ktorý pozostáva z hodnotenia zaslaných podkladov a osobného pohovoru. Študenti si vyberajú univerzity, na ktorých môžu študovať svoj odbor a špecializáciu. V spolupráci s katedrovými koordinátormi a Referátom medzinárodnej spolupráce a mobilít vopred pripravia predbežný študijný plán. Výsledky predvýberov sú základom pre zostavenie žiadosti o grant, ktorá sa každoročnej predkladá Národnej agentúre programu Erasmus+. Výsledky predvýberov sú študentom oznámené po pridelení grantu Národnou agentúrou. Nasleduje etapa praktickej administratívnej prípravy mobilít. Ide o komunikáciu s partnerskými inštitúciami a nomináciu študentov. Študent pošle partnerskej inštitúcii Learning Agreement a ďalšie dokumenty podľa požiadavky partnera (výpis známok zo štúdia, doklad o zabezpečenom ubytovaní, prípadne jazykový certifikát). Referát medzinárodnej spolupráce a mobilít pripravuje finančnú zmluvu a sprevádza študenta v procese zabezpečovania poistenia, ubytovania a samotného vycestovania. Po návrate z mobility je získané hodnotenie za predmety absolvované na prijímajúcej inštitúcii zapísané do akademického systému AIS. Predmety mimo uznaných povinných predmetov sú zapísané podľa preferencie študenta (ako povinne voliteľný, resp. voliteľný predmet).

Uznávanie kreditov v systéme ECTS je umožnené vďaka precíznemu monitorovaniu mobilitných aktivít v etape pred, počas aj po mobilite. Pred mobilitou sa maximálna pozornosť venuje motivovaniu študentov a sprostredkovaniu komunikácie medzi študentmi a prijímajúcimi inštitúciami tak, aby bolo možné vypracovať pre každého študenta realistický personalizovaný študijný plán (learning agreement) zohľadňujúci požiadavky, ktoré študenti majú naplniť doma, a zároveň aj možnosti, ktoré ponúka prijímajúca inštitúcia. Learning agreement zostáva aj v ďalších fázach realizácie mobility kľúčovým a záväzným dokumentom. Počas mobility Referát medzinárodnej spolupráce a mobilít v úzkej spolupráci s katedrovými koordinátormi poskytuje priebežnú podporu študentom vyslaným na mobilitu. Akýkoľvek prípadný nesúlad medzi záväzkami definovanými v learning agreemente a realitou na prijímajúcej inštitúcii sa rieši tak, aby študent mal možnosť získať potrebné ECTS kredity za obdobie mobility. Študent má možnosť včas upozorniť na nezrovnalosti v kurikulách tak, aby mohlo byť navrhnuté vhodné riešenie situácie v spolupráci všetkých zúčastnených strán. Po mobilite pracovníčky Referátu medzinárodnej spolupráce a mobilít v spolupráci so Študijnými oddeleniami fakúlt a katedrovými koordinátormi potvrdia uznanie ECTS kreditov získaných v zahraničí. PF UMB podporuje tiež uznávanie kombinovaných (blended) a virtuálnych mobilít v súlade s platnou domácou a európskou legislatívou. Od roku 2021 je UMB súčasťou medziuniverzitného dobrovoľníckeho a service learningového programu s názvom FLY, v rámci ktorého sa študenti počas leta môžu zapojiť do medzinárodných dobrovoľníckych a service learnigových projektov.

9. Požadované schopnosti a predpoklady uchádzača o štúdium študijného programu
a) Požadované schopnosti a predpoklady potrebné na prijatie na štúdium.

Prijímanie na študijný program sa uskutočňuje na základe študijných výsledkov v predchádzajúcom vysokoškolskom štúdiu a relevantných aktivít uchádzača k študijnému odboru. Základnou podmienkou pre prijatie je ukončené štúdium v bakalárskom stupni vysokoškolského štúdia v zmysle § 56 ods. 2 zákona č. 131/2002 o vysokých školách. Ďalšou podmienkou prijatia na štúdium je príbuznosť študijného odboru ukončeného bakalárskeho štúdia. Vyžaduje sa, aby uchádzač ukončil predchádzajúce bakalárske štúdium v študijnom odbore psychológia, alebo magisterské štúdium v študijnom programe učiteľstvo psychológie (v kombinácii). Uchádzač môže v rámci prijímacieho konania získať maximálne 100 bodov. Na základe získaných bodov zostaví prijímacia komisia poradie uchádzačov. Prijatí sú uchádzači s najvyšším počtom získaných bodov. Posudzované sú 3 kritéria: (1) vážený študijný priemer počas bakalárskeho stupňa štúdia (uchádzači z bakalárskeho študijného programu psychológia) alebo počas bakalárskeho a magisterského štúdia (uchádzači zo študijného programu učiteľstvo psychológie v kombinácii) – 50 bodov; (2) prospech z obhajoby bakalárskej práce (uchádzači z bakalárskeho študijného programu psychológia) alebo z obhajoby diplomovej práce z odboru psychológia (uchádzači zo študijného programu učiteľstvo psychológie v kombinácii)  – 30 bodov; (3) absolvované relevantné aktivity k študijnému odboru – 20 bodov. Kritériá používané pri posudzovaní a výbere uchádzačov na štúdium zabezpečujú zhodnotenie študijných predpokladov pre vysokoškolské štúdium vyznačujúce sa dlhodobým študijným výkonom. Kritérium aktivity vyjadruje mieru motivácie a angažovania sa uchádzača nad rámec študijných povinností a zároveň umožňuje odhadnúť záujmovú orientáciu uchádzača o štúdium. Uchádzač môže získať body za aktivity ako napr.: aktívna účasť na vedeckom odbornom psychologickom podujatí charakteru konferencie, účasť na vzdelávacej aktivite akreditovanej MŠVVaŠ SR, MZ SR, MPSVaR SR, aktívna účasť na katedrovom kole ŠVOUČ, aktívna účasť na celoštátnom alebo medzinárodnom kole ŠVOUČ alebo účasť študenta na zahraničnej mobilite v rámci študijného odboru psychológia. Podmienky prijímacieho konania sú každoročne prehodnocované a aktualizované. Na základe aktuálneho počtu uchádzačov môže dekanka fakulty rozhodnúť o odpustení prijímacích skúšok alebo redukcii kritérií. 

Vychádzajúc z Novely Zákona o vysokých školách, počas mimoriadnej situácie, núdzového stavu alebo výnimočného stavu vyhláseného v súvislosti s ochorením COVID-19 spôsob prijímania na výchovu a vzdelávanie, spôsob hodnotenia a spôsob ukončovania výchovy a vzdelávania určuje ministerstvo školstva v súlade s opatreniami Úradu verejného zdravotníctva Slovenskej republiky.“

Pre uchádzačov so špecifickým potrebami je zriadený koordinátor, ktorý poskytuje informácie a poradenstvo k prijímaciemu konaniu (https://www.pdf.umb.sk/chcem-studovat/co-este-potrebujete-vediet/informacie-pre-uchadzacov-o-studium-a-studentov-so-specifickymi-potrebami/)

b) Postupy prijímania na štúdium.

Ponuka štúdia je zverejňovaná na web sídle fakulty najneskôr dva mesiace pred posledným dňom na podanie prihlášky na štúdium. Uchádzači sa prihlasujú na štúdium podaním prihlášky v papierovej alebo elektronickej forme v termínoch stanovených UMB. Základnou podmienkou účasti na prijímacom konaní je ukončené vzdelanie v bakalárskom stupni štúdia v študijnom programe psychológia alebo ukončené vzdelanie v magisterskom stupni štúdia v študijnom programe učiteľstvo psychológie (v kombinácii). Doklady o úspešnom absolvovaní predchádzajúceho štúdia, vrátane vysvedčenia o štátnej skúške, výpisu o váženom študijnom priemere dosiahnutom počas bakalárskeho, príp. magisterského  štúdia (potvrdené študijným oddelením fakulty, kde uchádzač štúdium absolvoval) a dokladov dosvedčujúcich absolvované aktivity, doručujú uchádzači na študijné oddelenie PF UMB. Následne sú predložené doklady posúdené prijímacou komisiou vzhľadom na tri kritériá, čoho výsledkom je bodové hodnotenie každého uchádzača. Dekan fakulty na návrh prijímacej komisie prijme na štúdium uchádzačov s najvyšším počtom dosiahnutých bodov v prijímacom konaní podľa plánovaného počtu študentov v danom študijnom programe v danom AR.

Uchádzači o štúdium, ktorí absolvovali predchádzajúci stupeň vzdelania v zahraničí, sú povinní podľa Zákona č. 422/2015 Z. z. o uznávaní dokladov o vzdelaní a o uznávaní odborných kvalifikácií a o zmene a doplnení niektorých zákonov predložiť uznanie dokladu o vzdelaní získanom mimo územia Slovenskej republiky. Rozhodnutie o uznaní dokladov o vzdelaní je povinný prijatý uchádzač o štúdium predložiť najneskôr v deň zápisu na štúdium.

c) Výsledky prijímacieho konania za posledné obdobie.

Výsledky prijímacieho konania zverejňuje fakulta na svojom web sídle. Rozhodnutie dekana o ne/prijatí na štúdium je uchádzačom doručované do vlastných rúk. Na štúdium so začiatkom v AR 2021/22 sa prihlásilo 46 uchádzačov. Na základe prijímacieho konania bolo prijatých 38 uchádzačov a na štúdium sa zapísalo 34 študentov.

 

10. Spätná väzba na kvalitu poskytovaného vzdelávania
a) Postupy monitorovania a hodnotenia názorov študentov na kvalitu študijného programu.

Postupy monitorovania a hodnotenia názorov študentov na kvalitu študijného programu sa realizujú v súlade so Smernicou č. 3/2021 o hodnotení a rozvoji kvality vzdelávania na PF UMB (https://www.pdf.umb.sk/o-fakulte/system-kvality/smernice-a-pokyny-na-urovni-pf-umb.html).

Na hodnotenie a rozvoj kvality vzdelávania sa na PF UMB používajú tieto postupy a nástroje v rôznej periodickej frekvencii:

-         prieskum spokojnosti študentov s kvalitou výučby a učiteľom v rámci konkrétneho predmetu,

-         prieskum spokojnosti študentov s kvalitou praxe v špecializovanom výučbovom zariadení PF UMB,

-         prieskum spokojnosti študentov so špecifickými potrebami,

-         vyhodnotenie spokojnosti študentov s kvalitou výučby počas mobility v zahraničí,

-         prieskum spokojnosti zahraničných študentov na mobilite na PF UMB,

-         mapovanie potrieb a námetov na rozvoj kvality študijným poradcom,

-         elektronická schránka podnetov a pripomienok,

-         hodnotenie pedagogického procesu a učiteľa formou pedagogického pozorovania,

-         prieskum spokojnosti študentov s priestorovým, materiálnym a technickým zabezpečením študijného programu,

-         hodnotenie praxe zo strany špecializovaných výučbových zariadení PF UMB,

-         hodnotenie študijných programov zo strany absolventov,

-         hodnotenie absolventov a študijných programov zo strany relevantných zamestnávateľov,

-         zisťovanie uplatnenia absolventov študijného programu v praxi,

 

Všetky uvedené postupy sa analyzujú na rôznych úrovniach (hlavná zabezpečujúca osoba, vedenie katedry, prodekan), čo určuje spomínaná smernica. Z každého výstupu vzťahujúceho sa k hodnoteniu a kvalite vzdelávania sa vyhotovuje správa. Správa obsahuje okrem hodnotenia aj návrh prijatých opatrení pre zabezpečenie a rozvoj kvality vzdelávania. Tieto správy sú archivované.

b) Výsledky spätnej väzby študentov a súvisiace opatrenia na zvyšovania kvality študijného programu.

Študenti magisterského študijného programu psychológia sa zapojili v minulom období do prieskumov realizovaných zo strany PF UMB.

Vzhľadom na pandemickú situáciu sa Správa o hodnotení kvality vzdelávania PF UMB za AR 2020/2021 zameriava na hodnotenie spokojnosti študentov predovšetkým s dištančnou formou výučby a prináša globálny nárast spokojnosti študentov s realizovaním dištančnej formy vyučovania zo 68% (ZS 2020/2021) na 85% v (LS 2020/2021). 93% respondentov (N=156) deklarovalo pravidelnosť vyučovacieho procesu, orientácia v systéme elektronickej podpory Moodle je veľmi dobrá až výborná (86%; N=156). 81% (N=156) respondentov vyjadrilo spokojnosť s prístupom vyučujúceho k dištančnej forme výučby čo bol nárast oproti ZS (2020/2021) o 13%. PF UMB je v súčasnosti veľmi dobre pripravená na dištančnú (alebo hybridnú – kombinovanú) výučbu. Všetky učebne sú vybavené hybridnými setmi, ktoré sa už v letnom semestri použili, či už pre hybridnú výučbu alebo dištančnú výučbu (napr. študenti a študentky v karanténe), čo však vyžaduje aj zodpovedajúce digitálne zručnosti učiteľa. Vyučujúci prednášajú z triedy s kvalitným vybavením aj počas dištančnej formy štúdia, kedy nie sú odkázaní na pasívny prístup kvôli kamere v PC/notebooku, ale môžu pracovať s tabuľou a pohybovať sa v priestore počas špecifických metód výučby, a to nielen v umeleckých a praktických predmetoch. PF mapovala záujem tvorivých zamestnancov o vzdelávanie sa v oblasti rozvíjania digitálnych zručností a zrealizovala niekoľko online podujatí k predstaveniu a aktívnemu využívaniu nových foriem, metód a webových platforiem vo výučbe. Vypracované kvalitné materiály a postupy budú naďalej využívané v podpore dennej formy štúdia aj po obdobiach, v ktorých je prezenčná forma výučby obmedzená. Správa o hodnotení kvality vzdelávania PF UMB za AR 2020/2021 = https://www.pdf.umb.sk/app/cmsSiteAttachment.php?ID=5395.

Študenti a študentky PF UMB majú možnosť priebežne počas celého AR vyjadrovať svoje názory aj prostredníctvom elektronickej schránky podnetov a pripomienok na PF UMB. V aktuálnom roku neboli zaznamenané žiadne vážne podnety, ktoré by vyžadovali cielenú intervenciu manažmentu fakulty.

Od ZS 2021/22 bol na Katedre psychológie vytvorený nový prístup k získavaniu spätnej väzby od študentov formou online dotazníka s otvorenými i uzatvorenými otázkami prelinkovaný do systému Moodle. Dotazovanie sa priamo zameriava na konkrétne predmety a ich časti (semináre, prednášky,...) a zber dát je riadený priamo vyučujúcimi. Hodnotenie predmetu sa zameriava na prístup vyučujúceho počas semestra (tvorba pozitívnej atmosféry, prístup rešpektujúci autentickosť a empatiu vyučujúceho), využívanie aktivizujúcich a inovatívnych foriem výučby, transparentnosť hodnotenia, akceptácia spätnej väzby študentov, prínos a limity vyučovania daného predmetu. Prvotné údaje poukazujú na vysokú reprezentatívnosť získaných údajov a sú v procese spracovávania. Od LS 2021/22 došlo k úprave obsahu dotazníka (rozšírenie o povinné položky v zmysle smernice č. 2/2022 Pravidlá hodnotenia kvality vzdelávania na UMB čo umožňuje porovnávanie výsledkov naprieč študijnými programami, a taktiež oddelený proces hodnotenia prednáškovej a skúškovej časti predmetov). Vyhodnotené budú všetky povinné a povinne voliteľné predmety študijného programu psychológia po ukončení akademického roka osobou zodpovednou za uskutočňovanie, rozvoj a kvalitu študijného programu prof. PhDr. Evou Sollárovou, CSc. a zabezpečujúcimi osobami. Proces periodického hodnotenia kvality vzdelávania v študijnom programe psychológia zo strany študentov je udržateľný nakoľko jednotlivé procesy sú upravené v smernici č. 2/2022 Pravidlá hodnotenia kvality vzdelávania na UMB.

c) Výsledky spätnej väzby absolventov a súvisiace opatrenia na zvyšovania kvality študijného programu.

Výsledky spätnej väzby absolventov študijného programu informujú o spokojnosti absolventov s programom psychológia nakoľko na 6 stupňovej škále (A=1; B=1,5; C=2; D=2,5; E=3; Fx=4) bolo priemerné hodnotenie absolventov 1,27. Pri analýze tejto globálnej spokojnosti sme sa zamerali na niekoľko konkrétnych oblastí, ktorých spokojnosť bola opätovne hodnotená na škále A-F (A=1; B=1,5; C=2; D=2,5; E=3; Fx=4). V nasledujúcej časti uvádzame konkrétne položky a ich priemerné hodnotenie absolventami študijného programu (N=14):

Vhodnosť (skladba) predmetov tvoriacich študijný program vzhľadom na deklarovaný profil absolventa = 1,32.

Logická postupnosť a nadväznosť predmetov = 1,21.

Obsah študijného programu reaguje na aktuálne poznatky = 1,18.

Možnosť výberu povinne voliteľných predmetov rozvíjajúcich odbornú profiláciu = 1,46.

Možnosti štúdia odborných predmetov v cudzom jazyku = 2,14.

Rozvrh výučby = 1,21.

Kvalita služieb študijného oddelenia v poskytovaní informácií a pomoci študentom = 1,25.

Dostupnosť a využívanie internetu a počítačovej techniky = 1,46.

Vybavenosť univerzitnej knižnice dostupnými literárnymi zdrojmi = 2,08.

Materiálne a technické zázemie pre štúdium: učebne, študovne, materiálne a technické zázemie pre študentov so špecifickými potrebami = 1,73.

Možnosť absolvovať časť štúdia v zahraničí =2,04.

Možnosť výberu výberových predmetov v rámci univerzity = 1,27.

Informovanosť o podmienkach a priebehu štúdia študijného programu = 1,42.

V súvislosti s opatreniami na zvýšenie kvality študijného programu sme sa zamerali na zvýšenie počtu predmetov vyučovaných v cudzom jazyku, ako aj hľadaním nových univerzitných stredísk pre nadviazanie spolupráce v rámci programu Erazmus, ktorý by študentom umožňoval absolvovať časť štúdia v zahraničí o čom svedčí aj vzrastajúci počet záujemcov o takéto štúdium.

(bližšie na https://www.pdf.umb.sk/spolupraca/medzinarodna-spolupraca.html)

Spokojnosť študentov s rozvrhom sa snažíme zvyšovať zaradením hybridnej formy vyučovania ako i možnosti upravovať rozvrh v prvých týždňoch semestra, či absolvovať vyučovanie vybraných predmetov formou blokového vyučovania). Knižničný fond budovaný v rámci Univerzitnej knižnice, ale aj formou dislokácie publikácií do čiastkových knižníc UK UMB je zabezpečovaný z finančných prostriedkov PF UMB, prostriedkov pridelených jednotlivým grantovým úlohám, ale aj formou darov.

11. Odkazy na ďalšie relevantné vnútorné predpisy a informácie týkajúce sa štúdia alebo študenta študijného programu
(napr. sprievodca štúdiom, ubytovacie poriadky, smernica o poplatkoch, usmernenia pre študentské pôžičky a podobne).

Všetky ďalšie odkazy na relevantnú podporu pre štúdium sú zhrnuté na stránke fakulty v sekciách:

CHCEM ŠTUDOVAŤ (https://www.pdf.umb.sk/studenti/chcem-studovat/),

ZAČÍNAM ŠTUDOVAŤ (https://www.pdf.umb.sk/studenti/zacinam-studovat/),

ŠTUDUJEM (https://www.pdf.umb.sk/studenti/studujem/)

KONČÍM ŠTÚDIUM (https://www.pdf.umb.sk/studenti/koncim-studium/).