Opis študijného programu
Študijný program 22_MPVVdm - manažment a poradenstvo vo výchove a vzdelávaní
Štúdium stupeň - II. - úplný vysokoškolský, forma - denná, typ - jednoodborové štúdium
Názov vysokej školy Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici
Sídlo vysokej školy Národná 12, 974 01 Banská Bystrica
Názov fakulty Pedagogická fakulta
Sídlo fakulty Ružová 13, 97411 Banská Bystrica
Orgán vysokej školy na schvaľovanie študijného programu:
a. Orgány schvaľovania do 31.3.2021: Rektor UMB po prerokovaní v kolégiu rektora (návrh ŠP) a Vedecká rada Pedagogickej fakulty (zdokumentované informácie ŠP) v súlade s metodickým pokynom č. 1/2021 na určenie štruktúr a postupov podávania žiadostí o udelenie akreditácie študijného programu podľa § 30 zákona č. 269/2018 Z. z. do 31. 3. 2021 b. Orgány schvaľovania po 31.3.2021: Rada pre vnútorný systém kvality UMB v súlade so štatútom rady schváleného Vedeckou radou UMB dňa 10.12.2020 a v súlade so smernicou č. 1/2021 Vytváranie, úprava a schvaľovanie študijných programov a podávanie žiadostí SAAVŠ zo dňa 26.1.2021 schváleného rektorom UMB.
Dátum schválenia študijného programu alebo úpravy študijného programu:
17.03.2021
Dátum ostatnej zmeny opisu študijného programu:
01.09.2023
Odkaz na hodnotiacu správu k žiadosti o akreditáciu študijného programu podľa § 30 zákona č. 269/2018 Z. z.:
PF_rozhodnutie o udeleni akreditacie_manažment a poradenstvo vo výchove a vzdelávaní_2. st. DŠ.pdf
1. Základné údaje o študijnom programe
a) Názov študijného programu a číslo podľa registra študijných programov.
Manažment a poradenstvo vo výchove a vzdelávaní 184525
b) Stupeň vysokoškolského štúdia a ISCED-F kód stupňa vzdelávania.
2. stupeň / 767 – magisterský študijný program
c) Miesto/-a uskutočňovania študijného programu.
Pedagogická fakulta Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici, Ružová 13, 974 11 Banská Bystrica
d) Názov a číslo študijného odboru, v ktorom sa absolvovaním študijného programu získa vysokoškolské vzdelanie, alebo kombinácia dvoch študijných odborov, v ktorých sa absolvovaním študijného programu získa vysokoškolské vzdelanie, ISCED-F kódy odboru/ odborov.
7605 Učiteľstvo a pedagogické vedy/ 0110 Pedagogika ďalej nedefinovaná
e) Typ študijného programu: akademicky orientovaný, profesijne orientovaný; prekladateľský, prekladateľský kombinačný (s uvedením aprobácií); učiteľský, učiteľský kombinačný študijný program (s uvedením aprobácií); umelecký, inžiniersky, doktorský, príprava na výkon regulovaného povolania, spoločný študijný program, interdisciplinárne štúdiá.
akademicky orientovaný
f) Udeľovaný akademický titul pred menom.
Mgr.
g) Forma štúdia.
denná
i) Jazyk alebo jazyky, v ktorých sa študijný program uskutočňuje.
slovenský
j) Štandardná dĺžka štúdia vyjadrená v akademických rokoch.
2 roky
k) Kapacita študijného programu (plánovaný počet študentov), skutočný počet uchádzačov a počet študentov.
20
2. Profil absolventa a ciele vzdelávania
a) Vysoká škola popíše ciele vzdelávania študijného programu ako schopnosti študenta v čase ukončenia študijného programu a hlavné výstupy vzdelávania.


Absolvent je pripravený samostatne pracovať ako sociálny pedagóg; odborný pracovník (špecialista) v oblasti školstva; metodik riadenia pedagogického procesu v školách a školských zariadeniach; špecialista v oblasti vzdelávania a rozvoja ľudských zdrojov na vysokých školách; manažér, líder, supervízor, konzultant, špecialista, poradca, tútor, mediátor v oblasti školstva; riadiaci pracovník, manažér vo vzdelávaní a rozvoji zamestnancov; poradca vo vzdelávaní a rozvoji učiacich sa jednotlivcov, pracovných tímov i organizácií. Počas štúdia rozvíja kompetencie v týchto kľúčových odborných oblastiach: všeobecné poznanie odboru a pracovných oblastí; biodromálne a širšie socializačné činitele na úrovni jednotlivca a skupín; inkluzívne a individualizované prístupy; diagnostika, intervencia, korekcia a prevencia; didaktické kompetencie; poradenské, manažérske a líderské kompetencie; záujmová a občianska edukácia; vedecko-výskumné kompetencie; legislatívne, ekonomické a etické kontexty profesií; komunikácia a prezentácia; profesijná reflexia, angažovanosť a profesijný rozvoj. Zameriava sa taktiež na rozvoj nasledovných prenositeľných kompetencií: kritické myslenie, digitálna gramotnosť, cudzí jazyk, prierezové spôsobilosti a morálne a etické hodnoty. Absolvent študijného programu sa môže uplatniť v školách a školských zariadeniach, odborných útvaroch pre riadenie školstva v štátnej, verejnej službe a samospráve, verejných a súkromných vzdelávacích organizáciách, štátnych a súkromných organizáciách a spoločnostiach, ale tiež ako samostatne zárobkovo činná osoba v sektore vzdelávacích služieb. Štúdium je koncipované so zameraním na (1.) sociálno-výchovná činnosť u detí a mládeže alebo na (2.) výchovu a vzdelávanie mládeže, dospelých a seniorov. Pre študenta sa tým vytvárajú dve cesty, trajektórie štúdiom prostredníctvom jeho voľby zamerania z odporúčanej sústavy povinne voliteľných predmetov. V závislosti od voľby nadobúda uvedené vedomosti, zručnosti/spôsobilosti a postoje. Absolvent programu okrem vysokoškolského diplomu a vysvedčenia o štátnej skúške, získa aj dodatok k diplomu obsahujúci všetky absolvované predmety počas štúdia, čo dokumentuje jeho kompetencie osvojené štúdiom.

 

Absolvent nadobúda vedomosti o:

·        javoch edukačnej reality, výchovno-vzdelávacích procesoch, determinantoch výchovy a vzdelávania, poznatky o spôsoboch ich poznávania,

·        edukačných prístupoch, koncepciách a riešení rôznych edukačných situácií,

·        vedeckom poznaní disciplín profilových vzdelávacích oblastí alebo špecializácií, v ktorých sa reflektujú otázky relevantného psychologického a sociálnovedného poznania,

·        východiskách a trendoch teoretickej a metodologickej perspektívy odboru,

·        vzdelávacom systéme, právnych aspektoch a kurikulárnych aspektoch výkonu profesie,

·        problematike vzdelávacej inklúzie, rozvoji vedeckej, kultúrnej a jazykovej gramotnosti, rozvoji metodických a metodologických spôsobilostí a uplatňovaní diagnostických, intervenčných a evalvačných činností,

·        psychologických a sociálnovedných zvláštnostiach cieľových skupín a spôsobov ich učenia sa v súlade s vývinovými procesmi jednotlivcov a ich edukačnými potrebami,

·        postupoch práce s klientom v oblasti poradenstva a celoživotného vzdelávania a princípoch práce so skupinou, metódach a formách ich ďalšieho vzdelávania,

·        rôznych prístupoch k učebným štýlom, diagnostickým metódam docility a nastavení vhodnej edukačnej intervencie.

 

Absolvent nadobúda praktické zručnosti a spôsobilosti:

·        samostatne plánuje, projektuje, riadi a organizuje edukačné formovanie cieľovej skupiny,

·        realizuje a riadi výchovno-vzdelávacie, diagnostické, intervenčné, korekčné a preventívne aktivity v podmienkach špeciálnej alebo inkluzívnej výchovy a vzdelávania,

·        realizuje skúmanie edukačných javov a formuluje jeho závery,

·        pracuje ako člen tímu a riadi jednotlivcov a kolektív pritom účinne komunikuje s rôznorodými aktérmi výkonu jeho profesie a externým prostredím,

·        usmerňuje pozitívnu celoživotnú stimuláciu a edukačnú intervenciu cieľových skupín v inštitucionálnych podmienkach,

·        poskytuje poradenské služby (realizuje individuálne a skupinové poradenstvo),

·        sprevádza jednotlivca v bilancii kariéry a pri zlepšovaní profesijných zručností,

·        využíva základné dotazníky, škály a interpretuje výsledky, poskytuje informačný servis, konzultácie, vedie spisovú dokumentáciu, asistuje pri spracovaní individuálneho kariérového plánu a kariérneho profilu klienta, identifikuje učebné štýly a nastaví učebnú stratégiu spolu s klientom,

·        buduje motiváciu klienta pre ďalšie vzdelávanie a rozvoj,

·        pripravuje a lektorsky zabezpečuje vzdelávacie aktivity.

 

Absolvent nadobúda doplňujúce vedomosti, spôsobilosti/zručnosti, postoje:

·        kriticky a tvorivo myslí v kontextoch profesijných situácií a problémov,

·        má výborné komunikačné a prezentačné zručnosti,

·        v práci a pri komunikácii využíva podporu digitálnych nástrojov

·        dodržiava princípy profesijnej etiky, je sociálne angažovaný,

·        má pozitívny postoj k svojej profesii a vlastnému celoživotnému vzdelávaniu,

·        dodržiava zásady psychohygieny a prevencie pred stresovými faktormi.

Ciele vzdelávania a hlavné výstupy vzdelávania uvádzame v prílohe Súbeh programov v nadväzujúcich stupňoch štúdia, kde dokladujeme tematickú previazanosť programov a profilových disciplín v nadväzujúcich stupňoch štúdia. Podrobnejšiu štruktúru cieľov a výstupov vzdelávania v 2. stupni štúdia uvádzame v prílohe Štruktúra programu, kde sú sumarizované aj hlavné prístupy k hodnoteniu (overovaniu výstupov vzdelávania). Detailnú štruktúru výstupov vzdelávania obsahuje príloha Informačné listy predmetov. Výstupy vzdelávania profilových disciplín uvádzame v prílohe pod názvom Výstupy vzdelávania.

b) Vysoká škola indikuje povolania, na výkon ktorých je absolvent v čase absolvovania štúdia pripravený a potenciál študijného programu z pohľadu uplatnenia absolventov.

Absolvent je pripravený samostatne pracovať ako sociálny pedagóg; odborný pracovník (špecialista) v oblasti školstva; metodik riadenia pedagogického procesu v školách a školských zariadeniach; špecialista v oblasti vzdelávania a rozvoja ľudských zdrojov na vysokých školách; manažér, líder, supervízor, konzultant, špecialista, poradca, tútor, mediátor v oblasti školstva; riadiaci pracovník, manažér vo vzdelávaní a rozvoji zamestnancov; poradca vo vzdelávaní a rozvoji učiacich sa jednotlivcov, pracovných tímov i organizácií.

Návrh nového študijného programu reaguje na aktuálne potreby hospodárskej praxe (podľa stanovísk absolventov, potenciálnych zamestnávateľov, odberateľov – zástupcov štátnych, verejných i súkromných subjektov). Nový študijný program svojou ponukou dopĺňa na slovenskom trhu stále neuspokojivo nasýtený priestor pre uplatnenie absolventov, ktorí prispejú k zlepšeniu kvality poskytovaných vzdelávacích a výchovných služieb na úrovni vychovávateľa, animátora voľného času, lektora, metodika, konzultanta vo vzdelávaní, odborného pracovníka v edukácii. Originalita spočíva v tom, že budúci zamestnávatelia môžu využiť potenciál vysokoškolsky vzdelaných absolventov, ktorí budú náležite teoreticky a prakticky pripravený na výkon samostatných pracovných činností, v súlade s trendmi vzdelávacích politík v Európskej únii. Tým sa môžu stať kvalifikovanými pracovníkmi pre pedagogické a andragogické činnosti, doplniť dlhodobo odborne deficitný priestor v edukácii. V širšom kontexte absolventi študijného programu môžu prispieť ku skvalitneniu vzdelanostnej úrovne obyvateľstva a skvalitneniu procesov riadenia výchovných a vzdelávacích činností na rôznych úrovniach štátnej a verejnej správy, samosprávy, ale aj v súkromnom sektore vzdelávacích služieb. Zásadná zmena v porovnaní s predchádzajúcimi programami bakalárskeho štúdia spočíva v ich interdisciplinarite, orientácii na potreby praxe a biodromálnom (celoživotnom) prístupe k výchove a vzdelávaniu detí, mládeže a dospelých.   Koncipovanie štúdia v zameraní na (1.) sociálno-výchovná činnosť u detí a mládeže alebo na (2.) výchovu a vzdelávanie mládeže, dospelých a seniorov, umožňuje voľbu z v rámci trajektórie štúdiom v sústave povinne voliteľných predmetov a umožňuje vnútornú diferenciáciu a profiláciu študentiek a študentov v závislosti od ich predpokladov a osobných perspektív.

c) Relevantné externé zainteresované strany, ktoré poskytli vyjadrenie alebo súhlasné stanovisko k súladu získanej kvalifikácie so sektorovo-špecifickými požiadavkami na výkon povolania.

VEDUCON s. r. o., Letná 12, 040 01 Košice, Súkromná vzdelávacia organizácia

Inštitút vzdelávania Železnice Slovenskej republiky Zvolen, Môťovská cesta č. 6, Zvolen

Štátna školská inšpekcia Bratislava, Bratislava-Petržalka, 02/638 112 36

Centrum pedagogicko-psychologického poradenstva a prevencie Lučenec, M. Rázusa 25, Lučenec

3. Uplatniteľnosť
a) Hodnotenie uplatniteľnosti absolventov študijného programu.

Ide o nový program

b) Prípadne uviesť úspešných absolventov študijného programu.

Ide o nový program

c) Hodnotenie kvality študijného programu zamestnávateľmi (spätná väzba).

Hodnotenie kvality študijného programu bolo vykonané oslovenými zamestnávateľmi, ktorí vypracovali hodnotiace správy. Tie tvoria spoločne s poznámkami o spôsobe zapracovania pripomienok a návrhov prílohy k akreditačnému spisu.

4. Štruktúra a obsah študijného programu
a) Vysoká škola popíše pravidlá na utváranie študijných plánov v študijnom programe.

Pravidlá na utváranie študijných programov a plánov sú definované v Smernici č. 1/2021 Vytváranie, úprava a schvaľovanie študijných programov a podávanie žiadostí Slovenskej akreditačnej agentúre pre vysoké školstvo (https://www.umb.sk/univerzita/univerzita/vnutorny-system-kvality/vnutorne-predpisy/smernica-c-1-2021-vytvaranie-uprava-a-schvalovanie-studijnych-programov-14493.html) a tiež v Študijnom poriadku UMB (https://www.pdf.umb.sk/app/cmsFile.php?disposition=a&ID=21115)[1].

Okrem uvedených pravidiel sme sa riadili ďalšími nasledovnými pravidlami:

-Profilové disciplíny zabezpečujú pedagogickí zamestnanci s titulom docent alebo profesor na príslušnom funkčnom mieste.

-Pridelená kreditová dotácia sa stupňuje s dôležitosťou predmetov (najnižšia za voliteľné predmety, najvyššia za profilové predmety a povinné premety).

-Rozsah kontaktnej výučby (P,S,C,T,Op) sa stupňuje s dôležitosťou predmetov (najnižšia za voliteľné predmety, najvyššia za profilové predmety a povinné premety).

-Predmety a ich tematické vymedzenie pokrývajú profil absolventa (vymedzené oblasti rozvoja), zároveň kontrolujeme, aby nedochádzalo k tematickej duplicite.

-Rozsah dosahovaných výstupov vzdelávania rešpektuje pridelenú kreditovú dotáciu.

-Postupy pri hodnotení výstupov vzdelávania plánujeme s ohľadom na potrebu reálneho overovania schopností, monitorujeme ich náročnosť a rôznorodosť.

-Náročnosť kognitívnych a afektívnych (prípadných psychomotorických) cieľov vzdelávania zodpovedá stupňu štúdia a rešpektuje Dublinské deskriptory a kvalifikačné rámce.

-Pokiaľ predmet obsahuje kontaktnú výučbu definovanú cez prednášky, sylabus predmetu v informačnom liste obsahuje 13 tém v súlade s trvaním semestra (v týždňoch).

-Pokiaľ predmet obsahuje kontaktnú výučbu definovanú cez terénne cvičenia (T), vyučujúci sú povinní uviesť v informačnom liste formu individuálnej supervízie a podporu cez elektronické kurzy v Moodle.

-Záťaž študenta sa v informačných listoch rozpisovala jednotne podľa pravidla pre najčastejšie spôsoby hodnotenia (napr. seminárna práca, esej, PPT prezentácia, videoprezentácia, projekt výskumu a pod.).

[1] Všetky uvádzané predpisy sú platné v zmysle zverejnených dodatkov a aktualizácií.


b) Vysoká škola zostaví odporúčané študijné plány pre jednotlivé cesty v štúdiu.

V štruktúre, ktorú stanovuje Smernica č. 1/2021 Vytváranie, úprava a schvaľovanie študijných programov a podávanie žiadostí Slovenskej akreditačnej agentúre pre vysoké školstvo, uvádzame vypracované dva študijné plány študijného programu, podľa zamerania, ktoré si študent volí z PV predmetov: (1) Sociálno-výchovná činnosť u detí a mládeže (príloha Študijný plán 1) a  (2)  Výchova a vzdelávanie mládeže, dospelých a seniorov (príloha Študijný plán 2). Flexibilita v študijných plánoch (umožňuje viaceré cesty v štúdiu) je zabezpečená aj väčšou ponukou V predmetov. Ponúkame v minimálnom rozsahu v rámci študijného programu, ale študent má možnosť zvoliť si akýkoľvek predmet z fakultnej ponuky V predmetov, z ponuky V predmetov v cudzom jazyku, z univerzitnej ponuky predmetov, prípadne absolvovať predmet inej univerzity) (https://www.pdf.umb.sk/studenti/studujem/vyberove-predmety-na-pf-umb.html).

c) V študijnom pláne spravidla uvedie:

https://www.pdf.umb.sk/chcem-studovat/magisterske-studium/manazment-a-poradenstvo-vo-vychove-a-vzdelavani.html

d) Vysoká škola uvedie počet kreditov, ktorého dosiahnutie je podmienkou riadneho skončenia štúdia a ďalšie podmienky, ktoré musí študent splniť v priebehu štúdia študijného programu a na jeho riadne skončenie, vrátane podmienok štátnych skúšok, pravidiel na opakovanie štúdia a pravidiel na predĺženie, prerušenie štúdia.
Pre riadne skončenia štúdia je potrebné dosiahnuť minimálne 120 kreditov. Podmienky a pravidlá pre úspešný priebeh štúdia a jeho absolvovanie, podmienky pre absolvovanie štátnych skúšok, ako aj ďalšie podmienky a pravidlá pre riešenie situácií súvisiacich so štúdiom sú zadefinované v Študijnom poriadku UMB (https://www.pdf.umb.sk/app/cmsFile.php?disposition=a&ID=21115), v Metodickom pokyne PF UMB č.1/2010 o uznávaní kreditov z predchádzajúceho štúdia, v Smernici č.12/2011 o záverečných, rigoróznych a habilitačných prácach na UMB, v Smernici č.7/2019 o školnom a poplatkoch spojených so štúdiom na UMB (https://www.pdf.umb.sk/studenti/studujem/smernice-poriadky-metodicke-pokyny/), v Smernici č. 1/2017 o doktorandskom štúdiu na Pedagogickej fakulte Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici (https://www.pdf.umb.sk/app/cmsSiteAttachment.php?ID=4815 a jej prílohách
e) Vysoká škola pre jednotlivé študijné plány uvedie podmienky absolvovania jednotlivých častí študijného programu a postup študenta v študijnom programe v štruktúre:

Počet kreditov, ktorého dosiahnutie je podmienkou riadneho skončenia štúdia

120

Počet kreditov za povinné predmety

72

Z toho za odbornú prax

10

Počet kreditov za povinne voliteľné predmety

30

Počet kreditov za výberové predmety

18

Počet kreditov za záverečnú prácu a obhajobu záverečnej práce

20

f) Vysoká škola popíše pravidlá pre overovanie výstupov vzdelávania a hodnotenie študentov a možnosti opravných postupov voči tomuto hodnoteniu.

Pravidlá pre overovanie výstupov vzdelávania, hodnotenie študentov a možnosti podávania opravných postupov voči tomuto hodnoteniu sú definované v Študijnom poriadku UMB (https://www.pdf.umb.sk/app/cmsFile.php?disposition=a&ID=21115). Pre ďalšiu možnosť neanonymného/anonymného spôsobu odvolania bola vytvorená Elektronická schránka podnetov a pripomienok PF UMB (administruje a ďalej postupuje prodekanka pre rozvoj a zabezpečovanie kvality) (https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfEJecWhsMpWBOcSojGwfuOYNKXSbkMbe_Yld-iWnEm37h54w/viewform). V prípade ďalšej potreby sa študenti môžu obracať na študijného poradcu, na vedúceho katedry alebo na prodekanku pre pedagogickú činnosť, ktorí sú povinní sa zaoberať každým podnetom.

g) Podmienky uznávania štúdia, alebo časti štúdia.

Podmienky uznávania štúdia, alebo časti štúdia sú zadefinované v Študijnom poriadku UMB (https://www.pdf.umb.sk/app/cmsFile.php?disposition=a&ID=21115), v Metodickom pokyne PF UMB č.1/2010 o uznávaní kreditov z predchádzajúceho štúdia, v Smernici č.12/2011 o záverečných, rigoróznych a habilitačných prácach na UMB a v Smernici č.7/2019 o školnom a poplatkoch spojených so štúdiom na UMB (https://www.pdf.umb.sk/studenti/studujem/smernice-poriadky-metodicke-pokyny/).

h) Vysoká škola uvedie témy záverečných prác študijného programu (alebo odkaz na zoznam).

V študijnom programe plánujeme vypisovať nasledovné témy záverečných prác:

·  Analýza uplatňovania systémového prístupu v záujmovom vzdelávaní dospelých vo vybranej inštitúcii

·  Analýza vplyvu vybraných socio-demografických charakteristík na motiváciu k záujmovému vzdelávaniu dospelých

·  Analýza možností občianskeho vzdelávania dospelých vo vybranom regióne

·  Analýza možností občianskeho vzdelávania seniorov vo vybranom regióne

·  Sociálno-výchovná a preventívna činnosť v škole z aspektu profesie sociálneho pedagóga

·  Kyberšikanovanie žiakov a analýza uplatňovaných spôsobov prevencie v školskom prostredí

·  Monitoring rodových rozdielov vybraných foriem online rizikového správania u stredoškolskej mládeže

·  Koncepcia a experimentálne overenie efektívnosti vybraného preventívneho programu 

·  Analýza vývoja a súčasných trendov sociálnej pedagogiky vo vybranej krajine

·  Kybergrooming a možnosti jeho prevencie – prehľadová štúdia

·  Závislostné správanie v online prostredí – porovnanie vekových kategórií

·  Význam a úlohy sociálneho pedagóga v inkluzívnom tíme – mapovanie názorov 

·  Medzinárodné porovnanie súčasných trendov v teórii sociálnej pedagogiky – systematická štúdia

·  Návrh a aplikácia programu rovných šancí po odznení pandemických reštrikcií v školách

·  Globálna výchova ako súčasný trend vo výchove a vzdelávaní – mapovanie efektov

·  Mapovanie postojov k podpore rozvoja profesijnej kariéry zamestnancov

·  Návrh metodiky poradenstva dospelým v učení sa – zameranie na vybranú skupinu

·  Evalvácia učebných potrieb dospelých pri zlepšení ich kompetencií

·  Manažment učenia sa v podmienkach profesijného rozvoja zamestnancov

·  Riadenie odborných činností vo výchove a vzdelávaní – mapovanie postupov vo vybraných typoch organizácií

i) Vysoká škola popíše alebo sa odkáže na:

Pravidlá sú definované v Smernici č.12/2011 o záverečných, rigoróznych a habilitačných prácach na UMB (https://www.pdf.umb.sk/app/cmsFile.php?disposition=a&ID=21042) v zmysle dodatku č. 1 k Smernici (https://www.pdf.umb.sk/app/cmsFile.php?disposition=a&ID=21043) a v Študijnom poriadku UMB (https://www.pdf.umb.sk/app/cmsFile.php?disposition=a&ID=21115). Podrobne rozpracované pokyny ďalej definujeme v Metodickom pokyne č.4/2019 k tvorbe a obhajobe záverečných a kvalifikačných prác na PF UMB (https://www.pdf.umb.sk/app/cmsFile.php?disposition=a&ID=21487), kde definujeme podrobne odporúčané dizajny záverečných a kvalifikačných prác a tiež štruktúru prác vzhľadom na zvolený dizajn práce podľa stupňa štúdia. Záverečné a kvalifikačné práce rešpektujú štruktúru IMRaD. Všetky uvedené dokumenty sú študentom prístupné na webovej stránke fakulty.

Podpora individuálnych mobilít študentov je základnou prioritou UMB v oblasti internacionalizácie. Táto priorita je zakotvená v Stratégii internacionalizácie (https://www.umb.sk/en/international/strategy-principles-and-goals/), v Erasmus Policy Statement UMB (https://www.umb.sk/en/international/erasmus/erasmus-policy-statement.html) a v Smernici č. 4/2019 o mobilitách Erasmus+ na UMB (https://www.umb.sk/medzinarodne-vztahy/mobility/erasmus/smernica-c-4-2019-o-mobilitach-erasmus-na-umb.html). PF UMB podporuje taktiež uznávanie kombinovaných (blended) a virtuálnych mobilít v súlade s platnou domácou a európskou legislatívou. Univerzita má uzatvorených približne 130 bilaterálnych dohôd, na úrovni PF UMB je uzatvorených 69 dohôd. Referát medzinárodnej spolupráce a mobilít sprostredkúva taktiež možnosti stáží. Pre študentov PF UMB sú možnosti mobilít a štúdia v zahraničí zverejnené na webovej stránke fakulty (https://www.pdf.umb.sk/studenti/studujem/erazmus-a-studium-v-zahranici/) a pravidelne aktualizované.

Na UMB je ustanovená Etická komisia, ktorá rieši otázky a problémy týkajúce sa dodržiavania akademickej etiky zo strany zamestnancov aj študentov. Relevantné informácie súvisiace s Etickou komisiou a jej pôsobnosťou sú zverejnené a webovom sídle univerzity (https://www.umb.sk/univerzita/univerzita/o-univerzite/akademicka-etika-umb/eticka-komisia/). Pre študentov je zaväzujúci dokument Etický kódex študenta na UMB (https://www.umb.sk/univerzita/univerzita/o-univerzite/akademicka-etika-umb/eticka-komisia/eticky-kodex-studenta-umb.html). Každý študent môže zároveň absolvovať online tréning etického rozhodovania v online prostredí v súlade s pravidlami na UMB (https://www.umb.sk/univerzita/univerzita/o-univerzite/akademicka-etika-umb/trening.html). Ďalším relevantným dokumentom, kde sú definované pravidlá je Disciplinárny poriadok PF UMB 2011 (https://www.pdf.umb.sk/app/cmsFile.php?disposition=a&ID=5449), ktorý upravuje postavenie a činnosť Disciplinárnej komisie PF UMB. Všetky uvedené dokumenty sú študentom prístupné na webovej stránke fakulty a univerzity.

Študenti so špecifickými potrebami sa riadia Sprievodcom štúdia pre študentov so špecifickými potrebami na UMB a ďalšími zverejnenými pokynmi na webovej stránke univerzity (https://www.umb.sk/studium/student/student-so-specifickymi-potrebami/informacie-pre-studentov-so-specifickymi-potrebami.html). Na PF UMB máme ustanovenú funkciu koordinátorky pre prácu so študentmi so špecifickými potrebami, ktorý poskytuje podporu týmto študentom pri ich adaptovaní sa na vysokoškolské prostredie ako aj pri riešení rôznych situácii súvisiacich so štúdiom (https://www.pdf.umb.sk/chcem-studovat/co-este-potrebujete-vediet/informacie-pre-uchadzacov-o-studium-a-studentov-so-specifickymi-potrebami/).

Pravidlá podávania podnetov a odvolaní zo strany študenta sú zadefinované v Študijnom poriadku UMB (https://www.pdf.umb.sk/app/cmsFile.php?disposition=a&ID=21115). Pre ďalšiu možnosť neanonymného/anonymného spôsobu podávania podnetov bola vytvorená Elektronická schránka podnetov a pripomienok PF UMB (administruje a ďalej postupuje prodekanka pre rozvoj a zabezpečovanie kvality) (https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfEJecWhsMpWBOcSojGwfuOYNKXSbkMbe_Yld-iWnEm37h54w/viewform). V prípade podnetov súvisiacich s etickým kódexom zamestnanca alebo študenta, môže študent podať písomný podnet priamo na etickú komisiu (https://www.umb.sk/univerzita/univerzita/o-univerzite/akademicka-etika-umb/eticka-komisia/). Pre tieto účely je využívaná aj Smernica o vnútornom systéme pri podávaní a preverovaní oznámení protispoločenskej činnosti v zmysle zákona č. 54/2019 Z. z. o ochrane oznamovateľov protispoločenskej činnosti.

5. Informačné listy predmetov študijného programu
V štruktúre podľa vyhlášky č. 614/2002 Z. z.

V štruktúre podľa vyhlášky č. 614/2002 Z. z. ich uvádzame v prílohe Informačné listy.

6. Aktuálny harmonogram akademického roka a aktuálny rozvrh
7. Personálne zabezpečenie študijného programu
a) Osoba zodpovedná za uskutočňovanie, rozvoj a kvalitu študijného programu (s uvedením funkcie a kontaktu).

prof. PaedDr. Ivan Pavlov, PhD., profesor, ivan.pavlov@umb.sk, 048 446 4615

b) Zoznam osôb zabezpečujúcich profilové predmety študijného programu s priradením k predmetu s prepojením na centrálny Register zamestnancov vysokých škôl, s kontaktom (môžu byť uvedení aj v študijnom pláne).


prof. PaedDr. Miroslav Krystoň, CSc., profesor

miroslav.kryston@umb.sk

048/446 4616

Záujmové a občianske vzdelávanie dospelých

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/11132


prof. PaeDr. Ivan Pavlov, PhD., profesor

ivan.pavlov@umb.sk

048/446 4615

Manažment, poradenstvo a líderstvo vo výchove a vzdelávaní

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/21719


prof. PhDr. Miriam Niklová, PhD., profesorka

miriam.niklova@umb.sk

048/446 4764

Prevencia sociálnej patológie

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/11510


doc. PhDr. Mário Dulovics, PhD., docent

mario.dulovics@umb.sk

048/446 4763

Sociálna pedagogika

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/21001


doc. Mgr. Ján Kaliský, PhD.

jan.kalisky@umb.sk

048/446 4317

Trendy a inovácie v teórii výchovy a vzdelávania

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/11504

c) Odkaz na vedecko/umelecko-pedagogické charakteristiky osôb zabezpečujúcich profilové predmety študijného programu.

VUPCH osôb zabezpečujúcich profilové predmety tvoria prílohy akreditačného spisu študijného programu a Žiadosti o udelenie akreditácie a sú evidované v internom Akademickom informačnom systéme AiS2. Zároveň študentom sprístupňujeme informácie na osobných profiloch zamestnancov pod hlavičkami príslušných katedier. Aktuálne ide o členov a členky Katedry andragogiky (https://www.pdf.umb.sk/katedry/katedra-andragogiky/clenovia-a-clenky-katedry.html) a Katedry pedagogiky (https://www.pdf.umb.sk/katedry/katedra-pedagogiky/clenovia-a-clenky-katedry.html).

d) Zoznam učiteľov študijného programu s priradením k predmetu a prepojením na centrálny register zamestnancov vysokých škôl, s uvedením kontaktov (môže byť súčasťou študijného plánu).

Predmety priradené k učiteľom študijného programu uvádzame v prílohe Študijný plán 1 a v prílohe Študijný plán 2. Ďalej na tomto mieste uvádzame ich menný zoznam/kontakty a prepojenie na CRZVŠ.



prof. PaedDr. Dana Hanesová, CSc.,

profesorka

dana.hanesova@umb.sk

048/446 4762

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/11254

prof. PaedDr. Miroslav Krystoň, CSc.,

profesor

miroslav.kryston@umb.sk

048/446 4616

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/11132

prof. PaeDr. Ivan Pavlov, PhD.,

profesor

ivan.pavlov@umb.sk

048/446 4615

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/21719

doc. PaedDr. Lenka Rovňanová, PhD.,

docentka

lenka.rovnanova@umb.sk

048/446 4759, 4227

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/11654

prof. PhDr. Miriam Niklová, PhD.,

profesorka

miriam.niklova@umb.sk

048/446 4764

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/11510

doc. Ján Kaliský, PhD.,

docent

jan.kalisky@umb.sk

048/446 4317

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/11504

doc. PhDr. Mário Dulovics, PhD.,

docent

mario.dulovics@umb.sk

048/446 4763

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/21001

doc. PhDr. Ľubor Pilárik, PhD.,

docent

lubor.pilarik@umb.sk

048/446 4712 (sekr. KPs – nový zamestnanec)

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10644

PhDr. Patrícia Zólyomiová, PhD.,

odborná asistentka

patricia.zolyomiova@umb.sk

048/446 4761

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/11295

Mgr. Petra Fridrichová, PhD.,

odborná asistentka

petra.fridrichova@umb.sk

048/446 4524

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/11507

Mgr. Denisa Šukolová, PhD.,

odborná asistentka

denisa.sukolova@umb.sk

048/446 4230

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/20489

PhDr. Lucia Galková, PhD.,

odborná asistentka

lucia.galkova@umb.sk

048/446 4760

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/11518

Mgr. Lenka Ďuricová, PhD.,

odborná asistentka

lenka.duricova2@umb.sk

048/446 4724

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/11548

PaedDr. Simona Sámelová, PhD.,

odborná asistentka

simona.samelova@umb.sk

048/446 4754

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/18480

Mgr. Michaela Sládkayová, PhD.,

odborná asistentka

michaela.sladkayova@umb.sk

048/446 4618

https:/1www.portalvs.sk/regzam/detail/30080

Mgr. Zuzana Heinzová, PhD.,

odborná asistentka

zuzana.heinzova@umb.sk

048/446 4713

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/11280

PhDr. Katarína Kurčíková, PhD.,

odborná asistentka

katarina.kurcikova@umb.sk

048/446 4525

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/11509

doc. Mgr. Lívia Nemcová, PhD.,

docentka

livia.nemcova@umb.sk

048/446 4759

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/11297

doc. PhDr. Dominika Temiaková, PhD.

odborná asistentka

dominika.kadlubekova@umb.sk

048 446 4617

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/24595

e) Zoznam školiteľov záverečných prác s priradením k témam (s uvedením kontaktov).

prof. PaedDr.Dana Hanesová, PhD., profesorka

048 446 4762

dana.hanesova@umb.sk

-Experimentovanie s alkoholom u žiakov a možnosti jeho prevencie z aspektu pedagogických a odborných zamestnancov


prof. PaedDr. Miroslav Krystoň, CSc.,

profesor

048 446 4616

miroslav.kryston@umb.sk

-Andragogické kompetencie vysokoškolských učiteľov

-Občianske vzdelávanie seniorov

-Prevencia ageizmu ako téma preseniorskej edukácie


prof. PaedDr. Ivan Pavlov, PhD.,

profesor

048 446 4615 ivan.pavlov@umb.sk

Aktuálne v danom stupni a odbore nevedie ZP


prof. PhDr. Miriam Niklová, PhD., profesorka

048 446 4764

miriam.niklova@umb.sk

-Špecifiká pôsobenia sociálneho pedagóga v základných školách

-Špecifiká výchovného pôsobenia a vzdelávania odsúdených v penitenciárnej starostlivosti

-Prevencia kyberšikanovania u žiakov základných škôl z aspektu profesie sociálneho pedagóga a triedneho učiteľa

-Sociálna pedagogika v Škandinávii a jej komparácia so slovenskou sociálnou pedagogikou

-Sociálno-výchovná práca so žiakmi zo sociálne znevýhodneného prostredia so zreteľom na rómskych žiakov

-Preventívna a sociálno –výchovná práca sociálneho pedagóga v základných školách


doc. PaedDr. Lenka Rovňanová, PhD., docentka

048 446 4759, 048 446 4227

lenka.rovnanova@umb.sk

-Marginalizované sociálne skupiny detí a mládeže ako premet záujmu sociálnej pedagogiky


doc. PhDr. Dulovics, PhD., docent

048 446 4763

mario.dulovics@umb.sk 

-Implementácia profesijných kompetencií sociálnych pedagóg v školskej sociálno-výchovnej práci

-Rizikové správanie stredoškolskej mládeže vo vzťahu k legálnym drogám a možnosti jeho prevencie v škole


doc. Ján Kaliský, PhD.,

docent

jan.kalisky@umb.sk

048 446 4317

Aktuálne v danom stupni a odbore nevedie ZP


doc. PhDr. Ľubor Pilárik, PhD., docent

 048 446 4712 (sekr. KPs)

lubor.pilarik@umb.sk

Aktuálne v danom stupni a odbore nevedie ZP


Mgr. Michaela Sládkayová, PhD., odborná asistentka

048 446 4618

michaela.sladkayova@umb.sk

-Poradenstvo v oblasti občianskeho vzdelávania dospelých

-Eliminácia sociálno-patologických javov v rodine prostredníctvom edukácie dospelých


PhDr. Lucia Galková, PhD.,

odborná asistentka

048 446 4760

lucia.galkova@umb.sk

-Prejavy radikalizácie v školskom prostredí a možnosti jej prevencie z aspektu sociálneho pedagóga

-Možnosti a formy predchádzania predsudkom u žiakov prostredníctvom činnosti odborných a pedagogických zamestnancom


PhDr. Patrícia Zólyomiová, PhD., odborná asistentka

048 446 4761

patricia.zolyomiova@umb.sk

 Aktuálne v danom stupni a odbore nevedie ZP


Mgr. Petra Fridrichová, PhD., odborná asistentka

048 446 4524

petra.fridrichova@umb.sk

Aktuálne v danom stupni a odbore nevedie ZP


Mgr. Lenka Ďuricová, PhD.,

odborná asistentka

048 446 4724

lenka.duricova2@umb.sk

Aktuálne v danom stupni a odbore nevedie ZP


PaedDr. Simona Sámelová, PhD., odborná asistentka

048 446 4754

simona.samelova@umb.sk

Aktuálne v danom stupni a odbore nevedie ZP


Mgr. Zuzana Heinzová, PhD.,

odborná asistentka

048 446 4713

zuzana.heinzova@umb.sk

Aktuálne v danom stupni a odbore nevedie ZP


PhDr. Katarína Kurčíková, PhD., odborná asistentka

048 446 4525

katarina.kurcikova@umb.sk

Aktuálne v danom stupni a odbore nevedie ZP


doc. Mgr. Lívia Nemcová, PhD.,

docentka

048/446 4759

livia.nemcova@umb.sk

Aktuálne v danom stupni a odbore nevedie ZP

f) Odkaz na vedecko/umelecko-pedagogické charakteristiky školiteľov záverečných prác.

VUPCH školiteľov záverečných prác sú evidované v internom Akademickom informačnom systéme AiS2. Zároveň študentom sprístupňujeme informácie na osobných profiloch zamestnancov pod hlavičkami príslušných katedier. Aktuálne ide o členov a členky Katedry andragogiky (https://www.pdf.umb.sk/katedry/katedra-andragogiky/clenovia-a-clenky-katedry.html), Katedry pedagogiky (https://www.pdf.umb.sk/katedry/katedra-pedagogiky/clenovia-a-clenky-katedry.html). Niektoré predmety (podľa študijných plánov) zabezpečujú aj členovia Katedry psychológie (https://www.pdf.umb.sk/katedry/katedra-psychologie/clenovia-a-clenky-katedry.html) alebo Katedry elementárnej a predškolskej pedagogiky (https://www.pdf.umb.sk/katedry/katedra-elementarnej-a-predskolskej-pedagogiky/clenovia-a-clenky-katedry.html).

g) Zástupcovia študentov, ktorí zastupujú záujmy študentov študijného programu (meno a kontakt).

Ide o nový študijný program.

h) Študijný poradca študijného programu (s uvedením kontaktu a s informáciou o prístupe k poradenstvu a o rozvrhu konzultácií).

Bude menovaný a bude vytvorený jeho profil na stránkach PF UMB po vyjadrení SAA k študijnému programu.

i) Iný podporný personál študijného programu – priradený študijný referent, kariérny poradca, administratíva, ubytovací referát a podobne (s kontaktami).

Študijný referent

Mgr. Romana Duchlanská

048 446 4267 romana.duchlanska@umb.sk

Koordinátor pre tvorbu rozvrhu

PhDr. Lucia Galková, PhD.

048 446 4760 lucia.galkova@umb.sk

Koordinátor pre tvorbu rozvrhu

PhDr. Patrícia Zolyomiová, PhD.

048 446 4761 patricia.zolyomiova@umb.sk

Koordinátor pre tvorbu rozvrhu

Mgr. Michaela Sládkayová, PhD.

048 446 4618 michaela.sladkayova@umb.sk

Koordinátor kreditového systému štúdia

PhDr. Lucia Galková, PhD.

048 446 4760 lucia.galkova@umb.sk

Koordinátor kreditového systému štúdia

Mgr. Michaela Sládkayová, PhD.

048 446 4618 michaela.sladkayova@umb.sk

Referent pre medzinárodné vzťahy a mobility

Ing. Anita Dienešová

048 446 4226 anita.dienesova@umb.sk

Referent pre prácu so študentami so špeciálnymi potrebami

PhDr. Patrícia Zolyomiová, PhD.

048 446 4761 patricia.zolyomiova@umb.sk   

Psychologické poradenstvo

doc. PaedDr. Lada Kaliská, PhD.

048 446 4717 lada.kaliska@umb.sk

Psychologické poradenstvo

PaedDr. Lucia Pašková, PhD.

048 446 4722 lucia.paskova@umb.sk

Psychologické poradenstvo

Mgr. Michaela Souček Vaňová, PhD.

048 446 4715 michaela.vanova@umb.sk

Psychologické poradenstvo

PaedDr. Jana Stehlíková, PhD.

048 446 4718 jana.stehlikova@umb.sk

8. Priestorové, materiálne a technické zabezpečenie študijného programu a podpora
a) Zoznam a charakteristika učební študijného programu a ich technického vybavenia s priradením k výstupom vzdelávania a predmetu (laboratóriá, projektové a umelecké štúdiá, ateliéry, dielne, tlmočnícke kabíny, kliniky, kňazské semináre, vedecké a technologické parky, technologické inkubátory, školské podniky, strediská praxe, cvičné školy, učebno-výcvikové zariadenia, športové haly, plavárne, športoviská).

PF UMB prevádzkuje spolu 177 PC, 180 NB+AiO a 9 tabletov pre potreby edukačnej a vedeckej práce a pre zabezpečenie prevádzky. Všetci tvoriví zamestnanci disponujú PC so zapojením na internet. Ďalej disponuje nasledovným technickým vybavením: scanner (22), kopírovacie stroje (4) , tlačiarne (79), multifunkčné tlačiarne (18), dataprojektory (50), interaktívne tabule (6), kamery (19), fotoaparáty (24), CD prehrávače (5) , DVD prehrávače (4), premietacie plátna (12), videokonferenčné systémy (4), softvérové vybavenie (72). Materiálne a technické vybavenie vyučujúcich zabezpečujúcich študijný program je na dobrej úrovni. Každý z nich má v pracovni vlastnú PC stanicu alebo notebook s pripojením na internet a každá kancelária je vybavená telefónnou linkou. Zamestnanci tiež majú k dispozícii tlačiareň, scanner, kopírovací stroj a DVD prehrávač, web kamery, čo výrazne pozitívne prispieva k príprave a realizácii výučby študijného programu modernými metódami. Katedry sú vybavené najmodernejšou didaktickou technikou vo vlastnej učebni (dataprojektor, TV), ale aj v ostatných prednáškových a seminárnych miestnostiach fakulty je nainštalovaná didaktická technika podobnej kvality (počítač s pripojením na internet, dataprojektor, interaktívna tabuľa). Študenti majú verejne dostupných 6 počítačov. Pre potreby výučby sú počítačmi vybavené 2 učebne, v ktorých je 26 PC. Ďalších 8 učební je vybavených multimediálnou a výpočtovou technikou. Takmer všetky priestory budovy PF sú zabezpečené tak, aby sa študenti mohli zo svojich notebookov bezdrôtovo pripojiť na Internet (Access Point). Softwarové vybavenie pozostáva z: MS Windows (operačný systém), Office 365 (balíček obslužných programov), ESET, KASPERSKY (antivírusový software), ADOBE READER, PDF CREATOR, SPSS (štatistický balík). Vyššie uvedené materiálne a technické vybavenie je garanciou optimálnej kvality vzdelávacieho procesu.

Vyučovací proces je na PF UMB zabezpečovaný v 37 učebniach, z toho je 10 odborných a špecializovaných učební (telocvičňa). Dve najväčšie učebne (s kapacitou dva krát 78 študentov) boli zrenovované vrátane ich zariadenia. Všetky učebne sú vybavené kompletnou IKT technikou (plazma, dataprojektor), PC v počte 60, ktoré sú používané na výučbu všetkými katedrami fakulty nezávisle. Výmena, údržba a oprava školského nábytkového vybavenia učební je vykonávaná priebežne. Pre skvalitnenie vyučovacieho procesu PF UMB vybudovala niekoľko odborných učební: učebňu pre Katedru sociálnej práce s kapacitou 30 študentov, dve učebne pre Katedru hudobnej kultúry s kapacitou pre 40 študentov, špeciálnu koncertnú miestnosť a tančiareň (kde sa realizujú aj psychocosiálne tréningy s cieľom psycho-motorického rozvoja), dve odborné učebne na Katedre elementárnej a predškolskej pedagogiky, dve špeciálne učebne na Katedre výtvarnej kultúry - modelovňa, plastická a priestorová tvorba a špeciálny multimediálny ateliér, učebne špecializované na sociálno-psychologické tréningy.

PF UMB v rámci zlepšenia podmienok pre štúdium a prácu zamestnancov školy vybudovala nasledovné zariadenia: bezbariérový prístup do všetkých budov prináležiacich fakulte, vrátane parkovacích miest, kamerový systém, zabezpečila parkovacie miesta pred areálom fakulty pre študentov, uskutočnila renováciu priestorov v bloku C a AB a renováciu vstupných priestorov areálu fakulty. V priestoroch PF UMB sa nachádza Copycentrum, ktoré poskytuje tlačiarenské a kopírovacie služby, viazanie a laminovanie dokumentov a predaj kancelárskeho papiera. Pedagogická študovňa sa nachádza na 1. poschodí Študentského domu 5 a poskytuje 55 študijných miest. Štúdium je možné prezenčne.

b) Charakteristika informačného zabezpečenia študijného programu (prístup k študijnej literatúre podľa informačných listov predmetov), prístup k informačným databázam a ďalším informačným zdrojom, informačným technológiám a podobne).

Všetky informácie o študijnom programe vrátane informačných listov predmetov sú dostupné v Akademickom informačnom systéme (AiS2) a na webových stránkach fakulty. Sylaby predmetov, kritériá splnenia podmienok na získanie kreditov a kvalitatívneho hodnotenia sú zverejnené na webových stránkach jednotlivých vyučujúcich alebo v systéme LMS MOODLE, vždy v príslušnom kurze k predmetu. Priebeh štúdia od prijímacích skúšok až po štátne skúšky je riadený prostredníctvom AiS2. Pre podporu prezenčnej a dištančnej výučby sa využíva systém LMS MOODLE, pre komunikáciu a spätnú väzbu AiS2 a e-mail. Každý študent má zriadenú e-mailovú univerzitnú adresu a schránku, z ktorej má priamy prístup do Univerzitnej knižnice a jej databáz. Na všetkých ŠD je prístup na internet priamo na izbách, väčšina učební má wifi pokrytie, ktoré sa neustále rozširuje. Študenti sa môžu pripojiť na internet aj na chodbách PF UMB. Zabezpečujúce katedry na svojej webovej stránke, ktorá je súčasťou fakulty, zverejňuje aktuálne oznamy pre študentov a študentky, v sekciách učiteľov poskytuje informácie o vyučovaných predmetoch a v samostatnej sekcii ponúka publikácie a učebné texty na siahnutie. Študenti môžu využívať všetky softvérové programy, na ktoré má univerzita zakúpené licencie. Okrem všeobecných počítačových programov Microsoft Office 365 a okrem ďalších špecifických grafických, či hudobných programov sú to najmä programy pre podporu ich výskumu: SPSS 19.0: program na spracovanie štatistických údajov, Štatistický program UNISTAT, ATLAS –TI: program na spracovanie dát kvalitatívneho výskumu a iné. Z každého školského PC sa dá pripojiť na platené databázy publikačných výstupov, ku ktorým máme licencovaný univerzitný prístup. Na vyučovaní, ktoré sa týka edukačných vied, pracujú študenti najmä s databázami ako WOS, SCOPUS, EBSCO, SCIENCE DIRECT.

Všetky informácie o študijnom programe vrátane informačných listov predmetov sú dostupné v Akademickom informačnom systéme (AiS2) a na webových stránkach fakulty. Sylaby predmetov, kritériá splnenia podmienok na získanie kreditov a kvalitatívneho hodnotenia sú zverejnené na webových stránkach jednotlivých vyučujúcich alebo v systéme LMS MOODLE, vždy v príslušnom kurze k predmetu. Priebeh štúdia od prijímacích skúšok až po štátne skúšky je riadený prostredníctvom AiS2. Pre podporu prezenčnej a dištančnej výučby sa využíva systém LMS MOODLE, pre komunikáciu a spätnú väzbu AiS2 a e-mail. Každý študent má zriadenú e-mailovú univerzitnú adresu a schránku, z ktorej má priamy prístup do Univerzitnej knižnice a jej databáz. Na všetkých ŠD je prístup na internet priamo na izbách, väčšina učební má wifi pokrytie, ktoré sa neustále rozširuje. Študenti sa môžu pripojiť na internet aj na chodbách PF UMB. Zabezpečujúce katedry na svojej webovej stránke, ktorá je súčasťou fakulty, zverejňuje aktuálne oznamy pre študentov a študentky, v sekciách učiteľov poskytuje informácie o vyučovaných predmetoch a v samostatnej sekcii ponúka publikácie a učebné texty na siahnutie. Študenti môžu využívať všetky softvérové programy, na ktoré má univerzita zakúpené licencie. Okrem všeobecných počítačových programov Microsoft Office 365 a okrem ďalších špecifických grafických, či hudobných programov sú to najmä programy pre podporu ich výskumu: SPSS 19.0: program na spracovanie štatistických údajov, Štatistický program UNISTAT, ATLAS –TI: program na spracovanie dát kvalitatívneho výskumu a iné. Z každého školského PC sa dá pripojiť na platené databázy publikačných výstupov, ku ktorým máme licencovaný univerzitný prístup. Na vyučovaní, ktoré sa týka edukačných vied, pracujú študenti najmä s databázami ako WOS, SCOPUS, EBSCO, SCIENCE DIRECT.

Učitelia zabezpečujúci študijný program sa aktívne podieľajú na tvorbe učebných materiálov k jednotlivým predmetom študijného programu. Sú autormi a spoluautormi vysokoškolských učebníc a učebných textov z oblasti edukačných vied, ktoré majú možnosť publikovať vo Vydavateľstve Univerzity Mateja Bela Belianum v Banskej Bystrici. V predajni publikácií OZ Pedagóg si môžu študenti zakúpiť publikácie, ktoré vydali pracovníci a pracovníčky PF UMB. Pre realizáciu študijného programu je k dispozícii dostačujúce materiálne, technické a informačné zabezpečenie, ktoré je priebežne inovované a aktualizované. Študenti a učitelia majú k dispozícii v mieste uskutočňovania programu knižnice a študovne ( miestnosti: C022, C130), v ktorých je zabezpečená dostupnosť študijnej literatúry, učebníc, monografií, domácich a zahraničných časopisov v oblasti edukačných vied. Tieto zdroje sú pravidelne dopĺňané na základe návrhov učiteľov zabezpečujúcich študijný program. Viaceré informačné zdroje sú zabezpečené pomocou internetu. Softvérové vybavenie je tiež priebežne aktualizované.

Knižnično-informačné služby zabezpečuje aj Univerzitná knižnica Univerzity Mateja Bela na centrálnych pracoviskách na Tajovského 40 a 51 (https://www.library.umb.sk), na dislokovaných pracoviskách na každej fakulte. Poskytuje absenčné, prezenčné, konzultačné, rešeršné, referenčné, kopírovacie služby a prístup na internet 54 hodín týždenne; online služby a prístup k elektronickým informačným zdrojom 24 hodín denne. Knižničných fond obsahuje viac ako 277 000 vedeckých a odborných monografií, skrípt, vysokoškolských učebníc, zborníkov, encyklopédií, slovníkov a iných typov dokumentov. Akvizícia sa v spolupráci s pedagógmi riadi aktuálnymi študijnými a vedeckovýskumnými úlohami univerzity. Súčasťou fondu je 251 titulov periodík, z toho 120 zahraničných. Záverečné a kvalifikačné práce obhájené na univerzite sú od roku 2009 prístupné v elektronickej podobe. Viac ako 700 skrípt, vysokoškolských učebníc a učebných textov vydaných univerzitou je dostupných prostredníctvom Virtuálnej študovne UMB. Cez webové sídlo knižnice sú dostupné ďalšie databázy: ACM, ProQuest Central, ProQuest Ebook Central, SpringerLink, Springer Nature, Wiley Online Library. Podporujeme tiež prístup k plnotextovým databázam Cambridge Journals, Emerald a vzdelávacím videám na platforme HSTalks.

Referát absenčných výpožičiek na Tajovského 40 je centrálnym strediskom absenčných služieb. Používateľom poskytuje na absenčnú výpožičku viac ako 87 000 knižných dokumentov. Otváracie hodiny: pondelok – piatok od 9.00 do 16.00 h. Pracovisko poskytuje medziknižničnú výpožičnú službu. V Univerzálnej študovni na Tajovského 51 je prezenčne dostupných viac ako 16 500 knižných dokumentov a 134 titulov periodík. Vo fonde študovne sú zastúpené všetky študijné odbory. Otváracie hodiny študovne: pondelok – streda od 8.30 do 21.00 h, štvrtok – piatok od 8.30 do 16.00 h. Súčasťou študovne je Európske dokumentačné centrum. Študovňa spravuje depozit záverečných a kvalifikačných prác v tlačenej podobe.

V Pedagogickej študovni na Ružovej 15 je prezenčne dostupných viac ako 6 500 knižných publikácií, 39 titulov periodík a 125 didaktických hier a pomôcok. Otváracie hodiny študovne: pondelok – streda od 9.00 do 21.00 h, štvrtok – piatok od 9.00 do 16.00 h. Súčasťou Pedagogickej študovne je Centrum pre pedagogickú prax a didaktické pomôcky AMOS a skupinová študovňa.

c) Charakteristika a rozsah dištančného vzdelávania uplatňovaná v študijnom programe s priradením k predmetom. Prístupy, manuály e-learningových portálov. Postupy pri prechode z prezenčného na dištančné vzdelávanie.

V každom informačnom liste predmetu je uvedená forma vyučovania. Akonáhle IL obsahuje príznak kombinovaná alebo dištančná forma, vyučujúci má povinnosť vytvoriť ku predmetu interaktívny kurz cez systém pre podporu e-learningu LMS Moodle. Využívanie portálu študentmi aj zamestnancami sa riadi Smernicou č.3/2016 o využívaní e-learningu na UMB, ktorá je prístupná hneď v úvode prostredia (https://lms.umb.sk/). Každý študent je na začiatku štúdia (1. rok štúdia) podrobne inštruovaný v zmysle využívania e-learningovej podpory (https://www.youtube.com/watch?v=TkHKu9VWR5E). V prípade problémov a otázok využíva ďalšie konzultačné hodiny vyučujúcich. Každý vyučujúci na začiatku semestra aktualizuje kurz a zašle študentom informácie o prístupoch (heslá). V kurzoch sa nachádzajú okrem sylabov a podmienok ku ukončeniu taktiež odkazy na online hodiny cez MS Teams, prípadne ZOOM, videá prednášok s výkladom, rôzne zadania k úlohám, podporné fóra a diskusie, ankety, študijné materiály a iné aktivity (https://www.youtube.com/watch?v=oftSMtwMXvQ). Prostredníctvom kurzov môže prebiehať aj hodnotenie študentov. V prípade potreby (napr. aktuálna pandemická situácia) prechádzame aj v prípade prezenčnej výučby plynulo na dištančnú formu vzdelávania vo všetkých predmetoch na všetkých stupňoch štúdia (https://www.youtube.com/watch?v=wuBxw8sn22g). Zabezpečovanie kvality vyučovania touto formou pravidelne monitorujeme a vylepšujeme na základe podnetov od študentov, ktorí sa prieskumov zúčastňujú. Okrem štandardnej výučby máme vytvorený LMS Moodle kurz aj pre aktivity Doktorandskej školy PF UMB, kde nahrávame videá s výkladom ku náročnejším témam, ale vedieme tiež interaktívne kurzy v prípade, ak nie je možnosť realizovať vyučovanie/workshop prezenčne.

d) Partneri vysokej školy pri zabezpečovaní vzdelávacích činností študijného programu a charakteristika ich participácie.

Centrum pedagogického poradenstva a prevencie

Mládežnícka 34, Banská Bystrica

Zabezpečovanie praxe pre študentov a spolupráca pri  výučbe špecifických predmetov so zameraním na profesiu sociálneho pedagóga.

Asociácia Inštitúcií Vzdelávania Dospelých v SR (AIVD) : www.aivd.sk

Gondova 2, 811 20 Bratislava. Organizácia vedeckých a odborných podujatí (napr. semináre EPALE), participácia na vedeckých projektoch, účasť študentov na podujatiach organizovaných AIVD, prednášky a workshopy pre študentov, prístup k aktuálnym databázam a informáciám.

Národné osvetové centrum (NOC): www.nocka.sk

Nám. SNP 12, 812 34 Bratislava

Prístup študentov k odborným a metodickým publikáciám, poskytovanie informácií a databáz pre kvalifikačné práce študentov, účasť študentov na odborných a popularizačných podujatiach NOC, participácia na projektovej a výskumnej činnosti, prednášky, semináre a workshopy pre študentov.

Centrum ďalšieho vzdelávania Technická univerzita Zvolen: https://cdv.tuzvo.sk/sk/centrum-dalsieho-vzdelavania T. G. Masaryka 24, 960 53 Zvolen

Prednášky a workshopy pre študentov, prístup študentov k odbornej literatúre, možnosti realizácie výskumných aktivít v rámci písania záverečných prác študentov, možnosť realizácie praxí.

Akademické pracoviská:

Ústav pedagogických věd, Fakulta humanitních studii, Univerzita Tomáše Bati v Zlíne; Katedra andragogiky a manažmentu vzdělávání, Pedagogická fakulta, Karlova univerzita v Prahe; Katedra andragogiky, Univerzita Jana Amose Komenského v Prahe; Katedra pedagogiky a andragogiky, Pedagogická fakulta Ostravská univerzita v Ostrave; Katedra Pedagogiky Społecznej i Andragogiki, Instytut nauk o wychowaniu, Uniwersytet    Pedagogiczny, Krakow;

Prednášky renomovaných odborníkov, študentské stáže a mobility, účasť študentov na vedeckých a odborných podujatiach.

e) Charakteristika na možností sociálneho, športového, kultúrneho, duchovného a spoločenského vyžitia.

UMB ponúka študentom a študentkám bohaté možnosti sociálneho športového, kultúrneho, duchovného a spoločenského vyžitia (https://www.pdf.umb.sk/o-fakulte/fotogaleria/). V oblasti športových aktivít ponúka možnosť zapojiť sa do viacerých športových klubov (atletický klub, basketbalové družstvo žien, gymnastický klub, hokejový univerzitný tím, horoklub, karate klub, klub juda). Klub športu pre všetkých ponúka študentstvu tieto pohybové aktivity: plaváreň, športové hry – florbal, futbal, volejbal, fitness – posilňovňa, Power Zumba, Country tance, jumping, klasická a športová masáž.

V oblasti umeleckého využitia priamo na UMB fungujú tri umelecké súbory: Univerzitný spevácky zbor Mladosť (https://www.youtube.com/watch?v=aIUOyNNf24s), Univerzitný folklórny súbor Mladosť (https://www.youtube.com/watch?v=fRZ9GYAj84k) a Komorný orchester Mladosť (https://www.youtube.com/watch?v=75FPEJynxSk). Súbory sú otvorené pre všetkých študentov UMB, pričom primárne pracujú so študentmi a študentkami PF UMB. Sú prevádzkované pod gesciou Katedry hudobnej kultúry PF UMB. Študenti a študentky majú možnosť zapojiť sa aj do aktivít študentského divadelného súboru UNIS, súbor je otvorený pre študentov a študentky, ktorí majú vzťah k divadlu a sami chcú byť jeho súčasťou. University Dance Center ponúka pre študentstvo rôzne tanečné kurzy.

Viac ako 20 rokov UMB spolupracuje aktívne s Centrom dobrovoľníctva, n.o. v Banskej Bystrici, ktoré motivuje študentov a študentky k zapojeniu so do vlastných dobrovoľníckych programov, ale aj do dobrovoľníckych programov iných organizácií a podporuje ich angažovanosť v komunite. Študenti a študentky UMB sa môžu stať účastníkmi programu Medzinárodná cena vojvodu z Edinburghu (https://www.youtube.com/watch?v=BSy4TKWuD1I). PF UMB je ako jediná univerzita na Slovensku miestnym centrom tejto ceny. Ide o komplexný rozvojový program, ktorý dáva mladým ľuďom vo veku 14 až 24 rokov šancu rozvinúť svoje schopnosti a charakterové vlastnosti pre reálny život, naplniť svoj potenciál a pomôcť im uspieť v živote. Študenti a študentky našej univerzity sa môžu stať nielen účastníkmi DofE, ale môžu sa vzdelávať v metodike tohto programu a stať sa vedúcimi programu.

Pre trávenie voľného času ponúka PF UMB viacero priestorov aj vo svojom areáli, konkrétne bufet a miestnosť pre študentstvo (slúžia na stravovanie); oddychová a študijná miestnosť B003 (miestnosť slúži na relaxáciu, štúdium, stretnutia študentstva, súčasťou miestnosti je aj kuchynka s malým vybavením pre ohrev vlastného jedla); Kaviareň Kolečko, ktorú obsluhujú ľudia s postihnutím a v ktorej predaj kávy slúži aj na scitlivovanie k väčšej vnímavosti k potrebám iných ľudí (https://www.pdf.umb.sk/spolupraca/sluzby-8667/kaviaren-kolecko.html); oddychová zóna CHILL POINT vytvorená študentstvom je na druhom poschodí v budove A, jedáleň a bufet pod cestou vedúcou k dekanátu PF UMB; Detský kútik PuFkáčik (pre verejnosť ako aj pre deti zamestnanectva či študentstva) (https://www.pdf.umb.sk/spolupraca/sluzby-8667/). Študenti bakalárskeho študijného programu Katedry pedagogiky PF UMB každoročne pripravujú vedomostný a zároveň zábavný kvíz pre študentov všetkých ročníkov ako aj učiteľov katedry. Okrem aktivít ponúkaných priamo zo strany fakulty a univerzity poskytuje bohaté možnosti vyžitia aj mesto Banská Bystrica, s ktorým UMB aktívne spolupracuje a o možnostiach pravidelne informuje študentstvo cez sociálne siete a informačné tabule v priestoroch fakulty.

f) Možnosti a podmienky účasti študentov študijného programu na mobilitách a stážach (s uvedením kontaktov), pokyny na prihlasovanie, pravidlá uznávania tohto vzdelávania.

Možnosti a podmienky účasti študentov študijného programu na mobilitách a stážach sa riadia Smernici č. 4/2019 o mobilitách Erasmus+ na UMB a sú zverejnené v samostatnej sekcii stránky PF UMB venovanej mobilitám a štúdiu v zahraničí (https://www.pdf.umb.sk/studenti/studujem/erazmus-a-studium-v-zahranici/). Okrem mobilít v rámci programu Erasmus+ sú podporované mobility aj v rámci iných schém, aktívna spolupráca v tejto oblasti je s organizáciou SAIA. Referát medzinárodnej spolupráce a mobilít sprostredkúva tiež možnosti stáží. PF UMB každoročne v septembri organizuje Dni mobilít, na ktorých študentov informuje o možnostiach mobilít a stáži. Informácie sú tiež študentom v dostatočným časovým predstihom pre podávaním prihlášok zasielané formou fakultného newslettera. Výzva na podávanie prihlášok na mobility je zverejnená každý rok v prvej polovici zimného semestra. Záujemcovia o mobilitu predkladajú prihlášku a motivačný list. V prihláške majú možnosť označiť výber 3 prijímajúcich inštitúcií, o ktoré majú záujem. Následne sa uskutočňuje predvýber účastníkov, ktorý pozostáva z hodnotenia zaslaných podkladov a osobného pohovoru. Študenti si vyberajú univerzity, na ktorých môžu študovať svoj odbor a špecializáciu. V spolupráci s katedrovými koordinátormi a Referátom medzinárodnej spolupráce a mobilít vopred pripravia predbežný študijný plán. Výsledky predvýberov sú základom pre zostavenie žiadosti o grant, ktorá sa každoročnej predkladá Národnej agentúre programu Erasmus+. Výsledky predvýberov sú študentom oznámené po pridelení grantu Národnou agentúrou. Nasleduje etapa praktickej administratívnej prípravy mobilít. Ide o komunikáciu s partnerskými inštitúciami a nomináciu študentov. Študent pošle partnerskej inštitúcii Learning Agreement a ďalšie dokumenty podľa požiadavky partnera (výpis známok zo štúdia, doklad o zabezpečenom ubytovaní, prípadne jazykový certifikát). Referát medzinárodnej spolupráce a mobilít pripravuje finančnú zmluvu a sprevádza študenta v procese zabezpečovania poistenia, ubytovania a samotného vycestovania. Po návrate z mobility je získané hodnotenie za predmety absolvované na prijímajúcej inštitúcii zapísané do akademického systému AiS2. Predmety mimo uznaných povinných predmetov sú zapísané podľa preferencie študenta (ako povinne voliteľný, resp. voliteľný predmet).

Uznávanie kreditov v systéme ECTS je umožnené vďaka precíznemu monitorovaniu mobilitných aktivít v etape pred, počas aj po mobilite. Pred mobilitou sa maximálna pozornosť venuje motivovaniu študentov a sprostredkovaniu komunikácie medzi študentmi a prijímajúcimi inštitúciami tak, aby bolo možné vypracovať pre každého študenta realistický personalizovaný študijný plán (learning agreement) zohľadňujúci požiadavky, ktoré študenti majú naplniť doma, a zároveň aj možnosti, ktoré ponúka prijímajúca inštitúcia. Learning agreement zostáva aj v ďalších fázach realizácie mobility kľúčovým a záväzným dokumentom. Počas mobility Referát medzinárodnej spolupráce a mobilít v úzkej spolupráci s katedrovými koordinátormi poskytuje priebežnú podporu študentom vyslaným na mobilitu. Akýkoľvek prípadný nesúlad medzi záväzkami definovanými v learning agreemente a realitou na prijímajúcej inštitúcii sa rieši tak, aby študent mal možnosť získať potrebné ECTS kredity za obdobie mobility. Študent má možnosť včas upozorniť na nezrovnalosti v kurikulách tak, aby mohlo byť navrhnuté vhodné riešenie situácie v spolupráci všetkých zúčastnených strán. Po mobilite pracovníčky Referátu medzinárodnej spolupráce a mobilít v spolupráci so Študijnými oddeleniami fakúlt a katedrovými koordinátormi potvrdia uznanie ECTS kreditov získaných v zahraničí. PF UMB podporuje tiež uznávanie kombinovaných (blended) a virtuálnych mobilít v súlade s platnou domácou a európskou legislatívou.

9. Požadované schopnosti a predpoklady uchádzača o štúdium študijného programu
a) Požadované schopnosti a predpoklady potrebné na prijatie na štúdium.

Pre štúdium magisterského študijného programu Manažment a poradenstvo vo výchove a vzdelávaní sú požadované najmä schopnosti súvisiace s výkonom pomáhajúcej profesie. Ide o osobnostné vlastnosti: zodpovednosť, dôslednosť, empatia, emocionálna stabilita, komunikatívnosť, angažovanosť, flexibilita a tvorivosť, kooperácia v riešení problémov, ďalej riadiace a organizačné schopnosti (vrátane technických, digitálnych) a tiež analytické a koncepčné myslenie.

Ďalej ide o študijné schopnosti uchádzača, ktorými bude pripravený zvládnuť požiadavky 2. stupňa vysokoškolského štúdia: systematizované poznatky tvoriace jadro 1. stupňa štúdia bakalárskeho programu „Výchova a vzdelávanie detí, mládeže a dospelých“ (prípadne porovnateľného programu v 1. stupni štúdia v odbore Učiteľstvo a pedagogické vedy), digitálne spôsobilosti na úrovni ovládania MS Office Word, MS Excel, MS PowerPoint. Štúdium sa realizuje v slovenskom jazyku preto je požadované písomné a ústne ovládanie slovenského alebo českého jazyka, vítaná je znalosť aspoň jedného svetového jazyka.  K študijným schopnostiam náleží aj schopnosť a vôľa učiť sa a ďalej sa rozvíjať, komunikačné schopnosti a analytické myslenie. 

Základná podmienka uchádzača o štúdium: absolvovanie 1. stupňa vysokoškolského štúdia v študijných programoch skupiny odborov vedy a techniky – Spoločenské vedy na Slovensku, alebo porovnateľných programov 1. stupňa štúdia v zahraničí.  

b) Postupy prijímania na štúdium.

Prijímacie konanie pozostáva z prijímacieho pohovoru s uchádzačom, pri ktorom preukáže výsledky svojho predošlého štúdia na 1. stupni vysokoškolského štúdia, priblíži tematiku a výsledky záverečnej bakalárskej práce, portfólio dokumentujúce vlastné aktivity a angažovanosť v oblasti praxe výchovy a vzdelávania detí, mládeže a dospelých, resp. seniorov. Na základe súčtu získaných bodov z pohovoru a bodov pridelených za výsledky predošlého štúdia sa stanovuje poradie uchádzačov pre prijatie. V prípade nižšieho (rovnakého) počtu uchádzačov o štúdium, ako minimálny predpokladaný počet prijatia, môže dekan fakulty rozhodnúť o nevykonaní (resp. odpustení) prijímacích skúšok alebo ich časti. Zásady prijímacieho konania na PF UMB rešpektujú požiadavku:

·       transparentnosti  prijímacieho konania (kritériá a požiadavky na uchádzačov sú vopred zverejnené a ľahko prístupné), o náhradných alebo dodatočných termínoch prijímacích skúšok rozhoduje dekan, do 30 dní po ukončení prijímacích skúšok dostanú uchádzači oznámenie o prijatí alebo neprijatí na štúdium. 

·       spravodlivosti a rovného zaobchádzania s uchádzačmi. Podmienky prijímacieho konania sú inkluzívne a zaručujú rovnaké príležitosti každému uchádzačovi, ktorý preukáže potrebné predpoklady na absolvovanie štúdia. U zahraničných študentov sa postupuje individuálne v súlade so zákonom o vysokých školách,  uchádzačom so špecifickými potrebami bude poskytnutá adekvátna podpora. Uznávanie predchádzajúceho vzdelania a dokladov o jeho získaní (transparentné uznávanie vysokoškolských kvalifikácií, obdobia a častí štúdia, predchádzajúceho vzdelávania, vrátane neformálneho a informálneho vzdelávania) je v súlade so všeobecne záväznými predpismi a zásadami Dohovoru o uznávaní kvalifikácií týkajúcich sa vysokoškolského vzdelávania v európskom regióne. 

odbornosti a kompetentnosti prijímacej komisie menovanej dekanom fakulty a zloženej prevažne z učiteľov zabezpečujúcich profilové disciplíny, prípadne iných učiteľov významne participujúcich na študijnom programe.

c) Výsledky prijímacieho konania za posledné obdobie.

Ešte neexistujú – ide o nový program.

10. Spätná väzba na kvalitu poskytovaného vzdelávania
a) Postupy monitorovania a hodnotenia názorov študentov na kvalitu študijného programu.

Na pracoviskách každoročne uskutočňujeme (spravidla po štátnej skúške) ankety zamerané na hodnotenie študijných programov z pohľadu absolventov štúdia. Sleduje sa zistenie súhrnného pohľadu na priebeh celého štúdia, obsah študijného programu a podmienky vytvorené na jeho zabezpečenie. Anketa je realizovaná vždy anonymne vyplnením anketového lístka. Následne sú anketové lístky spracované v softvéri TAP. Anketa sa vyhodnocuje aj na úrovni univerzity a výsledky sú súčasťou správy o činnosti UMB (https://www.umb.sk/univerzita/univerzita/o-univerzite/vyrocne-spravy-umb.html). Ankety majú aj svoj link na stránke UMB:

https://www.umb.sk/univerzita/univerzita/hodnotenia-umb/anketa-o-kvalite-vyucby-a-studijnych-programoch.html.

Na úrovni fakulty je anketa analyzovaná podrobne, kde sa sleduje trend v hodnotení položených otázok v priebehu niekoľkých rokov spätne za každý realizovaný študijný program. Následne sa prijímajú opatrenia na úrovni fakulty a katedry, ktoré prispejú k zlepšeniu daného ukazovateľa. Výsledku ankety sú prezentované na grémiu a kolégiu dekana.

Ďalšou anketou, ktorá sa realizuje je anketa zameraná na hodnotenie pedagógov. Cieľom ankety je získať od študentov spätnú väzbu na kvalitu výučby vybraným pedagógom, spôsob jej zabezpečenia zo strany pedagóga, jeho prístup k výučbe a k hodnoteniu študentov. V rámci ankety majú študenti tiež možnosť otvorenej odpovede, kde môže vyjadriť svoj názor na pedagóga, jeho prácu, prípadne uviesť svoju nespokojnosť. Anketa je anonymná a robí sa prostredníctvom akademického informačného systému AiS2. Každý pedagóg má prístup k výsledkom ankety týkajúcej sa jeho osoby, vedúci katedry má k dispozícii výsledky ankety všetkých pracovníkov katedry. Prípadne nedostatky a výhrady sa riešia na úrovni katedry v súčinnosti s prodekanom pre pedagogickú činnosť.  

Spokojnosť s priebehom a kvalitou štúdia monitorujeme aj z úrovne prodekana pre rozvoj a zabezpečovanie kvality. K anonymnému online dotazovaniu počas semestrov dochádza priebežne, spravidla na základe ne/anonymného podnetu študentov. Výsledky spracúva prodekan za celú fakultu a prezentuje ich na grémiu a kolégiu dekana a súhrnnú správu zasiela všetkým pedagógom. Pokiaľ sú identifikované nedostatky, vedúci pracovísk sú vyzvaní k prijímaniu nápravných opatrení a k formulácii evalvačnej stratégie. V prípade potreby vedenia vypracujú o realizácii opatrení a evalvácii taktiež správu.

Ďalšie merania kvality môže iniciovať aj každý vedúci pracoviska, osoby zodpovedné za študijný program, prípadne pedagóg ktorý zodpovedá za kvalitu vyučovania.

b) Výsledky spätnej väzby študentov a súvisiace opatrenia na zvyšovania kvality študijného programu.

Ešte neexistujú - ide o nový program.

c) Výsledky spätnej väzby absolventov a súvisiace opatrenia na zvyšovania kvality študijného programu.

Ešte neexistujú - ide o nový program.

11. Odkazy na ďalšie relevantné vnútorné predpisy a informácie týkajúce sa štúdia alebo študenta študijného programu
(napr. sprievodca štúdiom, ubytovacie poriadky, smernica o poplatkoch, usmernenia pre študentské pôžičky a podobne).

Všetky ďalšie odkazy na relevantnú podporu pre štúdium sú zhrnuté na stránke fakulty v sekcii CHCEM ŠTUDOVAŤ (https://www.pdf.umb.sk/studenti/chcem-studovat/), ZAČÍNAM ŠTUDOVAŤ (https://www.pdf.umb.sk/studenti/zacinam-studovat/), ŠTUDUJEM (https://www.pdf.umb.sk/studenti/studujem/) a KONČÍM ŠTÚDIUM (https://www.pdf.umb.sk/studenti/koncim-studium/).